.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

07.01.2005



Hluboce dojímavý příběh ryzího charakteru.

Pravila jednoho dne odpoledne paní Vocásková, takto úřednice, svému choti: „Tak si představ... Dneska se v práci bavily ženský vo těch cunami. A říkala Janatová, že posílali asi stovku přes ty esemesky. A Doskočilová říkala, že voni poslali pět těch esemesek!”

"Hm...," odvětil pan Vocásek.

"Hele, Karle, nepošlem jim taky něco?"

"Mnááách... To je stejně podvod! Z každý tý esemesky si veme operátor penízky, ty se na tom dobře napakujou!"

Paní Vocásková ovšem ví, co je společenská prestiž: „Něco bysme ale poslat měli, takhle vypadáme jako nějaký takový... s holou prdelí, co na to ani nemaj!”

Pan Vocásek se zamyšleně poškrábal v rozkroku a pak, s tajuplným úsměvem, děl: „Mám to! My pošleme taky ty esemesky, a pošleme jich deset! Přeci nejsme horší než Doskočilovi!”

A jak slíbil, tak udělal, takže druhý den mohla paní Vocásková v kanceláři hrdě hlásit, že oni poslali deset dárcovských SMS, čímž vzbudila zasloužený obdiv a Vocáskovi stoupli na pomyslném žebříčku těch, co „na to mají”, o několik příček víc.

"No vidíš, Růženo! Přispěli jsme a nestálo nás to ani korunu!" radoval se téhož dne odpoledne pan Vocásek.

"Jojo, ty jsi prostě hlava," chválila paní Vocásková manžela. „Pošli ještě nějaký, ať Doskočilka s Janatkou puknou vzteky! Dyk co — z cizího krev přeci neteče.”

A pan Vocásek vzal do ruky svůj služební mobil...


Jakákoli podobnost s reálnými žijícími osobami je docela pravděpodobná. Podle vyprávění jistého provozního ředitele je takových Vocásků mezi jejich zaměstnanci nemálo, jak ukázal prosincový přehled volání a SMS ze služebních telefonů...


Zadal Arthur Dent, 07.01.2005 8:11:32, 31 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1258

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - aTeo (web)
(07.01.2005 09:38:25)

Pokud zaměstnavatel toleruje zaměstnancům soukromé aktivity s firemními prostředky (internet, mobilní telefony, služební auta), je to jeho věc. Ze zkušenosti vím, že maximum přístupů na mé stránky je v pracovní době. Výše popsané "soutěžení" alespoň poslouží dobré věci...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 09:54:34)

No mně to spíš připadá trapné, ubohé a ušmudlané... "Když to nejde z mýho, tak budu solidární a štědrý až na půdu..." {sad}
    

Re: - binarniladin (web)
(07.01.2005 10:21:59)

OK..ale aTeo má pravdu v jedný věci , nebýt firemních compů, tak naše návštěvnost klesne na polovinu a kdo ví jestli ne níž..:o))

A k jádru věci.
Ještě dávno před tím, než v krajích českých vešlo v obecnou známost slovo esemeska tak jsem několik takových Vocásků viděl v akci. Nevím už přesně o co šlo, ale na jakousi bohulibou věc se přispívalo zavoláním na nějaké to 0609 nebo jak tehdy začínali ty dražší telefonní čísla. V kanceláři koloval telefon a tři Vocásci se předháněli ve vytáčení bohulibého čísla. Přetahování doprovázeli pokřikováním :Teď přispěju já!" Takže příběh fiktivním Vocásků považuji nejen za vysoce pravděpodobný ale téměř jistý.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 10:32:33)

O tom, že aTeo má pravdu, se nepřu. Je to opravdu tak...

Jen mi připadá ubohé pomáhat něčím, co defakto kradu - nebo krást a omlouvat to dobročinností, vyber si... {smile}
    

Re: - binarniladin (web)
(07.01.2005 10:39:20)

Zdá se , že jsi ještě neslyšel o Jánošíkovi{wink}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 10:42:11)

Jo, slyšel. A předpokládám, že o něm slyšel i nějakej Vocásek, takže se bude v hospodě chlubit tím, jak vlastně on bojuje proti utlačovatelským kapitalistům (=jeho zaměstnavatel) tím, že z jeho peněz posílá milodary. {smile}
    


Re: - allora (web)
(07.01.2005 10:40:32)

To aTeo: Jakože účel světí prostředky? To si říkám, když zatínám zuby při čtení zpráv o tom, kterej stát, čí prezident či jaký podnik dal víc, tedy kdo koho "trumfnul".
V tomhle případě je ovšem situace jiná, kasat se rozdáváním něčeho, co není mé, smrdí.
    

