.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

29.07.2004



Takový prázdninově-přelomový článek, nesoustředěný a roztěkaný.

Minulou neděli jsem se jel koupat. A to mám z toho! Kašlu, smrkám a bolí mě hlava. Jo a taky klouby. A záda... I svaly... Všecko mě bolí! (Mužská smrtelná nemoc na sedm? Přeci rýmička!)

Zaplaťpámbu už neprogramuju tolik co dřív. Dokonce v porovnání s červnem (květnem, dubnem, březnem...) by se dalo říct, že neprogramuju vůbec. Vždyť — co je to nějakých 5000 řádků za měsíc, že?

Programování mi totiž nešlo. Přímo dřelo. Projevila se únava materiálu nebo vyhoření nebo jak to nazvat... Zkrátka mi programování lezlo krkem. Stejně jako jiné věci.

Tak se spíš věnuji hraní s jednočipy. Od včerejška to vypadá, že by i tohle pokusničení mohlo mít nějaký reálný přínos, tak (opatrné) hurá.

Neškodí si od svého koníčka, který se stal i prací, odskočit. Náhle je čas i na jiné věci... A z programování časem bude opět koníček, který mě bude bavit a u kterého budu mít dojem, že mě naplňuje. Teď mě nenaplňuje. A u tvůrčí činnosti je to docela špatné...

Čili úhrnem: Bylo by to fajn, akorát ta rýma mi vadí... Bějte se líb dež já!


Zadal Arthur Dent, 29.07.2004 14:58:26, 25 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1009

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Rýma jako trám...: Rýma jako trám...
Schmidt Eckhart: Aimster File Sharing
Schmidt Eckhart: Aimster File Sharing
Stehliwens Eason: Keno Bay Mexico
Marco Ammara: Linux MP3 Player Rpm
Holzknecht Jsabella: O-Zone
Holzknecht Jsabella: O-Zone
Sabine List: Metallica
Sabine List: Metallica
Penatonlon Leindgvist: MP3 CD Player With Car Kit
Micaela Sanden: MP3 File Sharing Programs
Micaela Sanden: MP3 File Sharing Programs
Schilling Ursel: poker hands by rank
Kivi Eija: Gala
Eckhart Schmidt: Frankie Valli
Scot: Jay-Z & Beyonce
Naries Heinz: Grill Accessories
Kim Bjornstad: Vengaboys
Klara Viks: Groove Coverage
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Jo jo.. - Ebo (web)
(29.07.2004 16:31:47)

Rýma je děs.. hi.. apropos.. nechceš rutinky pro ovládání displeje LCD s x51 ale v ASM ?
viz:
LCD_DATA_WRITE:
MOV LCD_DATA,A
SETB RS
CLR RW
NOP
SETB EN
NOP
NOP
CLR EN
LCALL LCD_WAIT
RET
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(29.07.2004 16:42:50)

Což o to, to já bych si je spáchal i sám, ale chtěl jsem vyzkoušet to Cčko.

Navíc u mého Ultraspeed by asi dva NOPy nestačily, muselo by jich být aspoň pětadvacet {smile}

Ale pošli link... {smile}
    

Re: Jo jo.. - Ebo (web)
(29.07.2004 18:41:01)

No.. já dělal pokusy s LCD na klasické 80C31.. tam ty NOPy stačí {smile} , pak jsem se zasekl, když jsem dělal hodiny s budíkem a kalendářem.. na tom kalendáři.. a něak jsem se k tomu od té doby ( půl roku) nedostal.. hi.. ale brzo si to hodím na své stránky společně s popisem některých autodestrukčních ATX zdrojů pro PC {big grin}
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(29.07.2004 18:53:02)

Na 8031 jo, když tam je krystal 12MHz a dělá to pouhý milion NOPů za vteřinu. Na té DS89C450 je krystal 24MHz a dělá to 24 milionů NOPů {smile}

PS: Tos měl říct, že děláš i MODy {smile} V čem to pácháš? Ve starém FastTrackeru nebo už je něco pro Win, co umí dělat s XM? (Já od té doby co mám BUZZ na MOD nešáhnul.)
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(29.07.2004 18:59:11)

Ha, teď to poslouchám - dobrý! Jak za starých dobrých houseových časů {smile}

Limit, Null a hlavně Tube, to už si pouštím podruhý {smile}
    

Re: Jo jo.. - Ebo (web)
(29.07.2004 19:20:52)

