.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

14.09.2004



hore po dědině...

Tak jsem si dneska četl u D-Fense o dálnici D1. Následné diskuse u takových článků jsou vždy výživné. Vůbec u všech „auto-moto-silnico” článků se člověk v diskusi dozví, jaká že prasata to jezdí po silnicích...

Dneska po půl druhé jsem jel do centra Budějc po Lidické ulici. Lidická je docela široká ulice s odpovídajícím provozem. No a přes tuto ulici vede vlečka. Z dálky jsem viděl, jak po kolejích jede nějaká lokomotiva a auta stojí. Lokomotiva přejela, auta zmizela a já se blížil k tomu přejezdu.

Ze zkušenosti vím, že po takovém přejezdu většinou jezdí lokomotivy dvakrát za sebou, hlavně když posunují. Pamětliv rad instruktora z autoškoly jsem ubral na 30 (nechráněný žel. přejezd bez signalizace), koukám se vlevo vpravo — a vidím, že lokomotiva stojí kousek od přejezdu a nemá tendenci se pohybovat. Vjel jsem tedy na přejezd.

Najednou slyším Vrooooum... a zprava (!) na přejezdu (!!) mne předjel nějaký chuj s takovým tím pick-upem, co má vzadu korbu. Na korbě měl nějaké kovové tyče a mohutný nápis OPEL.

To není ani na klepání si na čelo, to je jen na kroucení hlavou...

Jo a ještě jeden detail — pod tou korbou měl SPZ a na ní bylo napsáno CK 93 75.


Zadal Arthur Dent, 14.09.2004 14:14:31, 34 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1087

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Lumir (web)
(14.09.2004 15:38:25)

Včera jsem tankoval u místní čerpací stanice benzín. Rozmýšlel jsem se, jestli tam mám zastavit, neboť tam zrovna stála cisterna. Dříve se při doplňování nádrží nedalo současně tankovat do auta, teď už to jde. Nicméně jistá obava z toho, že to může bouchnout, se u mě vždy objeví. Nakonec rozhodla prázná nádrž a tak jsem zastavil. Spokojeně tankuji benzín a prohlížín si cisternu. Z cisterny vystupi je řidič, kontroluje čerpadlo a PŘITOM POKUŘUJE CIGARETU! Pak ji zahodí vedle deklu od nádrže a začne odpojovat hadice. Já na to čumím a nezmůžu se vůbec na nic. Při placení říkám obsluze, že ten čurák při u cisterny kouří. Dostává se mi ujištění, že je to jen nafta, takže to není žádný problém.

A tenhle příběh se mi opravdu stal!

Co je proti tomu nějaké předjetí na přejezdu.
    

Re: - IP:193.165.185.250 (web)
(14.09.2004 15:40:47)

Ale nafta opravdu není problém, ta od cigára nechytne! {smile}
Nicméně prasárna to je neuvěřitelná, vždycky jsem si myslel, že v celém prostoru jakékoliv čerpací stanice je kouření zakázáno tím nejpřísnějším způsobem.
    

Re: - Trillian (web)
(14.09.2004 15:44:24)

v každé učebnici autoškoly je douška o tom jak máš při příjezdu na čerpací stanici vypnout i topení... o cigaretách nemluvě...
podle mne jsou hořlavé i výpary benzínu, nebo se mýlím?
    

Re: - dgx (web)
(15.09.2004 01:17:07)

Tak to mi nedá... musím poslat odkaz na tuto fotografii, kde pán vypaluje u dvou benzinových pump (a mého baráku) trávu [www.dgx.cz/trine/item/jak-jsem-si-vyfotil-debila]

V takovou chvíli člověk doufá, že ty výpary zas tak hořlavé nejsou...
    


Re: - Lumir (web)
(14.09.2004 15:44:25)

Jasně, měl ten vajgl hodit přímo do nádrže, aby ho udusil.
    

Re: - Lojza (web)
(14.09.2004 17:26:35)

Nechci se vám plést do diskuse, ale na jedné benzínce jsem delší dobu pracoval, a jako kuřáka mě tenhle problém pochopitelně dost zajímal. Ovšem jednoznačnou odpověď mi nedal nikdo - ani literatura, ani odborníci (bezpečnostní technik, řidiči cisteren atd.). Benzín prý někdy od cigarety chytne, někdy ne. Mě osobně tohle vysvětlení stačilo, abych v práci nekouřil. Nafta je sice méně prchavá, ale to nic nemění na tom, že na benzínce kouří leda dééébil.
    

