.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

25.10.2004



Konečně nepolitický příspěvek.

Když jedete k našemu městu od východu nebo od jihovýchodu, přijíždíte z kopce. A v jednu chvíli se vám otevře výhled do údolí.

Snažil jsem se zachytit ten pohled fotoaparátem, ale citelně mi chybí dobrá optika, vyšší rozlišení, širší úhel záběru...

Ale přeci jen něco je na té fotce vidět...

Maličká Černá věž, hotel Gomel, komín od teplárny, na kopci v lesích Hluboká a v dálce chladící věže Temelína.

(Pokud máte rychlé připojení, můžete zkusit větší verzi.)


Zadal Arthur Dent, 25.10.2004 15:19:52, 36 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1161

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Mormegil (web)
(25.10.2004 15:33:30)

Jo! Tak ty chladící věže na obzoru se mi líbí!
    


:-) - thingwath (web)
(25.10.2004 16:24:49)

A já blbec jezdím od nás, ze severozápadu {smile}
    

Re: :-) - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 17:12:42)

A od vás ten pohled takhle hezkej není? Vlastně není... Jestli jedeš po té silnici kolem Globusu, tak tam tohle neuvidíš, to je fakt.
    

Re: :-) - thingwath (web)
(25.10.2004 17:20:11)

Tam toho skutečně tolik k vidění není. Když jsem viděl tu fotku, skoro jsem myslel, že jde o jiné město {smile}
    

Re: :-) - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 17:30:11)

Tohle je focené ze silnice od Trhových Svinů.

A od Třeboně je to taky moc hezký pohled...
    

Re: :-) - verisof (web)
(27.10.2004 15:38:12)

Jo, vždycky jezdím od Třeboně (asi to bude tím, že tam bydlím {big grin} a docela pěknej pohled to je na večer, resp. když je už tma a celý Budějky svítěj.
Hotovej Njů Jork {smile}
    

Re: :-) - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 15:43:53)

Jo, to je fakt nádhera. Ale obávám se, že v noci by na tý fotce bylo vidět jen hafo světýlek a svítící obloha{smile}
    


Mno jo.. - Ebo (web)
(25.10.2004 16:54:31)

a jestli řachne Temelín a nebo Dukovany.. tak už nám to bude stejně jedno.. {big grin}

Jinak mám takhle (i trochu blíž) fotku Dukovan jestli scete {big grin}
    

Re: Mno jo.. - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 17:03:00)

Temelín je až podružný, primární mělo být to panorama Budějc v údolíčku... {smile}
    

Re: Mno jo.. - IP:81.27.192.69 (web)
(25.10.2004 20:03:47)

..mno to je samozřejmě úúúžasný {big grin} ..
    

Re: Mno jo.. - Ebo (web)
(25.10.2004 20:05:04)

a ještě bych si neměl mazat ty koláčky ..safra .. hi ..pak je to samá IP adresa
    


Re: Mno jo.. - lukas :) (web)
(25.10.2004 17:45:40)

no, jestli rachne temelin, tak to uvidim prvni, staci se mi naklonit asi o 20cm a mam temelin primo pred ocima {smile} ted zrovna neni videt {smile}, ale nekdy jsou to uzasny panorama {big grin}
    


 - rady1 (web)
(25.10.2004 19:09:55)

To mi připomíná, že už jsem dlouho nebyl na Černý věži. Docela by mě zajímalo jak to tam s těma mřížema teď vypadá, ale těch schodů...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 19:15:03)

Nojo... já tam nebyl nikdy... {smile}
    

Re: - rady1 (web)
(26.10.2004 14:42:27)

Si děláš prdel? Jako Budějčák to musíš okamžitě napravit!
    


 - maja
(26.10.2004 10:46:35)

no nevím, jak říkáte v budějcích té straně od krumlova, ale minulý týden jsem tam jela a nesmírně mě udivil ten mohutný čmoudík nad temelínem, který byl na výšku asi 4x větší než chladící věže. moc zdravé mi to nepřipadalo.
to mi připomíná vtip: tatínek říká synovi "když jsem byl v tvém věku, už jsem byl referentem" a chlapeček pokývá hlavou. "v temelíně" dodá tatínek a chlapeček pokývá druhou hlavou. jeden kolega tímto vtipem bavil kolegyni, která je těhotná a její manžel bouchá v temelíně.
a mim, když jsem převelená v budweissu, mám černou věž cca 4 metry od okna a taky jsem tam nikdy nebyla.
    

