.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

03.12.2004



Jsou chvíle, kdy člověk musí vyjádřit svůj názor, i kdyby to mělo být k ničemu.

Na Bloguje se kdysi objevil uživatel s nickem Benny. Poprvé jsem ho zaregistroval ve chvíli, když napsal cosi o elektronické hudbě. Pak mne, už nevím kvůli čemu, kontaktoval po ICQ — zjistili jsme, že oba máme rádi elektronickou hudbu a že naší zálibou je psaní v assembleru.

Občas jsme si psali — jak jde život a podobně.

Před pár týdny mi náš společný známý psal, že s Bennym je rozhovor někde kdesi, nepamatuju se — a až tam jsem zjistil, že tenhle Benny je TEN Benny. Člen skupiny 29A, skupiny hackerů, kteří objevovali chyby v systémech a upozorňovali na ně. Říct, že „psali viry” je příliš zjednodušené — jejich viry neměly destruktivní kód, nešířili je — tím míň s úmyslem někoho poškodit... Nazvěme to raději „sebereplikační kódy”, které využívaly chyb systémů ke svému šíření.

Ke cti 29A budiž uvedeno, že tyto kódy posílali nejprve antivirovým společnostem a zveřejnili je ve svém bulletinu třeba až po deseti měsících.

Ale o tom nechci psát.

Hodlám psát o tom, jak policie zabavila Bennymu veškerou výpočetní techniku a veškerá média kvůli podezření, že je autorem SQL Slammeru, viru, který se šířil loni a napadal MS SQL servery.

Vzhledem k tomu, co o celé věci (a potažmo o počítačích) vím, si troufám tvrdit, že Benny je podezřelý proto, že je Benny, ne proto, že by byl proti němu jediný přímý důkaz. Člověk jako je Benny, tedy někdo, kdo je celosvětově známý jako autor prvního sebereplikačního kódu pro Windows2000 a prvního podobného kódu, fungujícího na Linuxu i na Windows, je prostě příliš snadný cíl.

Obávám se toho, že Benny bude opravdu obžalován. Naprosto vážně. A obávám se, že bude obžalován pouze na základě nepřímých důkazů. Ne proto, že něco udělal, ale proto, že je jedním z těch, kdo má znalosti a zkušenosti dostatečné k tomu, aby to mohl udělat. Zkrátka proto, že je — proč to neříct? — jedním z nejlepších systémových programátorů.

Jako v tom vtipu... „Proboha, tys někoho znásilnil? Neznásilnil, ale přístroj na to mám!”

Jenže tohle není vtip.

Tolik asi pro ty, co nepochopili můj včerejší článek o Břešťákovi. Doporučuji pustit si tu jeho reportáž znovu a odpovědět si na nesoutěžní otázku: „Jak asi Břešťák přišel na tu přezdívku Kabrňák Benny?”


PS: Tato stránka obsahuje zcela nový virus Benny, tzv. HTML virus. Nakazit se je velmi snadné — stačí když ji neopatrně uložíte na svůj disk a pak uploadnete na webserver. Ano, tak málo stačí k tomu, aby byl váš server nakažen!


Zadal Arthur Dent, 03.12.2004 12:40:44, 35 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1226

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

blog - marek (web)
(03.12.2004 12:56:53)

Chtel jsem se podivat co tak zavadneho bylo na Benyho blogu a zjistil jsem ze uz neni.

Zrusil si ho Benny sam nebo musel byt zrusen na neci zadost?
    

Re: blog - Arthur Dent (web)
(03.12.2004 13:11:04)

Benny zrušil svůj účet a záloha je vždy pouze den stará, takže na případné požadavky odpovídám rovnou: Ne, zálohu jeho blogu nemám!
    


Re: blog - Ota (web)
(03.12.2004 13:26:00)

A od čeho máme na jyxo a na googlu cache?
[jyxo.cz/s?s=url]%3Abenny+url%3Abloguje.cz
    


PARCHANTI - wake
(03.12.2004 13:30:18)

ZABILI BENNYHO !!!
    


