.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

22.09.2004



Amway není letadlo! Myslím to upřímně! S Amway proti skepsi!

To že ŠG „dělá do Amway” je všeobecně známé, takže článek iDnes nepřináší žádné nové informace. To co je zajímavé je (výjimečně) diskuse u toho článku.

Pomineme-li vulgarity a zvratky, které jaksi už automaticky patří k diskusím na iDnes, zjistíme, že jsou tam v podstatě příspěvky od čtyř typů lidí:

1. Ti co s Amway zkušenost mají a nelíbila se jim.
2. Ti co pro Amway pracují a všechny ostatní zahrnují hesly o „šanci”, „kariéře”, „podnikání” apod.
3. Ti co se snaží s amwayáky diskutovat.
4. Amwayáci, co jsou ochotni pustit nějaké informace.

Nejzajímavější jsou poslední dvě kategorie. Dovolím si ocitovat jednu perličku, byla by totiž škoda, kdyby měla zmizet v hlubinách diskuse:

(člověk z kat. 4, nick „annc”) Neni to letadlo. Zakladni myslenka je ta, ze koupite vyrobek a oni vam pak vyplati 30% zpet. To znamena, ze kdyz udelate trzbu 20000, tak vam vrati 6000kc. Kdyz tech 20000 zaplati vasi znami, pro ktere jste vyrobky zakoupil, vydelate na jejich utrate tech 6000. Tohle je ta zakladni podstata tohoto obchodu. Cim vyssi trzby, tim vic pro vas. Pokud se clovek do systemu prihlasi pres vas, mate narok na urcity podil z jeho trzeb.


(člověk z kat. 3 — nick „mpes”) To sis teda naběhl {smile} Takže koupíš zboží za 14 litrů a za 20 litrů ho prodáš — ok, prodáváš to známým a víš jak kurevsky je bereš na hůl. Ještě že nejsi můj známý, protože to bys od nás letěl hlavou napřed a s výrobkama těsně za patama.
Ale tys to dotáhl dál — když pod sebe někoho přitáhneš, tak máš nějaký provize z jeho prodeje. To teda znamená — on prodá za 20 a koupí za 14, má z toho 6. Ty jako někdo „nad ním” z toho má další peníze — takže řekněme třeba 3 litry. Kde se ty peníze berou? Zcela evidentně jsou někde zahrnutý v ceně výrobku. Takže výrobek vlastně nemá cenu těch 14-ti, ale v našem příkladu už jenom 11-ti litrů... Pokud je nad tebou dalších pár úrovní, tak se může stát, že tvoji známí koupí totálně bezcennej brak (s výrobní cenou třeba litr) za dvacetinásobek !!!!!! Pokud vážně nemáš zábrany a těm svým známým to prodáváš, pak buď nejsi normální ty nebo tvoji známí.



Připadá mi, že na úvaze „mpes” není nic nelogického... Nebo ano?

Více naleznete v oné diskusi.


Zadal Arthur Dent, 22.09.2004 15:19:34, 29 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/1103

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - MaD (web)
(22.09.2004 15:47:55)

S tou cenou to neni tak jednoduche. Respektive je to tak, ale je to stejné, jako u kteréhokoliv jiného zboží. Maximálně jsou trochu jiná procenta přidaná po cestě, ale princip je stejný. Jaká je asi výrobní cena rohlíku? procesoru? mobilu? A za jakou cenu ho může normální člověk koupit?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(22.09.2004 15:59:36)

Mno... Mezi pekařem a mnou je většinou jen jeden mezičlánek - obchod. Cena, kterou zaplatím za rohlík, je: zisk prodejce, zisk pekaře, cena surovin (plus daň).

Výrobní cena procesoru, tedy toho konkrétního kusu křemíku v keramickém hambinci, je jistě nižší než jeho prodejní cena - ovšem "udělat" procesor není totéž jako upéct rohlík, na pečení rohlíků není třeba vývojové laboratoře.

A o co tedy vlastně jde? Inu, o to, že Amway tvrdí, jak odbourává mezičlánky (které podle nich parazitují na ceně) a prodává bez nich. Jenže to není pravda. Mezičlánků je tam víc než u klasického prodeje, "přirážka" je tam tedy v součtu také velká, takže - kde je jaká výhoda?
    

