.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

06.11.2004



Nedá mi to a okomentuji výsledky podrobněji. Především musím poněkud zchladit nadšení centrály ODS a také bych rád vysvětlil Standovi, proč se socanům tak šeredně nedařilo.

Ano, volil jsem ODS. Ne snad proto, že bych byl jejím pravidelným voličem. Ne proto, že bych si myslel, že Topolánek, Tlustý, Langer, Bendl a další jsou nějaká extra výhra. Nikoli... Volil jsem ODS proto, že za ní kandidoval současný hejtman Jan Zahradník a několik dalších mně známých či sympatických lidí (za všechny např. Pavel Pavel). Můj hlas nebyl tedy tak jednoznačně podpora ODS, vážené vedení. Podpořil jsem lidi z jihočeského kraje, které znám a kterých si vážím, nikoli sakumprásk celou politiku ODS. A takových nás bude hodně.

Upozorňuji vás, že volit ODS jen proto, aby nevyhráli socani, bych si velmi rozmýšlel, nebýt právě těch výše zmíněných lidí.



No a teď bych rád vzkázal něco panu Grossovi do Lidového domu, který tvrdí, že „voliči volili nohama, protože zůstali doma, a to nahrálo ODS a komunistům”.

Zaprvé: Voliči nevolili nohama, voliči volili hlavou. Kde se bere vaše přesvědčení, že 70% lidí, co zůstalo doma, by volilo právě vás? Nezapomeňte, že doma nezůstaly jen spokojené socky, vaše „cílová skupina”, ale také velká část těch, co jsou nasraní už tak, že rezignovali na své základní občanské právo... Tedy právo jít vás vykopat od válu.

Zadruhé: Není třeba složitě hledat příčiny neúspěchu ČSSD! Tvrdíte, že budete dělat analýzy a podobná alotria. To jsou zbytečně vyhozené peníze! Já vám jednu nabídnu, a to zcela zdarma:

Za volební neúspěch ČSSD může její chování, které je přímo chucpe! Volební výsledek je odměna od voličů za (například):

- vámi sestrojený policejní stát
- odposlechy
- lži
- zadlužení vydávané za klad
- výmluvy na vládu ODS (přitom každý kdo umí počítat ví, že vy vládnete skoro stejně dlouho)
- vaše frackovské chování
- chování toho ***** Škromacha a dalších *****
- zvýšení nezaměstnanosti
- likvidaci živnostníků
- zvýšení počtu úředníků a bezprecedentní uplácení policistů
- bezskrupulózní kriminalizace politického protivníka (vrtulník, Kořistka apod.)

A pokud chcete vědět, kdy jste to posrali přímo ukázkově, tak to bylo včera, když jste svou představu o fungování krajů (konkrétně ve vztahu k nemocnicím, které jste jim hodili na krk) vpašovali do zákona o hluku (!) a nechali si ho posvětit svou dceřinnou společností — komunisty! Něco takového udělat pár hodin před začátkem voleb bylo od vás opravdu netaktické — to spoustu těch, co nechtěli jít volit, poslalo k urnám...

No, ale vy jistě nebudete podnikat žádné ukvapené kroky a počkáte na příští sjezd strany, kde všem vysvětlíte, že 12% je vlastně velmi dobrý výsledek...

Ale zkuste přemýšlet — zaplatili jste desítky, možná stovky miliónů za obrovskou kampaň a výsledek byl tristní. Jestli to náhodou není tím, že vás lidi opravdu nemají rádi...? {smile}


Zadal Arthur Dent, 06.11.2004 20:05:09, 27 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1183

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Filip Rožánek (web)
(06.11.2004 20:20:42)

Podepisuji {smile}
    


Jak to možná bylo... - KITI (web)
(06.11.2004 20:35:44)

Možná si jen uvědomili, že si s tím, co nám tady připravili, nevědí rady a tak se rozhodli umožnit historické znemožnění dalším stranám. Aby to nepůsobilo příliš nápadně, prohráli volby a nyní bude opět možné hrát starou dobrou hru:"To já ne, to oni!" Něco upřímně museli myslet.
    


naprosty souhlas... - anicka (web)
(06.11.2004 22:22:43)

...take jsem nevolila pro ODS, ale proti Standovi :o(
    


 - Petr (web)
(06.11.2004 23:28:02)

Naprosto s Vami souhlasim.

Je docela smutne, ze tolik lidi volilo komunisty, kteri se vlastne na nynejsi situaci podileji jako tichy spolecnik tim, ze hlasuji ve snemovne jako jeden muz pro vsechny ty navrhy-paskvily. Smutne je, ze i presto se jim zvysuji preference. Doufejme, ze nektere z pristich voleb neskonci v poradi KSCM, ODS, ... atd.

