.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

07.11.2004



a nadávám si do idiotů. Jak možná víte, nemám kratochvíli zvanou „sledování televize” příliš v oblibě. A proto už jsem se asi odnaučil správnému výběru pořadů.

Ánžto a jelikož jsem převeliký milovník kung-fu filmů (nejraději mám Jackie Chana někdy kolem roku 1980), tak jsem se díval na koprodukční veledílo Tygr a drak. Prý ten film dostal i nějaké Oscary. Nevím tedy proč, mě to připadalo jako úplná pitomost na entou. Kam se to hrabe třeba na film Fei du juan yun shan, známý též jako „Magnificent bodyguard”. Nevím jak se to jmenovalo česky, když jsem to nahrával, tak mi utekly titulky. Oba filmy jsou podobné, ve Fei du juan yun shan jsou ale mnohem lepší bojové scény, logičtější děj a srovnatelné herecké výkony. V Tygru a drakovi je lepší hudba, to musím v rámci objektivity uznat.

Ale hlavně mi utekla polovina filmu Devátá brána . Hrál tam můj oblíbenec Johny Depp a podobná témata mám ve filmu opravdu rád — například brilantní a velkolepý Angel Heart. Už jsem o něm kdysi psal.

Jak nemám naučené ty správné televizní návyky, tak si asi ze dvou filmů vybírám ty horší. Proč jsem se ale na Tygra a Draka koukal až do konce? Pořád jsem věřil, že to začne být lepší. Že to nemůže být taková volovina až do konce. Byla. {smile}


Zadal White Dog, 07.11.2004 1:43:26, 28 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1185

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - lummox (web)
(07.11.2004 10:01:40)

no vidíš, mně přišel tygr a drak skvělej a devátá brána jako naprostá pitomost (a to je johnny depp taky můj oblíbenec). každej jsme holt nějakej.
    

Re: - braggart (web)
(07.11.2004 10:44:54)

Problem je v tom, ze Tygr a drak neni kung-fu film, ale pohadka a podle toho je treba k nemu pristupovat. Naprosto chapu, ze priznivci kung-fu byli zklamani, ale jako pohadka je ten film naprosto vynikajici {smile}
    

Re: - lummox (web)
(07.11.2004 16:02:25)

pravda je, že kdybych na to šel jako na kung-fu film, tak bych byl asi zklamanej. ale to je problém vždycky když člověk hledá ve filmu něco, co tam není.
    

Re: - Libor (web)
(08.11.2004 17:46:25)

no, neměl by na to člověk jít spíš jako na wire-fu film?
    


Re: - Petr Olmer (web)
(07.11.2004 18:21:20)

No jo, děj Deváté brány mám vždycky připravený, když chci někomu vysvětlit, co znamená sračkoidní film...
    

Re: - White Dog (web)
(08.11.2004 09:53:22)

Nojo, já viděl jen druhou půlku. Podivám se na celý a třeba také získám dojem "sračkoidnosti" {smile} BTW režisérem byl člověk, který natočil jiný geniální film - Čínskou čtvrť s mým dalším oblíbencem Jackem Nicholsonem.
    


Tygr a drak - Frederik (web)
(07.11.2004 10:50:07)

se mi moc líbí. Máte asi pravdu, že působí poměrně nelogicky, ale já to naopak oceňuju. Pro mě jde o pocitový film s krásnými obrazy a náladami a taky s určitou výpovědí o strašně dlouhé a staré kulturní tradici. Proto je tam to kungfu integrované spíše jako jedna stránka celé té tradice, jako příznak, není to hlavní téma filmu. Když jsem viděl T&D poprvé, byl jsem tak trochu zklamaný, čekal jsem víc akce, dynamičtější pohyb děje apod. Ale stejně jsem si jej pouštěl (na videu) dál a dál, protože je to vždycky jako letmý pocitový pohled za oponu do neznáma. Jako akční film T&D jednoznačně neobstojí (až na někt. ojedinělé scény), je to takový až moc balet, ale mě osobně uspokojuje po jiných stránkách, např. jak jemně a sublimovaně naznačuje vztah mezi mnichem a mniškou, jejich sebeovládání i náklonost. Hudba, souhlasím, je výborná.
    


