- pixy (web)(22.09.2004 18:47:50)Uz jsem to sem psal nedavno v podobnem spotu. Ta marze je skutecne pevne dana (myslim, ze tech vyse zminenych 42_% by mohlo byt realnych). A cela finta je v te konecnosti procentni rady, v niz se ty provize prerozdeluji. Kazdy kdo aspon trosku umi pocita si nemuze myslet, ze rekneme (placnu) 30% + 30_% ze 30_% + 30_% ze 30_% ze 30_% ... neni konecna rada a ze se podle ni neda rozdelit pevne vyhrazenych 100 Kc z 250 Kc obratu. Konkretne se ta procenta lisi, ale principialne ne. Takze distribucni sit muze mit kolik chce urovni a furt si vystaci s fixni castkou - to snad vidi kazdy, ne?
Tady neni pruser Amway nebo kterehokoli MLM. Pruser je v parazitujicich spolecnostech vedenych rozjuchanymi navzajem si tleskajicimi emerickymi jupiky. Ti z toho to letadlo teprve delaji a maji NA zakladech skutecne MLM firmy postaveny vlastni moloch, ktery uz letadlem byt muze.
Ja bych do neceho podobneho (uz) nevlezl ani ve skafandru - ale v podstate nevidim nic spatneho na prodejnim systemu: "koupim za dvacet, prodam za tricet; a kdyz pro firmu najmu Pepu, aby taky prodaval, a kdyz on (nebo jim najati lidi, to je mi fuk) proda za tricet, ja z toho dostanu od firmy korunu provizi." To je presne princip MLM, nic vic, nic min. Uplne stejne funguji pojistovny, uplne stejne funguji brokerske firmy, uplne stejne funguji franchisove licence... A nikomu to nevadi. MLM by taky nikomu nevadil, kdyby se nam ti rozjuchani idioti v maturitnich oblecich necpali do bytu a kdyz uz se tam narvou, tak aspon delali to, co maji: prodavali nam to svoje zbozi. Jenze na to kaslou a snazi se nas brutalnimi metodami pouze zlanarit jako prodejce do sve distribucni site. A to je ten pruser.
|
|
Re: - pixy (web)(22.09.2004 19:10:11)Anebo jeste jinak - pro ty, co jim matematika moc nerika:
Rekneme, ze prodejce ma marzi (rozdil mezi nakupni a prodejni cenou) 30_% a provize v MLM siti je 33_% z provizi podrizeneho prodejce. Proda-li tedy prodejce vyrobek za 100_Kc, dostane:
-> prodejce ?> 30_% provize = 30 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 30 Kc = 10 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 10 Kc = 3,33 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 3,33 Kc = 1,10 Kc
-> jeho nadrizeny - 33_% z 1,10 Kc = 0,37 Kc
... atd. limitne k nule
Cela finta je v tom, ze soucet tech provizi v siti je cca 15 Kc.
Takze:
prodejni cena vyrobku ... 100 Kc
vyrobni naklady firmy ... - 40 Kc
prima marze prodejce ... - 30 Kc
provize v siti MLM ... max. -15 Kc
----------------------------
zisk firmy ..................... 15 Kc
(+ ty drobne z nekonecne rady, protoze kazda sit ma konecny pocet urovni)
V klasickem obchodnim modelu da firma prodejcum, distributorum a marketingu tech 45_% obvykle taky a nikomu to divne neprijde.
| |
Re: - Arthur Dent (web)(22.09.2004 20:33:59)Jen pár postřehů:
- V tvém příkladu už na páté úrovni klesáš za hranici "kvant peněz", kterým budiž desetník, ovšem násobeno množstvím podřízených to nějakou tu korunu dá.
- Aby se provize z prodejců alespoň vyrovnala provizi za vlastní prodej, musíš mít v tom svém modelu pod sebou tři prodejce, jest tak? Za jak dlouho se vyčerpá řada 3 - 9 - 27 - 81 - ... v ČR? Mně to vychází na nějakých 14 úrovní.