Novy plzensky senator za sve zvoleni jiz v prvnim kole jiste vdeci take faktu, ze proti nemu kandidovala mimo jine i pani Emmerova {smile}.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(06.11.2004 23:47:47)

Proti paní Emmerové, obzvlášť po pátečním "hlukovém zákonu", by musel uspět i Němý Józa...
    

Re: - Tokugawa (web)
(08.11.2004 07:52:21)

Nebo Tóma Hluchoněmec {big grin}
    


 - Lumir (web)
(06.11.2004 23:47:07)

Chybí ještě jedno hodnocení - proč tolik lidí volí komunisty. Já si myslím, že je to především chyba ostatních stran, že se nezajímají o tyhle lidi - co vlastně chtějí, na co čekají. Určitě by to stálo za to.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(06.11.2004 23:51:17)

To je prosté:

Nasraní a zklamaní voliči ČSSD se rozdělili na dvě frakce: Jedna zůstala doma ("Když jste mě podvedli, tak vám hlas nedám") a ta primitivnější podlehla reklamní kampani s prázdnými tlachy a zjistila, že komunisti říkají totéž, ale že na ně je spolehnutí... Což už jednou dokázali. :-/


Dojala mne Buzková, která prohlásila "Lidé chtějí vládu ODS s komunisty, tak jim ji dopřejme". Nějak jí nedošlo, že s tímhle výsledkem se ODS nějak moc s komunistama paktovat nemusí... {smile}
    


Re: - braggart (web)
(06.11.2004 23:53:23)

Komunisty lidi voli proto, ze jsou v opozici. Kritizuje se vzdycky lip. Az budou ve vlade, dopadnou jak socani {wink}
    

Re: - Láďa Rejpal (web)
(06.11.2004 23:56:37)

Až budou komunisti ve vládě, tak si buď pořídím zbrojní průkaz a povolení k odstřelu anebo pas a kufr.
    

Re: - Point* (web)
(27.11.2004 15:52:50)

AZ BUDOU KOMUNISTI VE VLADE SI NEPORIDIS NIC Z TOHO CO JSI ZDE NAPAPLAL...
JEDINE, ZE OTOCIS KABAT, COZ BY BYLA VCELKU TRADICNI REAKCE!
    


Re: - Láďa Rejpal (web)
(07.11.2004 00:02:24)

Teď jsem si vzpomněl - víte proč komunisti jsou druzí? Protože je ODS s tak obrovskou převahou první.
KSČM dostávala (aspoň, co se pamatuju) vždycky stabilních 20% už nějakých pár voleb dozadu. Dneska dostali stejně (ač je to div, člověk by čekal, že jejich voličská základna s časem trochu prořídne... :/ ).
Jenže ODS má 36%, což je snad největší úspěch jedné strany od dob občanského fóra. Hodně ztratila ČSSD a US. Takže dá se říct, že KSČM je druhá jenom díky tomu, že ODS těm "ze středu" vyžrala hlasy.
    

Re: - Jura (web)
(07.11.2004 00:55:42)

ČSSD zase tolik neztratila, proti krajským volbám z roku 2000 asi jen půl procenta. I komunisté zůstali na svých. Změnou tedy je na jedné straně velký zisk ODS a velký propad 4koalice, která měla v roce 2000 přes 22% a teď jim vlastně zůstalo jen 10% KDU-ČSL.
    


Re: - noname (web)
(07.11.2004 13:48:11)

Je to trochu složitější, dělal jsem na výzkumu veřejného mínění, takže mám trochu lepší vstupy. Problém proč mají komančové tolik procent je jiný: V ČR je prostě stabilně zhruba 10% lidí, kteří si prostě myslí, že komančové jsou nejlepší a chtějí komunismus. Vesměs to jsou samozřejmě důchodci, co v tom celý život žili, nemuseli makat a čekal je slušný důchod, jenže po pádku komunismu se zjistilo, že kdo nemaká nemá prachy. Byli to zapřísáhlí komančové vždy, takže měli prachy z uličních výborů atd.
No a problém je, že těchle 10% je podstatně spolehlivějších než zbylých 90%. Když vám někdo v dotazníku vyplní, že bude volit ODS, musíte jeho hlas vydělit dvěma (někdy i více, abyste zjistili kolik bude mít ODS voličů, když jich polovina nepřijde.
Když by se tu zavedla povinnost volit pod pokutou, jako má Švédsko, Norsko, Austrálie atd., tak by ta procenta vypadala úplně jinak.
Také je nesmysl jak někteří tvrdí, že neúčast v senátních volbách je kvůli nepopularitě senátu - pravda je taková, že senátní i krajské volby mají podobnou účast, takže lidé nechodí prostě proto, že jsou líní a mají pocit že jejich hlas nic neznamená. Při povinném hlasování tahle bariéra padne, jejich demokratické právo nevolit mohou vyjádřit tím, že hodí prázdný lístek, ale takových je naprosté minimum.
    


