.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

25.10.2004



I takovou otázku jsem slyšel. Hlavně ve chvíli, kdy jsem se šklebil na nějakou „populární melodii” nebo na „rockovou klasiku”. Pro spoustu lidí je nepředstavitelné, že poslouchám od každého něco.

Podíval jsem se do svého zásobníku muziky a vypsal jsem si všechny skupiny či autory, které jsem poslouchal v poslední době. A k čemu jsem došel?

Můj vkus je těžko zařaditelný! {smile}

Poslouchám rock, ale z Flojdů, Párplů, Stounů či Cepelínů je mi nevolno. A mohou to být stokrát průkopníci... Jejich hudba se mi zkrátka nelíbí a irituje mne.

Kvílející kytara Jimiho Hendrixe je mi fyzicky nepříjemná — a mohl to být tisíckrát hráč od pánaboha.

Mám rád tvrdou hudbu, ale Rammstein či Marilyn Manson jsou mi k smíchu. Stejně jako doširoka rozkročení metalisti.

Mám rád elektroniku, ale většina současné elektronické scény mne nudí.

S chutí si poslechnu některé autory, řazené do folku, ale na Portě bych nejspíš zemřel — buď otravou nebo smíchy, kamarádi.

Jazz mi připadá zmatený. Když ovšem slyším Havelku či OPSO, rád si je poslechnu.

Vlachovka a „Top Ten Dechovek” mě spolehlivě znechutí, ale Fanfare Ciocarlia si pustím v autě a buším do volantu v rytmu...

Poslechnu si s chutí a nostalgií (a o samotě) Mobyho „Thousand” nebo nějaký řádný thunderdome výběr (thunderdome = duc duc duc duc v tempu minimálně 180 DUCů za minutu). A po něm klidně Velvet Underground.

Manželé ano, ale rapující černoši ne.

Wohnout ano, ale skejťácké kapely obecně ne.

Proto nedokážu na otázku „Jakou hudbu posloucháš?” odpovědět jednou větou.

Posuďte sami:

Apollo 440, Asian Dub Foundation, Bez ladu a skladu, Blur, Bobby McFerrin, Clash, Cure, Čechomor, Dead Can Dance, Depeche Mode, Dobeš, Dybbuk, Elán, Fanfare Ciocarlia, Fatboy Slim, Front 242, Front Line Assembly, Greenhorns, Hradišťan, Hypnotix, Jablkoň, J.A.R., Jarre, KLF, Kokrment, Kraftwerk, Laibach, Laputa, Manželé, Moby, Neckář, Nohavica, Oceán, Olympic, Patejdl, Plastic People of the Universe, Pražský výběr, Precedens, Prodigy, Red Hot Chilli Peppers, Redl, Residents, Rottrová, Shamen, Siouxsie and the Banshees, Sneaker Pimps, Spirituál Kvintet, Tangerine Dream, Tatabojs, Transglobal Underground, Už jsme doma, Vangelis, Velvet Underground, Visací zámek, Vltava, Wohnout, Znouzectnost, Zuby Nehty, Žbirka, Ženy

Tak to je prosím seznam muziky, co si pouštím častěji než jednou za půl roku.

A řekněte mi: Co to vlastně poslouchám za muziku? {smile}

(Pro srovnání: White Dogův seznam)


Zadal Arthur Dent, 25.10.2004 14:07:51, 50 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1160

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
Prevazne Neskodny...: Tři akordy
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Hurá hurá! - White Dog (web)
(25.10.2004 14:15:57)

Další důkaz, že Arthur Dent a White Dog jsou jistojistě dvě různé (a naprosto odlišné) osoby!
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:16:45)

Ano. V tom seznamu cos zveřejnil ty je jedno jediné jméno shodné s mým seznamem {smile}
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:17:33)

Vlastně ne, dvě... Přehlídl jsem ty Redhoty
    


Re: Hurá hurá! - White Dog (web)
(25.10.2004 14:21:02)

Ale já nezveřejňoval všechno, ale jen takoý výběr. S tvým seznamech bych se shodl v... mmt... sedmi případech. Ale třeba před deseti lety by to bylo možná 15 shodných jmen.
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:27:14)

Těch sedm jmen by mě zajímalo. A to myslím upřímně! {smile}
    

Re: Hurá hurá! - White Dog (web)
(25.10.2004 14:38:14)

Pak ještě asi 3 z tvého seznamu poslouchám, ale nepřiznám se k tomu {smile} , něco bych třeba i poslouchal ale nemám nebo neznám a v osmi případech bys mě k poslechu nedonutil ani hrubou silou, neb znám třeba z rádia a vím, že se mi to hrubě nelíbí.
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:48:27)

Sem se jmény! Buď konkrétní! Chci těch osm příkladů, abych věděl, co ti pustit. {smile}
    

Re: Hurá hurá! - JitkaCL (web)
(26.10.2004 00:44:01)

No to je hezke! Zrovna ted ripuju chloubu moji minisbirky DVDcek - film Cista duse a do toho jsem si zacala cist vas tezce schizofrenni dialog. Docela to k sobe sedi{smile} Hele, jsou White Dog, Arthur Dent a jeste ten Maly skutecne ruzne osoby, nebo je to nejaka fligna?{smile}
Jo a ten film muzu doporucit.

