|
Re: - Arthur Dent (web)(26.08.2004 15:00:43)Je zvláštní, že Židé si taky zachovávají svébytnost. I Vietnamci... Možná by stálo opáčit cosi o "kompatibilitě svébytností s okolním prostředím"
Navíc je zvláštní, že korektníci tvrdí, že mezi lidmi není rozdíl a jedním dechem dodávají, že jsme špatní, protože nerespektujeme odlišnosti jiných etnik. | |
Re: - wake(26.08.2004 15:06:20)mezi lidmi jsou rozdily. nektere podstatne, napr. rozdily v charakteru, inteligenci, pracovitosti, ...; jine nepodstatne, napr. rozdily ve vysce, objemu, barve pleti, ...
hu ? | |
Re: - Arthur Dent (web)(26.08.2004 15:27:13)A souvislost??? Nějak mi uniká.
Milý Wake, zkusíme si malou úlohu, ano? Když jsem se v životě potkal řekněme se sto XXX-any (za XXX si dosaďte libovolný rozlišovací znak) a v 90 případech se chovali tak, že (třeba) hlasitě zpívali, budu očekávat před setkáním se stoprvním XXX-anem, že bude hlasitě zpívat.
Je to:
a) Rasismus
b) Předsudek
c) Logický předpoklad
??? | |
Re: - pankreas (web)(26.08.2004 18:16:18)Ale jo, jadro je v necem jinem: kdyz se o pul treti rano na ulici vyhnu particce, ktera vykazuje povrchni znaky spojene s neprijemnou zkusenosti, je to racionalni chovani a nicemu to nevadi. Kdyz odmitnu zamestnat cloveka, co vykazuje tyto znaky, vadi to jemu, je to predsudek a je to spatne. | |
Re: - Arthur Dent (web)(26.08.2004 18:30:56)... když jsem hospodský, kterému se mnohokrát servali v lokále myslivci, jemuž myslivci obtěžují ostatní hosty a jsou s nima nepříjemnosti, tak si vyvěsím na dveře cedulku "Myslivci zde nejsou vítáni" - a myslím, že to obhájím.
Když si místo "myslivci" dosadíš "Cikáni", je to rasismus. Proč?
Pokud zaměstnám postupně tři Maďary a budou s nimi problémy, tak čtvrtého už nezaměstnám. Je to rasismus?
Podle mne je to logické a racionální chování...
Nebo lépe - kolik musím udělat pokusů, aby mé další odmítání bylo bráno majoritou jako "špatná zkušenost" a ne "rasismus"? | |
Re: - wake(27.08.2004 00:16:05)v pripade myslivcu to neni rasismus, ale jobismus. v pripade cikanu je to rasismus proto, ze si nedas tu praci s tim, aby sis zjistil, ktetri cikani se ti tam porvali a nepustil tam priste ty, kteri se ti tam porvali. pokud zamestnas postupne tri cechy a budou s nimi problemy, koho si najmes poctvrte? snad ne cikana ? )
kolik pokusu ? arogantni odpoved: 42. spravna odpoved: tolik, kolik je potreba k nalezeni vyhovujici varianty. | |
Re: - Arthur Dent (web)(27.08.2004 07:25:45)"pokud zamestnas postupne tri cechy a budou s nimi problemy, koho si najmes poctvrte? snad ne cikana ? )" - nikoliv, ufona... Ufony totiž nevídám postávat na sociálce a žebrat o peníze.
"v pripade cikanu je to rasismus proto, ze si nedas tu praci s tim, aby sis zjistil, ktetri cikani se ti tam porvali a nepustil tam priste ty, kteri se ti tam porvali." - ano, tyhle korektní teorie tak krásně zní. Nebýt té zpropadené reality, tak i fungují...
Jaké reality? Inu třeba takové: Je krámek s potravinami. Tady za rohem. Denně tam chodí cikáni krást. Scénář je vždy stejný: Matka s pěti dětmi vleze do krámu, děti se rozprchnou všude možně a dvě prodavačky nemohou mít oči všude. Přesto už několikrát chytly cikáně při tom, jak si cpalo třeba čokoládu do kapsy. A co s tím, když je takovýhle nájezd obden? Postavit do dveří a vyhazovat ji nesmí, to by antirasisti jako ty řvali, vyfotit a udělat jí ostudu nesmí, to by řvali navíc i ochránci lidských práv, zavolat na ni policajty je k ničemu - policajti sepíšou protokol, děti jsou nezletilé, matka "o ničem neví" - tak co?