 - letinka (web)
(07.11.2004 11:04:19)

Perfektně napsané!!!! Opravdu je mi hodně blízké tvé uvažování a moc se mi líbí jak píšeš.

Na šestce vyhrál těsně nezávislý kandidát a nepochybně na tom měl lví podíl fakt, že kandidátku ODS zná mnoho lidí osobně (místostarostka je vidět nejen před volbami,kdy se usmívá a snaží se neblábolit). Já mám navíc i tu osobní smůlu, že ji znám už z jejího antipůsobení v Diplomatickém servisu.

Co mě,ale opravdu zarazilo a stalo se námětem k zamyšlení je fakt, že znám poměrně velkou část lidí,kteří tu dámu volili - a to POZOR nikoli proto,že jí věří či proto, že tolik chtějí ODS ani proto, že by chtěli hlasovat proti ČSSD, jediným jejich důvodem bylo - PROBOHA AŤ TA KRÁVA VYMAJZNE A JDE OTRAVOVAT VZDUCH JINAM.

Vskutku chmurná skutečnost.
    

Re: - dgx (web)
(07.11.2004 22:52:23)

tak to doporučuji přečíst knihu "Jak jsem vyhrál válku" od Patricka Ryana
    


ODS a KSCM - ofr (web)
(07.11.2004 11:32:38)

Do techto voleb jsem vzdy pral komunistum co nejmene hlasu - dneska, jsem rad, ze porazili ty ku... z CSSD(CeskoSlovenske Statni Drahy). Az tam me socanci dohnali? Jestli to tak pujde dal, ma averze vuci tem hajzlum me klidne dokope k tomu, abych komunisty volil - oni si aspon na nic nehraji....
    

Re: ODS a KSCM - Petr (web)
(07.11.2004 14:20:50)

Dovedes si predstavit, jak by to vypadalo s komunisty ve vlade? To bys' potom rad sel volit i CSSD {smile}. Pro me je alarmujici uz to, pro co hlasuji ve snemovne (naposledy onen popularni hlukovy zakon). Komunistum preji co nejmene hlasu a budu jim to prat nadale.
    

Re: ODS a KSCM - braggart (web)
(08.11.2004 00:13:58)

Ale verte tomu pratele, ze komunisti ve vlade jednou budou, je to jen otazka casu. A nebude to s nikym jinym, nez se socanama. Ted si to sice socani pohnojili, ale na rade je ODS. Pokud vydrzi takhle do parlamentnich voleb, tak mi stejne neni moc jasne, s kym bude uzavirat koalici. ODS pres 40% zrejme nepujde, aby s optimistickyma 10% lidovcu ziskala vetsinu. Jedina sance jsou zrejme ED, nebo nezavisli, kteri by ty dva podporili... Sanci maji jeste Zeleni, ale s tema by ODS nesla, ani kdyby se do PSP dostali... Takze to asi dopadne zase nejakou opozicni smlouvou, zas to budou nejak sudlat, z cehoz vytezi socani a dostanou se zpatky na svych 30%. A s 20% komunistu utvori vladu a pak teprve zacne coromoro {wink}

A pokud jim to u dalsich voleb o par procent (desetin procenta) nevyjde, tak to bude pozdeji, ale dojit k tomu jednou bohuzel musi... Komunisti maji prilis mnoho, nez aby se dali vecne ignorovat {sad}

Ale jak jsem rikal v jinem prispevku, komunisti ve vlade je zrejme jedina cesta, jak se jich zbavit... Pokud budou stat za bukem bez odpovednosti a rikat: tohle je dobre, tohle je spatne, tak se jim dobre povede, ale pokud budou muset mit odpovednost za sva rozhodnuti ve vlade, pak se teprv ukaze, jak je jejich volicska zakladna stabilni {wink}
    

Re: ODS a KSCM - Arthur Dent (web)
(08.11.2004 07:17:07)

... a já si to lajsnu, paní Hrzánová, jdu za vámi:

Mít ve vládě svině komunistický, to by bylo na urychlenou emigraci. Každý, kdo viděl, jak si Grebeníček otvírá hubu a naparuje se a kdo slyšel, co prohlašuje po volbách 2002 ("Vy mi nemáte co říkat, my jsme druzí..."), musí vědět, že s KSČM není sranda ani když mají plnou hubu Masaryka. To bychom se dočkali věcí, že je proti tomu Gross čajíček. Ale na takové experimenty nemám náladu!

