.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

27.10.2004



Marketing ekon. metoda usměrňování a aktivního ovlivňování hospodářské činnosti podle potřeb trhu; Akademický slovník cizích slov, Academia 1998. Slovo „Marketing” nemám rád. Je to takový rozplizlý výraz, vata, módní slovo, které se vecpe tam, kde není co říct a člověk chce vypadat IN.

Už jsem přišel na to, jak si nejsnadněji vydělat slušné peníze.

1) Staňte se bezpečákem a školte zaměstnance. Stačí se naučit pár paragrafů, umět „bejt chytrej” a vecpat se do těch správných podniků. Blahobytný život za minimum námahy zaručen.

2) Staňte se šéfem nějaké profesní skupiny. Třeba „Svazu obchodníků s nesmysly” nebo něco podobného.

Já měl příležitost poznat obě skupiny lidí, ale trochu bych se pozastavil u bodu 2. Měl jsem nedávno tu čest zúčastnit se nějaké konference, v názvu a programu se to různými Marketingy jen hemžilo. Této konference jsem se účastnil proto, abych poznal lidi z oboru, ne abych si nechával vykecat díru do hlavy od různých marketingových specialistů a jiných darmožroutů.

Ano, je to tak. Naučte se pár frází, několik cizích slov, nechte si ušít kvalitní oblek, nanominujte se do nějaké funkce a úspěch je zaručen. Já bych na to ale neměl žaludek.

Tolik blábolů, keců, plků a frází jsem neslyšel už dlouho. A všechno to spojovalo to divné slovo „marketing”. Marketing sem, marketing tam, kdo co marketing, komu čemu marketingu, s marketingem atakdál. Humus hnus.

"Tak jsem několikrát loboval u ministra, byli jsme na několika pracovních obědech, co se týče našich marketingových záměrů jsem měl připomínky, uvidíme, jestli to budou akceptovat. To víte, není snadné bránit vaše zájmy, zájmy nás všech z oboru" říkal pan důležitej a já si říkal, co jsem provedl strašného, že musím podobné bláboly poslouchat. Z konference jsem odešel hned po obědě (chutném a vydatném).

Takže nikdy více. Ale kvůli tomu jsem se nenamáhal tenhle příspěvek napsat. Jde o něco jiného.

Když jsem odcházel, dostal jsem jako prezent toaletní vodu Fleur de Sante, Water Sprite. Vůně pro muže.

Ale já nic takového nepoužívám. Nejsem smradlavý čuník, kdepak. Prostě jen nemám rád parfémy, deodoranty a další vůně. Na sobě, tedy. Jinak se považuji za celkem čistotného {smile}

Někdo tvrdí, že dělám chybu, fotografka od Hlídacíhopsa zase tvrdí, že umělé vůně nemá ráda, nevím. Já to prostě nepoužívám, a basta. Takže pokud tuto pánskou toaletní vodu někdo chcete, pro sebe nebo třeba jako dárek, ozvěte se, bude vaše.

Aktualizace: voňavka je zadaná. Holt, kdo dřív přijde, ten dřív mele, kdo pozdě chodí, sám sobě škodí, líná huba — holý neštěstí atakdále... {smile}


Zadal White Dog, 27.10.2004 0:00:12, 39 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1162

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Jo jo.. - Ebo (web)
(27.10.2004 00:40:44)

Já nemám rád všeobecně ty lidi co se oblékají do těch hrozných a nepohodlných hader i když je venku 30 stupňů Celsia... Můj zaměstnavatel měl také snahu o to, abych se takto "voháknul" ..ale pak to vzdal {big grin} .. to stejné jsou stupidní konference, kde předem a na 90% člověk ví, že se tam nic a nebo nic nového nedozví.. a zaměstnavatel přesto trvá na mojí účasti...ty také nesnáším..

