.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

09.09.2003



Víte, co dělají dezorientovaní trubci? Přece telefonují a nakupují!
Tahle reklama mě opravdu pobavila. Jedná se o propagaci nejmenovaného mobilního operátora. Přesněji řečeno jde o reklamu na nějakou jeho službu nebo nový tarif, ale to je celkem jedno.

Mladý muž je v super (hyper) marketu a nakupuje. Neví si rady, jaký sýr má koupit a tak zavolá domů své partnerce. Ta mu po telefonu velmi dlouho radí, chlapík vyjmenuje spoustu druhů sýra a tak dál... Reklama končí tím, že se v obchodě už zhasíná a oni dva spolu stále žvaní.


Pomineme některé logické nesrovnalosti, jako například proč ochranka nevyhodila toho panáčka když se zavíralo (a sakra, omlouvám se, na tohle téma už opravdu psát nebudu), co to měli ti dva za telefon, že se nevybila baterka a podobně. Mladík zřejmě nakupoval těsně před koncem zavírací doby (výdrž baterky) a nebylo to v centru Nový Smíchov (jejda, zase mi to uletělo, opravdu se omlouvám a už to nikdy neudělám).

Ale jak s tím souvisí ti trubci?

Když reklamu sledujeme pozorně, zjistíme, že partnerka toho zmatence sedí doma a sleduje televizi. Zazvoní mobil, dáma ho najde, přiloží k uchu, a než se stačí představit, z televize, kterou sleduje, se ozve dezorientovaní trubci. Zřejmě běží nějaký pořad o přírodě.

Náhoda? Kouzlo nechtěného? Ale kdepak! Myslím, že tato perlička je v tomto reklamním spotu naprosto cíleně. Nakupující chlapík totiž opravdu připomíná dezorientovaného trubce.

Poselství této hlášky je zřejmé. Když jdou chlapi nakupovat do hypermarketu, chovají se dezorientovaně. Aspoň u mě to platí.

Za celý život jsem byl v hypermarketu pětkrát. Třikrát v Globusu na Černém mostě, jednou v Globusu v Letňanech Čakovicích a jednou v Carrefouru na Smíchově. Vždy jsem si šel koupit něco naprosto konkrétního a vždy jsem tápal, protože vyznat se v té džungli regálů bylo skutečně těžké.

Abyste si nemysleli, že jsem nějaký bloudivec — orientační smysl mám vyvinutý skutečně dobře a ve městě ani v přírodě prostě zabloudit neumím. Ale tohle bylo něco jiného. Opravdu jsem za chvíli zapomněl, kudy se jde ven.

A pokud chce někdo v nadsázce označovat muže za trubce, tak mi to opravdu nevadí, spíše se tomu zasměju.

Celá reklama se mi jeví jako podprůměrná. Ale zmínka o včelích samečcích je opravdu vynikající. Tvůrcům tohoto spotu (myslím, že to dělala agentura Leo Burnett) blahopřeji i přesto, že reklamy obecně příliš v lásce nemám.








Zadal White Dog, 09.09.2003 22:21:00, 16 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/431

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Ovladače - Lukáš Mižoch (web)

Mi se více líbila hláška: "Který ovladač je na video? Ten šedý." Přičemž šedé byly všechny. {smile}
    

Re: Ovladače - Mysh (web)

No jo, to se musíš koukat na barevný televizi! {wink}
Každopádně dezorientovaní trubci mě taky zaujali hned na první poslech {smile} A vy, kterým připadá, že se v některých reklamách (piňakoláda) lidi tváří opravdu hloupě a dělají ze sebe idioty, koukněte se okolo sebe (a teď myslím odtrhnout oči od monitoru a pozorovat třeba sousedy nebo příbuzné)... oni se tak fakt chovají! Reklamy, pokud nejsou zaměřené na konkrétní cílovou skupinu, musí oslovit průměr a tomuto cíli se snaží přiblížit děj a postavy. Snaha o "obyčejného člověka" je dobře vidět třeba u Oskara nebo ve spotech České pojišťovny.
    