Komunisti ve vládě byť i na jeden jediný rok by napáchali větší zlo na více lidech než důsledné prosazení zákona o protiprávnosti komunistické strany. Do tohodle experimentu nejdu! To je jako by v roce 1960 někdo v Německu psal: "Je potřeba pustit nacisty k vládě, aby se konečně znemožnili...", čili něco, co by se dalo nazvat "Vítězství optimismu nad zkušeností"
    

Re: ODS a KSCM - braggart (web)
(09.11.2004 16:27:11)

Nevim, jak to vypadalo v roce 1960 v Nemecku, to nebudu hodnotit, ale myslim, ze to neni srovnatelna situace. Rekl bych, ze fasisti byli, narozdil od nasich komunistu, postaveni dusledne mimo zakon a nemeli sanci se do politiky dostat, ale to opravdu nevim.

Osobne si myslim, ze komunisty je potreba bud z politiky vyradit, nebo je zapojit. To prvni zatim mozne neni (petina volicu je pro mnohe snem) ale to druhe mozne je. Soucasna situace jim zene vodu na mlyn, protoze nemaji zadnou odpovednost a delaji si, co se jim zamane.

Az budou ve vlade, bude to sice krusne obdobi, ale bude posledni. Pak uz bude jenom lip {smile}

Ale kdo vi, treba si to komunisti uvedomuji a ve vlade by tak radikalni, jak jsou ted, nebyli. Je potreba pockat az ta situace nastane (a ze nastat proste musi, at se nam to libi nebo ne) a uvidime...

    


Důvody - Vlk (web)
(07.11.2004 17:31:00)

Ještě bych trochu rozebral příčinu vítězství ODS z jejich pohledu (nebo z našeho, taky jsem je volil). Je třeba přiznat, že to rozhodně nebyla z jejich strany nějak skvělá předvolební kampaň, ale oproti předchozím volbám, kde měli docela smůlu (vzpomeňme na druhé kolo senátních "ODS proti zbytku světa") měli tentokrát neuvěřitelné štěstí. Médiím se podařilo vytvořit pocit, že se jedná o souboj ODS x ČSSD, což už podle výsledku není pravda, ale lidé tomu uvěřili. No a protože předvolební kampaň ČSSD byla více než idiotská (docela bych rád znal mediální poradce, kteří na ní pracovali) většina lidí prostě s pocitem "blbce ze sebe dělat nedám, takže půjdu proti vám a proti vám je ODS, tak volím ODS", dala hlas ODS. Mělo by to pro ně být k zamyšlení, že volby sice vyhráli, ale za dva roky by se takové štěstí nemuselo zopakovat ...
    


on to zase takový posun není - mudd (web)
(07.11.2004 17:43:12)

víceméně se akorát zkonsolidovala pravice: [mudd.wz.cz/0411archiv.php#81201]

ale zaplaťpámbu za to {wink}
    


Povinná volební účast - M. (web)
(07.11.2004 20:37:13)

Mě by zajímalo, zda-li by jste byli pro povinnou volební účast? (jak zde již někdo psal...)
    

Re: Povinná volební účast - Martin (web)
(08.11.2004 13:16:37)

No kdyby lidem davali tolik co dostanou strany za tvuj hlas to bys videl jak by bylo narvano a ani by to nemuselo byt povinne {smile}

A nekteri by se snazili i hlasovat vicekrat {big grin}
    


Re: Povinná volební účast - Vlk (web)
(08.11.2004 13:31:14)

Nesouhlasím s povinnou volbou - pokud se někdo rozhodne strávit život jako poustevník, neměl by ho nikdo rušit. Navíc i nezvolení je volba - nechávám jiné rozhodovat za sebe - ať už proto, že nemám svůj názor (a třeba věřím, že ostatní tedy rozhodnou lépe), nebo tím dávám najevo svůj odpor k stávající politice. Tady souhlasím s Arthurem - ti co zůstali doma prostě Stáníkovi (a ostatním) naznačují, že pokud bude blábolit jako doposud a kašlat na jejich starosti, budou kašlat zase na ně - ČSSD na vrchol vynesly hlasy "opozičníků", kteří nabyli pro Zemana nebo ČSSD, ale byli proti Klausovi a ODS - Teď Standa poznává, že dostat se nahoru je těžké a udržet se tam je mnohem těžší.
Ale zpátky k volbě - je to podle mě daleko více právo rozhodnout o ... než povinnost rozhodnout o ...
    


Že by senát nakonec k něčemu byl? - Tokugawa (web)
(09.12.2004 15:26:15)

Viz [www.novinky.cz/04/55/16.html]

Dodatek o nemocnicích vyškrtnut a vráceno Parlamentu.
    
HotLinks
Zpět na článek