.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

30.11.2004



Spíš takové fňukání a brblání o virech a bezpečnosti. Aneb Jsem to ale chudák odborník...

V práci máme „odborníka” na práci s počítačem. Říkejme mu X.Y. Jeho odbornost spočívá především ve schopnosti jakýkoliv stroj během několika dní zavirovat k nepotřebě. V pátek přichází s notebookem pod paží a se smutným výrazem: „Vono mi to nějak padá, nefunguje, je to pomalý... asi by to chtělo vyčistit...”

Když jsem to viděl poprvé, tak jsem jen žasnul... AVG hlásilo osm virů, AdAware objevil cca 700 podezřelých objektů (Alexa, Gator, CoolWeb, New.net a tuna tracking cookies apod.) Systém jsme přeinstalovali a povídám kolegovi: „Hele, vrazíme tam firewall, ne?” Prý ne... Že má smutné zkušenosti. X.Y. si totiž ten notebook bere z práce domů a tam ho používá jako svůj počítač, brouzdá netem, projíždí sharewarové výběry a vůbec ho „kreativně” využívá.

Když přišel za týden s podobnou nadílkou, tak jsem po vyčištění opět říkal: „Dáme tam firewall?” No, třetí týden už mi to prošlo, nainstaloval jsem ZoneAlarm a nastavil celkem restriktivní konfiguraci. Druhý den mi povídal kolega: „Tos mi dal! Volal mi X.Y. v deset večer a povídal, že potřebuje něco nutně nainstalovat a že mu to nejde stáhnout z těch stránek. Tak jsem mu poradil, jak vypne firewall. Pak mi volal za půl hodiny s tím, že to nemůže nainstalovat — tak jsem mu prozradil admin heslo... Nebij mne, nebij, já už chtěl spát!”

A tak to chodí furt dokola. My tu na virovém monitoru sledujeme, kolik virů chytil tento týden, čas od času jeho notebook ukořistíme a vyházíme sajrajt. Když se nám to nepovede, přijde za týden X.Y. sám s tím, že „je to pomalý a seká se to...”

Horem dolem mu říkáme o bezpečnosti práce, on na to přikyvuje, děsně se diví tomu, že se mu tam viry dostávají, ale poučení si z toho nebere. Oni mu ty viry totiž až tak nevadí. Jejich největší nebezpečí pro něj spočívá v tom, že „je to pomalý”. To že možná rozesílá desítky mailů přes firemní mailserver, to že jeho počítač může sloužit jako backdoor do vnitřní sítě, to mu sice můžeme vysvětlit, ale to mu připadá buď jako příliš abstraktní nebezpečí, nebo nám nevěří.

Říkal jsem, že je to jako by chodil denně do bordelu, tam si užíval bez ochrany a každých čtrnáct dní si chodil ke svému doktorovi stěžovat, že „už mu z něj zase kape...” Přirovnání trefné, kolegy pobavilo, ale to je tak vše. Dokud se nestane opravdu velký průser, třeba dokud neodvezeme zákazníkovi zavirovaný počítač, do té doby mu to bude jedno.

Pan X.Y. ale má navíc i syny. Potatili se... Zhruba jednou do měsíce přinese X.Y. počítač jednoho z nich s tím, že vykazuje stejné symptomy jako jeho notebook. Když jsem to přeinstalovával počtvrté, tak jsem už opravdu sprostě nadával. „Dám mu tam MS DOS 3.0 a uštípnu síťovou kartu!!!” Takový pocit naprosto marné práce jsem už dlouho neměl.

A proč o tom píšu dneska? Protože si X.Y. nechal pro svého syna postavit nový počítač. Ten starý byl prý hlučný a navíc pomalý. (Měl bych svou teorii, ale to ponechme stranou.) A před chvílí kolega ten nový počítač přivezl. 3GHz procesor a 512MB RAM na 400MHz a šílená hitech grafická karta... To si budou viry chrochtat blahem, když poběží mnohem rychleji než dosud!

