.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

09.07.2003



A dávají to tvrdě najevo. Čest výjimkám!
Při mé zálibě v cestování na kole občas potřebuji drobný servisní zásah. Kdo má kolo, a není to zrovna dvacet let stará Ukrajina, a kdo na kole najede více než 1000 kilometrů za rok, ví dobře, že je potřeba občas udělat drobný servisní zásah. Vycentrovat, nastavit, a podobně. Jednu dobu jsem měl nutkání, že si tyto drobnosti budu dělat doma sám, ale nemám potřebné vybavení, prostor (dílnu) ani nutnou dávku zručnosti. A kromě toho se v mém okolí vyrojila spousta obchůdků a dílniček, kde (údajně) jízdní kola servisují. Jednou se vyskytla příležitost prověřit kvality těchto provozoven. Potřeboval jsem vycentrovat zadní kolo, a byl jsem odhodlán, v případě spokojenosti s danou provozovnou, si nechad na velocipedu udělat i náročnější a dražší úpravy. Vyrazil jsem tedy hned do nejbližší dílny, která se chlubí nápisem „OPRAVY JÍZDNÍCH KOL”. Po pěti minutách sledování práce mechanika se tento otočil a místo pozdravu řekl „Co je?”.
"Potřeboval bych vycentrovat zadní kolo."
"No nevim, jestli je to osma (kolo pokřivené a zdeformované — poznámko WD) tak to neumim. To vám neudělá nikdo."
"Ne, není to osma. Je to jen trochu rozhozený."
"Hm, jo. Ale jak řikám, jestli je z toho kola osma, tak to dělat nebudu."
"Ne není to žádná osma."
"Tak fajn, přivezte to, ale jak řikám, jestli to máte zvosmený, tak to tady nedělám".
Nabyl jsem dojmu, že se bavím s retardem, kterého pustili na vycházku z léčebny. Kromě toho mi začal hned tykat, což se mi ani trochu nelíbilo. Přeci jen jsme spolu husy nepásli. Tak tomu tedy svůj milovaný bicykl nesvěřím.
Další zastávka vypadala nadějněji. Obchod s jízdními koly, prodavač prodával, mechanik servisoval, celkem čisto. Oslovení „Dobrý den, čím můžeme posloužit?” se mi také zamlouvalo.
"Potřeboval bych vycentrovat kolo. A taky kdybyste se na něj podívali, jestli není potřeba někde něco dotáhnout, seřídit a podobně."
"Jo pane, to nevim. My jsme úplně zavalený prací. Přivezte to svoje kolo pozítří a za týden by to mohlo být."
Přivezl jsem kolo a za týden bylo seřízené. Pravda, ne úplně ideálně. Příště zkusím někoho jiného.
Zastávka další — asi po měsíci. Další provozovna. Když jsem majiteli řekl, že bych potřeboval něco seřídit, zakoulel očima a po dlouhém přemlouvání svolil. Vycentrování a dotažení kola (práce na 5 minut), termín za týden.
Smířil jsem se s tím, že každý opravář určí týdenní dobu opravy. Asi aby si zákazníci moc nevyskakovali. A aby bylo vidět, že ten který mechanik má opravdu hodně práce, a že kvůli nějakému kšeftu za 50 korun se přece nestrhá.
Kolo bylo opravené o dva dny později než mělo být, vyzvednuto o týden později. Šel jsem si pro něj dvě minuty po zavírací době a v obchodě (dílně) už nikdo nebyl. Za týden bylo kolo zase zralé na opravu...
Mor na vás, hajzlíci opravářský. Takhle si vážíte zákazníka? Toho, kdo vám nosí práci a peníze? Toho, který v případě spokojenosti příště utratí mnohem více?
Troufám si tvrdit, že životnost takovýchto rádobyživností nebude dlouhá. Až přijde opravdová konkurence. Až se toho chopí někdo, kdo ví co je to poctivá a kvalitní práce.
A na závěr:
Na doporučení známých jsem zajel do 15 kilometrů vzdálené vesnice, k vyhlášenému mechanikovi.
Přijel jsem v 16.55. Provozní doba do 17.00. Přesto mi řekli, že mi kolo seřídí, na počkání.
Půl hodiny po konci provozní doby jsem si pro kolo zašel. Perfektně opravené a seřízené, navíc jsem dostal několik doporučení, co by se mělo seřídit příště a podobně. Cena mi vyrazila dech. 40 korun.
Takže nezbývá než popřát těmto lidem (jedná se o rodinný podnik) mnoho úspěchů.
Bohužel jedna vlaštovka jaro nedělá.
A výše popsaná „kvalita” služeb se bohužel netýká jen opraven jízdních kol. Setkal jsem se s tím všude. V restauracích, v malých prodejnách, supermarketech, u holiče, prostě všude.
Až si bude někdo stěžovat na konkurenci, nevěřte mu. Konkurence v tomto státě prostě není. Protože kdyby byla, tak by takovíto paraziti nemohli existovat.


Zadal White Dog, 09.07.2003 14:11:41, 12 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/307

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Jo, to znám - Tokugawa (web)

Přetrhl jsem řetěz.
Já: Dobrý den, mohli byste mi spojit řetěz?
Mechanik: Grrr
Kolo převzal, řetěz spojil.
Mechanik: To máte vytahaný.
Já: Prosím? - nevím o čem mluví
Mechanik: Vytahaný. Aspoň vo štyry články.
Já diletant: To vadí?
Mechanik světák mě sjel pohledem.
Mechanik: Novej řetěz.
Já: Prosím?
Mechanik Chce to koupit novej řetěz.
Já: Dobře. Děkuji.
    