 - AdaMM (web)
(03.12.2004 15:10:47)

tak jest. díky arthure, jsem rád, že to tady zaznělo. někdy se opravdu stydím za to, že studuju žurnalistiku. nova skutečně "předčila" má očekávání. jenom doufám, že policejní experti na tom nejsou podobně... nebo spíš "experti"?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(03.12.2004 15:17:07)

Policejní experti? Vzpomínám si na jednoho, který řekl do telefonu cosi, co se pak stalo námětem pro technoremix: "DASTYCH! Dé Á Es Té Tvrdý y Ch!" a "Kriminálka není jen tak někdo, jako, jo?!"

Ale vážně - policie určitě zaměstnává i lidi, co se v tomhle vyznají. Když ne, tak určitě mají k dispozici externí znalce. Spíš bych se obával velmi snadné manipulace s důkazem - stačí mezi cédéčko zamíchat jedno s podezřelým obsahem - a kdo pak dokáže, že tam nebylo?
    

Re: - pankreas (web)
(03.12.2004 18:21:49)

Kriminalni policie neni jen tak nekdo jako, jo.
    


 - kryska (web)
(03.12.2004 15:23:27)

Jsem jenom lama, ale kdo je Benny a co je zač 29A, to vím. Jak to, že si to nezjistil slovutný Břešťák? (Hlavně že si umí spoustu věcí vymyslet.)
    

Re: - Arthur Dent (web)
(03.12.2004 15:29:58)

Dvě možná vysvětlení:

1. Břešťák potřeboval "trhák" a "akční zprávu", u které by mohl stát před flipčártem se stupidním grafem (doporučuji shlédnout, třeba dvakrát).

2. Břešťák je totálně vypatlané pako.

Tyto dvě varianty se nevylučují.
    

Re: - kryska (web)
(03.12.2004 16:44:45)

Jo Arthure! Právě jsem ten "skvost" několikrát za sebou shlédla. Myslím, že tato reportáž by se měla zachovat a měla by být uctivě uložena na všech školách, kde se učí žurnalistika. Tato reportáž totiž splňuje snad všechna kritéria toho, jak by reportáž NEměla vypadat. O NEvaliditě uváděných dat ani nemluvě.
Takové diletantství bych nečekala ani na Nově.
    


Re: - Charlotte (web)
(04.12.2004 21:35:15)

Bez mučení přiznávám, že tenhle "úžasnej" spot si pouštím, když potřebuju zvýšit krevní tlak. Protože teda funguje dokonale...
    


 - ex-introvert (web)
(03.12.2004 15:54:20)

od brňáka ke kabrňákovi není daleko {smile}
    


Do včerejška - Vlk (web)
(03.12.2004 16:09:48)

jsem o Bennym neslyšel, ale nedělal bych z toho aféru - TV Nova prostě je bulvárem se vším všudy. Je asi akorát potřeba, aby se někdo nas*** a zažaloval je a aby naše soudy fungovaly poněkud rychleji. Pokud některý z reportérů bude autorem příliž mnoha reportáží, za které bude Nova cvakat, dlouho reportérem nebude. No a policie teď bude mudet předložit důkazy, proč zajistila počítač, CD, ...
A nehaňme jeno Břešťáka - podobné praktiky má většina reportérů z Novy, Blesku aspol. Smutné je, že mnoho dříve seriózních novinářů se nasměrovalo taky tímto směrem - viz. IDnes a někdy i ČT.
Co je také důležité - nedívat se na všechny, kdo jsou u soudu jako na poznamenané - nejsou to přece "sprostí podezřelí" ... U soudu může být leckdo i jen náhodou osudu. Pokud by nebylo rozsudků nevinen, byly by soudy zbytečné.
Takže držme palce Bennymu (resp. spravedlnosti) a případně ať vyhraje žalobu na Novu s tučným odškodným.
    


 - perkele (web)
(03.12.2004 16:24:29)

Bennyho taky osobně neznám. Ale podle blogu to byl fajn člověk. Takže reportáž na Nově mne taky zvedla ze židle. Nova a ji podobné (Blesk, idnes, Právo) bohužel ale sleduje a čte více jako polovina populace a je to pro ně většinou jediný zdroj informací. Takže si nechají nalejvat do hlavy takovéhle kidy.Když to říkali v televizi, je to přece pravda...
Bennymu držím pěsti, ať dopadne dobře a zbaví se obvinění.
Pokud bude nějaká akce na jeho podporu, ráda se připojím...
    