Vzpomněl jsem si na slova svého otce a volně jsem parafrázoval: „Mladému X.Y. patří do těch rukou nasrat a ne dávat nový počítač!”

Tak jsem si postěžoval. Teď jdeme hledat způsob, jak připojit X.Y.-ův notebook do sítě tak, aby nemohl napáchat nikde žádné škody. Asi dostane vlastní proxy server a vlastní síť, kde bude jen on...

Na prostou otázku „Proč mu nezakážete přístup a nezpřerážíte ruce?” odpovím prostou protiotázkou: „Jak chcete zakázat přístup jednomu z Firemních Nejvyšších?”

Určitě mi neporadíte co s tím. Ono proti něčemu takovému těžko hledat obrany. Ale aspoň se mi teď ulevilo a možná můj článek zvedne morálku někomu, kdo je v podobné pozici v jiné firmě. {smile}


Zadal Arthur Dent, 30.11.2004 13:49:34, 52 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1218

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Tak jsem si říkal... - Tokugawa (web)
(30.11.2004 14:05:20)

...že to bude nejspíš nějaké zvíře, když ho tím notebookem neumlátíte. A pak jsem došel k předposlednímu odstavci {big grin}
    


Přesné - NNico (web)
(30.11.2004 14:13:45)

úplně se v textu vidím - teda ne jako X.Y.{smile} Tušil jsem nějakého vyššího BFU, předposlední odstaveček vše vysvětlil. Jinak mi to morálku zvedá. U nás to řeším nenápadnými úpravami proxy a restrikcemi na portech - vždy šéfík přijde, že mu to nějak nejde - tak mu říkám - chodit to nebude, protože je to na technické parametry sítě(například Shared v ICQ){smile} To je taky poslední hit v podniku - managoři našli ICQ ver. 2004. A mám po bezpečnosti. Jinak k notebookům - dokonce jeden z nejvyšších věnoval podnikový notes svému synáčkovi k práci na koleji. Ten notes mi chodí každý měsíc na přeinstalaci - podotýkám managorův synáček studuje Fakultu informatiky kdesi v lesi v Brně. Z toho by mi hráblo. A pak mi přivezou notes nacpaný libovkami pochutanými všude možně na Česneku, a v ten moment hýřím radostí, jakou máš Arthure ty{smile}
    

Re: Přesné - Arthur Dent (web)
(30.11.2004 14:25:24)

On si tyhle šmejdstva sosne iniciativně doma... {smile} Tam dlouhé prsty nás, portových zakazovačů, nesahají.
    

Re: Přesné - NNico (web)
(30.11.2004 15:20:44)

Svatá pravda, nejhorší je, že si umí v kanceláři připíchnout síťový kablík sám a já mu jen tak nesmím do rezidence vtrhnout{smile} Takže se denně klepu, kdy se mi na cache objeví jeho IP jako active a co se bude dít{sad}
    


Re: Přesné - Vlk (web)
(30.11.2004 15:23:43)

Tak on se zapojuje i mimo svojí pracovní dobu a ty mu to vyčítáš? Neváhá obětovat svůj volný čas a kapacitu sítě na sosání a sosání? Jen houšť takových úderníků a stachanovců digitálního věku. Jinak to nechápu - jsem poměrně málo opatrný a virus jsem v naší síti řešil naposledy na jaře ... Mám štěstí, že ten nade mnou nemá na blbosti čas a ti ode mnou vědí, že počítač potřebují a já nemám moc času, takže pokud si ho zavirují musí počkat a nemají na čem dělat a VYDĚLÁVAT ...
    


 - Huhla (web)
(30.11.2004 14:38:16)

No asi byste si meli vyjasnit vztahy, kdo je za co zodpovedny...