Náhoda? - Arthur Dent (web)

Pochybuju. Spíš předpokládám, že v reklamách je každý detail předem promyšlený, aby celek měl ten nejlepší "imič" (viz Slovník reklamštiny)
    

Re: Náhoda? - White dog (web)

O čem pochybuješ?
    

Re: Náhoda? - Arthur Dent (web)

O tom, že tam je ten výraz náhodou...
    

Re: Náhoda? - White dog (web)

Já ale v příspěvku píšu, že tam NENÍ náhodou.
"Náhoda? Kouzlo nechtěného? Ale kdepak! Myslím, že tato perlička je v tomto reklamním spotu naprosto cíleně. "
    

Re: Náhoda? - Arthur Dent (web)

No však. A já souhlasím a rozšiřuju to na to, že v reklamě není NIC náhodou...
    


trubec a trubka - maja (web)

včera jsem se nadtímto dílkem taky zamýšlela. pořádně tupí jsou oba dva, respektive obě role, a to zcela rovnocenně. operátor nám tím patrně naznačuje, že až budeme mít na tento tarif, tak si budeme moci dovolit i ten luxus nepřemýšlet.
    

Re: trubec a trubka - SuE (web)

heh, mě připadá že tenhle luxus si spousta lidí doprává už teď, i bez operátora {smile}
    


 - pixy

Trubce jsem taky zaregistroval hned a jen ta malá poznámečka na backgroundu mi tu reklamu posadila o dvě třídy výš, než bych ji jinak měl... To je sakra dobře vymyšleno, kdepak náhoda...

Ale jinak mi to zatraceně připomíná tu zavražděníhodnou nandu s piňakoládou. Skoro bych vsadil na stejného autora obou reklam.
    

Re: Nandu s piňakoládou - White dog (web)

neznám, můžeš to prosímtě trochu přiblížit. Ačkoliv jsou lidé, kteří reklamou pohrdají, mě občas svým způsobe fascinuje. I když stojí za h...o
Díky!
    

Re: Nandu s piňakoládou - Arthur Dent (web)

Je to ta pinda, co jede se svým přítelem na Slovensko a furt remcá, jak by bylo krásně někde jinde. A říká mj. Řecko, Palmy, Piňakoláda ... A do toho tomu týpkovi zazvoní mobil a on vyhraje nějakou skvělou dovolenou...

Originál je na http://www.eurotel.cz/external/images/items/companyInfo/reklamy/zanzibar.mpg
, parodie na http://www.sweb.cz/rozanek/pinacolada.jpg
    

Re: Nandu s piňakoládou - White dog (web)

Už vim. Díky. Myslím, že tahle reklama by třeba v USA nikdy nemohla projít, ánžto ukazuje ženskou jako naprosto vygumovanou slepici.
    


Re: Nandu s piňakoládou - White dog (web)

Už vim. Díky. Myslím, že tahle reklama by třeba v USA nikdy nemohla projít, ánžto ukazuje ženskou jako naprosto vygumovanou slepici.
    


Reklama - Jan Babjak (web)

Myslim, ze ta zminka o ovladacich je tam prave pro to aby pusobila jako protivaha proti tem trubcum. Takze je to jedna - jedna a vse je OK. A te pinakolade - me se ta reklama libi - a podle me nevyjadruje, ze je ta holcina blba - jen je trochu vice ukecana...
    


bloudíte? - Trillian (web)

ale to je jednoduché... když zabloudíš v hyprmegasjupermarktu, tak v ten okamžik jsi jeho zajatcem... v chvilkovém pomatení a dezorientaci (ať už jsi trubec či ne) se snažíš vykoupit svobodu házením zboží do košíku... a často dezorientovaně nakupuješ věci, které by zdravě uvažující jedinec nekoupil... něco jako ty regály u pokladen :o))
managment obchodu musí jen určit pravděpodobnou cestu bloudění a okolo ní narafičit dražší výrobky...
    
HotLinks
Zpět na článek