.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

27.08.2004



Mám pro vás zcela zdarma tip na velmi užitečnou funkci...

Je mi jedno, jestli to bude umět můj mobil nebo můj operátor (haló, Oskare!)

Kašlu vám na kalendáře, burzovní grafy ememeskou a zprávy z olympiády. Můj požadavek je zcela prostý a jednoduchý: Zablokování některých čísel.

Jak si to představuju? Prostě: Někam zadám seznam čísel, z nichž si nepřeju přijímat hovory ani SMS. Když mi někdo z tohoto čísla bude volat, tak mi telefon ani nepípne. (To by se ještě jakžtakž dalo nastavit „skupinami” a „tichým” vyzváněním...) To samé se SMS — když mi někdo z mnou zakázaného čísla pošle SMS, tak ji telefon (nebo operátor) rovnou zahodí a nebude mne ani obtěžovat hláškou „Zahodil jsem SMS z čísla XXXXXXX”.

A co „spamfiltr”? Např. „Zahoď zprávy, kde je slovo ”soutez" ? {smile} Ale to už bych asi chtěl moc. Tak se spokojím jen s tím blacklistem...

Co vy na to? Nešlo by to udělat?

Děkuji moc...


Zadal Arthur Dent, 27.08.2004 10:02:08, 31 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1057

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - eLKa (web)
(27.08.2004 10:04:11)

Připojuji se k petici!
    

Re: - kryska (web)
(27.08.2004 14:42:44)

jo petice, to by byla po dlouhé době první petice, kterou bych podepsala :O)
    


 - allora (web)
(27.08.2004 10:17:23)

Mno, že by operátor chtěl blokovat sám sebe (haló, Oskare!)....?
{smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.08.2004 10:22:23)

Ano. Od té doby co jsem mu zavolal, Oskarovi, a slušně, leč důrazně jsem požádal, aby mi reklamy nebyly zasílány, mi už nepřišla ani jedna.
    


 - řetězka (web)
(27.08.2004 11:14:01)

vždycky když mám nějakej novej telefon (dobře, zatím byly tři), tak tuhle funkci hledám. nepřišlo mi totiž že na tom je něco zvláštního. je tam ta funkce zablokovat všechny hovory.. achjo, já chci černou listinu hovad!
    


 - Jiří Bureš (web)
(27.08.2004 11:18:42)

Vy jste se snad všichni úplně zbláznili! Vy vůbec nevíte co chcete! Chcete přece [citát]nový produkt pro rychlý a zábavný životní styl. Chcete zajímavý telefon s fotoaparátem se dvěma předními stranami pro zachycení okamžiku a podělit se tak o zážitek s přáteli. Ale zde zábava ještě nekončí.[/citát]
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.08.2004 11:26:51)

Ale jo, tenhle nový zábavný produkt si možná koupím taky... Ale spíš bych rád mobilní telefon. {smile}
    

Re: telefon - Vlk (web)
(27.08.2004 11:45:44)

No to se mi snad jen zdá. Ty snad vázně chceš telefon na telefonování? Já už jen čekám, kdy budou 3D barevné displeje, handsfree implantované do ucha (samozřejmě s 3D prosotorovým efektem, abys měl pocit, že na tebe někdo mluví zezadu a mohl se k němu otočit po "zvednutí hovoru"), ovládání myšlenkou (hlasem už není in), ... Tak tohle bude náležitě cool. {smile}
Doufám, že to nečte někdo z mobilních výrobců a nezačne to uskutečňovat.
    

Re: telefon - Jiří Bureš (web)
(27.08.2004 12:16:16)

Klídek. Naše nejhorší sny bodou uskutečněny. [citat]Barevný uvnitř. Barevný zvenku.[/citat] Prostě POZEN.
    


 - Rob (web)
(27.08.2004 11:46:17)

Ve standardní výbavě bohužel tyhle funkce nenajdeš, ale viděl jsem nějaké aplikace typu 'blacklist' pro telefony s operačním systémem Symbian (tedy smartphones).
Celkem chápu, že se operátorům do takového kroku moc nechce - filtrovat už tak obrovská množství dat o probíhajících hovorech a prohánět je přes individuální spam filtry není sice technicky nemožné - ale je to zatraceně komplikované a náročné na zdroje.
Počkej pár let, trh už je u nás nasycen, teď se operátoři začnou předhánět, kdo nabídne lepší služby - no jo, holt nemáš-li kde brát nové zákazníky, musíš je přetáhnout od konkurence...
    


Funkce - Vlk (web)
(27.08.2004 11:55:45)

možná užitečná, ale operátor žije především z uskutečněných hovorů a poslaných SMS - zmenšovat jejich počet by pro něho nebylo to pravé. A protože velké procento mobilů se prodává přes operátory, asi to ani výrobcům doporučovat nebude ...
    

