.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

04.01.2005



Znáte úsloví „vlezlý jako pojišťovák”? Chcete zjistit, jak zrovna pojišťováci k tomuhle označení přišli?

Mám dojem, že plným právem!

Doporučuji následující studijní materiál: první díl (trochu čajíčkoidní) a druhý díl čehosi, co bych nazval Rukověť dokonalého opruzovače.

V prvním díle oběť (O) namítá, že si vše potřebuje rozmyslet, leč pojišťovák (P) nepolevuje a valí klientovi do hlavy klíny patnácti různými způsoby... Třeba Uvědomujete si, že potřebujete pojištění jako každý, kdo je zodpovědný za příjmy v rodině? Proč chcete riskovat těch několik dní? nebo Myslíte, že čas, který si necháváte na rozmyšlenou, vám může přinést nějaké výhody? Řekněte mi, prosím, co vám opravdu brání uzavřít pojištění ještě dnes? Teď, když jsem u vás, je nejlepší chvíle se rozhodnout, (...) nebo dokonce i Moje profese spočívá v tom, že chci, aby se finančně zajistily příjmy vaší rodiny. Za naprostou perlu vlezlosti považuji V pořádku, rozmyslete si to, já bych vás jenom prosil, abychom se dohodli následovně: Dnes je úterý. Pokud mi nezatelefonujete do čtvrtka do devatenácti hodin, přijedu v pátek v sedm.

Zkrátka patnáct variací na téma „Honem honem, než si to nedejbože promyslí, pročte nebo dokonce spočítá!”

(Mimochodem, připadá mi, že na pojišťovákův argument Čas, který si klienti dávají na rozmyšlenou, bývá zdrojem různých problémů existuje prostá odpověď: „Bývá, ale nejsou to problémy pro pojišťovnu ani pro klienta, pouze a jen pro pojišťováka.”)

Druhý díl je již pestřejší, ukazuje širší paletu zmrdiargumentů a nešetří čtenáře od začátku:

O: Promyslím si to, pokud budu mít zájem, zavolám vám
P: Teď, když s vámi mluvím o potřebě finančního zabezpečení rodiny, mám dojem, že je mezi námi nějaká zbytečná bariéra, kterou bychom měli odstranit. (...) (Nejpozději v tuto chvíli by agent letěl a mohl by hovořit o štěstí, kdybych za ním neposlal psa!)

Rád bych taky věděl, kdo skočí na následující modelový argument:

O: Chci poznat nabídky jiných pojišťoven
P: Co budete hledat u jiných pojišťoven? Abyste mohl srovnat nabídky, je nutno dokonale znát podmínky smlouvy, mít několik let praxe v oboru, a i tak není jednoduché se v tom vyznat. (...)

Pokud snad stále pochybujete o označení „vlezlá veš”, tak si ještě přečtěte bod 18 ("Pokud bych se mohl dnes zeptat vašich dětí, zda tatínek bude dlouho žít a jestli bude zdravý, odpověděly by, že ano. (...) Ale jak budou dospívat, začnou si uvědomovat, že jednou je opustíte. Budou si moci představit, kolik stojí živobytí rodiny, kolik šancí spojených se vzděláním, poznáním světa by ztratily, kdyby na to neměly prostředky. Budou vědět, komu za to vděčí. Kdyby věděly, že jsem vám to navrhoval a vy jste toho nevyužil, (...), určitě by je to mrzelo. Zazlívaly by také mně, že jsem vás coby profesionál nepřesvědčil. Musíte uznat, že otálíte-li s pojištěním, může to být nebezpečné.").

Podle výzkumu CVVM si Češi nejméně váží politiků a uklízeček... Kam na tomto žebříčku patří pojišťovací agenti? Pod popeláře? Pod rasa? Pod metaře? Někam na úroveň fotografa bulvárních novin?


PS: Viděl jsem tu hrůzu v očích „prodavačky pojištění”, když jsme přišli na schůzku, odmítli jsme možnost, že „to rovnou sepíšeme” a místo toho moje žena vytáhla jejich smluvní podmínky, zatrhané různobarevnými fixy. Prošli jsme totiž první nástrahou bez újmy, odmítli jsme návštěvu pojišťováka doma ("No, jestli opravdu chcete, tak přijďte, ale máme dobrmana...") a vyžádali jsme si smluvní podmínky k prostudování. Stačilo pak chvíli tlačit onu prodavačku k jednoznačným odpovědím prostými otázkami typu "Tak platí se z odbytného daně? Ano či ne? Kde je to napsané? Tady to tedy není napsané, je to napsané ve smlouvě? Je nebo není?" a po deseti minutách už nebylo o čem uvažovat.

