.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

12.08.2003



David Bureš píše na Intervalu o marketingovém využití weblogů. A já s ním tak trochu nesouhlasím.

To že prolinkování nějakého článku z respektovaných weblogů zvyšuje návštěvnost je známá věc. Možná by to mohli využít prodejci tak, jak David píše. O tom žádná. Problém je jinde.

Cituji: Efektivnějším systémem než „kupte si knížku pomůžete blogerovi” by bylo „nezávislé doporučení aneb co jsem četl”, kde by autor postupně doporučoval knížky, z jejichž prodeje by měl provizi.

Kdyby mi někdo doporučoval knížky, z jejichž prodeje má provizi, a vydával to za nezávislé doporučení, asi by mě to ke koupi nepřimělo. Proč? Dám příklad: Čtu weblog XYZ. S jeho autorem jsme „na stejné vlně”, líbí se mi stejná hudba jako jemu, stejné filmy, stejné knihy... A když XYZ napíše: „Četl jsem ABC a je to skvělá kniha”, půjčím si ji nebo koupím, protože je velmi vysoká pravděpodobnost, že se mi bude líbit také. To je v pořádku. Pokud ale budu vědět, že má XYZ provizi z prodaných knih, začne mi vrtat hlavou, zda nechválí něco, co není zas tak dobré, jen aby měl provizi. Nebo nedejbože zda nechválí něco, co sám nečetl... (A to že má provizi z prodeje se proflákne velmi brzy.)

Něco jiného je reklama na své vlastní knihy: „Napsal jsem knížku, kupte si ji...” — tady je mi jasné, že z prodeje má autor provizi, rozhodně to není nezávislé doporučení, i přesto si však knihu třeba koupím, tím spíš pokud je autorem XYZ, mně sympatický blogger. Třeba od Pixyho bych si koupil i knížku limericků a Skákalpsů, pokud by byla za rozumnou cenu. {smile}

Já zde doporučuji knihy, které jsem četl, některé i několikrát, protože se mi velmi líbily. Pokud jste podobná „krevní skupina” jako já, budou se nejspíš líbit i vám. Z jejich prodeje nic nemám. Nedokážu si představit, že bych tady doporučoval nějakou knížku jen proto, že mi za to někdo zaplatí.
Protože tohle je weblog, tedy moje soukromé postřehy, radosti a starosti, ne vysílání televize s placenou reklamou. A reklamu tu dělám jen tomu, co si ji IMHO zaslouží.

Asi jsem pro marketing nepoužitelný...


Zadal Arthur Dent, 12.08.2003 12:02:13, 6 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/358

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

odpovidam tam kde to zacalo - David Bureš (web)

odpovidam, tam kde diskuze zacala
http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=2501&content=all
    


Asi jsem pro marketing nepoužitelný... - Mamlas

... a z toho mám docela dobrý pocit
    


Já jo. - Radek

Podle tohohle blogu jsem si v knihovně půjčil "Dave Barry v kyberprostoru". No jo, ale nikomu jsem nic neplatil, žena dělá v Národní knihovně. Mimochodem, Kyberiádu Stanislawa Lema mám doma, legálně. Vyřazovali ji. Nikdo si ji nepůjčoval... (dtto Čarodějnický učeň od Neffa a vůbec takové ty sešity se sci-fi formátu A4, které se daly koupit v trafikách). Nebojte, povinný výtisk je samosebou pořád k dispozici.
    

Re: Já jo. - Arthur Dent (web)

To je právě to. Já z prodeje těch knih nic nemám a o Barrym jsem napsal jen proto, že jsem ho sám četl a báječně se u něj bavil. Takhle IMHO vypadá nezávislé doporučení. "Jste spokojeni? Řekněte to jiným!" ne "Řekněte jiným že jste spokojeni a dostanete za to peníze" {smile}

A co Barry? Líbil?
    

Re: Já jo. - Radek

Naprosto skvěé! Zdálo se mi, že autor je docela znalý problematiky a záměrně ze sebe dělá běžného uživatele. Závěr už byl slabší (MsPtato a RayAdverb, snad jsem to napsal správně), i když to spíš bylo víc ze života. Bohužel už to budu muset vrátit.
    

Re: Já jo. - Arthur Dent (web)

Mám stejnej názor. Instalace OS bombastická, Word taky, simulátor chytání ryb též, fonty skvělý, Internet taky, jen ten chat byl takovej rozvláčnej...

Báječné jsou taky Zlozvyky Dava Barryho a Rukověť dokonalého chlapa... U toho svýho článku mám snad ještě odkaz na stažení...
    
HotLinks
Zpět na článek