Nevyresil by to treba jeste jeden notebook, ktery by mel doma?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(30.11.2004 14:44:20)

"No asi byste si meli vyjasnit vztahy, kdo je za co zodpovedny..." Hehe... hehehe.... heheheheeeeeee {big grin} {big grin} {big grin}

Samosebou že my jsme zodpovědní za bezproblémový běh a bezpečnost počítačové sítě a veškeré průsery si odskáčeme. Samosebou že máme pravomoci omezit či zakázat vše co uznáme za vhodné. Taková je teorie. Ale v praxi existují také lidé, ke kterým naše zákazy a omezení holt nedosáhnou... Je to smutné, ale je to tak.

Obávám se, že druhý notebook by nevyřešil nic. Jen by se zvýšil počet strojů, které bychom museli pravidelně čistit...
    

Re: - NNico (web)
(30.11.2004 15:18:19)

tak tak, to je přesně ono. Když něco nejde, můžem za to my, když to všechno běží, tak jsme flákači{big grin}
A realizace našich pravomocí končí na úrovni dveří mojí kanceláře a u výplatní pásky. To je praxe{big grin}Bohužel nejde odborně šlápnout bossovi na kuří oko tak, aby to pochopil a já nepřišel o část platu{sad}
    


Ghost - Jan Bednařík (web)
(30.11.2004 16:05:27)

A používáte alespoň prográmek Norton Ghost, nebo nějaký podobný?

Kdo neví oč jde, je to hodně šikovná věcička. Stačí ho spustit z diskety při bootovaní PC. Jednoduše jím během několika minut uděláte úplný obraz disku (nebo jen určité parition) ve vysoké kompresi (cca 8GB zabraného místa se mi vlezlo do 1,6GB souboru) a kdykoli je můžete během několika minut nahrát zpět. Když si po nainstalování systému a základních programů uděláte zálohu disku, je nějaká obnova prací na pár minut.

Škoda jen, že používám WinXP, které se né a né porouchat a že nechytám žádné viry. Pocit z toho že jsem za pár minut "nainstaloval" celý systém i se spoustou programů je úžasný {smile}
    

Re: Ghost - Arthur Dent (web)
(30.11.2004 16:11:04)

Už ano {big grin})

Ale bohužel pro tento specifický případ je nepoužitelný... Většinou je ještě nutný požadavek "nechat tam všechno to co tam je nainstalované" (míněno úmyslně)...
    

Re: Ghost - NNico (web)
(30.11.2004 18:52:23)

Tak tak, hlavně mi tam nic neztraťte, všechno potřebuju{smile} A co to je, řediteli? No nevím, ale všechno. A teď Ghoste raď. Samozřejmě, že jsem laškoval is Ghostem, ale jak říká Arthur, bossové jsou specifický druh hmyzu a na ten se to nedá aplikovat. Jinak gratuluju k nespadlejm XP. Už jsem přeinstalovával XP v rukou podobné osoby, jako je náš boss - ono ani tak nejde jen o viry a malware, ale taky o to, že když něco maže, tak jedině tím, že otevře Word a uloží prázdnou stránku a když narazí na něco, co nezná, tak to sype do koše, například systémové součásti{smile}
    


Re: Ghost - Jan Bednařík (web)
(01.12.2004 01:44:14)

Tak to musí být hodně zajímavé čištění {smile}

Napadá mě ještě způsob rozdělit disk na víc paritions. Systém a základní programy nainstalovat na jinou parition než C, dejme tomu S. Z té si udělat zálohu Ghostem. Když bude pan X.Y. něco instalovat, téměř stoprocentně to nainstaluje na parition C, takže "bordel" bude pod kontrolou. Ještě tak pana X.Y. naučit ukládat data na třetí parition, třeba D, a mohlo by se to celé zjednodušit. Při problémech stačí vyhledat z S soubory novější než instalace systému a v případě potřeby je zálohovat. Pak S přehrát Ghostem. C rovnou naformátovat {smile} nebo nějak pročistit antivirákem a antispyware softwarem, stejně tak pročistit D. Oblíbený a bezpečný software z C by mohl být časem nainstalován na S a uložen Ghostem v nové záloze.
    