Nakonec si pojišťovačka sama vyžádala „čas na rozmyšlenou” a na nastudování problematiky s tím, že se do konce týdne ozve... Už se nikdy neozvala.

Vřele doporučuju všem stejný zmrdobijecký postup.

PPS: Nejtvrdší pojišťovákobijci doporučují nechat pojišťováka vykecat na téma "leží mi na srdci jen blaho vašich blízkých" a pak mu natvrdo vpálit: "Blaho mých blízkých vám na srdci neleží... Nalijme si čistého vína: Děláte to kvůli provizi. Kolik je vaše provize? Pokud mi z ní dáte polovinu, tak pojištění s vámi uzavřu, jinak nashledanou..."


Zadal Arthur Dent, 04.01.2005 15:49:13, 24 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/1254

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne Neskodny...: Pojištění mě nemine
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - MMira (web)
(04.01.2005 16:05:13)

No, já si před cca 10 lety prošel školením na pojišťováka (byl jsem naivní VŠ a chtěl si něco vydělat) a od té doby jen co nějakého vidím, beru hůl do ruky. Nejlepší je poznat taktiku nepřítele.
BTW, všechna pojištění jsou nejhůře investované peníze.
    

Re: - Pixy (web)
(05.01.2005 01:11:37)

Jasne, vetsina pojistovaku jsou vlezle arogantni vsi s postupy navrcenymi z brozurek a nejake blaho zakazniku maji na haku, jedinym cilem je provize.

Na druhe strane si ovsem troufam tvrdit, ze jedinec, ktery se nepojisti proti zakladnim rizikum, ktera mohou kazdeho v zivote potkat, je nezodpovedne hovado a kdyz vyhori/prijde o dum pri povodni/selzou mu brzdy a narve to novym autem do obchodu s kristalem/zlame si udy a neni schopen splacen hypoteku/atd. nezaslouzi si nic lepsiho nez potupne pojit hlady pod mostem a kdyz pak prijde skemrat o nejakou pomoc v ramci socialni solidarity, s chuti bych mu i ty zbyle hnaty zprerazel sam.

Omlouvam se za ten prikry ton, ale povazovat pojisteni (jakkoli) "investovane penize" nebo dokonce za zbytecnost, do ktere nema cenu vrazet ani halir, je pekne imbecilni postoj.
    

Re: - MMira (web)
(05.01.2005 01:16:22)

Brzdi v rozletu priteli. Ja prece nerekl, ze to je zbytecne. Jen ze je to nejhorsi investice. Ono totiz v idealnim pripade to jsou jen vyhozene prachy. A ten neidealni pripad nenastava zase tak casto, jinak by zadne pojisteni nexistovalo.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(05.01.2005 07:21:07)

Něco jsem nepochopil?

Vložím peníze do životního pojištění na deset let. Po deseti letech mi, v případě , že se mi nic nestane, vrátí vložené peníze + zhodnocení, bude-li nějaké. Pokud se něco stane, dostanu své peníze zpět + až pětinásobek vkladu.

Kde jsou prosím ty "vyhozený prachy"?

Když tu samou částku nechám ležet v bance, tak - při "zhodnocení" (spíš znehodnocení) současnými úroky tratím podstatně víc.

Zhodnocení vkladů do ŽP není nejvyšší, bývá tak okolo 3% p.a., ale proti běžným účtům...


Ale tenhle článek nebyl o výhodnosti nebo nevýhodnosti pojištění (tady jsem zajedno s Pixym), alébež o metodách pojišťovacích agentů.
    


Kvalita pojišťováků - White Dog (web)
(04.01.2005 16:32:37)

Já tedy znám jednoho velmi dobrého pojišťováka. Nebyl vlezlý, byl to opravdový profík každým coulem a věděl o co běží. Ale na kontakt se mě neptejte - on se totiž již 7 let pojišťování nevěnuje, dělá něco, co ho mnohem více baví a naplňuje.
A k té poznámce v minulém komentáři - souhlasím s tím, že pojištění jsou nejhůře investované peníze.
Kapitola sama pro sebe je životní pojištění - to je mi fakt k ničemu, když umřu, peníze pojištěním získané mi budou prd platné.
    