Re: - Mormegil (web)
(07.01.2005 11:40:32)

Jak jiná? Ten stát snad rozdává nějaké _svoje_ peníze?
    

Re: - allora (web)
(07.01.2005 11:44:37)

Máš pravdu, jenže se ty peníze jmenují "prostředky státu". Tak, jako se peníze podnikatelovy jmenují "prostředky podnikatelovy" {wink}
    


Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 11:47:30)

Bohužel ano. Ve chvíli, kdy občan odevzdá státu peníze, tak nejsou jeho. Převedl na stát dispoziční právo k té částce a pověřil ho, aby s nimi naložil jak uzná za vhodné. Taková je "společenská smlouva". Může se nám to nelíbit, ale je to prostě tak.

Ovšem zaměstnavatel svým zaměstnancům peníze na SMS nedává, ty jsou stále jeho, nedává ani "volné dispoziční právo" - služební telefon slouží služebním záležitostem.

Srovnání tedy kulhá.
    

Re: - ofr (web)
(07.01.2005 12:23:50)

OT: zaměstnavatale změnit můžu velice rychle - stát bohužel ne...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 12:26:11)

Silně OT. Ale bohužel je to tak...
    


Ano - Lena (web)
(07.01.2005 09:51:13)

Tohle je pekne prikryta traparna. ... Ze bych nekomu ukradla kolo a poslala ho navlhlymu domorodci ?
    

Re: Ano - allora (web)
(07.01.2005 10:42:04)

Tsss, jestli ty ukradneš a pošleš kolo, já ukradnu a pošlu dvě!
    


Já jim poslal SIM kartu. - Vesničan (web)
(07.01.2005 13:03:05)

Předplacenou. Ať si ty milodary pošlou sami.
    

Re: Já jim poslal SIM kartu. - Vesničan (web)
(07.01.2005 13:06:35)

A samozřejmě jsem si ji dal do nákladů. Akorát ji nesmím příští rok zapomenout uvést ještě v daňovém přiznání jako daňový odpis na dobročinnost.
    


 - JitkaCL (web)
(07.01.2005 13:10:12)

Tak nenevim. Pokud do teto doby nikomu nevadilo, ze si zamestnanci pomoci SMSek kupuji premiove sluzby na WEBech, tak proc by najednou melo vadit, kdyz si zamestnanci SMSkama hraji na lidumily? Jenom at posilaji. A jeste bych je postengrovala, aby jich poslali jeste vic{smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 13:58:15)

Tobě by nebylo blbý rozhodnout se, že někomu pomůžeš a pošleš dar, a pak ještě přemýšlet, jak to udělat, aby tě to nic nestálo?

O to mi jde... To jestli to firma toleruje nebo ne je věc jiná a po pravdě je mi to šumafuk.
    

Re: - ofr (web)
(07.01.2005 14:13:04)

ať to klidně toleruje, ale ať jim to strhne ze mzdy - čisté řešení
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 14:22:06)

To je možná to, co by Vocásky rozzuřilo k nepříčetnosti a co by hnali přes odbory až ke Škromdovi! {smile}
    


Re: - JitkaCL (web)
(07.01.2005 14:47:36)

Bylo a protoze mam jen firemni mobil, tak jsme spolu s Fisem alespon pres Billboard pustili do sveta bannery na tu SMSkovou kampan u Adry.

Navic bych rekla, ze je to z tve strany nevhodne polozena otazka.
Oni totiz daleko spis prispivaji a nespekuluji o tom, aby je to nic nestalo. Nestoji je to nic ani pri jinych prilezitostech, tak proc by o tom ted meli najednou premyslet?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 14:55:44)

Nikoli. Sedí, před sebou mají dva mobily, jeden který platí sami, druhý který platí někdo jiný - a svou štědrost projevují, jaká náhoda, z toho, o kterém velmi dobře vědí, že ho neplatí!