Majitelka obchodu má dvě možnosti: Buď přihlížet, jak jí cikáňata v krámě kradou a vědět, že i když ho chytne za ruku, tak to k ničemu není, nebo zavřít krám a jít dělat třeba na poštu.
A včíl mudruj... Jaké je "nerasistické" řešení tohoto velmi konkrétního problému? | |
Re: - wake (web)(27.08.2004 18:11:13)proc ji nesmi vyfotit ? v kazdy vetsi samosce jsou kamery, tak proc by si majitel/ka nemohl/a nejakou opatrit ? (napr. pronajmout). pak by mela dukaz pro socialku/policii. (za nezletilce jsou zodpovedni rodice, i kdyz "o nicem nevi").
a ze policie nefunguje ? a za to muzou ti lidi, kteri ji vkrame nekradou ??? | |
Re: - Arthur Dent (web)(28.08.2004 08:38:44)ad Vyfotit: Narážím na případ, kdy lidé, přistižení při krádežích v obchodě, byli vyfoceni a jejich foto bylo umístěno do výlohy pod nápis: "V tomto obchodě kradli..." Na nátlak "humanistů" a "bojovníků za lidská práva" byla prodejna donucena ty fotky odstranit.
Konec jsem naprosto nepochopil a mám dojem, že se v této diskusi míjíme už dlouho. Vy neustále opakujete, že pokud se devět z deseti chová nějak, nemůžu apriori ke všem přistupovat stejně, protože by to bylo vůči tomu jednomu nespravedlivé. Já tvrdím, že v případě, že toto chování je pro mne nepřijatelné, tak jde o nespravedlnost pochopitelnou.
Dovolím si tímgto diskusi ukončit a vzít si poslední slovo, protože já jsem tu doma
To poslední slovo je toto: [www.sweb.cz/whitewoman/chanov/galerie.htm] | | |
|
|
Re: - Arthur Dent (web)(27.08.2004 07:28:57)Jo ještě PS:
Otázka zněla: Kolik musím udělat pokusů, aby mé další odmítání bylo bráno majoritou jako "špatná zkušenost" a ne "rasismus"?"
Odpověď: "Tolik kolik je potřeba k nalezení vyhovující varianty" je sice hezká, ale mimo. Řeknu to brutálněji: Kolikrát mě musí cikáni okrást nebo obtěžovat, aby moje averze k nim byla brána jako špatná zkušenost?
Obávám se totiž, že cokoli, co řekne bílý proti cikánovi, je automaticky "rasismus", i když je to zkušenost na základě staletí... | |
Re: - wake (web)(27.08.2004 18:13:33)jenze tebe neokradaji "cikani". vzdycky, kdyz te nekdo okrade, tak je to jeden konkretni clovek/jedna konkretni (mala, << entnikum) skupinka. | |
Re: - Arthur Dent (web)(28.08.2004 08:49:59)Pokud se ti několikrát stane, že máš špatnou zkušenost s *jednotlivcem*, který patří k nějakému etniku, tak není legální vztáhnout tuto zkušenost na celé etnikum?
Zdalipak jsi protestoval v roce 1991 v Rakousku proti tomu, že jsou v krámech cedulky "Češi nekraďte tu"? Že je to vůči většině Čechů nespravedlivé? Přitom procento kradnoucích Čechů bylo mizivé, rozhodně menší než procento kradoucích Cikánů. Ale to jsme zase u té statistiky...
S dovolením diskusi ukončuji, viz výše... | |
Re: - wake(02.09.2004 13:25:53)v roce 1991 jsem nikde neprotestoval, protoze by mne maminka nepustila | | |
|
|
|
|
Re: je to rasismus - Vlk (web)(30.08.2004 10:46:00)A to logický rasismus - prostě rozlišuješ lidi podle národnosti. A v principu není dobré používat princip kolektivní viny. Na druhou strnu by měl každý mít jistou svobodu a tedy mít právo i být v lecčem rasista. Já nemám rád motorkáře - moje zkušenost je, že jezdí jako prasata a na kole už mě párkrát skoro sejmuli - takže se jim vyhýbám a chovám se stejně jako ty - nevidím na tom nic špatného. Pokud se tedy vyhýbáš romům nevidím na tom nic děsivého. Konečně pokud se zaměstnavatel rozhodne nezaměstnávat romy, jen si zúží své možnosti - je to celkem jeho věc. | |
- wake(02.09.2004 13:27:11)pokud se zamestnavatel rozhodne nezaqmestnavat romy, je to nejen rasistra, ale dokonce tim i porusuje zakon. | | |
|
|
|
Re: - wake(26.08.2004 18:32:42)budu ocekavat, ze bude zpivat. pokud mi to vadi, budu doufat ze nebude. a co s jeho zpivanim provedu, zalezi na tom, jestli je zpivani
- neskodne, pak s nim neprovedu nic
- vadi mi, ale jenom mi a je to otazka vkusu/preferenci, pak se s XXXanem prestanu bavit/stykat/humixiliforankovat.