Arthure, nechybi ti v tom seznamu Pulnoc?

BTW Omlouvam se, ze neodepisuji na reakce v predchozich diskuzich, ale posledni dobe nejak notoricky nic nestiham.
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(26.10.2004 06:58:53)

Půlnoc mám, ale neposlouchám ji tak často, aby byla v seznamu. Stejně jako třeba Domácí kapela. Nebo Garáž. Nebo třeba E. Takovou muziku si pustím jednou za... za hodně dlouho.

Jinak - nějaký tichý hlas mi říká, že nejsem schizofrenní. Viď, White Dogu?!

Jasně, Arthure!

Tak vidíš!
    

Re: Hurá hurá! - White Dog (web)
(26.10.2004 11:12:30)

Arthur mi právě napovídá, že schizofrenní nejsem. Ten film Čistá duše mi doporučovalo už slušné hejno lidí, nějaký hlas mi našeptává, že bych se na něj měl podívat.
    

Re: Hurá hurá! - JitkaCL (web)
(26.10.2004 23:14:59)

Jasne. A jsi si jisty, ze je to vazne Arthur? Tuhle mi jedna schizofrenni pacientka vysvetlovala, ze jeji pribuzni a znami nejsou jeji pribuzni a znami. Jsou to nejaci vrahouni, co zabili pribuzenstvo, nasadili si jejich hlavy (pry je maji na zip) a ted maji spadeno na ni. Ja bych si dala pozor{smile}

Jo, treba ti ten film najezi Jezisek{smile}
    


Re: Hurá hurá! - JitkaCL (web)
(26.10.2004 22:55:31)

Ja vlastne taky ne. Jenomze pokazde, kdyz si poustim Velvet Underground, prijde moje draha polovicka a chce hned po nich pustit Pulnoc. Tyhle prehravky pak vetsinou konci tim, ze degustujeme pisnicku All Tomorrows Parties, jestli se nam vic libi od Velvetu, nebo od Pulnoci{smile}

Jasne, ze nejsi schizofrenni. Hynku, Vileme, Jarmilo!{smile}
    

Re: Hurá hurá! - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 07:08:13)

"All Tomorrows Parties" se mi dostala na můj automix (výběr skladeb pro poslech při řízení) a upozorňuju - NENÍ to vhodný song. Při jízdě po Praze to v člověku - teda ve mně - vzbuzuje touhu pustit volant a naprat to do billboardu "S námi bude líp".
    


 - Lojza (web)
(25.10.2004 14:32:27)

Asi se budeš divit, ale podle mě jsi "pankáč". Tím samozřejmě nemyslím, že se nutně musíš válet po kanálech, živit se vybíráním popelnic a pořvávat "No Future". Bereme-li punk jako hnutí o svobodném vyjadřování se (umím jen 3 akordy, ale mám potřebu dát najevo svůj názor), pak se nevyhnutelně dojde ke zjištění, že "ryzí" punk je asi o tvůrčí svobodě, potažmo o svobodě posluchačské,což je evidentně tvůj případ. Ale abych moc nekecal - jedeš si po svým prkně a nenecháš si do toho od nikoho kecat - skvělý, gratuluju! Patříš totiž do takový kategorie "pankáčů" (pozor, znovu podotýkám : neplést s kohoutovlasými "noufjučuráky"!) jako je třeba Scmitzer....
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:34:42)

Mno...

Já kdysi četl, že nejpunkovější nástroj je počítač. Nemusíš se učit hrát na kytaru, stačí mít jen nápad - a můžeš si ho nechat zahrát na jaký nástroj chceš. {smile}

A je to tak.
    