 - dgx (web)
(07.11.2004 23:07:47)

Pamatujete si, že Tygr a drak v Oscarovém klání tehdy porazil naše želízko v ohni, Hřebejkův film "Musíme si pomáhat"? Osobně považuji Musíme si pomáhat za nejlepší Hřebejkův film, za dílo mnohem působivější než Tygr a Drak. Ale Tygr a Drak vyhrál a soška mu zajistila obrovskou návštěvnost v kinech. Každý na něj chodil v očekávání mimořádné podívané, nebo alespoň chtěl vědět, co je na filmu tak úžasné. A to je možná chyba. Na filmu není extra úžasného není a v tomto směru mohl hodně návštěvníků zklamat.
    

Re: - Tokugawa (web)
(08.11.2004 07:49:08)

Ani se nedivím, že Tygr a Drak dostal Oskara na úkor Hřebejka. Uvědomme si, kdo filmy hodnotí, že. A v Musíme si pomáhat je opravdu velmi málo akce a výpravy. <nazor_sileneho_Tokugawy>Tupý američan jde do kina čumět, nikoli vnímat</nazor_sileneho_Tokugawy>
    


fYlmI - ebear (web)
(08.11.2004 09:58:56)

Tak nejdriv k Devate brane ... no, dival jsem se na to asi 4x (2xCz a2xEN) a ani jednou sem nepochopil, o co vsem slo. Rozjizdi se to vyborne, zapletka hodne slibuje, pak to zacne byt divne a neprehledne a konec je totalne mimo, jako by byl z jineho filmu. kdyz sem to videl poprve, zustal jsem sedet a cekal, ze bude neco za titulkama. a ono nic.
K tygr a drak ... jeste jsem to nevidel a trochu me to zklamalo. cekal jsem neco jako Hrdina (Hero), teda vic barevny, propracovanejsi, min deje, jen vykresleni emoci na pozadi cinskych tradicnich motivu. No nebylo to spatny, podivam se jeste jednou, ale muj favorit je Hrdina. koupil jsem si DVD a nemuzu si ho vynachvalit - spickovy zvuk, obraz, dobre bonusy, dokonce Cz dabing a perfektni film.
    

Re: fYlmI - crackonosh (web)
(09.11.2004 08:29:38)

Souhlas. Hrdina je podle mě mnohem propracovanější a v daném žánru minimálně o dva stupně lepší.
    


Re: fYlmI - IP:213.215.81.130 (web)
(19.01.2005 13:59:49)

Nevíte kde bich si mohol stáhnout nejakí film
    

Re: fYlmI - Arthur Dent (web)
(19.01.2005 14:03:56)

Asy na ynternetu...
    

Re: fYlmI - White Dog (web)
(19.01.2005 14:42:30)

Hele, voe, Ynternet se pýše s velkym Y!
    


pohádka jako pohádka... - kosta (web)
(08.11.2004 10:17:48)

...a 9.brána je teda mnohem hloupější. ten tygr a drak má aspoň atmosféru...
    


Polanski netočí popisné filmy - Vesničan (web)
(08.11.2004 13:15:07)

a pokud se pletu, opravte mě. Devátá brána je natočena na motivy románu Dumasův klub od Peréze-Reventeho (nebo jak se to píše!) Možná by stálo za to, si tu knihu přečíst. Nevím, jestli vyšla v češtině, já ji kdysi četl v němčině. Ale to není důležité. Je to jeden z dalších filmů, zpracovávající "ďábelské" téma. Ďábel v ženské podobě vede vyvoleného, tedy hlavního hrdinu, k nalezení devíti atributů, potřebných k získání pekelné síly. Současně všem jeho protivníkům připravuje stejné nástrahy, ale ukazuje, že pouze jeden je vyvolený. A pouze jemu dovolí získat poslední "bránu". Při tom všem se ďábel vysmívá veškerým pokusům o navázání kontaktu "pokušitelů". A některé přitom zničí. A vyvolený, po získání všech devíti "bran", kdy na posledním dřevorytu nachází zobrazení ďábla v té podobě, ve které ho potkával, získává pekelnou moc. Tak co by ještě za titulky mělo být?!
    

Re: Polanski netočí popisné filmy - White Dog (web)
(08.11.2004 13:18:27)

I já to pochopil podobně, a to jsem viděl jen druhou půlku filmu.
    


zkusil - Alena (web)
(08.11.2004 21:32:03)

jste to bez televize? Úplně ji odstranit z příbytku? Já ano, absťák mi už odezněl, cítím se svobodnější nějak, a jak hrajou na Vltavě! Vážně by mě zajímaly zkušenosti jiných experimentátorů na tomto poli...
    