Re: Ghost - lední brtník (web)
(05.12.2004 15:29:55)

při vší úctě, neustále poučovat adminy o existenci ghosta a rozdělení disku... {big grin}
mimochodem tento druhý postup v rukou stupidních users naprosto selhává, ve firemním prostředí je z více důvodů nepoužitelný, slova "téměř 100%", "nějak" a "naučit" pana vedoucího jsou nesmysl. bordel ať už je to spyware/backdoor/virus/dialer na rozdíl od tebe zná víc než jen disk c: (on to znát nemusí, stačí že své cesty zná windows{smile}
****
pro autora: asi to nejde, ale máte nějaký odhad kolik (zbytečných) hodin za rok se strávilo odvirováním a přeinstalací tohoto jediného uživatele?
    


Re: Ghost - Kráťa (web)
(01.12.2004 21:21:07)

Bohužel, ta vzácná data se obnovit epodařilo, ten vir je úplně zdemoloval ...
A ať Vám dokáže, že nemáte pravdu.
    


Re: Ghost - Louis de Bussy
(08.12.2004 13:46:38)

2 AD > Existuje jedno (castecne) reseni. Mozna o nem nekdo uz psal, ale kdo ma porad cist prispecky v diskusi.
Priprav si automatickou instalaci OS. Alespon cast prace se tim vyrusi a zbydou jen ty nezbytnosti, co tam za zadnou cenu nesmi chybet. Mimo OS tak muzes nainstalovat i aplikace, drivery hw, nastaveni registru, sitove tiskarny (i s jetdirect porty). Zmena hw neni vetsinou problem, jen se vymeni soubory ovladacu. Vychazim z toho, ze stejne instalujes OS, aplikace a "kriticke aplikace" na cisty disk.
Pouzit image disku je rychlejsi nez unattended instalation, ale ma to nektere nevyhody - zmena hw, nove aplikace, jine verze aplikaci, ...

Celkem dobry site pro zacatek... [unattended.msfn.org/] (Windows).
GNU Linux (Debian - FAI, RedHat/FC - kickstart, ...)

At pracuji stroje!
    


Ghost + problem - Mirek (web)
(01.12.2004 12:11:45)

Problem je, ze takovito "profici" ukladaji svoje dulezita data tam, kde by je "normal" nehledal. Napriklad takova slozka Windows je podle nekterych sqele uloziste pro dokumenty ve wordu (oboji zacina prece na W !)... {sad}
BTW: jses buh {smile} Neporouchana xp bych chtel mit... No ale je fakt, ze ja si s nima obcas hraju - jina bootovaci obrazovka atp {big grin}
    


 - Jiří Bureš (web)
(30.11.2004 20:01:19)

Jé, toho pána já znám. Ten dělá u nás.
I když asi ne. Ten náš se jmenuje Y.Z.
    


Vzdyt tam reseni mas - mike (web)
(01.12.2004 00:01:35)

Udelat poradny pruser a pak ukazat prstem, kdo za to muze. Je zde ovsem jiste nebezpeci ztraty zamestnani {smile}

Druha moznost je ten firewall a nakonfigurovat tak, aby mu v tech hokus-pokusech moc nebranil. Defaultni nastaveni stacit nebude. A pak taky nejaky antivir, protoze manualnim instalacim zavirovaneho sw firewall nezabrani. Nebo urazit ruce.
    

