.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

21.03.2004



To, že čepičáři a kloboučníci jezdí špatně, ví skoro každý. Platí to ale i obráceně? Jak se pozná špatný řidič z místa spolujezdce? Kdo maluje plné a přerušované čáry na silnici a má to nějaká pravidla?

Arthur tady již dříve psal o řidičích v čepicích a kloboucích.
To, že tato sorta řidičů jezdí špatně a nebezpečně asi není třeba rozebírat. Prostě to tak je a osobně jsem se nikdy nesetkal s řidičem auta s pokrývkou hlavy, který by jezdil s přehledem a dobře.
Tento fakt je tak zřejmý, že opravdu nechápu, proč není vyhláškou zakázáno nošení pokrývky hlavy, pokud řídíte automobil. Mohly by na to být i sankce, pokud se přejde na bodový systém: přistižení při jízdě v čepici jeden bod, řídíte-li v klobouku, tak dva body, a řídíte-li dokonce ve slaměném klobouku, pak tři body dolů.
Myslím si totiž, že by to mohlo fungovat i obráceně. Pokud nasadíte dobrému řidiči v autě pokrývku hlavy, jeho schopnosti se okamžitě zhorší. Pokud ale kloboučníkovi sundáte z hlavy jeho hučku, pojede lépe.
Abych se trochu pocvičil v demagogii tak budu tvrdit že to je pravda, a dokažte mi že ne. {smile}

Najezdil jsem mnoho desítek tisíc kilometrů jako řidič i jako spolujezdec. A přišel jsem na to, jak velmi brzy poznám z místa spolujezdce, jestli je řidič dobrý nebo špatný.
Pokud je řidič dobrý, tak podvědomě nedobržďuji. To znamená, že příliš nesleduji provoz před sebou. Pokud jedu se špatným řidičem, mám stále dojem, že musíme už-už narazit do auta před námi, případně že musíme v zatáčce vyletět ze silnice. A tak podvědomě dupu na podlahu jako bych chtěl brzdit.
Dobrý řidič jede v prvé řadě plynule. S rychlostí nemá bezpečnost až tolik společného, znám mnoho šoférů, kteří jezdí velmi pomalu a velmi nebezpečně a zmateně. A také vím o několika (velmi) málo řidičích, kteří sviští opravdu velmi rychle, ale tak suverénně a s přehledem, že mě ani nenapadne mít z jejich stylu jízdy obavu.

Kdopak to maluje na silnice vodorovné dopravní značení? To jsou například takové ty plné a přerušované čáry. Pokud je čára plná, nesmíme předjíždět. A pokud je čára přerušovaná, tak se předjíždět smí.
Proč jsou několik kilometrů dlouhé, rovné a přehledné úseky, na kterých je plná čára, nechápu. Ale možná to nějaký význam má. Kdovíjaká záludnost se na silnici skrývá. Tyto podle mě nesmyslné plné čáry respektuji a nepředjíždím na nich.
Kdo ale maluje přerušované čáry v zatáčkách a v kopcích, nechápu. Zatáčky, do kterých nevidíte, a přerušovaná čára... Pochopitelně že takový přerušovaný úsek obvykle přejde do výšezmíněné tříkilometrové roviny s plnou nepředjížděcí čárou.
Naposled jsem si podobného podivného čárování na silnici všiml v sobotu cestou z Jičína do Poděbrad. Takových míst je však mnohem více.

Pamatujte — v Murphyho zákonech se praví, že 80% lidí si myslí, že jsou dobří řidiči.

A za týden začíná duben — měsíc bezpečnosti silničního provozu. {smile}


Zadal White Dog, 21.03.2004 15:54:25, 10 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/806

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Trillian (web)
(21.03.2004 19:34:08)

já na to mám takovou teorii... jsou dva týmy, jeden určuje počet kilomatrů plnou čarou a kdy přejde do přerušované a na kolik km, a tak dále...
a pak je tu ta druhá parta chlapíků, co vezmou barvy, válečky nebo čím to tvoří a měřidlo...

a teď si vezmi, že dojde hned na začátku k nepřesnému vyměření úseku, řekněme plné čáry... oni nekreslí podle orientačních bodů, ale na kilometry... takže pokračují dle plánu: 2km plnou, 3km přerušovanou, ...
co na tom, že jim to najednou vychází nějak nelogicky? oni tu nejsou od toho, aby mysleli, ale malovali
    


