.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

06.03.2005



Jsme noví, jsme lepší, měníme cesty!

To se tak stalo, že jsem v posledních týdnech poskytl několik rozhovorů. Tématem byla samosebou petice. No a v jednom rozhovoru jsem odpovídal i na otázku "Napadlo vás někdy do politiky vstoupit?"

Odpověděl jsem: Měl jsem takové nápady, ale přešly mě. Kam vstoupit? Mému smýšlení je sice nejbližší ODS, ale i ta je pro mne málo pravicová, navíc v ústředí sedí lidé, s nimiž bych se nemohl ztotožnit. Unie svobody je parodie na stranu. A zakládat vlastní stranu — Cestu změny, Cestu ještě větší změny, Cestu úplně největší změny? To jsou krátkodeché záležitosti. Takže nikam vstupovat nebudu.

Myslím si totiž, že politika není cíl, ale nástroj k dosažení cíle, daného nějakou vizí. Ta vize musí za sebou táhnout politickou praxi. Není možné, aby praxe před sebou hrnula nějaké krátkodobé cíle! A to je problém celé české politiky — chybí vyhraněná osobnost s politickou vizí.

To, co předkládají velké strany veřejnosti a nazývají „vizí”, je akorát soubor opatření JAK to dělat, ale chybí to základní — informace o tom, čeho se tím vším chce dosáhnout... A problém malých stran je ten, že ani ony nenabízejí nějaké opravdové politické vize, v podstatě říkají totéž co velké strany, a k tomu dodávají, že jsou nezkažené a přivádějí nové lidi. Což je také zpropadeně málo.

Stav politiky by se dal přirovnat k cestě autem, kdy jeden řídí a ostatní tvrdí, že to dělá špatně, protože pozdě ukazuje, moc šlape na spojku, do ostrého kopce by měl jezdit na dvojku, volant by měl držet nahoře a ne dole, neměl by tolik topit a měl by dřív vypínat dálková světla. Všichni tedy kibicují do toho JAK se jede, ale nikdo se nestará o to KAM se jede, snad ve slepé víře v to, že pojede-li se dle předpisů, dojede se někam, kde bude hezky.


Ale zpět k tomu rozhovoru. Reagovali na něj dva lidé, shodou okolností ze dvou jmenovaných politických stran. S jedním z nich, poslancem za ODS, jsem strávil hodinu v příjemném hovoru o politice a zoufalství české politické praxe.

Druhý mi poslal mail tohoto znění:

Milý pane Malý,

je dobré, že jste se probudil, když média buší do Grosse. Je to možná lepší, než kdybyste mlčel. {smile}

Problém je ale ten, že bušit nestačí, víte? S ohledem na krátkodechost Vašeho činu, který nemá mé sympatie, neboť to nemáte moc v hlavě srovnané, jsem Vám přesto chtěl napsat.

Zkuste udělat něco víc, než značkovat jiné, ok? Díky.

Zdraví Josef BROŽ,
kancelář Cesty změny
info@cestazmeny.cz
www.cestazmeny.cz

P.S. Vím o tom totiž své, petice „Děkujeme, odejděte”, na níž jsem se podílel, získala celkem 250.000 podpisů. Proto jsem se rozhodl udělat to, co považujete za „krátkodeché”, podpořit totiž projekt, kterým budu riskovat i to, že se mne lidé Vašeho typu budou smát.

Ale o tom, co je krátkodeché, bych se na Vašem místě moc neodvažoval mluvit. Přeji Vám, aby se Vám vážně rozsvítilo, a nebyl fakt tím „modrým ptákem”, to je vážně, ale vážně dost snadné.



(konec citátu)

Věřím, že lidé v kanceláři strany, jež se rozštěpila dřív než vznikla, to mají v hlavě srovnané lépe než já. Jenže ani jasné životní postoje někoho ze sekretariátu nějaké strany nestačí k tomu, aby lidé tuto stranu volili — k tomu je potřeba nabídnout něco víc.