{smile} .. já to dělám pořád ve starém dobrém fasttrackeru 2 .. zkoušel jsem mad tracker pod win i něco od modplugu pod win, ale všechno je to v překreslování obrazovky hrůůzný.. (blbej direct draw) ..bohužel i na ty moduly mám taky čím dál míň času.. Jinak díky za pochvalu.. {smile}
    

Re: Jo jo.. - Ebo (web)
(29.07.2004 19:45:54)

Apropos.. doporučuji old game,rain, třeba i starlight či thriller {smile}.. Jsem dávno chtěl nabídnout něco něakému výrobci her, jestli by něco nevzal.. ale to je dnes jenom utopie.. to by se hodilo tak do tetris {big grin}
    


Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(30.07.2004 13:30:52)

Zřejmě jsem si vymyslel volovinu, ale možná to taková blbost, jak to vypadá, není. Já začnu tak trochu odjinud a vrátím se k, u někoho oblíbenému, bastlení. Představoval bych si jeden přístroječek, u kterého není nezbytně nutná absolutní přesnost měření, ale relativně dobrá rozlišovací schopnost. (to by se snad nemělo vylučovat) Potřebuji určovat frekvenci jediného, právě znějícího zvuku. A to v rozsahu +- slyšitelnosti lidského ucha (spíš menší rozsah). Princip mě napadl podle elektronické ladičky. Ukazatelem může být display, nebo ručička, v ideálním případě řada diod. To by se mělo dát z něčeho vyrobit, nebo ne? Nepovaluje se na netu někde nějaký návod, nebo něco podobného? Nevyráběl jste někdo něco podobného?
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Ebo (web)
(30.07.2004 13:39:34)

Jo.. jsem to viděl někdy dávno v amatérském rádiu.. jmenovalo se to "elektronická ladička" a tuším jich bylo vydáno více.. jedna s bargrafem druhá s LCD ap.

Doporučuji prohledat seznam článků A radia..
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(30.07.2004 14:10:02)

A ladiček je velmi mnoho, některé očekávají tón na 6mm JACKu, jiné ho chytají mikrofonem ze vzduchu...

Ale Vesničane, že to jsi ty, tak prohledám svých několik CD s naskenovanými Amatérskými Rádiamami a něco pošlu...
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(31.07.2004 11:58:07)

Díky, fajn. Já potřebuji signál zachytávat na 2,5 mm jacku a analyzovat frekvenci v širokém spektru. Nepotřebuji znát číselnou hodnotu frekvence, ale potřebuji hodnotu vizuálně rozlišit. A ani mě nezajímá písmenné pojmenování zjištěného tónu, jenom potřebuji dobrý a levný optický frekvenční analyzer.
P.s. Nástroje ladím zatím na ucho, protože stařecká hluchota mě ještě nepostihuje, takže ladičku, ve smyslu pomůcky, nepoužívám a ani jsem ji nikdy nepotřeboval. To za prvé. A za druhé, nástroj má být naladěn z fabriky!
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(31.07.2004 13:38:00)

Hm, tedy něco jako mají rádia (nebo i WinAMP) - několik "sloupců", které ukazují podíl jednotlivých frekvencí ve vstupním signálu?

Kdyby to byl signál "čistý", tedy nějaký periodický průběh, tak by možná postačil jednoduchý čítač, třeba [pandatron.net/elektronika/clanek.php?rubrika=me&clanek=31&];

popř. jednoduchý měřič frekvence, tedy něco jako [pandatron.net/elektronika/clanek.php?rubrika=me&clanek=16&];

No a úplně nejjednodušší by bylo několik pásmových filtrů, které by budily nějaké LED diody {smile} Takže by bylo např. pět filtrů, na každým jedna dioda a ty by svítily podle toho, jestli by byla frekvence 0-100 Hz, 100-1000, 1000-5000, 5000-10000 a >10000 Hz, třeba...
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(02.08.2004 11:53:04)

Ano, několik pásmových filtrů, to je zřejmě přesně ono. Počet osm až deset. A jak se má myšlenka vyvíjí, každý filtr samostatně laditelný trimrem. Už to začíná dostávat konkrétní podobu. Jsem rád, že jsem, jako netechnik, dokázal vysvětlit požadavek tak, aby to někdo s technickým myšlením pochopil.
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(02.08.2004 11:56:48)