Re: Kvalita pojišťováků - Arthur Dent (web)
(04.01.2005 16:41:26)

Ano. Tobě jsou, coby "singlovi", nejspíš k ničemu. Budeš-li mít rodinu nebo něco takového, budeš mluvit jinak.
    

Re: Kvalita pojišťováků - White Dog (web)
(04.01.2005 17:05:10)

No dobrá, proč hned tak zhurta {smile} Můj komentář se týkal spíše toho, že ne každý pojišťovák je zmrd a vlezlá veš, ale že i mezi nimi je tak 1% lidí na úrovni. Za život jsem poznal asi 20 pojišťováků, a jeden z nich byl normální slušný člověk.
    

Re: Kvalita pojišťováků - Arthur Dent (web)
(04.01.2005 17:11:55)

Však ano. Má odpověď se týkala jen toho tvrzení, že "životní pojištění je ti k ničemu"... {smile}
    


Re: Kvalita pojišťováků - Arthur Dent (web)
(04.01.2005 17:13:25)

BTW - samosebou, ne každý pojišťovák je zmrd. Ale ten, který se bude chovat podle té "příručky", odkázané v článku, bude s největší pravděpodobností exemplární... {smile}
    

Re: Kvalita pojišťováků - White Dog (web)
(04.01.2005 17:16:42)

Tahle příručka totiž IMHO potlačuje vlastní myšlení a učí jednat podle určitých schémat. Ona totiž práce pojišťováka není žádný med. Já bych na to tedy neměl. Jo a ten skvělý a opravdu úspěšný pojišťovák, kterého jsem zmiňoval, se příliš nedržel pouček a příruček, ale používal vlastní hlavu. Také proto ho z té pojišťovny "odstranili", ačkoliv byl úspěšnější, než většina ostatních. U těchto institucí se totiž předpokládá naučené jednání, vlastní názor není žádoucí.
    

Re: Kvalita pojišťováků - Arthur Dent (web)
(04.01.2005 17:19:14)

U "příručkového pojišťováka" by mi spíš vadila ta jeho "asertivita" než to, že jedná podle šablony...
    

Ještě poslední komentář - White Dog (web)
(04.01.2005 17:36:33)

Už to nebudu moc komentovat, ať to nevypadá jako dialog mezi námi. Poslední věc co mám: připouštím, že životní pojištění může mít význam. Dokonce vím o případu, kdy zemřela jedna paní (osobně jsem ji velmi dobře znal a bylo mi její smrti velmi líto), a díky kvalitnímu životnímu pojištění mají obě její děti možnost koupit si například byt, nebo se jinak zajistit.
Ovšem já jsem jiný případ, a pojišťovák, který mě přesvědčí, abych se pojistil "na život" u mně bude králem všech pojišťováků, naprostým velmistrem pojišťovacího umění, větším géniem než obchodník, který prodá eskymákům led a beduínům sníh.
    

Re: Ještě poslední komentář - Solvina (web)
(04.01.2005 21:06:11)

Bude mit dlouhy nohy (jako tejden pred vejplatou kdyz neni za co pit), bude mit ty nejkrasnejsi oci a bude ti rikat milacku.

A tenhle pojistovak te pojisti....

Ale ja jen tak, aby to nevypadalo jako debata mezi vami dvema {smile}.
    

Re: Ještě poslední komentář - Roj (web)
(06.01.2005 22:35:57)

Tak presne tohle jsem sem chtel napsat! {big grin}
Vlastni zkusenost je K NEZAPLACENI!!! {smile}
    


Re: Kvalita pojišťováků - Gimli2 (web)
(05.01.2005 00:13:41)

2white dog:
Mozna se budes divit, ale asi 4 roky zpatky (uz s tim skoncil) delal deda pojistovaka pro stavebmi sporeni a tam naopak spolecnost nesmirne ocenovala vlastni pristup, nikoli priruckove postupy...
    


Re: Kvalita pojišťováků - IP:193.165.208.26 (web)
(11.01.2005 15:55:33)

20 pojišťováků a jeden z nich slušný, to je snad 5 % a ne 1 %, nebo se pletu? To už je mnohem optimističtější bilance!
    


Mnóóó... - aTeo;) (web)
(04.01.2005 20:36:27)

ale na druhou stranu... když se takovej poštěvák povede....
    


Ti nejvetsi... - braggart (web)
(04.01.2005 22:35:55)

... pojistovaci zmrdi lezou za matkama do porodnice dva dny po porodu. Zena jim to taky podepsala, po porodu totiz clovek udela temer cokoliv, jen aby mel chvili klid, zvlast pokud ma rozhazeny hormonalni hladiny, coz ma po porodu kazda zena.