Re: - Lojza (web)
(25.10.2004 14:39:04)

Jsem rád, žes mé poněkud zmatené, blábolení pochopil vpodstatě tak, jak jsem je původně myslel
    


Re: - White Dog (web)
(25.10.2004 14:40:28)

"Umím jen 3 akordy, ale mám potřebu dát najevo svůj názor..." to je taky rokenrol nebo jaxe tomu řiká, ne? {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:46:37)

Ne, to není rokenrol {smile}
    


Re: - Lojza (web)
(25.10.2004 14:52:16)

No, proč nééé. Dá-li se tvůj názor obsáhnout slovy : "Go! Go Johny go, go, go!"... hihihi
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 14:54:14)

Nebo "hipi hipi šejk..." To je taky báječná životní filosofie. {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(25.10.2004 14:57:02)

A nebo "láv lav mí dů"... {smile} Sice to nejni čistokrevnej rokenrol, ale třema akordama se to jistě dá zahrát taky.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 15:02:21)

Nakolik si tu melodii pamatuju, tak to bude víc než jen tři {smile}
    

Re: - Trillian (web)
(25.10.2004 15:13:34)

taky bych řekla :o)
    


Re: - White Dog (web)
(25.10.2004 15:31:31)

3 akordy, né že né! [www.supermusic.sk/skupina.php?idpiesne=3191&sid]=
Ach jo, zase mám pravdu, už je to poněkud stereotypní {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 15:38:01)

Máš z toho organismus? {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(25.10.2004 16:39:49)

Ani ne {smile} To by ses divil, z... ale nic, prostě mám radost, že jsem se trefil do těch tří akordů. Já to totiž nevěděl, že ta písnička má jen tři akordy, jen jsem to odhadl.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 17:10:57)

Ona totiž NEMÁ tři akordy, ale DÁ SE na tři akordy zahrát.

Na tři akordy se v podstatě (V PODSTATĚ) dá zahrát jakákoli pop-písnička...
    

Re: - White Dog (web)
(25.10.2004 20:58:21)

Tahle výmluva je trapná {smile} Uznej, že jsem měl pravdu!
    


Re: - Obda (web)
(26.10.2004 10:16:21)

Jak dlouho ti trvalo najit na netu 3-akordovou verzi? Ja jen, ze ta bezne uvadena jich ma 5 {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(26.10.2004 11:15:26)

První odkaz po vygůglování byl tříakordový. A když si tu písničku tak pro sebe zabroukám, tak tam stejně víc jak tři akordy neslyším. To není nějaké "shazování" té písničky, jen konstatování, proti Beatles a písničce "Love me do" nebo jaxe jmenuje nic nemám, jen to neposlouchám.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(26.10.2004 19:09:20)

No... ještě refrén {smile}
    


Re: - JitkaCL (web)
(26.10.2004 01:14:07)

Teda musim rict, ze trocha punku - tvurci svobody, neucty k zakonum a anarchie by se mi ve spotech Arthura docela zamlouvalo. Ne ze by psal nezajimave, to vubec ne. Ten cyberpunk by byl jen takovou tou povetnou tresnickou na dortu{smile}

Obavam se, ze je to ale vsechno jinak. Staci si precist clanek z minuleho tydne "Každej jsme ňákej..." a hned vis, ze Arthur jako INTP docela obycejne nema vkus a proto posloucha kde co. Tak je to! {big grin})
    


 - Trillian (web)
(25.10.2004 15:15:50)

jsi na tom obdobně...
mám hromadu nesourodých skupin a zpěváků co jako jo a naproti tomu skupinu co jako ne... v podstatě se ale dá vydržet všechno... :o)
navíc se mi často stane, že od jednoho interpreta patří do "jako jo" pár písniček či skladeb a zbytek padá do "jako ne"
    


hahaha - mao_boy (web)
(25.10.2004 20:04:45)

Já poslouchám jenom maminku{smile}
    

Re: hahaha - Arthur Dent (web)
(25.10.2004 20:09:35)

...a co hraje za styl?
    

Re: hahaha - Trillian (web)
(26.10.2004 09:18:57)

řekla bych, podle mojí maminky, že to bude mohlabysněkdyzavolat raegge :o)
    


 - pan_kac (web)
(26.10.2004 01:21:14)

Mno, asi to nebylo cilem clanku aby ti nekdo neco doporucoval, ale nemuzu si odpustit, kdyz mas rad ty Znouze, doporucit taborskou skupinu Peshata, hlavne album My deti ze stanice Zoo je stylove dost podobny ZNC.

Jinak osobne bych rekl ze v kazdem stylu se najde mnoho hudby ktera necim cloveka chytne a tez mnoho naprosto nudnych nebo dokonce neprijemnych kousku, a pro kazdeho je to jine. Co je horsi, ze dnes uz je toho tolik ze za cely zivot clovek nepozna ani pulku toho co by se mu libilo (((((((-:
    


thunderdome - orbil (web)
(26.10.2004 08:11:57)

tak jsem si myslel, že jenom já jsem takový úchyl, který z nostalgie poslouchá thunderdome, k tomu ženy, kraftwerk, laibach a další starý dobrý fláky... díky arthure
    

Re: thunderdome - The_P (web)
(31.01.2005 14:38:15)

Velice zajimave, mam uplne stejny "vkus" {wink} - posloucham "co se mi libi" - tozn. vaznou hudbu a potom treba na rozjeti prave "thunderdome", pak si dam "Air", nebo "Cafe del mar" a "Nohavicu", nacez treba "Nine Inch Nails", opravdu se pak clovek zastavi, kdyz se ho zeptaji "a jaka hudba se ti libi, disco nebo rock?" {wink})...
    