Re: - binarniladin (web)
(22.09.2004 16:22:28)

vtip je hlavně v tom že pekař nepředstírá , že je tvůj kamarád
    

Re: - Phil (web)
(22.09.2004 16:45:48)

.... a také se nesnaží prodat Vám za 20 Kč podlouhlý výrobek z bílého těsta (podezřele podobný rohlíku) a tvrdit, že jde o zcela revoluční produkt, který se z jakýchsi záhadných důvodů neprodává v obchodech.
    


 - Phil (web)
(22.09.2004 15:51:59)

Amway podle mého názoru skutečně není klasické letadlo, poháněné spalováním geometricky narůstajícího objemu podvodně vylákaných peněz. Podstatné na něm a podobných systémech je to, že konkurenci běžných obchodníků obchází přes osobní vztahy prodejců a zákazníků. (Zboží je samozřejmě ukrutně předražené, aby se mohli podělit čičmundové na všech úrovních). Je to tedy letadlo, v jehož motorech se spalují dobré vztahy s okolím. Narůstající opovržení původních známých je pak nahrazováno pseudovazbami s jinými zmrdy z letadla jménem Amway.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(22.09.2004 16:01:23)

Ano, a to je gró mého odporu vůči nim. Už jsem to několikrát psal... Ta v článku uvedená citace mi připadá jako dobrá ilustrace toho "předražení", o kterém Amway tvrdí, že není!
    


no zas tak úplně ... - noname (web)
(22.09.2004 16:38:27)

Nepamatuji si to přesně, ale myslím, že třetí nebo čtvrtý v řadě už z toho nic nemá.
Mezi pekařem máš možná jen obchod, ovšem když jde o něco jiného, tak máš mezitím výrobce/dopravce/distributor/dopravce/velkoobchod/dopravce/maloobchod
Tuším že když se u Emwaye sečetly všechny marže a zisky, tak cena za kterou to kupuje ten kdo to prodá koncákovi je o 30% nižší než koncovka (ale může to prodat i s menší marží), a na provize pro nadřízeního prodejce a článek nad tím se rozdělily max. tuším 12% ve worst case, takže to dělalo nějakých 42%, což odpovídá maržím všude jinde u jiných srovnatelných výrobků, takže z tohoto pohledu to žádný rozdíl není.
    

Re: no zas tak úplně ... - Phil (web)
(22.09.2004 16:52:38)

Celá síť Amway má v celém procesu prodeje rabat 42% - to bych chtěl vidět. Jejich výrobky vypadají, že je někde kupují v chemičce po pár dolarech metrák. A podotýkám, že 12% přitážky a pak 30% přirážky nedělá 42%.
    


Ono to ještě funguje? - Vojtěch Semecký (web)
(22.09.2004 16:47:13)

Ono to ještě funguje? Vždyt už je to tolik let, co mě do toho ty tragédi lákali. Divim se, že na to ještě dneska někdo skočí. Myslel jsem, že už jsou všichni buď v blázinci nebo ve vězení pro dlužníky {smile}
    

Re: Ono to ještě funguje? - IP:80.188.27.130 (web)
(22.09.2004 17:09:39)

"Myslel jsem, že už jsou všichni buď v blázinci nebo ve vězení pro dlužníky" - anebo u premiéra doma.... I když, není to náhodou totéž? {wink}
    


 - pixy (web)
(22.09.2004 18:47:50)

Uz jsem to sem psal nedavno v podobnem spotu. Ta marze je skutecne pevne dana (myslim, ze tech vyse zminenych 42_% by mohlo byt realnych). A cela finta je v te konecnosti procentni rady, v niz se ty provize prerozdeluji. Kazdy kdo aspon trosku umi pocita si nemuze myslet, ze rekneme (placnu) 30% + 30_% ze 30_% + 30_% ze 30_% ze 30_% ... neni konecna rada a ze se podle ni neda rozdelit pevne vyhrazenych 100 Kc z 250 Kc obratu. Konkretne se ta procenta lisi, ale principialne ne. Takze distribucni sit muze mit kolik chce urovni a furt si vystaci s fixni castkou - to snad vidi kazdy, ne?

Tady neni pruser Amway nebo kterehokoli MLM. Pruser je v parazitujicich spolecnostech vedenych rozjuchanymi navzajem si tleskajicimi emerickymi jupiky. Ti z toho to letadlo teprve delaji a maji NA zakladech skutecne MLM firmy postaveny vlastni moloch, ktery uz letadlem byt muze.