A nejhorší jsou lidé takto oblečení na takové konferenci kteří ani neví o čem to vlastně mluví... a tlachají nesmysly.. :-/
    

Re: Jo jo.. - Vlk (web)
(27.10.2004 07:36:07)

Ne vždy. Já do práce taky chodím v triku, nebo polokošili a v létě v šortkách, ale na druhou stranu je konference dost často příležitostí reprezentovat firmu a pak je zcela na místě slušně se obléknout (což nemusí být nutně oblek, ale košile s kravatou bych považoval u pánů za vhodnou). Vidláci (neberte to, prosím, nikdo osobně), kteří svoji výjimečnost založili na faktu, že chodí jedině v triku a kdo má oblek je "panák", jsou zhruba na stejné úrovni jako "kravaťáci", kteří s někým v triku přece nebudou ztrácet čas ...
Jinak jsem na marketingu nějaký čas pracoval (spíše omylem, ale stalo se) a je pravda, že v ČR je to dost často úniková cesta neúspěšných pracovníků obchodu, ale jinak v té oblasti existuje spousta rozumných postupů a rozhodně bych to nezatracoval jen proto, že se toho chopilo pár, jinde neúspěšných, blbů. Abych byl trochu konkrétní Microsoft ukazuje, že kvalita software není až tak důležitá (pro úspěšnost firmy), pokud se tomu dodá slušný marketing ...
    

Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 08:41:32)

Jak už jsem jednou psal, proti obleku a kravatě nic nemám. Stejně tak proti tričku. Klidně si obléknu cokoliv z toho a budu se v tom cítit pohodlně. A pro každou příležitost může být vhodný jiný oděv.
Mě na té konferenci spíše vadily tupé a naučené kydy a fráze pánů marketingových ředitelů. Jejich schopnost mluvit nepřetržitě půl hodiny a nic nesdělit byla úchvatná.
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 10:22:05)

No vidíš... A ty ses furt divil, co proti těmhle "managorům" mám.
    

Re: Jo jo.. - Vlk (web)
(27.10.2004 10:29:28)

Já používám raději hezké české mana ž e r - umí jenom žrát peníze.
    

Re: Jo jo.. - hanyZ (web)
(27.10.2004 12:02:25)

No počkat, Mana-Žer je přece známá rpg potvora, vyskytující se v hlubinách dungeonů. Pokud na ni narazí mág a je neopatrný, vysaje mu Mana-Žer veškerou manu a mág je bezbranný.

Ehm, asi bych to s tím fantasy hraním na hrdiny neměl tak přehánět {smile}
    

Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 12:05:45)

Nemáš náhodou pradávnou a sqlou gamesu Lands of Lore? Když jsi takový dandžeonista. Tuhle hru bych si rád zahrál, manažoval a lídršipoval bych team svejch hrdinů, k problémům a soubojům bych přistupoval proaktivně...
    

Re: Jo jo.. - hanyZ (web)
(27.10.2004 12:55:04)

[stefcola.perso.ch/abandonware/games/Rpg/lolfrfloppy.exe]

Ale je to myslím francouzsky, je to disketová verze {smile}

Nebo tady:

[www.the-underdogs.org/game.php?gameid=1324]

Je to cd verze.

Jinak, já už v poslední době hraju spíše oddechové rádoby-rpg typu Diablo, což jsou v podstatě chodičky-mlátičky {smile} Na Ishary, Dungeon Mastery nebo podobné sofistikované hrobkorochnění není čas :-/
    


Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 12:06:26)

Ne. Manažer je přeci obyvatel "manažerie". Viz třetí místnost Manic Minera {smile}
    

Re: Jo jo.. - Roj (web)
(27.10.2004 20:18:33)

Joooo!!! {smile}
    


Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 10:31:37)

Ale né {smile} Nedivil. Oni jsou manageři a managoři. Pokud je někdo manažer na svém místě, tak je přínosem pro firmu, zaměstnance, zákazníky... Pokud se do téhle funkce nanominuje nějaký blbeček, který neumí nic kromě sebeprezentace, tak je průšvih.
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 10:36:23)

No vidíš. A jakého druhu byli tito pánové?

Pak stačí, že ve dvou, třech zaměstnáních narazíš na takové a předsudek je na světě {smile}

Mimochodem - ti opravdu dobří manažeři častěji řeknou "Jsem tam ředitel", "šéfuju tomu či onomu" nebo "Já jednám se zákazníkama, píšu jim nabídky a tak..."

Jakmile uslyším "Já jsem manažer jakosti", "jsem ekaunt manažer" nebo nedejbůh "jsem manažer marketingu", tak mám neodbytný dojem, že jde o managora...
    

Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 11:04:54)

Týbrďo! Mě tady co dělám nazývaj třema způsobama, jeden strašlivější než druhej! Jedne z nich je "Account Senior". Představ si to, já a senior! Podle druhý definice jsem "manažer obchodu", což je tak z 80% to samý jako ten senior.
Tak se těm označením bráním a říkám, že jsem vobyčejnej vobchodní ředitel. {smile}
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 11:22:28)

Jakmile veřejně prohlásíš, že tvoje práce "je o menežýringu", tak budeš ztracen a bude nutné tě na náklady firmy utratit! {smile}
    

Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 11:24:17)

Menežýring je překonanej. Já preferuju lídršip. {smile}
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 11:40:40)

Vnímáš ho proaktivně?
    