Re: Vzdyt tam reseni mas - Arthur Dent (web)
(01.12.2004 07:08:26)

Ehm... O kousek výš jsem psal, jak je to s kompetencemi. Tam je i popsáno, kdo může za průsery... {smile}
    

Re: Vzdyt tam reseni mas - mike (web)
(01.12.2004 22:37:14)

No jo, to je tezke. Kdyz mas za neco odpovednost, musis mit i odpovidajici pravomoci a to bez vyjimky. Osobne bych si je bud vynutil nebo odesel. Pokud to neni nejvyssi sef, tak by to melo jit vynutit. V opacnem pripade nema cenu zustavat, firma s takovym vedenim stejne nedopadne dobre {wink}
    


Re: Vzdyt tam reseni mas - Arthur Dent (web)
(01.12.2004 07:19:56)

Firewall byl. Byly i nastavení Exploreru. Je antivirus... A teď - jak vypadá modelová situace?

Je 22:30. Kolega jde spát a zvoní mu telefon... Volá X.Y., že se potřebuje dostat na nějaký stránky a když tam dá adresu, tak vidí jen prázdný obdélník (=zakázané ActiveX). Kolega mu třikrát řekne, že to prostě nepude, X.Y. třikrát odpoví, že to včera šlo a že jsme mu s tím něco udělali a že on to nutně potřebuje. Kolega podléhá a X.Y. vede 1:0.

Přepneme ActiveX na "dotázat se". Oznámíme X.Y., že v takových případech musí dávat NE, pouze tehdy, když si je jist, že něco chce nainstalovat, má dát ANO. X.Y. vleze na nějakou svou stránku, objeví se výzva, on dá NE, dál se nedostane, dá reload, objeví se výzva, on dá NE, zase se nedostane, tak dá reload, na výzvu ANO a ejhle - dál se dostane a taky si nainstaluje dialer.
    

...pokračování - Arthur Dent (web)
(01.12.2004 07:24:02)

Stejný princip jako s ActiveX funguje i u firewallu. "Povolte tu operaci jen tehdy, pokud víte co děláte", tedy pokyn, který k FW dávám, je poněkud neúčinný. X.Y. je přesvědčen o tom, že ví co dělá, zejména když odpovídá na dotaz typu "Může se program XXXXdoor připojit na port 32767?" {smile}

Navíc se obávám, že v případě X.Y. narážíme na to, že jeho viry jsou rychlejší než aktualizace AVG. {smile}
    

Re: ...pokračování - ptr (web)
(01.12.2004 08:11:26)

Tak snad poslední řešení, o kterém často uvažuju já... Co si najmout myslivce?
    


Re: ...pokračování - mike (web)
(01.12.2004 22:40:30)

Asi bych to taky videl na myslivce nebo tlupu ukrajincu. S rukama v sadre bude mit na chvili od tech otravnych dotazu pokoj {wink}
    


 - kemir (web)
(01.12.2004 08:30:20)

pro všechny správce existují jen asi tři řešení za 1,dětský počítač viděl jsem reklamu v telce musí to být skvělá mašina 2, poučení pro nepoučitelné nebrat nebo vypínat ve večerních hodinách telefony 3,radikální dát podepsaný papír s konfigurací pc s upozorněním na bezpečnost bla,bla,bla,..... a potom udělat zálohu a počkat až to pan chytrý pozná na vlastním pc stroji
    


To Znam !!! - Valheru (web)
(01.12.2004 12:50:31)

Mam nadrizeneho kery je uplne stejny magor !! PC neumi zapnout a na takovou operaci si vola syna ale za jeden vecer dokaze nazbirat takovou snusku viru dialeru ze by z nej mneli pracovnici AVG radost.Vubec ho nerozhodilo ani to ze jedem mesic platil 60 tis za tel.Hlavne ze je takovy odbornik ze ve firme sem musel odstranit vsechny vypalovacky stim ze zalohovat se bude na diskety !!! Aby si nekdo nedejboze vypalil CD domu.Jeste ze tam uz od 1 koncim.
    

Re: To Znam !!! - pankreas (web)
(01.12.2004 17:03:54)

V jedne firme, kde jsem mel druhdy cest pusobit, pro zmenu zakazali disketove mechaniky (pro zapis, ne pro cteni! - jak to udelali, neptejte se me), aby nikdo nemohl nahodou vynest nejake informace. Vsechny stroje mely absolutne volny pristup na internet...
    