Ja bych do neceho podobneho (uz) nevlezl ani ve skafandru - ale v podstate nevidim nic spatneho na prodejnim systemu: "koupim za dvacet, prodam za tricet; a kdyz pro firmu najmu Pepu, aby taky prodaval, a kdyz on (nebo jim najati lidi, to je mi fuk) proda za tricet, ja z toho dostanu od firmy korunu provizi." To je presne princip MLM, nic vic, nic min. Uplne stejne funguji pojistovny, uplne stejne funguji brokerske firmy, uplne stejne funguji franchisove licence... A nikomu to nevadi. MLM by taky nikomu nevadil, kdyby se nam ti rozjuchani idioti v maturitnich oblecich necpali do bytu a kdyz uz se tam narvou, tak aspon delali to, co maji: prodavali nam to svoje zbozi. Jenze na to kaslou a snazi se nas brutalnimi metodami pouze zlanarit jako prodejce do sve distribucni site. A to je ten pruser.
    

Re: - pixy (web)
(22.09.2004 19:10:11)

Anebo jeste jinak - pro ty, co jim matematika moc nerika:

Rekneme, ze prodejce ma marzi (rozdil mezi nakupni a prodejni cenou) 30_% a provize v MLM siti je 33_% z provizi podrizeneho prodejce. Proda-li tedy prodejce vyrobek za 100_Kc, dostane:
-> prodejce ?> 30_% provize = 30 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 30 Kc = 10 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 10 Kc = 3,33 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 3,33 Kc = 1,10 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 1,10 Kc = 0,37 Kc
... atd. limitne k nule

Cela finta je v tom, ze soucet tech provizi v siti je cca 15 Kc.

Takze:

prodejni cena vyrobku ... 100 Kc
vyrobni naklady firmy ... - 40 Kc
prima marze prodejce ... - 30 Kc
provize v siti MLM ... max. -15 Kc
----------------------------
zisk firmy ..................... 15 Kc
(+ ty drobne z nekonecne rady, protoze kazda sit ma konecny pocet urovni)

V klasickem obchodnim modelu da firma prodejcum, distributorum a marketingu tech 45_% obvykle taky a nikomu to divne neprijde.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(22.09.2004 20:33:59)

Jen pár postřehů:

- V tvém příkladu už na páté úrovni klesáš za hranici "kvant peněz", kterým budiž desetník, ovšem násobeno množstvím podřízených to nějakou tu korunu dá. {smile}

- Aby se provize z prodejců alespoň vyrovnala provizi za vlastní prodej, musíš mít v tom svém modelu pod sebou tři prodejce, jest tak? Za jak dlouho se vyčerpá řada 3 - 9 - 27 - 81 - ... v ČR? Mně to vychází na nějakých 14 úrovní.

- Jestli dobře počítám, tak v tom modelu n^3 mají za stavu [tři na jednoho] všichni "nadřízení" stejně peněz.
    

Re: - pixy (web)
(22.09.2004 22:10:51)

ad rychlost poklesu peněz: on asi obvykle ten pokles peněz přes úrovně není takhle razantně geometrický, ale pozvolnější. Součet té řady je ale vždy konečný. Ale i kdyby ne - 1000krát desetník je totéž jako jednou stokoruna. Pokles provizí a růst počtu podřízených je stejně rychlý {smile}

Dále - myslím, že bys těžko našel MLM síť s aspoň deseti úrovněmi. To za prvé. Za druhé - tohle mně vrtalo v hlavou vždycky nejvíc a jako jedna z prvních věcí. Přece jen mám nějaké povědomí o geometrických řadách... Už si nepamatuju přesně všechny závěry, ke kterým jsem tehdy dospěl, ale jeden si pamatuju. Každý totiž snadno zapomene na to, že ten model je dynamický - když to řeknu hodně zjednodušeně: každý den se v ČR narodí víc lidí, než kolik jich vstoupí do nějaké MLM sítě.

Další: každá počítaná geometrická posloupnost je jen teoretická a ideální. S takovou by to pochopitelně nefungovalo. Ale velkou část (většinu?) takové typické reálné sítě tvoří unární uzly (tzn. prodejce má jednoho podřízeného, případně ani toho ne), jen minimum má pod sebou významný počet větví.

