.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

02.05.2003



Marketingoví bossové chrochtají blahem — prodají víc svých nesmyslů přímo těm, co po nich baží, protože jim budou moct nacpat tyhle slinty rovnou do mobilu.
Ovšem v článku Patrika Zandla Nokia launčovala 3650 a hned jedna legrácka s bluetooth mne zaujalo tohle tvrzení: "Já mám reklamy plné zuby a ještě abych si ji nechal dobrovolně nahrávat na mobil. Vývojář tvrdí, že já nejsem cílová skupina (to mi říká každý, už se bojím o svoje právo na existenci {smile} ..."
A to je ten kropáč, co ho tu má čert! Nesměřujeme náhodou k tomu, že pouze ten, kdo kupuje, bude mít právo na...? (Ne na život, ale řekněme na hlasování, na rozhodování, na informace... Znáte to z některých restaurací: Jen ten kdo konzumuje, může jít na WC).
Nebudeme nakonec my, co odmítáme podřídit své životy Bohu Komerce, odsunuti na okraj společnosti? Dokážu si živě představit, že čím dál tím víc služeb bude vázáno na „nákup něčeho”, popřípadě na „souhlas se zasíláním reklamy”, protože v hlavách prodavačů asi platí „Doručená reklama = prodaný výrobek”. A obávám se i toho, že nejnovější komunikační nástroje (mobily, PDA) s tou nejmodernější technologií budou mít nějaká udělátka, která podmíní používání řekněme rychlejšího připojení posíláním reklamy.

PS: Dovoluji si zveřejnit návrh Kritérií pro nákup výrobku (služby apod.):
1. Musí dělat to, co po něm požaduji.
2. Nesmí dělat to, co nechci, aby dělal.

Na bod číslo dvě se, zdá se mi, začíná zapomínat...


Zadal Arthur Dent, 02.05.2003 13:52:50, 1 komentář...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/98

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - rony

sranda je v tom, ze oni chcu informacie pchat jednym smerom: zahlcujucou metodou. kvantitou.

cize oni sa v momente rozhodnu a zaplavia nas reklamou na cosi.

nechapem preco nepodporuju progres v tom, ze vymyslia mechanizmy, ktore potencialnemu zakaznikovi ulahcia vyhladavanie. cize smer od zakaznika.
u mna vznikne potreba cohosi, a teraz potrebujem kvalitne a rychlo, bez velkej namahy dospiet MNOU ZVOLENYMI prostriedkami k niecomu, po com tuzim a co chcem. Cize narazam na pixyho/sovie nareky nad nedostupnostami a nepouzitelnostami jednotlivych webov, neochota produkovat xml vystupy, optimalizovat weby pre vyhladavace (vid. novinka googlu na hladanie v inetshopoch) ci ine krajne komfortne "filtre" otazok typu "chcem magnetofon s ruzovym papundeklom a byvam v bratislave a nechcem za to zaplatit viac ako 100sk a som strasne lenivy takze mi to doneste ukazat".

Drviva vacsina podnikatelov internet nanajvys pouzije na viaccimenej stupidne spamovanie, ti trosku rozumnejsi este ako tak bannery a neskutocne vymakane webstranky. nikoho ale nenapadne, ze klient moze proste otvorit dajmetomu google, alebo nieco typu RSS viewer s filtrami a aktivne hladat nieco, co by mohol potrebovat. A to je este dnesne hladanie na google za privelmi konkretnymi vecami s nevelmi specifickymi menami skor des a hroza ako pohoda. {wink}

nepotrebujem aby mi niekto pchal a nutil reklamu. uz v suvislosti s tymi BT vymyslami z Marigoldom opisanej launcovky by ma napadlo: preco nevyvinuli cez bt vyhladavac. doleziem do kina, klepnem na nejaku moju aplikaciu a dam dotaz: co hrate dnes medzi 20:00 az 22:00? podobne v obchode, dojdem do obchodu so sekackami a dam dotaz, mate nejake sekacky ktore maju dnes akciovu znizenu cenu? Vobec by som nechcel a je to kontraproduktivne aby to bolo naopak, pojdem popri kine a odrazu mi zacne mobil vrieskat hej blbe pod do kina o 20 minut je skvely film, ktory musis vidiet.
    
HotLinks
Zpět na článek