Bingo !!! - aTeo (web) (26.02.2005 21:03:36) To sedí jak prdel na hrnci... dovolil jsem si umístit odkaz na tvůj spot sem: [cssd.bloguje.cz/] Myslím, že by byla škoda, kdyby to nedošlo na správnou adresu (?) | |||||
Sazeni, to je moje :-) - Roj (web) (27.02.2005 11:25:53) Pamatujete se, jaxte me tady malem zadupali do zeme, kdyz jsem vysvetloval, proc nepodepisuju petici? Protoze predcasne volby nevyvola a vsechny ostatni varianty jsou horsi, nez stavajici stav. A taxi prectavte, ze sazkove kancelare na to vypsaly kursy. [www.tipsport.cz/clanky/clanek.php?id=213&gal=0] No a ja jsem tenkrat chtel napsat, ze vy vsichni signatari, kteri si myslite, ze vas podpis ma smysl, jste si mohli vsadit, protoze PRO volby byl fantasticky kurs 2.5:1 Kolik z vas si vsadilo? Ted mam pocit, ze se kurs snizuje, protoze lidovci snad opravdu mozna vladu nepodpori, takze TED uz ten kurs asi bude horsi, nicmene porad to muzete udelat. (pro sazkove laiky: V pripade vyhry plati kurs, ktery byl v dobe uzavirani sazky) Ja sam jsem si proti volbam nevsadil, protoze kurs byl nizky a hlavne pro kazdodenni dumani nad zarucene uspesnou kombinaci sportovnich vysledku jsem na to zapomnel. Vadi mi tez, ze na internetu nejsou podrobnosti te sazky, zejmena deadline. Ale je docela mozne, ze tu sazku prohraju, i mistr tesar se utne. Kde ze je ta petice? | |||||
|
|
Hm... - Point* (web) (27.02.2005 16:27:29) ..kazda hra ma predem stanovena pravidla. To znamena, ze pokud jsou karty rozdany, tezko muzu zmenit neco na tom co mam v ruce. Pokud ovsem nechci hrat falesne. Jsou-li pravidla hry nepruhledna je treba je zmenit, neucastnit se,nebo provozovani pochybneho hazardu na ukor jinych ukoncit. Potiz je v tom, ze Gross nejen,ze chce hrat dal,neustale meni pravidla behem hry, ze hraje falesne, ale ze do hry zatahuje i ty, kteri si dal hrat nechteji. Jez maji sve zajmy, sve starosti a jeho OSOBNI,POLITICKE CI JINE HRATKY je uz nebavi... P.S rozhodne to neni o kopnuti do kotniku pane V.Havel !! | |||||
|
Euroustava pro premiera - Jaguaros (web) (16.03.2005 23:41:21) Zda se koalice v CR udrzi nebo ne je uplne jedno kdyz si proctete moji studii, ktera jiz koluje v Brusselu kde se pripravuji aktivity presvedcit –donutit- nase politiky aby to neriskovali s referendem ale odhlasovali v parlamentu bez obcanu. Slibuji jim za to pohadkovou a financne lukrativni politickou budoucnost financovanou nadnarodnimi koncerny. Spanelsko ukvapene zvolilo EU ustavu. 75 % volicu z pouze 42 % ktere prisli k volbam ji overene neznalo a to je prave ten pocet co ji zvolil. Politici z cele EU to oslavovali jako SENZACI roku; chovali se jako stado ovci a pro mne u podle danych cisel zcela nepochopitelne. Podle SPICIHO MUZE- europoslance FABRA je treba volit v CR pozde (TV Nova), aby jsme se orientovali podle ostatnich. Vlastni rozum nam Fabr zakazuje. T.zn. ze k volbam prislel pouze minimalni pocet volicu. V Madarsku to bez obcanu odhlasovali poslanci v parlamentu a v Polsku maji problemy s nedokonalym prekladem. Neuveritelne a napinave. Moji ctenari si ale prave dnes muzou dulezite body ustavy prostudovat. Elementarnim demokratickym pravum je odzvoneno. Jiz mnoho let se pracuje na Euroustave, ktera stoji konecne jako predloha k nahlednuti. Pokud prejde v platnost tak se nas zivot podstatne zmeni a