Re: - johnny (web)
(03.12.2004 22:09:31)

ČT na tom není o nic lépe, viz její zpravodajství o Ukrajině (to jsem se nervnul jak ještě nikdy). Nemyslím, že by někdo informace z TV bral vážně. Spíš je to takový ten infotainment. My koukáme, vy nás bavíte a možná se něco dovíme, ale o to jde až druhořadě.
Z postu "novinář" sesazuji Alexovou a dosazuji Břešťáka.
    

Re: - Roj (web)
(04.12.2004 15:18:02)

Mam na Ukrajine znameho, CEcha, je tam ted necely rok. Zrovna tento tyden prijel a vypravel, co se tam deje. Evidentne se to shodovalo s tim, co o veci ukazuje CT.
Asi mu budu muset vynadat, ze mi kecal.
    


 - Benny
(03.12.2004 16:41:13)

dekuji Vam vsem za podporu. vazne.
    


 - Mormegil (web)
(03.12.2004 17:04:45)

Po pravdě řečeno jsem dosud považoval Bennyho za trapného l33t h@x0ra. Na tomhle zpráva TV Nova nic moc nezměnila, stejně jako nezměnila nic v mých názorech na TV Nova, na "odborné zpravodajství" prakticky všech našich neodborných novinářů (vizte např. "skvělý" článek MFD "Rozlousknout kódy tajných služeb? Na to jsou prý i Američané krátcí", k dostání na [mfdnes.newton.cz]) atd. Takže, čemu že se to divím?

Ale každopádně věřím, že Benny autorem toho viru není, a doufám, že ho za to nezavřou...
    

Re: - lední brtník (web)
(05.12.2004 14:47:11)

asi sis spletl osobu s jiřím_haxorem_doležalem, máš v tom trochu zmatek, nebo moc sleduješ chip, novu, vlastu a květy
    

Re: - lední brtník (web)
(09.12.2004 20:58:39)

od mnou proklínaného jxd je dnes v reflexu článek o bennym, docela slušný
    


restaurace - dgx (web)
(03.12.2004 18:02:56)

Tak nevím, odkaz na zrestaurovanou verzi Bennyho blogu bych uveřejnil, ale zase si říkám, že Benny asi měl důvod blog zrušit
    


 - Lokutus (web)
(03.12.2004 18:42:18)

Dá se to snadno vysvětlit jedním slovem.
Bulvár.

Povrchní analýza situace; chybí základní informace o problematice; věty vytržené z kontextu a jejich význam převrácený naruby; nesmyslné, ale jednoduché grafy pro blbce; celá problematika nastíněná tak, aby bylo každému papučovému strejdovi jasno, co jsou ti "hekři vlastně za verbež" ("že jo mámo")

To je to, co Novu živí. Zprávy a pořady, u kterých by musel divák, nedejbože, přemýšlet, nějak netáhnou. A proto té zparchantělé televizi přeji ty sračky, ve kterých se již drahnou dobu brodí.
    


Mno jo.. - Ebo (web)
(04.12.2004 01:42:07)

A ti co skutečně píšou viry jsou vysmátí dál.. jako já, když sleduju TV {big grin} .. a nestačím se divit těm hovadinám co produkují..
    


Petice - Fra Diavolo
(05.12.2004 19:05:36)

Podepsali byste petici na podporu Bennyho?
    

Re: Petice - Arthur Dent (web)
(05.12.2004 19:26:48)

A k čemu by byla dobrá?
    

Re: Petice - Fra Diavolo (web)
(05.12.2004 20:40:03)

Každý si může vysvětli smysl petice jinak, ale do jisté míry by se zde prezentoval odpor vůči bulváru, který prakticky udělá bez jediného důkazu z neviného člověka naprostého rebela společnosti. Dále by se ukázalo na nesmyslnost postupu policie.
    

Re: Petice - Roj (web)
(06.12.2004 17:19:01)

Pac
"Jsou chvíle, kdy člověk musí vyjádřit svůj názor, i kdyby to mělo být k ničemu."
{smile}
    

Re: Petice - Arthur Dent (web)
(06.12.2004 18:30:56)

Svůj názor jsem vyjádřil.