Re: - Lokutus (web)
(14.09.2004 19:25:33)

Zkoušel jsem několikrát zapálit benzín cigaretou a nepodařilo se mi to.
    

Re: - JMH
(14.09.2004 19:36:23)

Tak se podívej na "Jestli se rozzlobíme, budeme zlí" (klasická specerohillovská mlátička), tam je s tím krásná scénka{wink}
Jinak nepochybuj, že benzínové páry tvoří se vzduchem třaskavou směs v velmi širokém rozpětí mísícího poměru. Samotný benzín (kapalinu) zapálíš jen obtížně. Nafta se odpařuje daleko hůře než benzín, proto ty páry nevznikají v takovém množství tak snadno, při normálních teplotách. Leč jednou mi praskla na mém traktůrku italském trubička vedoucí naftu k jednomu válečku a nafta volně stékala po horkém motoru na zem. Na tři válce jsem se došoural před servis, vyvedl majitele, otevřel kryt motoru, řekl "koukejte" a šel otočit klíčkem. Majitel servisu mi málem přerazil ruku:-/
    


Re: - Jiří Bureš (web)
(15.09.2004 08:25:59)

Já jsem párkrát skočil ze stromu a páteř jsem si taky nezlomil. V nemocnici jsem viděl pár lidí, co se jim to podařilo.
    


Re: GSM - vasek (web)
(14.09.2004 17:21:15)

Kdyz uz ste nakousli pumpy...sem si vzdycky myslel, ze zakaz GSM u pumpy je nesmysl. Az mi kamarad rekl, ze videl na bezpecnostnim skoleni zabery kamery co maj u pumpy. Pani brala benzin, v aute ji zvonil telefon tak ho vzala, chvili telefonovala, pak vytahla z nadrze tu pistoli...a zacala ji horet v ruce. Ze prej se pri telefonovani nabijete statickou elektrinou a kdyz ji pak vybrala tak skocila jiskra. Maj prej takovejch pripadu (ve statech) stovky rocne. Takze kdyz telefonujete, sahnete si pak na strechu, aby ste se vybili.
    

Re: GSM - Hlodi (web)
(14.09.2004 19:04:48)

Lenze strecha byva zvycajne natreta lakom, ktory naboj akosi nevedie...
    

Re: GSM - JMH
(14.09.2004 19:44:03)

Tvoje ruka = jedna elektroda, kapota nebo kovový povrch tankovací pistole = druhá elektroda, lak a vzduch = dielektrikum. Ty a auto je jeden veliký kondenzátor.
Jistě je pak lepší hodit jiskru nad střechou než poblíž hrdla nádrže. Taky je lepší tankovat v bavlněné mikině než v polypropylenovém prádle (např. moira) nebo umělém svetru, řek bych, že je to skoro nebezpečnější než cigareta, tu k ústí nádrže nestrkáš na rozdíl od rukávu...
    

Re: GSM - Roj (web)
(14.09.2004 21:25:45)

V zime, kdy mas vlivem topeni v aute extreme suchy vzduch, staci to treni, kdyz vylezas z auta. Pouzivam na to antistaticky sprej, potrisnim tim cele sedadlo i okoli dveri. Nemusi byt ani benzinka, ta rana pri doteku auta je dost neprijemna, abych prekonal lenost {smile}
    

Re: GSM - Arthur Dent (web)
(14.09.2004 21:54:38)

Ha! A já proč dostanu od auta vždycky takovou děsnou mrdu! (to se nedá napsat slušněji...)

Od libovolného auta v libovolném oblečení v libovolnou roční dobu...

A teď už vím proč! Protože jsem suchar! {smile}
    

Re: GSM - Roj (web)
(14.09.2004 22:22:49)

Nezoufej! Za kilo koupis sprej a bude z debe vdipny a oblibeny bavic {smile}

Nejde mi klavesa mezi "r" a "y". Modri mozna uz vedi {smile}
    


Re: GSM - Roj (web)
(14.09.2004 22:30:39)

Hele OT, ale Ty bys to mohl vedet (T je provisorne opraveno). Pise se "extrémně" nebo "extrémě"?
Fakt si ted nejsu jistej. Zblbli jste me {smile}
    

Re: GSM - JMH
(14.09.2004 23:58:49)

Já jsem takový vševěd{wink}Mnemotechnická:
extréMNÍ => extréMNĚ
rozuMNÝ => rozuMNĚ
kolMÝ => kolMĚ, (kolmo je častější, ale lepší příklad mě v tuto hodinu nenapadá)
obdobně kolmější, rozumnější, extrémnější, optimálnější...
Podobná mnemotechnika, na webu s tím mají autoři často problém: mi = mně, mne = mě (polib mně prdel, ale polib mě).
    