bude negativne ovlivnen. Hned v prvnich odstavcich je jasne ze byly dulezite demokraticke zasady odstraneny. Predloha ustavy priznava sice LIDSKA PRAVA a ZAKLADNI SVOBODY (Art. I-7), nehlasi se ale k ZAKLADNIM DEMOKRATICKYM PRAVUM. Zajimave ale je co se v Euroustave rozumi pod pojmem ZAKLADNI SVOBODY. Art. I-4 je definuje jako -svobodny pohyb osob, zbozi, sluzeb, kapitalu a svobody podnikani-. To jsou pochopitelne neo-liberalni hospodarska pravidla pro globalizaci, ale zadne svobody ve smyslu lidskych prav. Chybi take veta ve smyslu -veskera moc vychazi z lidu- ktera se ale s touto ustavou nemuze slucovat. Pochopit proc je treba si uvedomit jak funguji struktury v EU, ktere ty stavajici chteji mermomoci zachovat; a vedi proc. EU parlament KTERY JE UDAJNE VOLEN LIDEM funguje nasledne: EU rada slozena z prezidenta, sefu jednotlivych statu a prezidenta EU komise. Prezident EU rady neni a nebude volen lidem EU ale cleny EU rady vzdy na dva a pul roku jako rotujici koryta. A rada ministru? Kazdy clensky stat vysle jednoho ministra pro jeden obor. Kolik clenskych statu; tolik ministru a ministerstev aby byli vsichni spokojeni. A to vse zase bez obcanu! EU komise: clenove jsou navrhovani jednotlivymi staty, jeji prezident je navrhovan EU radou a potvrzovan EU parlamentem. Ministr zahranici EU bude jmenovan EU radou a schvalen prezidentem EU komise. A to vsechno opet bez jakehokoliv souhlasu obcana EU. 1. Sprava EU je v zasade ulohou EU komise. Politicka pravidla jsou a budou rozhodovany EU radou. Cely EU parlament ma pouze malo kompetenci: predlohy zakonu budou predlozeny na program dne pouze se schvalenim a na podnet EU komise. Priklad: Cesky EU poslanec bude chtet prednest navrh zakona k dobru Ceske republiky. Shleda EU komise tento jako nerelevantni ci pro EU momentalne nevhodny tak tento zakon odmitne a Cesky poslanec (potazmo i CR) utre hubu protoze se s nim nedostane ani k recnickemu pultu. Zakony a EU hospodareni mohou byt schvaleny pouze soubezne s EU parlamentem a EU radou ministru. Jinak smi EU parlament podavat pouze navrhy neduvery vuci EU komisi jako celku nebo EU komisi radit. To co ma byt v demokracii tim nejdulezitejsim, tedy rozdeleni moci mezi zakonodarsvim(legislativou) a politikou / spravou a exekutivou; chybi uplne! EU komise, ktera formuluje sama za sebe zakony a provadi i spravu techto (exekutivu), neni vlastne ani radne volena a stoji absolutne a stoprocentne pod vlivem prumyslu a kapitalu jejichz zastupci maji staly pristup ke vsem relevantnim segmentum EU komise. EU komisi navrhuje jeji predseda a ta byva zpravidla az na male vyjimky okamzite schvalena; EU parlament sem, EU parlament tam, EU obcan sem, EU obcan tam. 2. Diky tomu ze EU parlament, jako jedina obcany zvolena instituce, nema zadnych prav a kompetenci, vytvari EU ustava centralisticky stat obcanu zbavenych vsech prav. Vyvstava zde otazka ze se nejedna o demokracii ale pouze o bezproblemovou centralni statni spravu (exekkutivu). 