Re: zkusil - Arthur Dent (web)
(08.11.2004 21:38:46)

Hehe... Předpokládám, že WhiteDog odpoví sám, ale jak ho znám, tak v článku zmíněné filmy byly jedinou příležitostí za posledního čtvrt roku, kdy seděl před "bednou" {smile}
    

Re: zkusil - Alena (web)
(08.11.2004 21:43:55)

nechci se honosit, jen by mě zajímalo, jestli to taky někdo zkusil...
    

Re: zkusil - Arthur Dent (web)
(08.11.2004 21:48:22)

Ale no jistě... {smile}

Jde to s televizí, jde to i bez ní. Obojí mám vyzkoušené a není na tom nic zvláštního.

Kdo se na televizi dívat chce, ať se dívá. Kdo ne, ať se nedívá. Kdo musí čumět šest hodin denně, ať si kouká, kdo televizi nepotřebuje, ať se nedívá.

Opakuji: Není na tom nic zvláštního...
    

Re: zkusil - Arthur Dent (web)
(08.11.2004 21:54:52)

PS: Stačí mít dostatečný počet zálib a zájmů a dostatečně "menšinový vkus" - a televizi nepotřebujete... {smile}
    

Re: zkusil - Alena (web)
(08.11.2004 22:26:16)

jo, ale máte ji doma a když chcete, pustíte ji. ale když ji nemáte...není kde brát. Mám totiž na mysli ten způsob, jak musí člověk přešaltovat na jiný způsob příjmu informací. Úplně jsem měla zablokovanou abstrakci. A to mám státní zkoušku z aplik. matematiky. Totálně mě to odrovnalo. Chtěla jsem si číst Annu Kareninu a přišlo mi to málo akční! Hubič mozkových spojů.
    

Re: zkusil - White Dog (web)
(08.11.2004 22:54:32)

Já bych i souhlasil. Ale podobným hubičem mozkových spojů může být i počítač. A hubičem komunikace může být třeba telefon. A stejně tak může být televize zdrojem skvělých informací třeba o přírodě, počítač výborným prostředkem pro realizaci šílených grafomanů {smile} a telefon přístrojem, díky kterému můžeš být někomu nablízku.
O odstranění televize ze svého života uvažuji, ale vzhledem k tomu, že již mnoho let trávím sledováním tohoto předmětu tak 2 hodiny týdně, tak je snad zatím jasné, kdo je sluha a kdo je pán.
    

Re: zkusil - Alena (web)
(08.11.2004 23:26:58)

no, pořád mám absťák, chtěla jsem vidět Kubricka a ono houby...ale překonám to. Chtěla jsem jen vědět, jak na to, chci předejít recidivě.
    

Re: zkusil - crackonosh (web)
(09.11.2004 08:41:33)

Vzhledem k tomu, že televizi nevlastním už minimálně dva roky, mohu se k tomu klidně vyjádřit. Vůbec mi nechybí! Mám dostatek jiných zájmů -- z práce chodím až večer, a tak nemám čas vlastně ani na ně. Program, který naše televize nabízejí, není (až na výjimky) tak atraktivní, aby mě upoutal. Upozorňuji, že filmovou tvorbu mám opravdu velice rád. Takže když mám chuť zhlédnout nějaký film, stačí zajít do kina, kde je zážitek mnohem silnější. Některá kina (Art) pouští i starší klasiku. Nebo se zaregistrovat v DVD půjčovně a vybrat si pokaždé film podle svého gusta. Třeba si vybrat z 6 Kubrickových filmů. Pokud je počítač, není co řešit.
    


Bezva ... - hanyZ (web)
(09.11.2004 10:32:39)

jsem rád, že se najdou i další lidé, kterým se "Tygr a Drak" nelíbil. Už jsem si myslel, že nejsem normální. {smile} Mně to přišlo jako naprostá nuda.
    


 - Trillian (web)
(09.11.2004 20:31:25)

vpravdě ani já nechápu co je na T&D tak převratného... postrádala jsem hlavní děj, pokud tam nějaký byl... na koukání a poslouchání to bylo pěkné, ale jinak jsem nepochopila, co bylo pointou a důvodem k existenci...
    
HotLinks
Zpět na článek