A k tomu výpočtu - to byl obecný příklad, který jsem si vycucal z prstu. Konkrétní procenta jsou v každém MLM jiná a navíc dá docela práci si je z toho (vždy složitě zaobaleného) obchodního schématu extrahovat. Ale když chceš, dá se to...
    


Re: - Arthur Dent (web)
(22.09.2004 20:18:13)

Ano, řekls to přesně tím posledním odstavcem. Já jen zopakuju, že mnohem víc než tohle mi vadí, že se z člověka v kategorii "známý", "kamarád" apod. náhle stane rozjuchaný japík, snažící se každého zařadit do jedné z kategorií "zákazník" - "další prodejce do mé skupiny" - "ubožák, co se bojí podnikat".

Jsou lidé, kterým to nevadí, kteří tomu uvěří a kteří na to mají žaludek. Ovšem - oni jsou ubožáci, nikoli ti, co si "nechtějí vydělat" (rozuměj: nechtějí dělat něco podobného). Ve svém přesvědčení se udržují řečmi o "šanci ve vlastních rukou" a právě v tomhle vidím ten hlavní a zásadní hnus TOHOTO druhu MLM.

Asi zavedu rozlišovací označení:

"MLM" jako marketingový nástroj, používaný např. v pojišťovnictví atd. Na něm nic špatného není.

"Jásavý MLM" jsou firmy (nebo pseudofirmy), které používají některé MLM principy pro výpočet provizí apod., ale pro verbování prodejců či zákazníků používají právě metody "skupina jásavých blbů", používají ony fráze o "šanci", o "nové revoluční metodě", o "vlastních rukou" a o tom, že "všichni vaši známí jsou ode dneška vašimi zákazníky a vy z nich máte peníze..."
    

Re: - Marian Kechlibar (web)
(23.09.2004 11:59:27)

Predem chci predeslat, ze nejsem clenem zadneho MLM, ale normalnim neprilis uspesnym podnikatelem {smile}

Princip, ze znami jsou vasimi prvnimi zakazniky, je odvozen z americkych realii. Podstatnou cast obchodu tam maji pod kontrolou Zide, a u tech je skupinova soudrznost uplne 'o necem jinem' nez v CR. Mlady zidovsky podnikatel bezne dela sve pocatecni obchody tak, ze od nej nakupuji jeho pribuzni a znami (kteri leckdy maji vice penez, nez kolik staci spotrebovat).

Cesky narod je naopak silne haklivy na penize (nikoliv setrny, to neni totez, aspon kdyz se podivame na rostouci zadluzeni statu i domacnosti), a i relativne nizke castky tu mohou byt zdrojem solidnich dozivotnich roztrzek. IMHO implementovat MLM do ceskych pomeru je hovadina, byt pro vyse postavene clanky retezce vynosna.

Jinak, pokud jde o marzi a spol., mohu Vam prozradit, jak se pocitaji ceny za odbornou praci. Za 1 hodinu casu programatora si firma nauctuje 900 - 2000 Kc (na statnich zakazkach jeste vic), a da mu 200. Samozrejme, ze ta firma taky musi platit ruzne ucetni a pronajmy, software etc., ale i tak slusny rozdil, ne? {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(23.09.2004 15:32:01)

Zajímavý postřeh. Doufám, že v tom nějaký mamlas nebude hledat rasismus (ta zmínka o Židech).
A příklad od nás: kdybych někomu známému nebo nedejbože příbuznému něco prodal (řekněme zboží), na zboží si něco přirazil (za cestu, čas a úsilí nákupu věnované) a ten dotyčný se to dozvěděl, tak až do smrti smrťoucí a konce svých dnů budu za lumpa největšího, který bezostyšně odírá kamarády.
Když bych to prodal prostřednictvím Amwaye, tak budu rodinný přítel,který dodává superprodukty a na rozdíl od sousedky, která v tom jede taky, tak s 5% slevou {smile}
Ano, Arthure, přiznávám, i na tu tiskárnu jsem si něco málo (mnohem méně než je zvykem) přirazil, aby se pokryly náklady na dopravu a administrativu. Jenže ty to na rozdíl od příbutzných jistě pochopíš {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.09.2004 15:42:24)

Kdyby sis přirazil víc, tak ji nekoupím od tebe... {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(23.09.2004 15:48:34)

Ba že jo! (To je nápis, který jsem viděl kdysi v Brně vysprejovaný na nějaké zdi: "Miluju Evičku" a pod tím "Ba že jo") {smile}
Prostě jsem s tou tiskárnou obstál v konkurenčním boji! {smile}
    