1:0 - Lionka

Trefa do černého! Přesně to sedí - v okolí mého bydliště jsou 4 opravny kol a všude jednání stejné jaké je uvedeno v článku. Podle mě by se prodejci s námi bavili, až kdybychom si chtěli koupit kolo nové. Ale určitě by jejich chování bylo ovlivněno cenou námi požadovaného bicyklu. Nezbývá, než naučit se drobné opravy dělat sám anebo přesedlat na motorizovaný dopravní prostředek (i když tam bývá situace obdobná :o(
    


Adresu! - Arthur Dent (web)

Hele, Whitedogu, proc sem nedas adresu toho zivnostnika??? Na oplatku za kvalitni sluzby malinkou reklamu...

Tady nejsme v TV, tady muze byt skryte (i otevrene) reklamy kolik chces.

Ale pokud mas nejake duvody proc ji sem nedavat, nedavej ji sem!
    

Chtěl jsem se vyhnout - White dog (web)

reklamě. A myslím si, že pro 95% čtenářů to bude k ničemu. Přest tedy: Josef Michl, firma Cyklomont, Křinec (cca. 20 km od Poděbrad směrem severním).
    

Re: Chtěl jsem se vyhnout - Hanka (web)
(19.05.2005 12:30:38)

Mily White dogu. Urcite nejsi jediny, kdo ma s panem Michlem ze Krince dobre zkusenosti. Musim rict, ze s veskerymi problemy tykajicimi se bicyklu se v okruhu "x" kilometru od Krince obraceji vsichni jedine na pana Michla - prazaky/chalupare nevyjimaje. Pan Michl je proste super. Kdyz si u nej koupim nove sedlo, automaticky mi ho namontuje aniz by za to neco chtel, rekne, ze me rad videl a kdyby mi sedlo nevyhovovalo, ze mam prijet a samozrejme mi ho vymeni. Neni divu, ze si u nej cela nase rodina koupila kola a doporucili jsme ho vsem znamym a ti na nej take nedaji dopustit. S vyberem (nejen) kola poradi, doporuci neco navic a naopak i rekne, ze pro ucel, ke kteremu dane kolo kupujete je to a to zbytecny luxus - sestavi kolo presne na miru a nesnazi se vam za kazdou cenu vnutit co nejdrazsi soucastky. Pan Michl ma neustale spoustu prace (a neni se cemu divit), presto si na vas vzdycky najde cas i po pracovni dobe. Takze zaverem chci rict, ze mu moc drzim palce, at se mu dari!!! A samozrejme jeho firmu mohu vsem vrele doporucit!!! Kdyby takovych lidi bylo mezi nami vic, tak bychom se na sebe za chvili vsichni jenom usmivali {wink}

Krasny den vsem!
Hanka
    


taky adresu - Trillian (web)

bojim se jit k nejakemu opravatorovi bez predchoziho doporuceni, protoze jsem svatecni cyklista a nejak nemam naladu nechat ze sebe delat domaci dobytek zenskeho pohlavi na pet ;o)
    


drobný servisní zásah? - Mamlas

Kamarád je též podobně postižen a nedávno potřeboval též menší servisní zásah - jenže ne v servisu ale od zubaře (byl připraven o 4 přední horní zuby). A proto na kole nejezdim {smile} .
    


Víš co je nejhorší? - arsinoe (web)

Že ti hodní se nakonec neuživí, protože jsou hodní, levní a rychlí. Je to paradox, ale znám několik velmi poctivých živnostníků, které převálcovaly nekvalitní a drahé multipodniky.
    


tohle naštěstí řešit nemusím - Lendys (web)

V mém okolí jsou asi 3 opravny kol. Z jedné z nich mám dokonce kolo koupeno. Ovšem nikdy jsem tam nic opravit dávat nemusela, protože to zmákne táta, kterému tak vozí opravovat kdeco i sousedi a známí, třebaže není žádný vyučený opravář...sice ho tak pořád někdo otravuje, jak sám říká, a on z toho nic nemá, ale má tu vlastnost, že sice brble, ale neřekne ne{smile} Asi moc dobře ví, jak to v takových opravnách chodí{smile} S bráchou jsem asi podědili tyto technické vlohy a tak si dokážem kolo seřídit sami. Horší to bylo, když praskla oska...to už chtělo odborníka.
    


 - Howadoor

Jestli se ti rozcentrovává (zadní) kolo a máš s tím setrvalé problémy, nevyřešíš to neustálým seřizováním. Chce to nový ráfek, tvrdý, kalíškovaný, tak za šest až osm stovek a velmi vrdý výplet, samozřejmě z dvojky nerezu. Já to už řešil, co pár set kilometrů úplně rozhozené kolo. S novým ráfkem jsem najel už dobře dva tisíce, bez seřizování a bez jakýchkoli problémů. A to vážím skoro metrák a ještě s sebou vozím pravidelně hromady krámů.
    


Vole - IP:194.228.165.60 (web)
(15.04.2004 22:42:43)

Nevim jak ostatní, ale já píšu "nechat" a ne "nechad"
    


Vole - IP:194.228.165.60 (web)
(15.04.2004 22:46:10)

Nevim jak ostatní, ale já píšu "nechat" a ne "nechad"
    
HotLinks
Zpět na článek