Re: - JVP (web)
(26.10.2004 11:25:25)

Jeslipak víš, která elektrárna vypouští více radioaktivity, uhelná nebo jaderná?
Uhelná. V páleném uhlí je jednak dost přirozených zdrojů radioaktivity a navíc při těžbě uranu, kdy se uranové slože prolévaly kyselinou, která se následně jímala a separoval se z ní uran, dost této břečky prosáklo i do uhelných složí.
Z elektrárenského popílku se pak v 70. letech lisovaly tvárnice a stavěly z nich domy. Jejich obyvatelé pak měli mnohem více rakovinu, než lidé z domů z jiných materiálů - viz rodina mé ženy.

Přikládám zajímavé srovnání, doufám, že to bude čitelné. Nevím, jestli je to vztažené k jenomu roku nebo celé životnosti elektrárny.

Elektrárna jaderná x uhelná

palivo 35t x 2 000 000t
kyslík 0t x 6 200 000t
NOx 40t x 28 000t
COx 0t x 6 600 000t
SO2 0t x 57 000t
ost. plyny 0t x 2 000t
pevné odpady 0t x 415 000t
vysoce radioaktivní 10t x 0t
středně radioaktivní 400t x 0t
nizko radioaktivní 600t x 0-415 000 t !!!!!!!
    

Re: - Ebo (web)
(26.10.2004 12:36:01)

ano ano.. ale to jen do chvíle, než se něco stane s reaktorem.. poté pokud budou muset ufouknout tu horkou radioaktivní páru z komory reaktoru, aby jim ten reaktor neřachl.. bude jaderka na 1. místě {big grin} (třeba Mája viděla zrovna to {big grin} - co vy víte, co se všechno může ututlat.. )
    

Apropos.. - Ebo (web)
(26.10.2004 12:39:23)

Ví někdo proč se stále používají u nás ty uhelné elektrárny, když máme energie nadbytek a pod cenou ji prodáváme "němčourům" a "rakušanům" ? (kteří nejvíce řvou pro zrušení atomovek {big grin} ) ..zkuste hádat 3x {big grin}
    

Re: Apropos.. - JVP (web)
(26.10.2004 13:59:58)

Proč se furt pílí drahocená nafta v autech a elektrárnách, když už dávno jsoü alternativy. Protože je to finančně výhodné pro prodejce nafty.
    

Re: Apropos.. - JVP (web)
(26.10.2004 14:00:29)

Pardon - pálí.
    


Re: Apropos.. - JMH
(27.10.2004 16:46:18)

Pokud jsou alternativní paliva pro někoho (výrobce, prodejce, spotřebitele) výhodná, proč se tedy nepoužívají?
Pokud jsou pro všechny nevýhodná, proč by se měly používat?
    


Re: Apropos.. - JMH
(27.10.2004 16:44:46)

To má být vtip typu otázka-odpověď nebo se ptáš vážně?
Pro existenci uhelných elektráren u nás znám dva dobré důvody. Jeden makroekonomický (politika zaměstnanosti), jeden technický (uhelná elektrárna má jednu schopnost, která je nutná při výrobě a distribuci energie, jaderná ji nemá a jinak tento požadavek v ČR pokrýt nelze).
Zkazil jsem ti vtip? :-P
    

Re: Apropos.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 17:07:52)

Která je to schopnost? Spalovat tenčící se zásoby uhlí? Vytvářet (radioaktivní a karcinogenní) popílek? Vypouštět CO2? Těžařskou lobby za zády? Spotřeba nemalých prostředků na transport paliva?

Nenapadá mě nic jiného, co by uhelná měla a jaderná ne...
    