Trochu mimo. - Vesničan (web)
(01.12.2004 13:15:42)

Nevíte náhodou někdo, která svině mi po každém spuštění Win XP-HE SP2 maže z Windows\system32 soubor autoexec.NT? Potřebuji ho pro činnost jednoho programu na foxce a nebaví mě pořád ho kopírovat z repairu!
    

Re: Trochu mimo. - hanyZ (web)
(01.12.2004 23:27:08)

Zkus nastavit na soubor "pouze pro čtení"

Jinak, dělá to nějaký hajzlík virus, ale teď si nevzpomenu na jeho jméno {sad}
    

Re: Trochu mimo. - hanyZ (web)
(02.12.2004 13:56:57)

Tak ta potvůrka se jmenuje "SyncroAd"
    

Re: Trochu mimo. - Vesničan (web)
(02.12.2004 14:00:59)

A kam se schovává?
    

Re: Trochu mimo. - hanyZ (web)
(02.12.2004 16:08:34)

Jó to nevím {sad} Možná to ani není tím. Je to jen jedna z možností. Ten SyncroAd je nějaký spyware, který to rád dělá. Ale pokud ti AdAware nebo Spybot nebo AV atd. nic nenašel, tak to může být něčím zcela jiným. Já měl kdysi podobný problém. Řešil jsem to tím atributem "read-only", ale jestli jsem tenkrát tu breberku odhalil, to už si nepamatuju...
    

Re: Trochu mimo. - Vesničan (web)
(02.12.2004 17:08:53)

Tak změna atributu pomohla, díky někomu z přispívajících v okolí, ale někde mi tam ještě pořád kecají ty ovl.pan. Pořád si někde něco sahá do toho system32!! Ale jestli je někde zádrhel v registrech, tak ten počítač zastřelím!
    


Re: Trochu mimo. - griffin (web)
(02.12.2004 09:09:15)

asi pred peti dny jsem resil stejny problem, nejsly mi spustit 16bit programy a tak jsem si nainstaloval firewall (Kerio) a je po problemech. naadhera. akorat mi to stahlo prutok dat na siti asi o 60% a nevim jak mam vyresit pro zmenu tohle {sad}
    

Re: Trochu mimo. - Arthur Dent (web)
(02.12.2004 09:11:43)

AdAware říká co? Search and Destroy říká co? Co hlásí antivir?
    

Re: Trochu mimo. - Vesničan (web)
(02.12.2004 13:47:10)

Ani jeden nehlásí žádný problém.
    

Re: Trochu mimo. - Vesničan (web)
(02.12.2004 13:58:20)

Ale stejně se nějakej mrzák pořád šťourá do system32, protože při spuštění "Ovládací panely" přichází hláška o problému se souborem netsetup.cpl a pak se v panelech objevuje zdvojený poradce pro připojení k síti. A netsetup.exe nemá nikde dvojče.
    

Re: Trochu mimo. - crazy (web)
(13.09.2005 08:22:02)

Můžete mi někdo sdělit, co jsou ty soubory s příponou "cpl". Dostal jsem takový soubor od jednoho nekamaráda a já blbec jsem na něj kliknul...
    


Re: Trochu mimo. - griffin (web)
(02.12.2004 09:11:43)

ahh - myslim, ze tam ma byt ...nesli mi spustit...

a taky nevim jestli to se ma smysl vubec psat, jestli si toho nekdo vsimne v zaplave tech komentaru {smile}
    

Re: Trochu mimo. - Arthur Dent (web)
(02.12.2004 09:16:42)

Ne. TY programy NEŠLY spustit.

A ano, všimne...
    

Re: uplne mimo. - griffin (web)
(02.12.2004 12:21:43)

dekuji za opravu. jen bych se rad totazal jestli to je proto, ze 'ty programy' jsou nezivotne?
    