Re: Funkce - Arthur Dent (web)
(27.08.2004 12:31:04)

Ale kdepak... Odesilatel by tu SMS zaplatil {smile} To že já to vyhodím už neovlivní...

Totéž jako s reklamními letáky do schránky - někdo je pošle, poslání zaplatí, to že já to rovnou vyhazuju u schránky neovlivní {smile}
    

Re: Totéž jako rekl... - Vlk (web)
(27.08.2004 23:48:03)

taky ji musíš růčo vyhodit (aspoň u mě nápis nevhazovat reklamu ji zmenšil, ale nezlikvidoval). Tady se podíváš - skupina opruz - neberu.
    

Re: Totéž jako rekl... - Arthur Dent (web)
(28.08.2004 06:46:44)

Jsem zmlsán "spamfiltrem" u mailu. Technologie to umožňuje. Tak proč to tam neudělat?
    


a co teprve sms bomber? - winny (web)
(27.08.2004 12:27:08)

Vzpomínám si, že ještě když fungovaly sms brány, někde po světě běhal dobrotivec s mým číslem a občas mě potěšil pár stovkama sms s naprosto nesmyslným textem... Zjistil jsem si, jak to posílá - jednoduchý prográmek se ještě teď válí po internetu. Tak jsem mu to chtěl zatrhnout. Ženská na druhým konci telefonu mi sdělila, že to zatrhnout nejde, protože sms z internetu přichází pod stejným číslem jako zprávy od operátora a jestli se těch zpráv chci zbavit, mám na 48 hodin vypnout mobil a ono se to smaže samo... Opravdu bych ocenil službu, která by mi tehdy umožnila se účinně bránit.
    


 - rony (web)
(27.08.2004 15:49:19)

mobily so Symbianom taketo nieco robia. Samozrejme len ked si nainstalujes jednu z aplikacii, ktore toto robia, zvycajne maju v nazve Blacklist. Je to inak to, comu ja hovorim Sekretarka v mobile.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.08.2004 15:57:22)

[ironie]Mobily se Symbianem mají možnost doinstalovat si takovou aplikaci? No to je skvělé! Jsem na vrcholu blaha![/ironie]

Proč to není součástí normálního firmware, ha? Taková funkce zabere pár (kilo)bajtů a mohla by tam být místo té spousty frikulínských kravin...
    

Re: - Mormegil (web)
(27.08.2004 17:00:18)

Me by opravdu na vrchol blaha dostalo mit v ruce specifikaci programatorskeho prostredi meho mobilu a vyvojove nastroje na tvorbu/upravy firmwaru. Uznavam, ze "normalnimu cloveku" by to bylo na pytel, ale co _ja_ bych s tim dokazal, to by panecku byl mobil! Zadny <|>oviny, zato uzitecne veci presne v tomhle stylu.
Az se dostane opensource az do spotrebni elektroniky, to bude zuzo! (Chcete se vsadit, ze se tam nikdy nedostane? Proc by to taky delali, ze?)
    


Re: - rony (web)
(27.08.2004 17:07:18)

ano, je to blbe ale az teraz nedavno bola taka drobnost ako komunikacne rozhranie mobilu a jeho rozhranie ku GUI prakticky verejne dostupne {wink} (odhliadnuc od GSM normy ale to je nieco ine). A to hlavne preto, ze vyrobcom sa mozno zunovalo vymyslat vlastne programove vybavenie pre mobily a aspon scasti to nahradili systemom, ktory pouziva viacej vyrobcov {wink}

V ostatnych mobiloch a davno to nie je z prosteho dovodu - proste sa im do toho nechcelo {wink} ako spomenul niekto - to ze ti nejaka funkcia umozni blokovat nejaky prichodzi hovor im nezaplati leasing sluzobnych aut {wink}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(28.08.2004 08:19:28)

Ale to je nesmysl... Já ten hovor stejně nepřijmu, takže z toho nikdo žádný zisk mít nebude. Jediný rozdíl je v tom, že bez Blacklistu mne ten telefon bude rušit, s blacklistem nebudu rušen.

Tak jaký je *pro operátora* rozdíl?
    

Re: má šanci - Vlk (web)
(30.08.2004 08:03:52)

Přeci jen se občas někdo neudrží a vezme to - lidé nejednají úplně racionálně ... Já občas vzmu hovor aniž bych se podíval na display ...
    


 - Lokutus (web)
(27.08.2004 19:00:58)

Ano, blacklist, to je ta správná fíčura. Ale chtěl bych mít možnost si vybrat, zda chci ty hovory a SMS zahazovat, nebo přesměrovat na někoho jiného. A také by bylo dobré, mít možnost si ty blacklistové SMS vyfotit super digifoťákem a poslat to zpátky odesílateli i s fotkou holého zadku (na jeho náklady samozřejmě) - to by bylo správně cůůl.

A když tady byla řeč o těch letácích, tak tam by bylo také super mít takovou funkcičku. Sice nemám ani šajna, jak by to fungovalo (snad nějaký černoch u mé schránky, který by se o to staral), ale bylo by to taky cůůl.