- Jestli dobře počítám, tak v tom modelu n^3 mají za stavu [tři na jednoho] všichni "nadřízení" stejně peněz. | |
Re: - pixy (web)(22.09.2004 22:10:51)ad rychlost poklesu peněz: on asi obvykle ten pokles peněz přes úrovně není takhle razantně geometrický, ale pozvolnější. Součet té řady je ale vždy konečný. Ale i kdyby ne - 1000krát desetník je totéž jako jednou stokoruna. Pokles provizí a růst počtu podřízených je stejně rychlý
Dále - myslím, že bys těžko našel MLM síť s aspoň deseti úrovněmi. To za prvé. Za druhé - tohle mně vrtalo v hlavou vždycky nejvíc a jako jedna z prvních věcí. Přece jen mám nějaké povědomí o geometrických řadách... Už si nepamatuju přesně všechny závěry, ke kterým jsem tehdy dospěl, ale jeden si pamatuju. Každý totiž snadno zapomene na to, že ten model je dynamický - když to řeknu hodně zjednodušeně: každý den se v ČR narodí víc lidí, než kolik jich vstoupí do nějaké MLM sítě.
Další: každá počítaná geometrická posloupnost je jen teoretická a ideální. S takovou by to pochopitelně nefungovalo. Ale velkou část (většinu?) takové typické reálné sítě tvoří unární uzly (tzn. prodejce má jednoho podřízeného, případně ani toho ne), jen minimum má pod sebou významný počet větví.
A k tomu výpočtu - to byl obecný příklad, který jsem si vycucal z prstu. Konkrétní procenta jsou v každém MLM jiná a navíc dá docela práci si je z toho (vždy složitě zaobaleného) obchodního schématu extrahovat. Ale když chceš, dá se to...
| | |
|
|
Re: - Arthur Dent (web)(22.09.2004 20:18:13)Ano, řekls to přesně tím posledním odstavcem. Já jen zopakuju, že mnohem víc než tohle mi vadí, že se z člověka v kategorii "známý", "kamarád" apod. náhle stane rozjuchaný japík, snažící se každého zařadit do jedné z kategorií "zákazník" - "další prodejce do mé skupiny" - "ubožák, co se bojí podnikat".
Jsou lidé, kterým to nevadí, kteří tomu uvěří a kteří na to mají žaludek. Ovšem - oni jsou ubožáci, nikoli ti, co si "nechtějí vydělat" (rozuměj: nechtějí dělat něco podobného). Ve svém přesvědčení se udržují řečmi o "šanci ve vlastních rukou" a právě v tomhle vidím ten hlavní a zásadní hnus TOHOTO druhu MLM.
Asi zavedu rozlišovací označení:
"MLM" jako marketingový nástroj, používaný např. v pojišťovnictví atd. Na něm nic špatného není.
"Jásavý MLM" jsou firmy (nebo pseudofirmy), které používají některé MLM principy pro výpočet provizí apod., ale pro verbování prodejců či zákazníků používají právě metody "skupina jásavých blbů", používají ony fráze o "šanci", o "nové revoluční metodě", o "vlastních rukou" a o tom, že "všichni vaši známí jsou ode dneška vašimi zákazníky a vy z nich máte peníze..." | |
Re: - Marian Kechlibar (web)(23.09.2004 11:59:27)Predem chci predeslat, ze nejsem clenem zadneho MLM, ale normalnim neprilis uspesnym podnikatelem
Princip, ze znami jsou vasimi prvnimi zakazniky, je odvozen z americkych realii. Podstatnou cast obchodu tam maji pod kontrolou Zide, a u tech je skupinova soudrznost uplne 'o necem jinem' nez v CR. Mlady zidovsky podnikatel bezne dela sve pocatecni obchody tak, ze od nej nakupuji jeho pribuzni a znami (kteri leckdy maji vice penez, nez kolik staci spotrebovat).
Cesky narod je naopak silne haklivy na penize (nikoliv setrny, to neni totez, aspon kdyz se podivame na rostouci zadluzeni statu i domacnosti), a i relativne nizke castky tu mohou byt zdrojem solidnich dozivotnich roztrzek. IMHO implementovat MLM do ceskych pomeru je hovadina, byt pro vyse postavene clanky retezce vynosna.