3. EU ustava nebo chcete-li PRAVO UNIE rozlomi zasadne prava jednotlivych statu EU (Art. I-10) a zrusi v techto statech casti narodnich ustav. Jako priklad uvedu obrannou politiku: Art. I-40 (3) zavazuje ke zbrojeni: Clenske staty se zavazuji vylepsovat -step by step- svoje vojenske schopnosti. Tyto budou pouzity v pripade potreby pro -zajisteni miru, zabraneni konfliktu a k posileni mezinarodni jistoty na podklade zasad charty UNO-. To znamena take nasazeni Ceske armady nebo nemeckeho Bundeswehru k potlacovani terorismu mimo Evropu, v zajmu tretich statu (viz valka v Iraku) a k potlaceni krizi vsude ve svete (oboje v Art. III-210) a stoji v primem rozkolu k Ceske nebo i Nemecke ustave, ktere obe sice obrannou valku povoluji ale valku ve forme agresivniho napadeni trestaji. V sousednim Nemecku -obranna valka Art. 87a ustavy a trest za vyvolani valky Art.26, odstavec 1 ustavy. Spolurozhodovani o valce ci miru nema v pripravovane ustave ani Cesky parlament v Praze, ani nemecky Bundestag v Berline. Rozhodnuti pada zasadne v EU Rade ministru; v nekterych pripadech ale jednomyslne Art. I-40 (4) a Art. I-39 (7). 4. Vzhledem k tomu, ze kompetence unie nejsou presne ohranene a definovane (Art. I-9 ), vklada se EU do cim dal vice segmentu coz omezuje, a bude jeste vice, narodni parlamenty ktere maji cim dal mene kompetenci a jsou degradovany pouze do ulohy informacni sluzby s oduvodnenim; obcane sdelujeme vam uctive, ze EU rozhodla (poruseni Subsidiaritaerniho principu) -co nejvic mozneho v lokalnim sektoru, pouze to nenutnejsi v mimoregionalnim sektoru-; jinym vyrazem, doma ti neco povolime ale pokud mozno se neplette do nasich aktivit v Brusselu. Uvedu maly bezvyznamny priklad: Forma a velikost importovanych bananu nepatri jiste do VYHRADNICH KOMPETENCI UNIE (dle Art. I-12). Kdyz ale EU komisar pro banany rozhodne ze musi banany v zajmu spolecneho trhu a obchodni politiky EU mit spolecne vlastnosti (Art. I-12 (1) ); tak to muze udelat. Vyznamnejsi ale uz je, kdyz preda EU urcite kompetence vlad privatnim koncernum. Jak se to stava a nadale muze stavat uvedu v dalsich dvou vyznamnych prikladech: 5. EU ustava predpoklada ze EU sama muze uzavirat mezinarodni smlouvy bez souhlasu clenskych zemi (Art. I-12 (2) ). To se stava a bude nadale stavat i bez souhlasu EU parlamentu ale zato pod vlivem hospodarskych spolecenstvi (n.p. -European Services Forum-). V blizke budoucnosti se to bude tykat ku prikladu t.zv. GATS-smlouvy, ktera m.j. predepisuje otevreni cinnosti vzdelavani na soukrome subjekty. O tomto jsem jiz pred lety informoval; uz je to tady. Aby mely soukrome subjekty stejne sance nesmi statni university a jina vzdelavaci zarizeni financovat stat. Nasledky pro jednotlive narody primo hruzostrasne; studijni poplatky budou rust, vysoke skolne bude realitou, prumyslovky ci podobna vysokoskolska zarizeni nebude ve stavajici forme mozne provozovat. Po podepsani nebo chcete-li ratifikaci EU ustavy se s podobnym pocita v segmentech zdravotnictvi, verejneho vodohospodarstvi, odpadu a mestske dopravy. 6. Vliv politiky oproti globalnimu hospodarstvi bude silne omezen: socialni a ekologicke standarty, zdravotnictvi a ochrana spotrebitele budou obetovany: Smlouva GATS, ktera se v EU prave projednava, predpoklada nevytvaret ZADNE BRZDY ve volnem pohybu zbozi a sluzeb. Ve smlouve je sice zakotven pro narodni zakonodarstvi clenskych zemi t.zv. -test oproti nutnosti- (Art. XIV, XX). Ta prikazuje, ze se v urcitych segmentech sluzeb nesmi dodrzovat zakladni pracovni a platove normy mezinarodnich organizaci prace ILO, ani se nesmi dodrzovat ci vyzadovat podle tarifnich ci