- kriminalni/protispolecenske, pak podniknu kroky obvykle pri zamezeni kriminalniho/protispolecenskeho jednani
- mne ohrozujici: pak se budu bud branit, pokud je power(ja) > power(XXXan), jinak tretry, hlasity krik, mlaceni do aut atd.
hou.
| |
Re: - Arthur Dent (web)(26.08.2004 19:01:54)Nebavíme se o tom, jestli to vadí nebo nevadí. Bavíme se o tom, jestli zkušenost z nějaké situace může být brána jako etalon pro budoucí podobné situace. Z Vaší odpovědi soudím že ano.
A dále viz má odpověď Pankreasovi... Proč je a priori nedůvěra či opatrnost na základě špatné zkušenosti s: řidičem v klobouku, skinheadem, jezeďákem, komunistou, úředníkem, trampem, technařem, ufonem, ... brána jako normální a pochopitelná, ovšem apriori nedůvěra k Cikánům na základě (několikasetleté) zkušenosti jako rasismus?
Já se ptám: Co udělali sami Cikáni pro to, aby svůj "mediální obraz" vylepšili? Jsou tu s námi už několik set let... Několik set let s nimi měla majoritní společnost ve větší či menší míře problémy... Měla by se měnit majorita nebo přizpůsobit menšina? | |
Re: - wake(27.08.2004 18:15:18)vy posuzujete lidi podle "medialniho obrazu" ??? kristova noho. | |
Re: - Arthur Dent (web)(28.08.2004 08:59:44)"Mediálním obrazem" jsem nazval "obecně zastávaný názor".
Vy NEPOSUZUJETE lidi podle tohoto obrazu? To máte opravdu čas každého poznávat a zjišťovat, jestli vám nechce ublížit, jestli to je dobrý člověk atd.? Když jedete v tramvaji a přistoupí skupina dvaceti Cikánů - nedáte si ruku na peněženku? Ne? Opravdu ne? A i když vás jednou cikánští kapsáři okradou, ani příště si tu peněženku nepodržíte - aby to nebylo vůči nim nespravedlivé, když to jsou přece určitě jiní lidé?
Člověče, Vy jste buď naivní nebo blázen.
(Neberte to jako urážku, prosím. Vážím si toho, že jsme spolu diskutovali korektně, bez urážek a pokud to téma dovolovalo, tak i věcně... Ale je vidět, že buď kvůli jiným životním zkušenostem nebo kvůli jinému "světonázoru" je nějaký rozumný výsledek naší diskuse těžko představitelný, proto ji [právem domácího] končím.) | | |
|
Re: - wake(27.08.2004 18:18:33)a jeste neco: etalon pro ocekavani - jiste. jenze na kazdy predpoklad se musite divat jako na nejisty (i kdyz je neco na 98,312%, je to nejiste), a pocitat s ostatnimi moznostmi. to je prave to nebezpeci aplikace statistiky na zivot. to nejlepsi byva ukryto mezi statistickymi chybami | | |
|
|
|
|
Ano ... - 1049an(26.08.2004 18:07:52)Použil bych možná výrazu "ještě snesitelná svébytnost", čímž se dávám všanc všem rýpalům, kteří mne případně napadnou za troufalost, činit ze sebe arbitra "normality" a "obvyklosti" ve vztahu k chování v regionu, v němž žiji. Je mi totiž jasné, že konkrétní chování některých Cikánů, které je u nás za hranicí respektovatelnosti ze strany majoritní společnosti by bylo například v Indii a okolních zemích považováno za velmi tiché, kultivované a třeba i slabošské. Možná buďme rádi že u nás ve větší míře nezakotvili Afghánci a další divoké kmeny. | | |
|
|