.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

21.11.2004



kterým bych uzavřel celou záležitost kolem hledání českého odborného časopisu, který by byl pro mne zajímavý...

Když už jsem si dopisoval s panem Minaříkem, šéfredaktorem SwN, nedalo mi to a zeptal jsem se ho na pár věcí, které mě v souvislosti s časopisy zajímají. Jeho odpověď nebyla překvapivá, ale byla hezky ucelená. Dostal jsem svolení ji zveřejnit, tak tady je (kráceno):

Autoři by asi nebyli problém (i když: napsal byste článek, který má kolem 6.000 znaků i s mezerami — jen psaní to je tak den práce, s rozmýšlením tak tři — za přibližně 1.000 Kč?); s poptávkou to je horší (ale popravdě jsme žádný takový průzkum nedělali), a co se rentability týče, ta s poptávkou úzce souvisí. Přiznám se, že vůbec netuším, kolik by časopis pro programátory v češtině mohl mít čtenářů — a pokud by prodával málo, kolem 2.000 výtisků, musel by stát (a teď to je jen hrubý odhad) cca 500 Kč. To mi přijde jako poměrně dost peněz.

K těm seriálům (programování v PHP nebo v čemkoli jiném, teoretické základy komprese dat): je pro profesionála zajímavý seriál, který bude vycházet dejme tomu na šest pokračování — tedy pět měsíců? Myslím si, že za tu dobu se přece naučí programovat v PHP sám a s pomocí dokumentace a knížek, pokud to tedy není úplné dřevo.

Myslím si, že pro rychlé řešení programátorských problémů je v současnosti hlavním médiem Intenret (ať web nebo news nebo cokoliv dalšího) a pro hluboké proniknutí do problému pak odborné knížky. Časopisy jsou někde mezi: příliš pomalé na to, aby byly použitelné okamžitě a příliš povrchní na to, aby byly použitelné dlouhodobě. Takže nejspíš zbývají ti „zvídaví” čtenáři — a spotřebitelský časopis.



Zadal Arthur Dent, 21.11.2004 13:23:52, 8 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/1206

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Dana (web)
(21.11.2004 15:26:54)

500 Kč? Proboha, jaké to mají výdaje? Knížka s dvoutisícovým nákladem se prodává tak za sto padesát korun - a aby se zaplatila, stačí když se prodá polovina nákladu.

A to je možná řešení: vydávat takový specializovaný časopis jako čtvrtletník - spíš brožurku než časopis, ve formátu klasické knihy, na knižním papíře a černobíle. Pak by se vešli do rozumné ceny a mohli si dovolit i nízký náklad.
    

Re: - White Dog (web)
(21.11.2004 17:47:37)

Knížka je podle mě trochu něco jiného.
1) Může se prodávat klidně třeba několik let. Kdežto časopis starý řekněme 2 měsíce je už... starý {smile}
2) Knížka nemá zdaleka tolik autorů
3) V knížkách bývá méně barevných obrázků a fotek (no, vždycky to nemusí být pravda)
4) Časopisy jsou tištěné na dražším papíře, a to nejen ty "exkluzivní".
Ale zase je pravda, že v časopisech bývá mnohem více reklamy, která, ať už se nám to líbí, nebo ne, velmi výrazně snižuje cenu.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(21.11.2004 18:13:53)

No, vzhledem k tomu, že trpím psychickou poruchou, zvanou "reklamní slepota", tak mi to až tak nevadí...

(Zjistil jsem to nedávno... Reklamy v časopise nevnímám, oko mi je "vypouští" a když časopis zavřu, tak nejsem schopen říct ani jeden výrobek, na který byla v daném čísle reklama. Ale možná spolejhaj na to, že to periferním viděním přece jen zahlídnu a dotyčný Nejlepší Server či Jediný Pravý Účetní Program se mi vryje do podvědomí a já jednou půjdu nakupovat a - jakoby puzen vyšší mocí - přitáhnu domů něco z tohodle...)
    

Re: - White Dog (web)
(21.11.2004 18:24:48)

Reklamy tvoří u komerčních periodických tiskovin (i u SwN) naprosto rozhodující zdroj příjmů, ať už je čteš nebo ne, ať už je vnímáš, nebo ne. S "reklamní slepotou" to nesouvisí.
Tuhle poruchu vnímání reklam má podle mě hodně moc lidí.
Buďme však rádi, že reklama v časopisech je. Jinak by si je málokdo mohl dovolit.
    


reklamy - wake (web)
(21.11.2004 19:58:18)

no, jelikož svému podvědomí nevěřím ani co by se za nehet vešlo, tak si naopak každou reklamu prohlédnu a uvědomím si, na jaký je produkt, abych později při výběru zboží mohl případný reklamní bias kompenzovat. a krom toho, některý reklamy jsou dokonce i vtipný.
    


Re: náklady - Vlk (web)
(21.11.2004 22:56:01)

Abych se přiznal nedovedu si to dost dobře představit - 2 000 ks * 150 CZK - 300 000. Pokud si vezmu, že knihy je třeba zákazníkovi dopravit, jenom vyhotovení něco bude stát, distributor si také řekne o provizi, někdo to musí "nalámat" a editovat. Tak to bude autor dělat opravdu spíše jako dobročinnost. 500 CZK bych také viděl jako přestřelenou částku, ale 250 už si dovedu představit a to mi také příjde jako docela dost.
    


Mno.. - Ebo (web)
(21.11.2004 19:44:16)

Má celkem recht..
    


 - Lavor (web)
(21.11.2004 22:57:01)

pro SN jsem pred par lety nekolik recenzi na hw psal,
bral jsem to spis jako pobaveni a pomoc kamaradovi, ktery tam tehdy sefoval jedne z rubrik a musim souhlasit se sefredaktorem, ze ta tisicovka (v lepsim - a pracnejsim - pripade to byly tisicovky dve) opravdu neni tadne terno,
na druhou stranu, dal jsem si tehdy pauzu ve skole a pracoval jako technik a udrzba hw v jedne vetsi firme a v ramci prac. cinnosti jsem si hral s recenzovanymi vecmi a zkousel novinky (tzn. spojil sebevzdelavani a vydelavani {big grin}
mimochodem, nebyla zde zminena jina vec, a sice do recenzi veci vetsinou cpou (alespon ja se s tim setkaval) sami vyrobci, ovsem nekolikrat se nam stalo, ze i velmi renomovany vyrobce odmitl poskytnout nejaky vyrobek k pomerovani s cenove srovnatelnou konkurenci, coz cloveku napovi zcela jasne...
    
HotLinks
Zpět na článek