Třeba by mohl pan Brož v rámci předvolební kampaně všem vysvětlit, že kdo nevolí Změnu cesty, tak to nemá v hlavě srovnané...

PS: Jistá členka Cesty změny, podnikatelka, měla dlouhodobě silné problémy s vyplácením peněz lidem, kteří pro ni dělali. Tuším že přes dva roky jsme se s ní handrkovali o několik desítek tisíc — neustále slibovala, že „zaplatí hned příští měsíc”. To jen na margo těch nových nezkažených lidí v malých stranách.


Zadal Arthur Dent, 06.03.2005 13:54:52, 43 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1313

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Poblitika je holt křivé zrcadlo... - aTeo (web)
(06.03.2005 14:40:09)

[ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.355.jpg]
[ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.508.jpg]
    


dopis - dgx (web)
(06.03.2005 15:02:12)

Arthure, nějak nerozumím domu dopisu. To P.S. pod ním je součástí, nebo Tvůj komentář?

Mimochodem podobné téma se probíralo v souvislosti s peticí "Děkujeme odejděte", kdy se tvůrcům naznačilo, že mají do politiky vstoupit. Tedy přerod petice v politickou stranu.

To je podle mě totéž, jako bych vyzval Rejžka, ať si zkusí filmy, které zkritizuje, natočit sám.
    

Re: dopis - Arthur Dent (web)
(06.03.2005 15:31:19)

To kurzívou je citát... Trošku upravím styly, aby bylo vidět, kde začíná a kde končí citace.
    

Re: dopis - Roj (web)
(06.03.2005 23:41:42)

No ne, takle peknes jim to rekl? {smile}
"Dekujeme odejdete" jsem zrovna nahodou podepsal, protoze tam jsem pragmaticky predpokladal, ze tim nejde nic zkazit. To jen na rozdil od dnesni doby.

BTW. Kurs na predcasne volby zas o neco poklesl. Ach jo.
    


Jsem za - Vlk (web)
(07.03.2005 12:44:03)

blba, protože já jsem ten dopis nepochopil - teda to, co chtěl autor říci. Nevím, jestli mi chybí zbytek dopisu, nebo jsem tak mimo, lae z toho úseku, který je citován bych autora považoval za duševně nevyrovnaného a buďto zcela geniálního nebo naopka poměrně jednoduchého tvora.
    

Re: Jsem za - Arthur Dent (web)
(07.03.2005 12:48:30)

To je CELÝ mail. Nic nebylo vypuštěno, to je copy-and-paste toho, co mi přišlo jako reakce. O tom, že jsem ho nijak neupravoval, svědčí i má nedůslednost, že jsem ponechal oslovení tak, jak jej pan Brož napsal, a nezměnil jsem to na "Milý pane Dente" {smile}
    

Re: Jsem za - Vlk (web)
(07.03.2005 13:52:12)

Jo tak to je bomba - takže si autor nejenom klade za cíl tě obrátit na svojí víru, ale zároveň už předpokládá, že se to nepodaří - tudíž na ještě nevyslovené námistky již odpovídá a zároveň tě za ně kárá ...
Autor si prostě při diskusi zjevně vystačí sám bez oponenta.
    

Re: Jsem za - Arthur Dent (web)
(07.03.2005 13:56:38)

Nikoli, pan autor jen neunesl to, že jsem se vyjádřil ironicky na adresu jeho strany... Si to představ - vstoupíš do strany, stoprocentně věříš jejím ideálům a programu - a pak si z té strany někdo veřejně utahuje! {smile}
    


Re: Jsem za - mike (web)
(07.03.2005 21:03:00)

V tom pripade by nebylo od veci upravit prvni vetu clanku:

Jsme noví, jsme lepší, mluvíme z cesty!
    


Re: Jsem za - White Dog (web)
(07.03.2005 12:58:05)

Já ten text po "P.S." (v dopise Cestovatele změny) čtu už po třetí a vůbec nechápu, co tím chtěl básník říct. Vůbec...
    

