.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

31.01.2005



Vypadá to, že nám cvičitelka vyměnila psa... A taky manželku.

Naše pesa absolvovala intenzivní šestitýdenní výcvik. Jeho účelem bylo naučit psa trochu víc poslouchat a zjistit, jak na něj. No a naše „dovolená” spočívala v tom, že cvičitelka učila nás, jak se psem zacházet... Což bylo fajn, my teď alespoň víme, jaká je naše pesa osobnost ("hérečka..."), co používá za „triky” a jak se jim bránit. Teď jen důsledně všechno dodržovat...

Teda až na jednu věc. Ta se mi moc nezamlouvá.

Ona totiž cvičitelka povídala, že je potřeba psa ovládat, motivovat, kárat i chválit hlasem. Lépe řečeno modulací hlasu. Jsem zvyklý na leccos, ale když jsem slyšel poprvé v praxi „modulovanou pochvalu”, zdálo se mi to někde na pomezí silného afektu a Viktorky von Splav. Jenže pes na to, bohužel, slyší...

A manželka se to naučila.

A důsledně to dodržuje.

V prostém a radostném výkřiku "No ta je hodná, ta je šikulka" dokáže (manželka) dvakrát vystoupat hlasem a opět klesnout v rozsahu zhruba dvou oktáv. Pro psa skvělé, pro manželství k nepřežití... Ale co — zvyknul jsem si na jihočeštinu, zvyknu si i na psozpěvy!

Ale to je jediná vada na kráse psího výcviku... Jinak jsou jen samá pozitiva a sociální jistoty: Pes neprudí, u nohy chodí a do postele se nesápe. A hlavně my víme jak na to (a když nebudeme vědět, tak víme, koho se zeptat)! Díky!

V dalším článku popíšu další příjemné zážitky z dovolené, a to návštěvy restaurací. Dám vám tipy na pár dobrých restaurací a jeden výborný penzion kousíček od Ostravy. Máte se nač těšit!

PS: A při té příležitosti se zeptám: Není tu někdo z ČB, nejlépe s labradorem, kdo by chtěl s námi občas jít venčit? Ať má pesa nějakýho kamaráda... Nebo si, nedejbože, budeme muset pořídit dalšího psa! {smile}


Zadal Arthur Dent, 31.01.2005 20:07:35, 21 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1284

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Psozpěvy - Basty (web)
(31.01.2005 20:46:46)

Já když poznal "cvičitelku" {smile} tak jsem měl taky zábrany "psozpěvy" provádět, ale je třeba a funguje to {big grin}
    

Re: Psozpěvy - Arthur Dent (web)
(31.01.2005 21:03:29)

Mno, teď když si to manželka přečetla, tak mě ujistila, že začínám zpívat taky... {smile} Jenže zatímco ona používá mezzosoprán, tak já zpívám asi barytonem. Karel Hála hadr! {smile}

Nakonec z toho bude "zpívá celá rodina a pes jim k tomu tancuje". Už se moc těším... {smile}
    


Labradora? - mudd (web)
(31.01.2005 21:41:06)

Ja myslel ze mate dobrmana? Nebo vam ho tam prevychovali na labradora?
    

Re: Labradora? - Arthur Dent (web)
(31.01.2005 21:52:56)

Máme dobrmana, no a k němu by se právě do páru hodil labraďour...
    


labrador - jerry.hadr (web)
(31.01.2005 23:20:35)

ze zakulisi: _hide mozna bude porizovat labradora (asi aby mu to sezeni nedelalo mozol na ...), tak se potom muzete domluvit. Ale budete to mit k sobe daleko{wink}
    


Dve oktavy? - Egi (web)
(01.02.2005 07:58:53)

Notovej zapis by nebyl?
    

Re: Dve oktavy? - Arthur Dent (web)
(01.02.2005 08:10:27)

Chceš si to přehrávat za vlahých letních večerů u táboráků na kytaru? {smile}
    

Re: Dve oktavy? - Egi (web)
(01.02.2005 15:23:33)

Jo. A naucil bych se to coby samouk, muj pes by zacal poslouchat a nesel by si pri prvni prilezitosti nechat natrhnout prdel pitbullem zas :o))
    


bohužel to fakt funguje - Jáchym Čepický (web)
(01.02.2005 08:52:39)

Ačkoliv vlastního psa nemám, tak se občas u jednoho vyskytnu. Jeho majitelka provádí přesně to, co jsi tady popsal.