Re: uplne mimo. - Arthur Dent (web)
(02.12.2004 12:33:47)

Jo. Program jako hrad - tedy neživotný. "Ty programy" jako "ty hrady".
    


Re: Trochu mimo. - ptr (web)
(02.12.2004 14:03:44)

Alzheimer, babičko, Alzheimer!
    


hlavouni - marek (web)
(01.12.2004 14:05:54)

Oblibena reakce jednoho z nasich sefu: "nooo, ja jsem tady mel decka..."

Nejak mi nedochazi proc jeho deti sedi u firemniho internetu v jednu v noci {big grin}
    

Re: hlavouni - wake (web)
(01.12.2004 18:32:20)

nemyslel nahodou decka (jakoze "teens") na momitoru ???{wink};);)
    


Rada - JMH
(01.12.2004 14:08:52)

Nevím, jak je to pro tebe použitelné, my jako externí konzultanti si to můžeme dovolit:
Hlásáme otevřenou informační politiku, každý uživatel má přístup k žebříčkům: měsíční nebo čtvrtletní top ten stahovačů filmů, top ten instalovaného nelegálního softu, top ten návštěv pornostránek, top ten pí#ovin v mailech atd. Bez komentářů, bez závěrů, bez postihů...
Zkušenost praví, že po 2-3 cyklech Toptenu stačí čtvrtinová rychlost připojení{wink}
PS.: Jeden Z Nejvyšších & synové je všeobecně známá firma...
    


Jednoduche reseni - Egi (web)
(01.12.2004 15:34:21)

Restrikce, restrikce, restrikce, pripadne vyjimky si nechat dat pisemne. Pak at se treba posere.
A za domaci pocitace dokud plati, nerozciloval bych se. Pokud se s nim nechces piplat, zvedni ceny. Paklize to nedej boze delas zadarmo, ses vul :o))
    


 - Radek (web)
(29.04.2005 09:19:27)

Připomíná mi to barvitě moji kariéru správce sítě na střední škole odkud jsem odešel s drobnými psychickými problémy. Ty tam máš jednoho, já tam měl hejno přiblblejch učitelek. Dokola se opakující polointeligentní dotazy a stále zavirovaná síť. Firewall nikdy nepochopily ani ty co měly aprobaci a byly schopny Ti starý msdos z adresáře dos někam jinam přesunout a pak říkaly, že nejdou v učebně formátovat diskety. To bys teprva blil a to vychovává naše děti. Jo a když jim to nešlo, tak skákly za říďou, kterého jsem málem nakopal do prdele. Ted pracuji na univerzitě a jsem v klidu. {big grin})))))))
    


Já bych možná věděl :) - IP:213.192.62.85
(29.06.2005 17:10:38)

jestli pan X.Y. neni nejvyšší... tak byste mohli vynutit u nejvyššího pravidla.... něco jako: " Zákaz pouštění stránek týkajících se čehokoliv jiného než práce " {big grin}
    

Re: Já bych možná věděl :) - Arthur Dent (web)
(29.06.2005 17:29:58)

Ale on je nejvyšší! Vyřešili jsme to dalším routerem a má privátní síť, oddělenou od zbytku firmy. {smile}
    

Re: Já bych možná věděl :) - IP:213.192.62.85
(29.06.2005 19:51:13)

dyz je nejvyssi tak se neda moc carovat no{sad}.......ten router me taky napadl{smile}... a co uz to do toho nerejpe:D bo mate furt stejně tolik prace?:D
    

Re: Já bych možná věděl :) - Arthur Dent (web)
(29.06.2005 20:18:20)

Od spuštění téhle fičury poklesl počet zachycených virů na několik procent - z dvou set virů týdně jen u X.Y. na tři až pět v celé firmě... A to jsou navíc většinou zjištěné případy v Temporary Internet Files...
    
HotLinks
Zpět na článek