Jinak, pokud jde o marzi a spol., mohu Vam prozradit, jak se pocitaji ceny za odbornou praci. Za 1 hodinu casu programatora si firma nauctuje 900 - 2000 Kc (na statnich zakazkach jeste vic), a da mu 200. Samozrejme, ze ta firma taky musi platit ruzne ucetni a pronajmy, software etc., ale i tak slusny rozdil, ne? | |
Re: - White Dog (web)(23.09.2004 15:32:01)Zajímavý postřeh. Doufám, že v tom nějaký mamlas nebude hledat rasismus (ta zmínka o Židech).
A příklad od nás: kdybych někomu známému nebo nedejbože příbuznému něco prodal (řekněme zboží), na zboží si něco přirazil (za cestu, čas a úsilí nákupu věnované) a ten dotyčný se to dozvěděl, tak až do smrti smrťoucí a konce svých dnů budu za lumpa největšího, který bezostyšně odírá kamarády.
Když bych to prodal prostřednictvím Amwaye, tak budu rodinný přítel,který dodává superprodukty a na rozdíl od sousedky, která v tom jede taky, tak s 5% slevou
Ano, Arthure, přiznávám, i na tu tiskárnu jsem si něco málo (mnohem méně než je zvykem) přirazil, aby se pokryly náklady na dopravu a administrativu. Jenže ty to na rozdíl od příbutzných jistě pochopíš | |
Re: - Arthur Dent (web)(23.09.2004 15:42:24)Kdyby sis přirazil víc, tak ji nekoupím od tebe... | |
Re: - White Dog (web)(23.09.2004 15:48:34)Ba že jo! (To je nápis, který jsem viděl kdysi v Brně vysprejovaný na nějaké zdi: "Miluju Evičku" a pod tím "Ba že jo")
Prostě jsem s tou tiskárnou obstál v konkurenčním boji! | | |
|
Re: - abrakadabra(23.09.2004 16:35:39)No, já jsem teda pro svou přitelkyni zprostředkoval koupi počítače. Zařídil, aby ji ho dovezli, a nevzal jsem si ani korunu i když mi to stálo pěkný kus času. Nevím, asi to není totéž co prodat něco kamarádovi, ale když se jedná o skutečného přítele, tak o žádný zisk pro sebe ani nemyslím. | |
Re: - Arthur Dent (web)(23.09.2004 16:38:42)Což je v příkrém rozporu se Základní Poučkou Počítačového Odborníka: Nikdy, NIKDY!!! nezařizovat nic od počítačů známému zadarmo, jen "ze známosti", totéž platí v rodině! | |
| |
| |
Re:Arthure, - M.MyškaCupalKa (web)(24.09.2004 13:18:01)NO, to vysvětluje mnohé.
A já pořád, proč nám kamarád takové služby zdvořile odmítnul... | | |
|
Re:Arthure, - White Dog (web)(23.09.2004 18:20:24)S Arthurem naprosto souhlasím. Pokud něco někomu známému / příbuznému zařídíš, nedejbože zadarmo, budeš TY ten zlý/zlá jakmile nebude vše fungovat dokonale, méně než na 120% výkonu, černobílá tiskárna nebude tisknout barevně, skener formátu A4 nenaskenuje formát A3 atd... atd...
Myslím, že se poučka nevztahuje jen na počítače. | |
Re:Arthure, - Martin Vejražka(29.09.2004 19:07:43)... a ještě přisadím z prostředí o trochu tradičnějšího, než je péče o naše jedničky a nuly: V medicíně platí něco přes dva tisíce let: nikdy nekurýruj své příbuzné (a týká se to i přátel). Důvod: přítel se změní v pacienta. Je to sice něco jiného, přesto srovnatelné se změnou přítel -> zákazník. Doktoři to, ať už vědomě či podvědomě, dobře vědí. To proto vás kamarád lékař, přijdete-li za ním s nějakou bolístkou, tak rychle a ochotně odešle ke specialistovi... | | |
|
|
|
Re: - White Dog (web)(23.09.2004 17:23:10)No právě. Arthurovi jsem prodal tiskárnu za vyšší cenu, než jsem ji nakoupil. Ale zisk jsem na tom žádný neměl. To je dobré pochopit. | | |
|
|
|
|
|