.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

02.01.2004



Viděl jsem v poslední době dvě reklamy. Obě byly něčím zvláštní. První byla lživá a druhá byla divná.

Server iDnes nabízí volné připojení k internetu. S tím, že poplatky, které obdrží od Telecomu jako zprostředkovatel připojení, poukáže lidem s poškozením míchy.
To je chvályhodné a záslužné, opravdu si to myslím. Ale s tím bannerem to přehánějí. Píše se tam, že JEDINĚ připojením přes iDnes lidem odkázaným na invalidní vozík. Což je samozřejmě hloupost. Celé je to vidět na tomto obrázku.

Lidem na vozíku je možné pomoci obrovským množstvím způsobů. Nejen připojením přes iDnes.

Celkově vzato — nápad je to výborný (s tou pomocí), propagovaný je hloupě. Autoři banneru buď něco nedomysleli nebo úmyslně lžou.

A k další reklamě.
Již nějaký ten pátek se nám snaží společnost ČEZ namluvit, že nejvýhodnější je jakási duhová energie. Zajímalo by mě, jestli ČEZ nabízí i jinou než duhovou energii.

Možná někomu připadá nepochopitelné, že společnost, která má v podstatě monopol, propaguje své produkty. Stejně není výběr.
Věřte tomu, že má důvod. Jedná se o ovlivňování veřejného mínění. I ČEZ bude jednou chtít stavět nějakou tu elektrárnu nebo cokoliv jiného, a bude potřebovat, aby to lidem příliš nevadilo.
Podotýkám, že tento způsob propagace je zcela legitimní.

Nejde mi do hlavy jiná věc. V těch reklamách v televizi pobíhá jakási potvora, které v ČEZu říkají Duháček. A tato kreaturka si jednou hraje s dítětem, jindy se zase schovává před žárlivým manželem a podobně. A když dokončí nějakou činnost, jde k nějaké věci, která má asi být předimenzovanou zásuvkou a asi se dobíjí, nebo co. Opravdu nevím, co tyto reklamy mají znamenat. Nemáte někdo ponětí?

Nepronikla k nám tato reklama z nějaké dimenze (nejlépe z Dimenze X ), neukazuje náhodou, jak to chodí u obyvatel nějakého paralelního vesmíru? Já myslím, že ano. Nepochybně jde o trhlinu v časoprostorovém kontinuu, čtenáři Stopařova průvodce jistě vědí.

Mě běhat taková mrcha duhová po bytě, tak ji poženu svinským krokem.




Zadal White Dog, 02.01.2004 0:59:29, 8 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/679

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Duháček - Mirun (web)

mi silně připomíná pana "Vajíčko" z éry reklam v době socialismu se zvířecí tváří... a to i svým smyslem...
    


 - Filip Rožánek (web)

Ad Duhová energie) To je prachobyčejný branding - uvedení značky do povědomí veřejnosti. Všechno vychází z toho sloganu "Duhová energie U VÁS DOMA".
    

Re: - Roj (web)

A povedlo se jim to {smile} Driv jsem mel k CEZu neutralni vztah, dneska me s tim vylozene se*ou! {smile}
    


Re: branding - nebko (web)

Přesně tak. Když jsem tátovi říkal, co to pustili za blbost do světa, vysvětlil mi, že jde jen o to, dostat lidem na mozek větu Duhová energie u vás doma. Až se otevře trh, budou si moct vybrat, od koho budou odebírat energii a tak je důležité si začít budovat jméno produktu už teď.

Ale souhlasím, že ta reklama je hrozná. Zvlášť ta obyčejná česká rodinka mi přijde úplně nečeská a ten duháček stepující u stromečku mě vždycky přivádí k smíchu{smile}
    


 - johnny (web)

"Jediné připojení, kterým pomůžete lidem na vozíčku, je iDNES" - takhle by ta věta měla vypadat? A zkuste to vymyslet tak, aby tam nebylo slovo "který".
    

Re: - Brbla (web)

Připojením k internetu přes IDNES pomůžete vozíčkářům.
    


 - Vesničan (web)

"JEDINĚ připojením přes iDnes pomůžete lidem odkázaným na invalidní vozík."
Smažme slovo "odkázaným". Stejně se v obrázku nepatřičně vyjímá; tak jako by bylo připsáno dodatečně. A jsme u jádra kokršpaněla. Autor zřejmě přemýšlel, přemýšlel, ... až vymyslel trakař. Logický rozbor věty je poměrně jednoduchá záležitost, kterou se však autoři sloganů, ani zadavatelé, příliš nezaobírají. Mě hloupost, a tedy i nutnost změny sloganu, také praštila do očí. Okamžitě mě napadlo několik lepších variant. Ale nezveřejním. Textaři jistě vědí proč!
    

Re: - Tokugawa (web)

Navíc bych na obrázku očekával vozík a ne skořepinu pro lyžování.
    
HotLinks
Zpět na článek