Omluva patří těm, co mají pouze služební mobil a co se předem domluvili se zaměstnavatelem, popř. se o uhrazení těch SMS sami přilásili...
    

Re: - JitkaCL (web)
(07.01.2005 15:15:23)

To na veci nic nemeni{smile} Po tom firemnim mobilu prece sahnou pokazde, nejen kvuli sbirce na Asii.

Ten clanek by tedy mel byt o panu Vocaskovi, ktery po firemnim mobilu sahne, kdykoliv se mu zachce - a zakonite po nem sahne i kdyz posila penize na charitu. O eticke strance takoveho daru nepremysli - a nakonec ma pravdu. On ty firemni penize mohl probendit i jinak.

Podstata veci tedy nespociva v tom, ze lidi chteji delat charitu a premysli o tom, jak by je takova vec nic nestala. Tou podstatou je pouzivani firemnich mobilu pro soukrome ucely...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 15:27:06)

Nikoli, nesouhlasím. Podstatné je to, že jim není blbé nejen používat služební mobil pro soukromé záležitosti, ale dokonce ani pro takovéhle použití, a navíc se tím ještě holedbat!
    

Re: - JitkaCL (web)
(07.01.2005 16:13:54)

I ja si dovolim nesouhlasit{smile}
Mezi takovymhle pouzitim a jinym osobnim pouzitim neni moralniho rozdilu. A pokud ano, tak je spis moralne akceptovatelnejsi pouziti na charitu, nez napriklad na predplaceni premiovych sluzeb na nejakem webu.

A ze se holedbaji? Jen at se holedbaji, hlavne kdyz ty SMSky poslali{smile}

Problem je tu pak akorat s temi, co delaji dobre skutky za sve a hrozne je stve, ze nekdo jiny si na ne nakrade (a jeste se holedba, zatimco oni o svem daru mlci).
To je jako v te pohadce S certy nejsou zerty{smile} Pitoma Kaca dostala ihned bozi odpusteni a jak tomu ted prijde ten chudak mnich, co se cely zivot modlil a bastil jenom kobylky{smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 16:18:52)

Já to shrnu:

"Že jim to není blbý? Asi není!" {smile}

Z "globálního hlediska" je to tak jak píšeš - když už utrácejí cizí peníze, ať je to aspoň na "bohulibé" účely.

Položím tu otázku ještě jinak - přispěli by, kdyby neměli ten služební telefon?
    

Re: - JitkaCL (web)
(07.01.2005 17:15:12)

{smile} Souhlas.

Ano, to je ta spravna otazka!
Podle mne by vetsina prispela i bez toho firemniho mobilu. Oni u nas lidi nejsou zli.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.01.2005 17:55:21)

Mám ale dojem, že zrovna Vocáskovi ne {smile}
    

Re:Lidé u nás... - KITI (web)
(07.01.2005 20:48:57)

nejsou zlí, jak sdělila Jitka, ale měla ještě dodat, že jsou pěkně (jak to napsat slušně) - vyčůraní...
Běžné drobné zlodějny (např. používání služebního telefonu k soukromým účelům, odnášení i maličkostí domů - např.kancelářské potřeby, toal.papír, různý materiál, suroviny v potravinářských provozech atd.) nepovažují za něco nekalého, oni si tzv."dorovnávají svou mzdu". Radost, s jakou malý český zaměstnanec šidí svého zaměstnavatele určitě všichni znáte...A když to bude dělat většina? .
Můj názor je :"Konejte si dobro každý za své" a přiznávám, že již nyní s hrůzou očekávám příchod faktury od mobilního operátora...
    


Re: - Trillian (web)
(08.01.2005 08:04:01)

ta pohádka se jmenuje "Hrátky s čertem" :o)))
    


Uprava-vyjimka? - Point* (web)
(07.01.2005 16:53:39)

Asi vite jak je slozity imigr. zakon US a vse kolem nej.Vcera jsem zahledl v TV, ze se US senat zajima o nejakou vyjimku(ulehceni). Jde o to, ze to mnozstvi deti-sirotku ,by si mohli snadneji adoptovat, ti co nemaji svy potomky, ci nemohou mit atd.Mnoho rodin touzi po detech a ruzny zakony jim to ztezuji...
    
HotLinks
Zpět na článek