odborovych zasad. Jiz mnohokrat jsem informoval o konci odboru. Pochopitelne je v EU ustave take zakotveno vyvratit z pantu zakony tykajici se ekologie, zivotniho prostredi a ochrany spotrebitele; pokud to bude v zajmu tech firem, kterym to stoji v ceste. Nasledky takovych smluv zacneme brzo citit: EU a obvzlast Nemecka ministrine Kuenast padly diky EU komisi pred USA do kolen a pres odpor 87 procent obyvatelstva povolily import gen-manipulovanych potravin do EU. Do ted se musely takove smlouvy ratifikovat ministry jednotlivych clenskych statu. To uz neni dle nove EU ustavy nutne; za obcany rozhoduje EU komise sama i kdyz nema zadnou, ale vubec zadnou demokratickou legitimaci. 7. Socialni trzni hospodarstvi bude dle EU ustavy odrovnano. Art. I-3 (3) obsahuje sice jeste formulaci -konkurence schopne socialni trzni hospodarstvi-. Ale v konkretnim vypilovanem odstavci III uz to slovo SOCIALNI zcela chybi. Hure jeste: v Art. III-69 (1) se rika - cinnost jednotlivych clenskych statu a unie ve smyslu Artiklu I-3 zahrnuje podle ustavy zavedeni takove hospodarske politiky, ktera je v souladu s otevrenym trznim hospodarstvim a nekompromisnim konkurencnim bojem. Absolutne zadne slovo o ekologickem nebo socialnim trznim hospodarstvim, jak jsem jiz v bodu 6 naznacil. Uvedu ale jeste jeden priklad. 8. V uzasne komplikovane reci Art. III.55 (1) stoji neco hruzostrasneho. Clenske staty se zavazuji, tykajic se verejnych podnikatelskych aktivit, cinnosti nebo tykajic se podnikatelskych subjektu ktere jsou statem z nejakych duvodu jakkoliv podporovany ci ktere maji ty ci ony vyjimky, v tomto nepokracovat na zaklade Art. I-4 (2) a Art. III-55 az III-58. Tato opatreni by byla dle Art. III-56 klasifikovana jako nezakona podpora -nebo pomoc ze statnich penez preferovat urcite podnikatelske subjekty nebo vyrobce a tim zfalsovat nebo ovlivnit trzni konkurencni boj. Techto mnoho kapitol EU ustavy se da vyjadrit jednou vetou takto. -Dostane se nejaka firma ci banka nebo jiny subjekt do vaznych problemu a stat by ji rad na cas pomohl, tak uz nesmi. Musi zamestnance vyhodit na dlazbu nebo firmu prodat-. Toto je dle meho mineni atak na verejnou starost, o byt ci nebyt, a existenci zakladnich statnich instituci zajistujici alespon to minimalni statni zabezpeceni jako jsou skoly, university, statopravni medium v pripade ze budeme prehlceni drahym konkurencnim bojem privatnich podnikatelskych subjektu v segmentu skol, universit, islamskych skol fundameltalistickych Muslimu a pod. Toto jsem si ale nevymyslel. U smlouvy GATS se skutecne jedna o tom, ze nase skolstvi bude stat k dispozici; t.zn. ze bude placeni skol statem zakazano pokud poda soukroma konkurence zalobu o znevyhodneni. EU ustava rika doslovne ze kdyz prijde konkurence tak nesmi dostat zadny skolni system v clenskych statech platbu od statu. T.zn. ze i zakladni skola pro prvnacky bude placena rodici. Ano vsechno se bude prevadet na EU obcany aby stat snizil sve deficity. Jakykoliv socialni system prestane v EU existovat. Vazeni ctenari, dal jsem si praci vas informovat o EU ustave a o zlomku bodu se kterymi ja osobne nesouhlasim. Kdyz jsem studii dokoncil a dal precist jednomu znamemu tak rekl o nasich politicich - nakopat je do prdele a vyhodit z okna parlamentu-. Nevim, nevim zda to myslel vazne. | |