Jaký by to mělo mít frekvenční rozsah? A ty pásma by měly být konstantní (1-200, 200-400, 400-800,...) nebo exponenciální (1-100,100-200,200-400,400-800) ?
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(02.08.2004 12:51:42)

Ta otázka je poměrně složitá. Nebo ne otázka. Odpověď. Ale pouze z důvodů mé neznalosti a nevzdělanosti. Pásma by měla být konstantní, ale rozsah musím nějakým způsobem zjistit. To bych mohl nějakým osciloskopem, co?
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(02.08.2004 13:12:34)

Buď tak nebo z technické dokumentace, má-li ten onen bazmek něco jako výrobce a technickou dokumentaci. {smile}
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(02.08.2004 14:03:30)

Aha, tudy cesta nevede. Tak jinak. Desetikanálová "barevná hudba", tedy filtry, s každým kanálem samostatně laditelným. Každou LEDku s možností naladit na volitelnou frekvenci v rozsahu od dolního tónu Beno Blachuta, po falset Bohuše Matuše. (Já jinak ten rozsah nezjistím, osciloskop nemaje, ani přístup k němu.) A musí se to vejít do krabičky 20x5x2-3 cm. To už chci moc, co?!
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(02.08.2004 14:13:09)

Ale jo, to beru. Jenže bude nejspíš potřeba nastavit u každého kanálu nejen frekvenci, ale i šířku pásma, ne? Takže trimry dva...

A ještě jeden dotaz: Jak ten signál vypadá? Je tam vždy jen jedna frekvence nebo je to směs? Pokud by tam byla vždy jen jedna, tak by to bylo docela hezky řešitelné nějakým jednočipem. A i laditelné by to bolo... {smile}
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(02.08.2004 14:38:21)

To je správná otázka! Na to jsem zapomněl! Nosná a základní frekvence je 500 Hz, která se se mění za určitých okolností na jinou, jedinou. Nižší či vyšší. Takže směs frekvencí není, i když by existence stereo vstupu k této myšlence sváděla.
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(02.08.2004 14:44:05)

Inu a nuže - je-li vstupním signálem sinusovka (obdélník) s měnící se frekvencí, pak by neměl být problém něco takového nacpat do jednočipu.

Princip práce asi takovýto: Každou vteřinu si to spočítá počet pulsů. No a rozsvítí příslušnou LED podle nastavených rozsahů. Tak jest?
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(03.08.2004 10:44:18)

Tak jest. A technická. Je možný interval výpočtu kratší? Třeba poloviční? Kvůli rychlosti reakce. Možná se ptám jako debil, ale doluji z hlavy vědomosti získané za let studií na gymnásiu. A toto jsme probírali, tuším, právě v době, kdy se stal Husák poprvé presidentem.
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(03.08.2004 10:58:16)

Ano, ovšem se zkracujícím se intervalem měření klesá přesnost.
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(03.08.2004 11:38:10)

To je jasné. Tady by mi momentálně pomohla pomohla jedna znalost. A to, jaký je rozdíl frekvencí pro půltón. A je zvyšování frekvence při zvyšování tónu lineární?
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Arthur Dent (web)
(03.08.2004 11:46:57)

Je to takto: Pokud má nějaká tón frekvenci X, pak tón o oktávu vyšší má frekvenci 2X.

V každé oktávě je při temperovaném (tedy tom asi nejčastěji používaném) ladění 12 půltónů a frekvence sousedních půltónů jsou v poměru 1 ku (dvanáctá odmocnina ze dvou), tedy 1:1,059463094

Řekněme tedy že si za základ vezmu komorní A, které má frekvenci 440 Hz. Další půltóny směrem výš mají tedy frekvence: 440(A), 466(Ais), 493(H), 523(C), 554(Cis), 587(D), 622(Dis), 659(E), 698(F), 739(Fis), 783(G), 830(Gis), 880(opět A)...
    

Re: Mě teď tak napadlo... - Vesničan (web)
(03.08.2004 12:11:14)

V tom případě by ta chyba nevadila, pokud by tolerance přesnosti byla +- 1/2tón. Protože větší chyba měření by zřejmě nenastala. Mám pravdu?
    
HotLinks
Zpět na článek