.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

07.06.2004



Tento titulek nese rozhovor s generálním ředitelem společnosti T-Mobile Rolandem Mahlerem v dnešním Týdnu. Dovolil bych si s některými jeho výroky trochu polemizovat.

Rozhovor je to velmi zajímavý a doporučuji si jej přečíst. Ale přeci jen mě dva odstavce zarazily.

Otázka: Jak chcete donutit zákazníky, aby tyto (datové, pozn. aut.) služby využívali? Budete zlevňovat?

Odpověď: To by byla špatná strategie. Raději se pokusíme přesvědčit zákazníky o tom, jaké výhody tyto služby nabízejí. (...) Pomocí MMS můžete dostávat do mobilního telefonu kupříkladu aktualizované informace o vývoji na burze.

Věřím tomu, že generální ředitel T-Mobile ocení aktuální burzovní zpravodajství. Dělal jsem si bleskový průzkum mezi lidmi co znám, a burzovní zpravodajství sleduje jeden jediný člověk, ale jen nárazově a „rozhodně ne tak, aby si ho nechal posílat do mobilu”.

Nevím, jestli se T-mobile vyplatí tato strategie, tedy přesvědčit uživatele, že potřebují dražší MMS. Podle mého názoru jim k tomu chybí jedna podstatná věc: Atraktivní obsah pro většinu zákazníků, takový, který by člověka nějak přiměl MMS používat, byť i za vyšší cenu. Zatím to prý vypadá tak, že během krátké doby od nákupu MMS mobilu počet poslaných MMS citelně poklesne — člověk se „vyblbne” a zjistí, že pro ně nemá praktické každodenní použití a na to, aby posílal kdejakou blbost, je to pro většinu lidí poněkud drahé. SMS jsou mnohem lacinější a tvoří, podle slov Rolanda Mahlera, 20% celkových tržeb.

Upřímně řečeno, nezávidím T-Mobilu tu nevděčnou práci — přesvědčit lidi, aby si koupili dražší přístroje s podporou MMS a posílali drahé ememesky ... To bude sakra velký oříšek!

Další odstavec, s kterým bych chtěl drobně polemizovat, je tento:

Otázka: Nebojíte se, že se potenciál nových služeb jednoduše vyčerpá? Že sice budete vymýšlet stále nové a nové hypermoderní služby, ale lidé o ně nebudou mít zájem?

Odpověď: (...) Jednou, a nebude to tak dlouho trvat, se mobilní telefon stane nedílnou součástí soukromého života. (už je, pozn. aut.) Stane se klíčem k vašemu domu, ke garáži, budete jeho prostřednictvím prokazovat identitu. To je zatím jenom vize, ale uznejte sám, že lákavá.

Neuznám. Lákavá vize je to leda pro zloděje. Už teď jsou mobily velmi vděčná komodita a kradou se docela snadno, stejně snadno se ukradené pak prodávají. Okradený člověk v současnosti přijde „jen” o SIM kartu s telefonním seznamem. Představa toho, že zároveň přišel o klíče ke kdečemu a o průkaz identity je spíš děsivá.


Zadal Arthur Dent, 07.06.2004 17:43:47, 9 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/927

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Marigold.cz: Mahlerův rozhovor v Týdnu - semo tamo mlha ve jménu vítězství
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Něco na tom bude. - Vesničan (web)
(07.06.2004 18:28:02)

Na čem? Na té hrozbě čipové totality, jíž nás straší (?) Ivo Aštar Benda. A mám pocit, že ten poněkud starší vtip o voperovaných mobilech a faxu se brzy stane krutou realitou. Ale na druhou stranu mi bude muset zloděj mobilu ukrást i část končetiny, nebo jak jsem četl nedávno nevímkde a nevímodkoho, část mozku, v níž bude voperován čip, který kromě telefonování bude umět všechno, včetně polyfonních vyzváněcích tónů.
    

Re: Něco na tom bude. - Trillian (web)
(08.06.2004 14:29:41)

někdy mám pocit, že už mi na ten mobil v mozku někdo volá a já nevím jak vypnout vibrační zvonění...
    

Horší situace je, - Vesničan (web)
(08.06.2004 22:34:13)

když v hlavě buší tisíc permoníků a každému v kapse navíc zvoní a vibruje mobil. A každý s jinou melodií.
    


Jo.. - Ebo.. (web)
(07.06.2004 19:18:31)

T-debilu chybí hlavně bohatí zákazníci, kteří jsou u Eurošmějdu.. {big grin}

Pravda je, že teď, když má Eurošmejd v rukách Telecom, a to se asi T-debil stane jedničkou {smile}

Jinak čipy nebrat .. stačí si slovo "čipy" říkat rychleji a přidat pred to "V" a vyjde slůvko, kde jste, když vám ten čip někdo ukradne.. {big grin}
    

Re: Jo.. - JMH
(08.06.2004 16:36:26)

včipyvčipyvčipyvčipyvčipyvčipy...
furt nechápu{sad}
    

Re: Jo.. - Arthur Dent (web)
(08.06.2004 16:38:51)

No přece "Yvči P." - to je jako reklama na Yfčin Hlodník - [yfca.bloguje.cz] {smile}
    


Re: Jo.. - Ebo (web)
(08.06.2004 21:12:51)

To je taková hříčka na "pusu".. musíš si to slovo "čipy" říkat rychle za sebou a z toho se ti vyklube jedno sprosté slůvko.. a k tomu přidáš předložku "V" {big grin}
    


 - Lokutus (web)
(08.06.2004 13:09:44)

Eurotel bude jednička, dokud bude nejdražší. Bohatí a snobští manageři by si raději utrhli ruku v lokti, než by dobrovolně přešli k levnějšímu operátorovi. Tomu se říká imidž.
A co se týče T-Mobilu, tak ten šel od dob Pegasu ke dnu v rámci user friendly přístupu ke klientům. Někdejší "client-master take off" se změnilo na "prachy na kov a fuck off".
    
HotLinks
Zpět na článek