Jen jsem nepochopil, jestli to je petice "za Bennyho" nebo "proti zhovadilosti Ivana Břešťáka, potažmo zpráv na Nově". To první jsem víceméně udělal tímto článkem, to druhé je záležitost IMHO pro petici nevhodná. Petice by měla něco požadovat - požadovala by rituální upálení I.B. na ohýnku z Etického kodexu novináře? {smile}
    

Re: Petice - Roj (web)
(06.12.2004 22:15:26)

V tom pripade je alternativni reseni misto petice kazdy napsat na svuj blog neco na podporu Bennyho. Kdo blog nema, jednoduse si ho zalozi {smile}
    


Skeptikova vize - Egi (web)
(06.12.2004 20:40:26)

Bennymu bude pochopitelne veskery HW zadrzen jako predmet dolicny do konce vysetrovani. Muze se zahojit tim, ze ho potom proda do technickeho muzea. Na zaklade onoho vtipu o znasilneni a nastroji bude usvedcen a exemplarne potrestan. Kolotuk a Bublifuk budou hepy. Pokud nahodou ne, bude jeho prohresek prekvalifikovan na uzivani nelegalniho SW, se vsadim, ze minimalne nejakej shareware se najde.
Mimochodem, se furt nekdo ohani tema virama, ja je mam docela rad. Nehlede k tomu, jakej z toho maj AV firmy vejvar, neni ani pro mirne nadprumerne cvicenou opici lepsi zdroj financi nez opakovane cisteni zavirovane masiny nejakeho BFU :o)
    


kacíř - dgx (web)
(07.12.2004 03:06:33)

asi se dopustím kacířské myšlenky, ale ...

Naprosto souhlasím s tím, že způsob, jakým Nova prezentovala Bennyho, byl otřesný. Také souhlasím s tím, že spravedlnost je u nás ve službách policie a satisfakce se člověk nedovolá.

Nelíbí se mi, že někdo byl společensky "odsouzen", aniž by byl souzen.

Jenže v této diskuzi cítím i opačný extrém: "Benny je nevinnen, pojďme o tom sepsat petici!" A to je to, co nechápu. Vždyť bojovat za presumpci neviny je něco jiného, než bojovat za nevinu.
    


 - Martin (web)
(09.12.2004 10:44:38)

No nevim co presne kdy a kde benny napsal dal do sveta atd , ale pokud je obzaloba postavena na jen dukazech co probehli verejnosti a statni zastupce vznese obzalobu.........
, tak byt autorem detektivek rychle balim kufry , dostat 20 let za nekolikanasobnou vrazdu ( pripadne navadeni k vrazde) hm.
O televizi ani nemluve byt programovym reditelem tak si hodim masli to uz je na vyjimecny trest.
A docela se tesim az jako predmet dolicny zabavi cele televizni studio.

Nebo ze by slo o to ze se na policii obratila jedna z nejvetsich nadnarodnich spolecnosti ?????
Ale to jiste ne pred zakonem jsme si vsichni rovni. Docela by me zajimalo na zaklade kterych dukazu soudce rozhodl o povoleni domovni prohlidky.

Pro pripadne policisty kteri toto ctou , jsem ochoten predlozit dukazy podobne kvality na videokazetach ohledne navadeni k vrazde , pripadne trestneho cinu vrazdy nahrane z televizniho vysilani.
Kdyz se budete snazit jiste nejakou vrazdu z televize napasujete na realnou vrazdu..
Tak a ted by me zajimalo kdy bude akcni reportaz a tom jak policie zabavuje studio TV NOVA.
    


VXer, ne hacker (vubec ne!) - 28c ;->
(10.01.2005 00:42:16)

Benny a cela 29A nejsou hackers nybrz VX-ers - sami se tak radi oznacovali (pravy hackeri - napr.: Richard Stallman, Eric S. Raymond, atd.). BENNY SI ZA SVOU NESLAVU A PRONASLEDOVANI MUZE SAM - ZADNEJ JINEJ SE TAK NESTRKAL DO MEDII JAKO ON - A UZ VUBEC NE DO CNN. PRO JAKOU AV FIRMU TED PROSIM VAS DELA?
    


 - IP:62.209.192.76 (web)
(03.03.2005 11:36:14)

    


 - Benny (web)
(28.04.2005 16:01:50)

vsem co za mnou stali jeste jednou dekuji. pravda nakonec skutecne zvitezila {smile}
[benny.bloguje.cz/141642_item.php]
timto postem bych rad ukazal symbolicky middle-finger vsem hlupakum, kteri o me a mem pripadu vedeli prdlajs, ale stejne jim to nedalo a museli si do me rypnout {wink}
    
HotLinks
Zpět na článek