Re: Jsem za - Arthur Dent (web)
(07.03.2005 13:08:15)

IMHO tím chtěl naznačit, že jeho petice byla mnohem kvalitnější (protože ji podpořil čtvrtmilion lidí) a tedy i politicky vyzrálejší apod. A když se takhle hezky politicky vyprofiloval, tak si řekl, že bude jako Hus a projeví svou morální sílu a víru ve vlastní pravdu tím, že vstoupí do Změny cesty, i když tím riskuje posměch od lidí, jako jsem já (=politicky rozhodně méně vyzrálý).

Ale možná tím myslel něco naprosto jiného, co já, zabedněnec, nikdy nepochopím.
    

Re: Jsem za - White Dog (web)
(07.03.2005 13:11:28)

Já myslel hlavně to:
"Ale o tom, co je krátkodeché, bych se na Vašem místě moc neodvažoval mluvit. Přeji Vám, aby se Vám vážně rozsvítilo, a nebyl fakt tím "modrým ptákem", to je vážně, ale vážně dost snadné. "
To je takové poněkud... zmatené.
    

Re: Jsem za - Arthur Dent (web)
(07.03.2005 13:13:25)

To je reakce na to, že jsem tam dál zmiňoval, že mne stejně už spousta lidí označila za "modrého ptáka".
    

Re: Jsem za - dgx (web)
(07.03.2005 15:28:55)

jsem rád, že nejsem zdaleka jediný, kdo ten dopis přečetl pětkrát a přesto nenašel pro pisatele pochopení {smile}

Totiž už věta '...neboť to nemáte moc v hlavě srovnané...' je svým způsobem kouzelná, to začnu používat v obchodní korespodenci {smile}
    

Re: Jsem za - Arthur Dent (web)
(07.03.2005 15:33:05)

To bude pěkné...

"Vážený pane,

s politováním musím odmítnout Váš požadavek na přepracování WWW stránek pomocí technologie FLASH. Už z tohoto požadavku je vidět, že to nemáte moc v hlavě srovnané..."

a

"Vážení, protože to nemáte moc v hlavě srovnané, tak vám vaši fakturu nezaplatím!"
    

Re: Jsem za - binarniladin (web)
(07.03.2005 17:46:12)

věta '...neboť to nemáte moc v hlavě srovnané...' stejně nemůže v obchodní korespondenci nahradit nesmrtelný gambit „Vážený mongoloide , pane I. A. Apelmane“
Malá soutěž, tomu kdo uhádne z které knihy ten citát je, tomu jistě Arthur dá nějakou cenu. Proč Arthur? Protože je to jeho stránka..
{smile}
    

Re: Jsem za - Solvina (web)
(07.03.2005 22:53:19)

Uhadl sem, zrejmne je to kvuli geometrii mych kalhot. Cenu uz sem od Arthura dostal, pockam na dalsi soutez - tohle je pro me velmi dobry web na souteze {smile}.
    


Re: Jsem za - ofr (web)
(08.03.2005 12:24:33)

lumpe - tohleto mě napadlo okamžitě taky - bohužl jsem měl problémy se svou pylorickou záklopkou, tož jsem nebyl na síti
    

Re: Jsem za - Solvina (web)
(08.03.2005 13:47:18)

Mysli na pejska, mysli na to jak za tebou behaval s vyplazenym jazykem, uz, uz.... uuuuuuz!

PS. Jak se ten pes menoval? Rex? Asta?
    

Re: Jsem za - ofr (web)
(09.03.2005 08:13:44)

Rex - myslím, kólie...
    


Re: Jsem za - dgx (web)
(07.03.2005 21:58:16)

jestli nemělo být správně: "...neboť to nemáte moc v Jihlavě srovnané..."