Čím více techniky máme, tím více kravin vymyslíme. Nic ve zlém.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(28.08.2004 08:14:31)

Zrovna dneska ráno mi v 6:30 volal zase vopruz s faxem... Být tahle funkce po ruce, tak ten telefon nezazvoní a já v klidu spím do desíti.

Takhle jsem se probudil a už jsem nezabral, jsem nevrlej, budu se hádat s manželkou, budu ošklivý na psa, to povede k nějaké eskalaci špatných nálad, rozpadne se mi manželství a já skončím pod mostem.

Kdepak - blacklist by byl velmi užitečná funkce... {smile}
    

Re: - Lokutus (web)
(28.08.2004 10:55:04)

Dneska ráno v 5:30 začala opruzovat Amálka. Chtěla si hrát - jsou jí tři měsíce. Byl jsem na ní nevrlej a shodil jí dost brutálně z postele. Na něco se blacklist prostě nedá použít.

Ale je možné, že mi blacklist na telefonu nechybí, protože mi málokdo takhle po ránu volá. Naposledy to byla před pár měsíci máma, kolem šesté ráno a tu jsem poslal se vší synovskou láskou někam.
    


Jo - braggart (web)
(28.08.2004 22:43:25)

Blacklist by se mi taky libil a jeste bych ho vylepsil presmerovanim do hlasove schranky, kde by se volajici za sve penize dozvedel, ze si ale opravdu nepreji byt z tohoto cisla obtezovan{wink}
    

Re: Jo - braggart (web)
(28.08.2004 22:44:26)

Ta schranká by ale samozrejme musela byt "samocistici" {smile}
    

Re: Jo - Mata Hara Kiri (web)
(29.08.2004 20:05:25)

Musíme holt počkat na biotechnologii a umělou inteligenci. Za takových padesát let budeme mít schránky, které si samy přečtou, jestli do nich někdo nestrká reklamy, a případně dotyčnému ukousnou ruku... {smile}
    

Re: Jo - braggart (web)
(31.08.2004 11:14:28)

Tak samocistici mailova, ci hlasova schranka by nemel byt snad vubec problem, ne? Staci to jen naprogramovat{wink}
    


Mám mobil svých (Tvých) snů. - PraPetra (web)
(04.09.2004 23:06:00)

Již jsem se v nějaké diskuzi zde zmiňovala, že toužím po mobilu, který bude splňovat mé 4 základní požadavky (telefonovat, SMSkovat, budit, připomínat) a pokud možno nebude mít spoustu zbytečností a bude za rozumnou cenu.

Já takový mobil sehnala!

A dokonce umí to, o čem tady sníš. Citace z návodu:
"Kontrola čísel pro zobrazení a upravení seznamu tel. čísel osob, od kterých budou filtrovány zprávy a telefonické hovory. Filtrované zprávy jsou ukládány do složky Filtrované zprávy. Příchozí hovory z čísel v tomto seznamu neaktivují vyzvánění ani vibrace, bez ohledu na aktuálně zvolený profil. Pokud tyto tel. hovory nepřijmete, budou uloženy ve složce Nepřijaté hovory v menu Výpis volání.
Filtrované zprávy: Zde jsou ukládány zprávy filtrované funkcí Kontrola čísel. Do této složky je možné uložit až 10 krátkých zpráv. Je-li složka plná, nahradí se automaticky staré zprávy nově příchozímy."

Ano. Je to funkce, která v mých základních požadavcích nebyla, přesto jsem z ní nadšená. Mobil má (dle mého soukromého názoru) příjemný vzhled, nemá barevný displej, neumí MMS, nefotí ani nemá diktafon (o nic z toho nemám u mobilu zájem), a měl příjemnou cenu 2.977,- Kč bez jakýchkoliv závazků k operátorovi. Při smlouvě s operátorem může být už za necelých 600,- Kč.

A nakonec bych snad měla prozradit, o jakýže to mobil vlastně jde. Snad to nebude považováno za nevyžádanou reklamu. Upozorňuji, že mi neplynou žádné hmotné či nehmotné výhody z propagace tohoto mobilu.

Mým novým společníkem je Nokia 2300.
[www.nokia.cz/support/2300/]

Pokud mám správné informace, z operátorů v ČR je k sehnání pouze u Oskara. Jinak u nezávislých prodejců.
    

Re: Mám mobil svých (Tvých) snů. - Arthur Dent (web)
(04.09.2004 23:12:07)

Výýýýborně! PraPetra je vítězka a vyhrála první cenu: Může si dát moje telefonní číslo do toho seznamu pro filtrování! {smile}

Díky!
    

Re: Mám mobil svých (Tvých) snů. - PraPetra (web)
(04.09.2004 23:29:29)

Rádo se stalo. {smile}

Prosím o zaslání Tvého čísla. ;o)
    
HotLinks
Zpět na článek