Asi to maj podplaceny u personalu, jinak by se tam nemohli dostat, ze...

Takovy hyeny bych strilel a to mam ke zbranim vysostny odpor!
    


 - IP:194.196.164.2 (web)
(05.01.2005 06:43:15)

Nezatrcujte pojištění, je to jakási pojistka, že se ve valné většině nic nestane, protože přeci není možné, aby na tom klient vydělal,ještě maličkost, za mládí AD pojišťováci nechodili do nemocnic, ale po 6!! týdnech přišli domů, protože měli kontakty na matriky a ty jim dávaly avízo,dobrá rada při pojištění domácnosti NEPOJIŠŤUJTE kola na ztrátu, je to zbytečné, plnění se při ztrátě neplní a víte proč?- je moc krádeží, proto!!
    


To je teda fakt síla, - M. MyšKaCupalKa (web)
(05.01.2005 15:51:01)

a největší chyba, kterou může potenciální "klient" vůči takovým vlezlíkům udělat, je pokoušet se poctivě odpovídat na jejich "proč".

Jediná možná odpověď na to je : "to nevím a ani mě to nezajímá."

Potkala jsem v životě dva schopné pojišťováky, kteří se mě pokoušeli zlanařit mimo pojišťovnu: ten jeden, když jsme si u něho pojišťovali nové auto a on viděl moje sedmiměsíční břicho, se hned nabídl, že by nám pojistil i mimino ;o)) ale vlezlý nebyl, to podotknul jen tak mezi řečí, a práci odvedl dobře

a ten druhý, to jsem fakt ocenila. Šla jsem po ulici a četla si za chůze časopis. Ten člověk ke mně přistoupil a řekl :DObrý den, vidím, že si čtete za chůze. To je dost nebezpečné, a tak dovolte, abych vám pro jistotu dal vizitku naší pojišťovny. Dal mi ji a odkráčel. Sice jsem jejich služeb nikdy nevyužila, ale přišlo mi to dost dobrý.

Jinak takové mam*dy s frázemi, jak klienta zahnat do kouta, vyčtenými z příruček, si s oblibou vychutnávám. Třeba tím, že jim na otázky kladené tak, aby klient odpověděl "ano" odpovídám s chutí "ne" nebo "to mě nezajímá" a koukám, jak se tváří. Doporučuju to taky zkusit, je to prima zábava.
    

Re: To je teda fakt síla, - pan_kac (web)
(05.01.2005 23:37:12)

jo taky jsem si u jednoho takovyho priruckare zahral na totalniho ignoranta, snazil se teda co mohl, ale nakonec rezignovane odesel.
Taky by si nekteri mohli uvedomit, ze na nektere lidi jejich osvedcene fraze a postupy (typu ukazu vam to na tomto grafu) pusobi spise odrazujicim dojmem. Prece jen kdyz jde informaci sdelit par slovy a misto toho me o dalsich nekolik minut zdrzuji a jeste ze me delaji idiota...
    


 - Scalex (web)
(05.01.2005 17:59:26)

Předpokládám, Arthure, že tenhle Ydiotův text asi znáš... ale třeba ho neznají ostatní:

[www.ydiot.com/texty/pojist.htm]
    


 - pan_kac (web)
(05.01.2005 23:28:39)

Osobne myslim ze zivotni pojisteni neni na skodu ani singlovi, vsak vetsina zivotnich pojisteni je zaroven sporenim na duchodovy vek. No a v dnesni dobe dostupneho internetu neni problem si vybrat z nabidek sam to nejvhodnejsi. A co zmuze doterny pojistovak s odpovedi "dekuji, ale uz pojisteny jsem ( a vyhodneji nez nabizite)" ? (((((((-:
Jinak ja si pojisteni nenasel na netu ale chytl se jednoho z programu co nenabizi primo pojistovna ale jeji externi partner. Zadne kampelickoidni extra vyhody, vse v realnych mezich, ale prece jen lepsi nez standartni programy.
S tim, ze to bylo pres znamou, ktera mi to ani nenabizela, jen mimochodem rekla ze ma dobrou brigadu (nedelala vterku, ale chodila po lidech co se sami ozvali ze maji zajem), tak jsem se poptal, dostal jasne odpovedi a dohodli jsme se.
    
HotLinks
Zpět na článek