Re: GSM - Roj (web)
(15.09.2004 01:31:05)

No jo, a pak někam přijdeš a zjistíš, že tamější pravidla mají tolik vyjímek... {smile}
    

Re: GSM - pankreas (web)
(15.09.2004 09:23:44)

na to si brzicko zvyknes.
    

Re: GSM - Roj (web)
(16.09.2004 00:52:18)

{smile} ...kecy okolo skici ... {smile}
    


Re: GSM - Mata Hara Kiri (web)
(15.09.2004 18:57:30)

Dá se to zapamatovat podle toho, že:
mě = 2 písmena = 2. a 4. pád
mně = 3 písmena = 3. a 6. pád

Je to samozřejmě jen náhoda, ale funguje to {smile}
    


Mnemotechnika - Vesničan (web)
(15.09.2004 11:49:51)

Pro zájmeno JÁ lze použít zájmeno TY:
tebe => mne (Je to pro TEBE - tedy MNE a ne MĚ ani MNĚ)
tobě => mně (Nesu to TOBĚ - tedy MNĚ a ne MĚ)
tě => mě (nenávidím TĚ - tedy MĚ a ne MNĚ)
Tak nějak je to prosté.
    


Re: GSM - marek (web)
(15.09.2004 14:20:57)

Proto kdyz zamykam auto tak chytnu klic za kovovou cast a vyboj probehne mezi klicem a karoserii (a ne mezi tou hnusnou kopajici kastlou a moji rukou)
    


Re: GSM - Roj (web)
(14.09.2004 21:21:52)

Staticka elektrina se chova statisticky jinak, nez to, co mas doma v zasuvce {smile}
    

Re: GSM - Hlodi (web)
(14.09.2004 22:40:36)

Statistika je nebezbecnejsi, nez stat. el. Statisticky je to prokazano{wink}
    


Joo.. jo jo.. - Ebo (web)
(14.09.2004 23:02:13)

..a to takhle jednou v noci dolejvám benzín do elektro centrály za provozu.. pak se kouknu kolik toho tam je chci se zvednout od nádrže, ale najednou zjistím, že je nademnou kamarád a kouká kolik toho benálu v té nádrži jsem dolil a má při tom zapálenou cigaretu a normálka hulí..div že si to neodklepnul do té nádrže ..heh {big grin} ..ale je pravda že na benálu jsou nejvíc nebezpečný výpary.. jinak tu cigaretu v tom udusíte ..(raději to doma nezkoušejte ) {big grin}
    

Re: Joo.. jo jo.. - Roj (web)
(14.09.2004 23:16:02)

Mas dobry kamarady {smile} Ale svou manzelku/milenku jim neukazuj {smile}
    


Vrátím se k tématu - Tokugawa (web)
(15.09.2004 06:42:51)

Moje stará Lada byla koupená po havárii na železničním přejezdu. Od té doby, co jsem viděl její fotografie před rekonstrukcí, trpím jakousi přejezdovou obsesí. I když jsou šraňky nahoře, i když svítí modré světlo – mám strach, přibrzdím (hodně) a nejprve se podívám. Pro jistotu.
    

Re: Vrátím se k tématu - marek (web)
(15.09.2004 14:25:58)

Muj instruktor v autoskole vzdycky rikal: Misto pozor vlak ma byt na semaforech napsano Neverte nam.

    

Re: Vrátím se k tématu - Tokugawa (web)
(16.09.2004 07:52:17)

Přesně!
    


Re: Vrátím se k tématu - Vesničan (web)
(16.09.2004 10:27:10)

Mne kdysi táta naučil to, co jsem naučil i já své děti:
"Já vím, že mám přednost, ale ví to i ten trouba, co mi ji má dát?!"
    

Re: Vrátím se k tématu - Arthur Dent (web)
(16.09.2004 10:32:37)

Nejsme příbuzní? Ten můj mi totiž říkal totéž... {smile}

A ještě pravil "Kam nevidím tam nejedu", "za zatáčkou vyjede kamion" a "nejhorší jsou kloboučníci!" {smile}
    

Re: Vrátím se k tématu - Vesničan (web)
(16.09.2004 16:44:03)

...a do křižovatky pomalu, z křižovatky rychle!
    

Re: Vrátím se k tématu - Ota (web)
(19.09.2004 00:09:02)

a "nikdy neříkej jedeme, dokud nenastartuješ"
    
HotLinks
Zpět na článek