.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

17.07.2004



nebo taky „Zákazník je vždycky lama”, vyberte si...

To jsem měl takhle v týdnu jednání v jisté firmě. Byl jsem přijat šéfem, hovor začal a padla otázka „Co byste od nás potřeboval?” Tak jsem to řekl a šéf opáčil, že se tedy poptá a zavolal mladíka. „Tady pan Koudelka (jméno je vymyšlené) je odborník na tyhle věci... On bude vědět víc.”

Následoval asi desetiminutový hovor, kdy se mi on snažil vysvětlit, že to co požaduju technicky nelze provést. Já se ho ptal proč a on mi odpovídal napůl podivnými argumenty, přitom se tak blahosklonně usmíval, zkrátka — z celého jeho vystupování jsem cítil postoj „Achjo... Vůbec netušíš, jak je to těžký, protože nevíš, s čím my se tu potýkáme. Tomu TY prostě nemůžeš rozumět, protože ODBORNÍK na tyhle věci jsem tu JÁ!”

A tak šel vesele hovor dál a dál. Já se ptal proč to nejde, pan Koudelka se usmíval a tak „na půl huby” pořád opakoval mantru „No, to prostě nejde”. Po deseti minutách jsem navrhl řešení. Pan Koudelka mi ho dvakrát zamítl s tím, že „tak to nejde, protože...”, dvakrát jsem mu vysvětlil, že „tak to jde”, a on nakonec uznal, že mám pravdu.

Sláva, dobrá věc se podařila, věrná láska zvítězila... Ale určitá pachuť zůstala. Mám totiž dojem, že má role měla skončit požadavkem. On měl pak přemýšlet jak to udělat, na své „to nejde” si odpovídat otázkou „a jak by to tedy šlo?” a nakonec přijít s tím řešením, co jsem navrhl já, nebo s jiným, stejně funkčním.

Kdyby tu energii, věnovanou na povýšenecké vysvětlování „proč to nejde” vynaložil na vymýšlení toho, jak to udělat, aby to šlo, možná by se mě pak dotyčný šéf nemusel ptát, proč mám na jejich firmu tak vyhraněný názor.


Zadal Arthur Dent, 17.07.2004 20:18:01, 4 komentáře...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://blog.maly.cz/tb.php/986

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne Neskodny...: Ten Džekův smích,
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Jo.. - Ebo (web)
(17.07.2004 20:51:31)

Teď jsem se koukal na jeden Notebook, který z reklamace vyhodili s tím, že byl polit kapalinou a že jsou uvnitř zoxidované spoje a součástky a tak, a že reklamace neuznána.. No.. jestli ten notebook spatřil víc, než kapénky od kýchnutí majitele, tak se stěhuji do buše a budu se živit kořínky a různou havětí! :-/

Prostě typickej servis v Praze.. aagrh*/!:***! ..povodně zase na ně!
    


 - dgx (web)
(18.07.2004 15:12:30)

tak to je přesné. Mnoho lidí trpí nadáním pohotově vymýšlet důvody, proč určitá věc udělat nejde. Já zase mám tendenci vždy hledat řešení. Pokud se s výše uvedeným trpícím jedincem setkám, vzniká z toho zásadní konflikt už po prvních dvou větách dialogu.

Obzvlášť pikantní je to v různých reklamních agenturách, kde se mě maník s myší v ruce a Corelem na monitoru snaží přesvědčit, že to či ono udělat v žádném případě nelze, načež se začnu chápat jeho myši, abych mu dokázal opak, což samozřejmě dotyčný nechce dovolit, neboť nějakého lamu přece nenechá šťourat se v jeho mašině (což naprosto chápu).

Tudíž se posadím a čekám, než se zaměstnanec pokusí mou navržené řešení zrealizovat, ovšem jak čas tlačí a výsledek je stále v nedohlednu, pokusím se opět poradit, třeba že k vycentrování těch dvou objektů stačí stisknout klávesu "C", což si dotyčný vyloží jako obzvlášt osobní útok zpochybňující jeho znalosti, a pak už je spolupráce nadobro v někde {wink}
    


 - a just ho neřeknu! (web)
(19.07.2004 12:49:27)

článek nic moc Emeriku neoběvil, s tímhle se přece potkáváme pořád (až si člověk skoro zvykne ...) ALE: po jeho přečtení jsem si sedl a zamyslel se, kolik věcí, které bych MOHL a UMĚL vyřešit, jsem dnes z nějakého důvodu smetl ze stolu. Čistě jen proto, abych to napříště nedostal jako rutinní úkol. Takže z tohohle hlediska chválím - přivedlo mě to k zamyšlení, že takový b.b, o jakém se tu píše, se občas může stát i z nás (nebo konkrétně ze mě). Hmmm...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(19.07.2004 12:54:36)

To je taky fakt... "Každá snaha je po zásluze potrestána".

Ale je rozdíl mezi tím udělat něco "navíc" a dostat to příště od šéfa jako rutinní úkol a tím, když se něco podobného děje na rovině zákazník - firma
    
HotLinks
Zpět na článek