Plná čára - PavelB (web)
(21.03.2004 20:12:17)

Vím o úsecích, kde je plná čára na první pohled nesmyslná, ale na druhý je to trošku jinak.
Jsou na nich takové jakoby dolíčky. Z auta je vidět rovná silnice, plná čára uprostřed ten dojem jen utvrzuje, ale najednou proti vám jede auto. V té jamce není na chvíli vidět. Předjíždět se tam dá jen za šera nebo za tmy, když všichni svítí, pak je jasně vidět, že někdo jede proti.
Jedno takové místo je třeba na cestě z Tábora na Pelhřimov asi 10 km od Tábora za Zárybničnou Lhotou.
    


 - Entita (web)
(22.03.2004 03:40:30)

Tak to my povedz ako by si potom spoznal klobucnikov bez klobuka. Takto ich aspon zaregistrujes a das si pozor.
    

Re: - White Dog (web)
(22.03.2004 08:19:01)

Mám teorii, že když sundáš kloboučníkovi klobouk, tak jezdí bezpečněji. Vždyť o tom píšu.
    


 - Entita (web)
(22.03.2004 03:41:02)

Tak to my povedz ako by si potom spoznal klobucnikov bez klobuka. Takto ich aspon zaregistrujes a das si pozor.
    


Úseky s dlouhou plnou - Vesničan (web)
(22.03.2004 10:30:25)

Na to mám teorii, kterou jsem si ale zatím ani neověřil, ani nevyvrátil. Když odmyslím důvod, pro který jsou některé úseky takto značeny, tedy jako místa častých dopravních nehod, kde v pátek či v neděli prostě stovky jedinců předjíždějí, protože na přerušované čáře se to smí (kdyby tam byla), i kdyby proti nim jela kolona tanků, mám vysvětlení jiné. Úsek je totiž v místech, kde bývají mlhy tak husté, že není na krok vidět. A vzdálenost mezi jednotlivými částmi podélné čáry přerušované je delší než krok. Řidič, jedoucí v mlze a orientující se podle střední čáry, by se snadno mohl ztratit, nedohlédl-li by na začátek následující úsečky. Proto čára plná.
To je moje teorie, ale nikomu ji nenutím.
    


 - Lokutus (web)
(22.03.2004 10:33:03)

Myslím, že čepičáři a kloboučkáři jsou výborní řidiči. Oproti Vietnamcům určitě. Neviděl jsem Vietnamce v jeho Favoritu, aby jel pět metrů podle předpisů, bezpečně, nebo nedej bože alespoň normálně. A když vidím Vietnamce couvat, přeji si, aby moje auto mělo křídla.

Přerušované čáry jsou opravdovým problémem. Obzvlášť na silnici, která vede skrze hustý les, je plná serpentýn a výškových rozdílů. To pak jedete do kopečka a najednou se na vás ze zatáčky vyřítí magor s dvoulitrovou vektrou, který si tu zatáčku rozhodl zkrátit v protisměru a pokud možno rychle. Takže se na vás řítí kilem a vy se můžete jen modlit, aby stačil včas uhnout. Nedoporučuji pokusit se mu v takovém případě vyhnout vaším protisměrem, výrazně se tím zvyšuje riziko střetu, neboť do stejného místa se snaží zamířit i on. Pokud máte po pravé straně trochu řidší porost, zahněte raději tam. Případná nehoda bude mít pravděpodobně smrtelné následky.
    


Kloboučníci - Sokolík (web)
(22.03.2004 23:06:38)

Tak teď nevím. Pokaždé, když jedeme někam na potlach autem (což i mezi trampy bývá v poslední době víc než normální), tak jedu v klobouku...

Asi si ho začnu sundávat. (Ale to mě pak vlasy padají do očí a nic neevidím. Tak ještě nevím.
    

Re: Kloboučníci - White Dog (web)
(23.03.2004 08:29:34)

Tak to, Sokolíku, zkus brát tak, že bez vás, kloboučníků, by nevyniklo, že ostatní řídí dobře {smile}
    


A je to tak ! - HUB (web)
(23.03.2004 09:57:04)

WhiteDogu! Ted jsem publikoval článek kde do nás (otec řídil, pochopitelně) narval dědula s čepkou na hlavě.. Hned by mu měli předběžně strhnout body..
[www.hub.bloguje.cz/32322tema.php]
    
HotLinks
Zpět na článek