Re: Apropos.. - PG (web)
(29.10.2004 10:30:25)

Regulovatelnost výkonu. Atomka jede na stálý výkon, uhelky courají nahoru a dolu podle spotřeby a těch pár vodních vykrývá špičky a náběhy. Takové Dlouhé Stráně v noci čerpají vodu nahoru, aby ji pak mohly hrknout přes turbínu ve dne, když je třeba rychle pustit šťávu. To je ta nejlépe placená energie.

Pokud bychom chtěli vykrývat všechno atomkami, měli bychom také vyřešit co s přebytky. Nebylo by špatné se zamyslet nad elekrtolýzou vody a navazujícím vodíkovým hospodářstvím (spalovací motory, vodíkovod místo plynovodu , inovace v palivových článcích atd.)
    


Re: Apropos.. - JVP (web)
(29.10.2004 08:34:53)

Vtip jsi nezkazil. Tou vlastností myslíš dobu náběhu? Myslím, že na vykrývání špiček jsou vodní elektrárny, které v rychlosti náběhu nic netrumfne. Osobně považuji pálení uhlí, nafty a plynu na výrobu elektřiny za zločin. Doufejme, že vědátoři rozhýbou termonukleární reaktory dříve, než fosilní paliva dojdou. On si to málokdo uvědomuje, ale všechno kole nás, co není ze dřeva, železa nebo kamene, se vyrábí z nafty a uhlí.
    


panoráma - hanyZ (web)
(27.10.2004 11:52:35)

To je docela hezká fotka. Nemáš na foťáku nějakou tu panorama-fíčurku? Jako že se vyfotí několik fotek vedle sebe a pak se slípnou dohromady. Já to zkoušel na tom svém, ale bez stativu mi to jaksi správně nelícuje {sad}

viz. [hanyz.info/bloq/images/idylka.jpg]

    

Re: panoráma - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 11:55:55)

Mám. Lícuje. Mám i stativ.

Ale funguje to pouze na originál Olympusích kartách a já byl línej je přehazovat... {sad}
    

Re: panoráma - hanyZ (web)
(27.10.2004 13:07:32)

Hmm, o stativu taky uvažuju. Moclipak stojí takový stativ? {smile}
    

Re: panoráma - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 13:13:49)

No, já ho nekupoval, já ho dostal k narozeninám, protože jsem byl celý rok hodný...

Vlastně ne!

Já ho dostal k narozeninám, protože manželku nebavily moje pokyny: "Pojď sem, stoupni si, nehejbej se, nedejchej, neklepej se, ať můžu zaostřit..."
    

Re: panoráma - hanyZ (web)
(27.10.2004 13:22:27)

Che, to znám. Ten můj prťavec je navíc tak lehký, že každý sebemenší rukotřas pošle fotku do kelu, navíc ,když člověk zrovna používá zoom... Už raději ani nepoužívám lcd displej, protože když si ten průhledový hledáček přilepím k oku, tak je ten foťák stabilnější.
    


Re: panoráma - JMH
(27.10.2004 16:47:35)

Takový stativ stojí mezi 500,- a 50.000,- korunami. Jestli je to moc, neumím posoudit{wink}
    

Re: panoráma - hanyZ (web)
(27.10.2004 21:48:54)

500,- ne. 50000,- jo {smile}

V čem jsou ty drahé lepší? To je v nich zabudovaná televize nebo mají nožky ze slitiny iridia a platiny? {smile}
    

Re: panoráma - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 22:05:44)

Ten za 500 nejde rozložit.

Ten za 1.000 nejde složit.

Ten za 5.000 jde rozložit, ale pod vahou fotoaparátu se sám složí.

Ten za 10.000 je pevný a velmi lehký, takže ti ho vítr skácí.

Ten za 50.000 je stejný jako ten za 10.000, ale navíc ho můžeš pořádně obrečet, když ti ho šlohnou.

A vyber si {smile}
    

Re: panoráma - hanyZ (web)
(28.10.2004 00:15:06)

{big grin}

No, beru ten za 1000, budu ho nosit stále rozložený, přehozený přes rameno...{wink}
    


Re: panoráma - PG (web)
(29.10.2004 10:34:52)

Tak si kupte nějaký kousek z výprodeje od geodetů. Ten Vám pásne.
    
HotLinks
Zpět na článek