Re: Jo jo.. - White Dog (web)
(27.10.2004 11:44:46)

Proaktivně předávám data.
Vysvětlení: termín "předávat data" používají školitelé ze Scientologické církve místo "předat informace", případně "naučit". Bacha na ně!
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 14:50:06)

Scientologové? Kde jen jsem to...? Kde měli ty Hubbardovy spisy v centrále? Kdo že se to chlubil spoluprací s nějakou konzultantskou firmou, co je provázaná s Dianetickým centrem?

Aha. Už vím...

Ale kdosi mě varoval, že do toho nemám rejpat, že tyhle hajzlíci jsou pěkně mstiví. Takže vám nic o žádném holdingu nepovím!
    

Re: Jo jo.. - Roj (web)
(27.10.2004 20:20:51)

Nema ten holding centralu v Praze nedaleko Markety? {wink}
    

Re: Jo jo.. - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 20:55:26)

Nene, tuším že tady u nás v Budějcích nedaleko nádraží {smile}
    


Re: Jo jo.. - Lokutus (web)
(29.10.2004 10:22:59)

V aplikaci, kterou jsem dělal pro jednu firmu, jsem musel používat speciální role pro schvalovatele dokumentů. Jedna z těch rolí se nazývá "Director of Quality management" - česky manažer jakosti. Trochu jsem se toho pána bál, nevěděl jsem, co na mě z toho titulu vyskočí. Ale ve skutečnosti je ten člověk úplně normální.
    


Re: Jo jo.. - Vlk (web)
(27.10.2004 10:28:31)

Ale s tím i souhlasím - konečně málokdy na ty konference vyrazí někdo, kdo marketingu rozumí (já to nejsem, ale domnívám se, že pár lidí znám) - je to podle hesla kdo to umí, dělá to, kdo to neumí vykládá o tom ... Ale znovu podotýkám marketing má své místo ve strategii firem a to dost důležité. Je to přesně o tom, že by měl podporovat prodej a také firmu směřovat do oblastí, kde je (a hlavně kde bude) "na trhu díra". Není to o nějakých prospektech a masivní reklamě o drahých výzkumech trhu, jak se pár lidí domnívá ...
    

Henten ňjůspík... - Vesničan (web)
(27.10.2004 13:13:41)

"...je to podle hesla kdo to umí, dělá to,..." ,"Je to přesně o tom, že...", "Není to o nějakých prospektech...o drahých výzkumech..."
A teď to zkus česky, bez těch mejdženerských slovních spojení. Jestliže uznávám nějaké spojení, že je něco o něčem, tak pouze vazbu "je to o hovně". O něčem jsou zpravidla knihy, nebo filmy.
    

Re: Henten ňjůspík... - Vlk (web)
(27.10.2004 13:58:30)

No prostě to ti lidé neumí dělat a ve firmách je nezaměstnají, protože tam čekají výsledky, tak si začnou říkat konzultanti a jezdit pokonferencích, kde se vždycky najde někdo, kdo si to poslechne a dopředu zaplatí. Atd.....

Ale to jste jistě pochopil - konečně řeč je o předání informací a to se podle mě zdařilo, no a v tom případě je Váš i tento můj příspěvek prostě o hovně, resp. o snaze mě chytat za slovíčko.
    

Re: Henten ňjůspík... - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 14:03:12)

Ehm... Myslím že komentátor s tím číselným jménem {smile} narážel na vazbu "je to o ..."

Čemuž jsi opět nahrál formulací "Váš příspěvek je o snaze mě chytat za slovíčko".
    

Re: Henten ňjůspík... - Vesničan (web)
(27.10.2004 14:39:17)

Jsem rád, že jsi ihned pochopil, "wo co go". Obsahově k článku, ba ani ke komentářům, nemám jediné výhrady. Kdysi jsem se zúčastnil jednoho semináře, dvoudenního, z něhož jsem si odnesl jediné poznání, a to jsem si ho tam ještě navíc přinesl a nebylo mi odebráno. Totiž, že důležité je prodat. Plný sklad je k ho-ho-ho..., k ničemu. Bylo nás na tom semináři přes třicet a po jeho skončení jsme si spolu s mjr.Terakym řekli: "Slyšel som to celé, ale neviem z teho nič." K tomu jsme dodávali: "Co bych už nevěděl předtím." Ale to bylo v době, kdy nás sem jezdili učit emigranti, úcítivše příležitost a opustivše dobrá místa taxíkářů v Bonnu, či Mnichově, zakoupili sobě v antikvariátech laciné příručky o obchodě a prosperitě, opředli se kvalitní legendou a vyrazili trousit vzdělání a moudro.
    