Re: thunderdome - ombuc (web)
(05.02.2005 20:37:23)

Dala by se sehnat nejaka hudba mp3 Thunderdume
    


Re: thunderdome - mato (web)
(09.02.2005 18:01:57)

ja tez posloucham thunderdomi a libi se mi. p.s- mas dobrou stranku.
    


 - Mata Hara Kiri (web)
(27.10.2004 16:36:55)

Vím, že jsem úplně out (a věřte, že mi to vůbec nevadí), ale jak se pozná, že kapela je "skejťácká"?

A ještě: Ze kterých Floydů je ti nevolno? {smile} Ten jejich styl se časem docela podstatně měnil.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 17:12:54)

ad 1 - Skejťácká kapela je taková, která hraje skejťáckou muziku. Skejťácká muzika je taková, co se líbí skejťákům. Skejťáci nejsou nutně všichni, co jezdí na skateboardu. {smile}

Klíčová slova: Rozkrok u kolen, free, pohodovka, dáme špeka.

ad 2 - Nevolno je mi hlavně ze starých Flojdů (napadá mě třeba Ummagumma - takové ty "kosmické songy"). Ty novější (The Wall) mě jen "nepřirostly k srdci". {smile}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 17:14:44)

Protiotázka: Jak se pozná, že jsem "úplně out"?

Já mám tentýž dojem. Teda že já jsem out, ne ty... {smile}

A proč by mi to mělo vadit?
    


fjord - lyr (web)
(27.10.2004 20:15:35)

Se seznamem se prakticky stotožňuju. Akorát bych vyhodil Plastiky a naopak přidal třeba Fjord ([www.fjordmusic.nl/multimedia.php]) {smile}
    

Re: fjord - Deadman (web)
(10.07.2005 23:04:06)

Nevíš, kde by šlo z netu stáhnou v Mp3 nějaký album Plastic Peoplů?
    


Jazz - braggart (web)
(28.10.2004 19:31:17)

Docela me prekvapuje, ze tu tolik lidi s klidem odsouhlasi Neckare, nebo Elany a vyradi mnohem lepsi veci{wink}

S tim rozptylem jsem na tom ale podobne a dosel jsem prave k jazzu, ktery ti pripada zmateny. Ten tvuj vyber je zmateny taky a prave v jazzu najdes to, co v zasade hledas {smile}

Chcet to ale byt otevreny a nenechat se znechutit vyslapem. Taky nemusim vsechno, ale uvidis, ze kdyz ten kopec prelezes, ze je za nim rozmanita krajina {smile}

Btw, Havelka hraje spise swing.
    

Re: Jazz - Arthur Dent (web)
(28.10.2004 20:39:08)

Obávám se, že v jazzu nenajdu to co hledám, protože:

1. Nehledám. Nevím, jakou hudbu bych měl "hledat". Spíš se snažím "cítit".

2. Když slyším nějaké jazzmany (ČT2 se jimi občas blýskne), tak se snažím... Snažím se tu hudbu poslouchat, snažím se ji vnímat, snažím se do ní "položit" - a (slovy Júlia Satinského) "Nič. Neberie mi!" {smile}

Vim. A není swing náhodou druh jazzové hudby? {smile}

Je tedy pravda, že v útlém mládí jsem poslouchal na gramofonu 78ot perly, jako např. orchestr R.A.Dvorského, nějaké Ježkovky a pak takové songy... snad z operetek...

"Co bólí to se pofouká,
vždyť on se nikdo nekouká...
Čípak jsi holčičko
čí je tvé srdíčko
čípak jsi asi sluníčko
čí, čí, čí?"


"Válelo se jablíčko válelo
*** *** za mezí
sázelo se děvčátko, sázelo
že mu v tom válení zamezí
Jablko má svoje vady
děvče má svoje vnady
a chlapec podle rady
dá to všechno dohromady."

atd.
    

Re: Jazz - IP:81.27.192.79 (web)
(29.10.2004 23:16:04)

ad 1) Hledat opravdu neni to prave slovo, ale ja jsem chodil kolem jazzu tak dlouho, az jsem ho nasel {smile}

ad 2) To je v pohode, pokud zustanes otevreny, nic neni ztraceno{wink}

Swing je podle meho predchudce jazzove hudby, alespon tak, jak jazz chapu ja a vlastne i ty - takova ta "zmatenost"... Swing zmateny neni, tam nejsou (takrka) zadne improvizace, je to velice pisnove...
    
HotLinks
Zpět na článek