Quick.cz: Podvodná přesměrování
V rubrice Internet
Quick.cz rozesílá uživatelům mail, upozorňující na dialery. Já přispěju svými jednoduchými radami...
V mailu se píše — cituji:
V posledni dobe se objevuji pripady, kdy je nekterym uzivatelum vytaceneho pripojeni k internetu po navsteve urcitych www stranek zmeneno prednastavene telefonni cislo pro pripojeni a nasledne pak nachazeji na svych uctech neumerne vysoke obnosy za volani. Na adrese http://www.telecom.cz/dialery naleznete vysvetleni a mj. i navod, jak se proti podvodum ActiveX branit.
Má pravidla jsou prostá, účinná a přesto ještě nevstoupila v obecné povědomí uživatelů. Což je škoda. Myslím, že by si je někteří jedinci měli vyškrábat kapesním nožíkem do skla monitoru (manažeři si je mohou napsat lihovým fixem na LCD displeje svých drahých notebooků), aby je měli neustále na očích:
1. Nepoužívám Internet Explorer
2. Když už používám Internet Explorer, tak tím spíš pravidelně záplatuju (pravidelně = minimálně jednou týdně se dívám, nejsou-li aktualizace), mám spolehlivý a aktualizovaný antivir, kontroluju pravidelně systém a mám i program, který hlídá připojení.
3. Když nezáplatuju, tak nelezu na podezřelé stránky nebo alespoň neklikám na ANO u každého obskurního dotazu, zejména pokud se mne ptá na „chcete opravdu nainstalovat...?”
4. U počítače přemýšlím! Pokud klikám, tak jen tehdy, když jsem si jist, že vím, co dělám. „Myslím si že vím” nestačí.
5. Pokud nezáplatuju, na bezpečnost dlabu, lezu na každý odkaz a klikám, i když nevím vlastně na co, tak se pak u účtu za připojení ničemu nedivím!
Zadal
Arthur Dent, 03.02.2005 21:03:13,
12 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je
http://www.maly.cz/tb.php/1289