Mě tam bylo pořád něco divného! - Vesničan (web)
(27.10.2004 14:44:30)

A až po třetím přečtení jsem si všiml, že mi chybí u mjr. Terazkyho -z-. To je to, jak člověk nečte calá slova a polovinu si jich domýšlí. Kde a kdy jsme to probírali?
    

Re: Mě tam bylo pořád něco divného! - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 14:47:06)

Doplnil jsem k tomu komentáři autora, aby tam nestrašila IP adresa. Je to tak správně?
    

Re: Mě tam bylo pořád něco divného! - Vesničan (web)
(27.10.2004 15:07:05)

Ano. Ale tos mohl i předtím. Já jsem přeci k poznání.
    

Re: Mě tam bylo pořád něco divného! - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 15:10:58)

Ještě na tom nejsem tak, abych člověka poznal podle IP adresy {smile}
    

Re: Mě tam bylo pořád něco divného! - Lokutus (web)
(29.10.2004 10:28:18)

Kolik IP máš, tolikrát jsi člověkem...
    


Re: Henten ňjůspík... - Vlk (web)
(27.10.2004 15:13:06)

Ale to jsem i pochopil, ale právě proto si myslím, že je to diskuse o h****, protože to se tady (už si paranoidně dávám pozor, abych nenapsal o tom se tu ...) už tuším rozebíralo dříve - "nová čeština a spojení (aspoň si myslím, že to bylo na tomto blogu).
Vždyť už fšichni přeci hezki česki speakujeme, v jobu menedžujeme ty druhé, W.D. lídršipuje, tedy poté, co si ráno dojde na šopink (né na šopák !!!!), staví se na mítingu a četne si po ajsíkjů.
Mimochodem co říkáte na spojení s e-mailem. Nevím proč, ale dost mě zarazí, když po mě někdo nechce něco poslat mailem, ale na email, nebo do emailu. V každém případě mu to prostě mejlnu ...
    

Re: Henten ňjůspík... - Arthur Dent (web)
(27.10.2004 15:20:52)

E-mail? Leda když se vyslovuje "emajl" {smile}

"Pošli mi to ímejlem" mi připadá prapodivné. To spíš "pošlu ti to mejlem" nebo "přišlo mi to emajlem" (když je to neformální hovor).
    

Re: Henten ňjůspík... - Vesničan (web)
(28.10.2004 13:32:47)

Přátelům a kamarádům posílám Emila s poštou. (Emil běží, pošlu Emila, předal Emil poštu atd.) V oficiálním styku používám spojení "zaslat elektronickou poštou na e-mailovou adresu: vesnitshan@post.cz ". Ale v hovoru "majl" používám normálně, i když Emil častěji. A každý ví, co mám na mysli. Jenom bábě Vaňkové jsem říkal, že to Vencovi pošlu do počítače po internetu. A také věděla, kudy tečou informace!
    


Sprite nechci - Lubik (web)
(27.10.2004 07:35:57)

pivo by nebylo?
    


Jo jo, - Egi (web)
(27.10.2004 20:51:02)

stupnice lží:
1) lež
2) velká lež
3) statistika
4) marketing
    

Re: Jo jo, - Lojza (web)
(29.10.2004 08:57:07)

Já bych ještě dodal předpověď počasí, pak to bude komplet!
    


No, ja bych mel zajem o tu vonafku - Solvina (web)
(27.10.2004 21:15:05)

Estli teda neni zadana. Az pojedu zase za mesic domu do widlakowa, tak fsichni v hospode pod mym lydingem spadnou ze zidle a Lojza nas bude tahat ven na mraz a pak bude stary a detem doma vonet.
    

Re: No, ja bych mel zajem o tu vonafku - White Dog (web)
(27.10.2004 21:47:10)

Klidně ti voňafku věnuju. Jen musíme vykomunikovat předání, teda distribuci {smile}
    
HotLinks
Zpět na článek