Re: - abrakadabra
(23.09.2004 16:35:39)

No, já jsem teda pro svou přitelkyni zprostředkoval koupi počítače. Zařídil, aby ji ho dovezli, a nevzal jsem si ani korunu i když mi to stálo pěkný kus času. Nevím, asi to není totéž co prodat něco kamarádovi, ale když se jedná o skutečného přítele, tak o žádný zisk pro sebe ani nemyslím.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(23.09.2004 16:38:42)

Což je v příkrém rozporu se Základní Poučkou Počítačového Odborníka: Nikdy, NIKDY!!! nezařizovat nic od počítačů známému zadarmo, jen "ze známosti", totéž platí v rodině!
    

Re:Arthure, - M.MyškaCupalKa (web)
(23.09.2004 18:02:58)

proboha proč?
    

Re:Arthure, - Arthur Dent (web)
(23.09.2004 18:10:34)

Ech... Četné zkušenosti nejrůznějších lidí o tom vypovídají.

Viz [blog.maly.cz/index.php?item=619]
    

Re:Arthure, - M.MyškaCupalKa (web)
(24.09.2004 13:18:01)

NO, to vysvětluje mnohé.

A já pořád, proč nám kamarád takové služby zdvořile odmítnul...
    


Re:Arthure, - White Dog (web)
(23.09.2004 18:20:24)

S Arthurem naprosto souhlasím. Pokud něco někomu známému / příbuznému zařídíš, nedejbože zadarmo, budeš TY ten zlý/zlá jakmile nebude vše fungovat dokonale, méně než na 120% výkonu, černobílá tiskárna nebude tisknout barevně, skener formátu A4 nenaskenuje formát A3 atd... atd...
Myslím, že se poučka nevztahuje jen na počítače.
    

Re:Arthure, - Martin Vejražka
(29.09.2004 19:07:43)

... a ještě přisadím z prostředí o trochu tradičnějšího, než je péče o naše jedničky a nuly: V medicíně platí něco přes dva tisíce let: nikdy nekurýruj své příbuzné (a týká se to i přátel). Důvod: přítel se změní v pacienta. Je to sice něco jiného, přesto srovnatelné se změnou přítel -> zákazník. Doktoři to, ať už vědomě či podvědomě, dobře vědí. To proto vás kamarád lékař, přijdete-li za ním s nějakou bolístkou, tak rychle a ochotně odešle ke specialistovi...
    


Re: - White Dog (web)
(23.09.2004 17:23:10)

No právě. Arthurovi jsem prodal tiskárnu za vyšší cenu, než jsem ji nakoupil. Ale zisk jsem na tom žádný neměl. To je dobré pochopit.
    


Jen poznámečka - PraPetra (web)
(23.09.2004 22:02:08)

k výrobkům Amway. Již několik (cca 10) let je používám a jsem s nimi spokojená. Netvrdím, že úplně všechny, ale některé mi zatím nic na "běžném" trhu nedokázalo nahradit a proto jsem ochotná za ně tu vyšší cenu zaplatit. Také mi vyhovuje to, že když mi něco dochází, jen pošlu SMS a patřičný výrobek je mi doručen v mnou určeném čase na mnou určené místo. Je pravda, že jsem si musela "svého" prodejce vychovat, aby se mě nesnažil lanařit, ale pochopil rychle.

Možná to moc nesouvisí s tématem, ale myslím si, že když už se mluví o nějaké distribuční firmě, mělo by se alespoň zmínit o produktu, který distribuuje.
{wink}
    

Re: Jen poznámečka - Mikin (web)
(24.09.2004 08:37:19)

S tím souhlasím. Takovýmto způsobem jsem i já "zapojen" do Amway. A na L.O.C. tak parodovaný ve výše zmíněném článku nedám dopustit. Nezalévám s ním, ale musím říct - Tož dobře to čistí!
Na druhé straně musím podotknout, že ani ten báječný trh s pojištěním používající MLM jako marketingový nástroj se mi nelíbí. Byl jsem podvodně vylákán na jednu takovou náborovou akci "produktů" a vzhledem k tomu, že jsem velice tvárný, zachránila mne až manželka doma. A tou už jsem třímal smlouvu, jen podepsat. :-\
    
HotLinks
Zpět na článek