.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

11.08.2004



Jako malé dítko jsem měl rád knížky s obrázky. S obrázky indiánů, dinosaurů, přírody a kdovíjakých podivností ještě. Časem jsem ale přišel na chuť knihám bezobrázkovým. Zbýval větší prostor pro fantazii.

A tak jsem přečetl desítky, stovky a dost možná tisíce bezobrázkových knih. Vysnil jsem si podobu hrdinů těch příběhů, představoval jsem si prostředí, v jakém se pohybují.

Jaký šok pak byl, když jsem tu samou knihu viděl ilustrovanou. Vždyť ty ilustrace rozbily mé představy, které jsem nosil v hlavě třeba i mnoho let.

Podobné to bylo s filmy. Pokud jsem četl knihu a pak viděl film, který byl podle té knihy natočen, vždy mě zklamal. Tedy vizuálně. Nikdy se netrefil do mých představ.

Před časem se mi to stalo. Jel jsem vlakem, přisedl kamarád s notebookem a pov9dá: „podívej, to tě bude zajímat!” a pustil Stopařova průvodce po Galaxii. Dobrá. Film (šlo o první z mnoha dílů) byl vtipný atd... ale mě se to nelíbilo. Pro mě vypadají hlavní hrdinové jinak.

Dokonce i filmová trilogie podle Pána prstenů není jaksi ono. Knižní podoba se mi líbila více, asi proto, že když jsem ji četl, tak mi bylo 18 — 19 let a s tímto věkem má člověk spojenou spoustu dalších vzpomínek. Nechci říct, že filmová podoba Pána prstenů (viděl jsem 2 díly) byla špatná, naopak! Šlo o brilantní filmařskou práci. Ale nemohu si pomoci, něco tomu chybělo.

To byl jen příklad, kterých je mnoho. Dokonce mě napadá slovo přehršel.

Tak to bylo jen takové postesknutí. Protože mám smůlu, nic s tím nenadělám. Ale mám dotaz na nakladatele a ilustrátory: pokud už chcete knihu ilustrovat, tak proč ne. Musí tam ale za každou cenu být podoba hlavních postav?



Zadal White Dog, 11.08.2004 16:12:28, 15 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1032

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

HHGG - Arthur Dent (web)
(11.08.2004 16:20:18)

Ten stopařův průvodce jako film je HRŮZA! Až přijedeš, můžu ti ho pouštět do omrzení. {smile} To bylo jedno z největších zklamání vůbec. Větší než ilustrace k Hobitovi!
    

Re: HHGG - chuck.m (web)
(11.08.2004 17:24:06)

On už je?? Já jsem myslel, že jsem myslel...
    


Re: HHGG - m (web)
(11.08.2004 21:28:40)

a to jako vyslo kdy? na zadnym ftpku to nemam ... hruza, bes {big grin}
    

Re: HHGG - Arthur Dent (web)
(11.08.2004 21:57:42)

Nojo, nojo, omlouvám se... Měl jsem na mysli seriál... Což je vlastně taky "filmové zpracování" - při troše fantazie {smile}
    

Re: HHGG - pan_kac (web)
(12.08.2004 01:30:06)

Taky se pridavam s tim ze je to opravdu hruza. Ze to bude horsi nez knizka i nez rozhlasova hra se dalo cekat, prece jen do filmu se to musi trochu ocesat, ale ze to bude tak nechutne amatersky v dnesni dobe? Kdyz nemeli dost prostredku aby to natocili poradne tak se na to meli vybodnout, Zafod s mrtvou gumovou hlavou je fakt trapas...
Btw, existuje snad i nejaky uceleny film? Je to natocene lepe?
    

Re: HHGG - dgx (web)
(12.08.2004 13:43:39)

Předpokládám, že máte na mysli ten anglický, odhadem 10-15 let starý, šestidílný snímek. Mě to dokonce nepřipadalo ani vtipné. Prostě děs.

Když tohle někdo vidí, je ho pak těžké přesvědčit, aby si přečetl knížku.
    


No, musí - alraune (web)
(11.08.2004 17:46:24)

jinak by ilustrátor zpravidla nedostal zaplaceno {smile}
    


 - Kryska (web)
(11.08.2004 17:59:15)

Jo! Z duše mi mluvíš, White Dogu! :o))) Jak mám ráda Buriana (malíře), jeho ilustrace ke Karlu Mayovi jsem jaksik nikdy nepřenesla přes srdce. A filmy dle knižní předlohy? Za všechna zklamání uvedu alespoň prznění Zaklínače od Sapkowského.
Snad jediný film mě silně zaujal - Blade Runner. Ačkoli původní příběh je totálně, totálně překroucený, i tak to má cosi do sebe. Alespoň pro mě.
    


Presne to je ten duvod! - Roj (web)
(12.08.2004 01:12:08)

Ano, ukredena fantasie je presne ten duvod, proc jsem zcela vedome a rozmyslene, zcela jediny na svete NESEL na Pana prstenu. A ani nikdy nepujdu. Nenecham si to ukrast.
    

Re: Presne to je ten duvod! - miron (web)
(12.08.2004 07:31:34)

muu te ujistit, ze sam rozhodne nejses {big grin}
    


Re: Presne to je ten duvod! - PraPetra (web)
(25.08.2004 13:55:28)

Přidávám se, nejsi sám. Když jsem poprvé viděla ilustrované vydání, strašně jsem se pohádala s kamarádem, že: "Takhle přece Hobit nevypadá a ne a ne a ne!"
Také moc ráda čtu neilustrované knihy a díky své fantazii si u některých notoricky známých příběhů dnes již nevybavím, zda jsem je jen četla, či viděla zfilmované, protože každý čtený příběh si v hlavě "přehrávám".
    


LOTR - Tokugawa (web)
(12.08.2004 06:33:02)

...je jeden z mála filmů, který mi nevadil, neboť až na některé zhůvěřilosti (např. kosmičtí skřeti nebo germánské xichty elfů) se s mou fantazií více méně střetával.
Když se mi nějaká kniha opravdu líbí, pak jí čtu stále dokola, vracím se k ní i když ten příběh znám zpaměti. Takže moje představy jsou obvykle natolik zakořeněné, že je žádný film a už vůbec ilustrace nemůže ohrozit.
    


 - Jakub (web)
(16.08.2004 14:09:17)

Já myslím, že kniha Stopařův průvodce po galaxii byla napsána až po úspěchu onoho seriálu (první byla tuším rozhlasová hra).
    

Re: - Arthur Dent (web)
(16.08.2004 14:18:37)

Nikoli. První byla skutečně rozhlasová hra, ovšem po ní přišla kniha a až na základě úspěchu knihy vznikl ten příšerný seriál
    


Re: - White Dog (web)
(16.08.2004 14:19:15)

Stopařův průvodce vznikl jako rozhlasová hra pro BBC. Pak byla kniha. A pak nějaký ňouma udělal ten šestidílný film.
    
HotLinks
Zpět na článek