Co horšího - chci-li, aby mě pes poslechl, jsem nucen napodobit eunucha, což je na mé hlasivky skutečně nápor.

Jenže... opravdu to funguje. Ty psi na to zkrátka slyšej.

Jáchym
    


Jihočeština - verisof (web)
(01.02.2005 09:27:50)

Nazdar, já jsem taky z jihu čech, ale protože tu žiju od dětství, neznám rozdíly, které má jihočeština proti zbytku země a už dlouho mě zajímá, jaké "jihočechismy" se tu skrývají. Můžeš mi nějaký uvést? Dík {smile}
    

Re: Jihočeština - Arthur Dent (web)
(01.02.2005 09:43:53)

No... jednak se podívej k Muddovi na "slovník budějčtiny" ([mudd.wz.cz/61369_item.php]), pak i tady na [www.maly.cz/pnc1050.html] nebo [blog.maly.cz/pnc910.html] a v neposlední řadě si odpověz na prostou otázku: "opravdu je >>tátovo chalupa<< správný český tvar?" {smile}
    

Re: Jihočeština - White Dog (web)
(01.02.2005 11:07:35)

"Tátovo chalupa" je pochopitelně špatný tvar, korektní je "Tátoj chalupa".
    

Re: Jihočeština - mudd (web)
(01.02.2005 11:19:16)

a nebo "tatího chalupa"
    


Re: Jihočeština - Arthur Dent (web)
(01.02.2005 12:49:09)

Ne, "tátoj" je třetí pád - komu, čemu? Tátoj! {smile}
    


Re: Jihočeština - Egi (web)
(01.02.2005 15:25:45)

Tátovo chalupa podle vzoru Karlovo pantofle, to není žádná jihočeština, nýbrž západočeština. Plzeň, Klatovy a okolí.
    

Re: Jihočeština - Arthur Dent (web)
(01.02.2005 15:29:39)

Ale kdepak... {smile} Kdybys tu ňákou dobu žil, tak víš, že je to tu taky {smile}
    

Re: Jihočeština - verisof (web)
(01.02.2005 16:15:56)

Tak jak jsem tak četl, nechápu, jak někdo může neznat pikador {big grin}
Tátovo chalupa je mi taky vlastní a příjmení končící na -ů slýchám denně.
Takže přestože nejsem Buděj-i-čák, ale Třeboňák, jihočeštinu mám koukám v krvi {big grin}
    


Az v zari - Henry (web)
(01.02.2005 12:41:15)

Tak jestli pockate do zari... to uz toho labradora budu mit. A kam vyrazime? {smile} Vrbenske rybniky rulezzz! {smile}
    

Re: Az v zari - Arthur Dent (web)
(01.02.2005 12:48:18)

Mno... u rybníků bývají divoké kačeny, ty naše pesa zbožňuje, do září ji možná pořádně naučíme ten aport... Já jsem pro! {smile}
    


 - Lokutus (web)
(02.02.2005 12:39:33)

U nás je problém trochu jinde. Já když svým hlasem pokárám psa, tak stáhne ocas a poslechne. Když psa pokárá Markétka, tak to pes bere, jako součást konverzace. A Markétka je zoufalá, protože můj kárací hlas nedokáže napodobit.
    


Ach, ta žárlivost - Mysh (web)
(03.02.2005 13:25:23)

U nás vyplývá ze správného kynologického přístupu jiný problém, a to ten, že mi Altair na psa žárlí, protože JEHO nikdy tak nadšeně a afektovaně nechválím. Když mu vyslvětluju, že ON není schopný mi venku vyhledat ztracené předměty (nenajde si často ani doma ty, které sám "uklidil") a i ostatní pachové práce jsou bída, tak to nechápe! {wink}
    
HotLinks
Zpět na článek