(příslušník SS si stěžuje obyvateli Jihlavy, že bombardování jeho města neproběhlo zcela podle původních plánů)
    


Nebo volte mne ... - Egi (web)
(07.03.2005 23:53:52)

... nic vam neslibim a taky vam nic nedam :o))
    


Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Josef Brož (web)
(08.03.2005 16:02:37)

Vážení a milí,

byl jsem upozorněn na to, že se na tomto blogu rozebírá má reakce panu Malému, který patří společně s panem Rožánkem k autorům petice na odstoupení premiéra Stanislava Grosse.

Jelikož má reakce byla určena pouze jemu (nenabízel jsem ji vůbec k publikování - pan malý Vám to zapomněl říct), může se Vám zdát, že je trochu zmatená, či stylisticky jinak méně vybroušená. Ale znáte to, každý chytrák se rád otře o cokoliv, jenom aby dokázal, jak je chytrý. Tak učinil i pan Malý, který tu vystupuje pod jiným jménem, ale to není nejpodstatnější.

Komentátorům i panu Malému, kteří tu věnovali mé reakci pozornost, děkuji. Pro upřesnění bych rád řekl několik věcí.

1. Proč pan Malý rozjel petici proti premiérovi? Má toho prostě dost? / Co když ne?
2. Je jeho akce tedy myšlena dlouhodobě jako vyjádření občanské nespokojenosti? / Co když ne?
3. Proč předtím vždy mlčel? / ???

Zkuste mi, prosím, odpovědět na tyto otázky! Není mi to jasné, vážně!{smile}

Ne, já vím, určitě to dokážete komentovat úplně skvěle, a určitě mi neřeknete, že tím děláte práci pro ODS, viďte?!

Ale k věci. Zmiňoval jsem svoji činnost v rámci akce "Děkujeme, odejděte!" proto, abych připomněl, jak je obtížné dát najevo názor, i když jej s Vámi například sdílí takových 250.000 lidí. Nikoho z těch, kteří tu tak silácky mluví, jsem neměl tu čest potkat ve chvílích, kdy to nebylo vůbec snadné. Ale s tím jsem se dávno smířil. Lidé dokáží většinou jenom mluvit, ale
pokusit o nějakou změnu ve společnosti... to je jim velmi zatěžko. Co se týče toho počtu: Myslíte, že si za to postavím pomník na Letné? Nebyl bych ostatně ani první, ani druhý..., možná tam jednou bud plakat celý národ, vděčný panu Klausovi!

A teď to podstatné: Rozdíl mezi mnou a panem Malým spočívá totiž v tom (a nemusíte tomu věřit), že on podporuje akci, kterou silně rozjela nejsilnější politická strana v opozici - tedy ODS.

"Děkujeme, odejděte!" bylo naopak vyjádřením zklamání ze způsobů vlády obecně (konkrétněji tehdejšího triumvirátu ODS-ČSSD v rámci tzv. opoziční smlouvy, vzpomínáte?), nikoliv pouze jednoho člověka, tedy pana Grosse.

Pokud bych chtěl vyjadřovat svůj názor na Grosse co nejsilněji, nebylo by lepší vstoupit rovnou do ODS? Pan Malý ostatně připustil ve chvíli, kdy se zábavně otřel o Cestu změny, že je mu nejblíž ODS! Takže co? Proč tam už není! Volte Malého!

Nijak mne ovšem netrápí to, co si kdo myslí o politické straně Cesta změny - jistě mnoho lidí samo dělá tolik významných aktivit, že tím zdaleka ovlivňuje víc věcí než Cesta změny -, ale mrzí mne spíš to, že si dnes mnoho lidí připíná metály za to, že mají vůbec na něco názor!

Co kdybyste třeba kritizoval prezidenta Klause za to, že on taky zrovna nepatří k lidem, o nichž by se dalo říci, že provozuje politiku právě férově, ne?

Kdo si dnes vzpomene na konto ODS ve Švýcarsku? Vyšetřování bylo zastaveno, zapomeňte?
Kdo si dnes vzpomene na šperky paní Livie? Ta chudá žena z lidu k nim jistě přišla nedopatřením, že?
Komu je vlastně pohodlné dnes tvrdit silácky, jak ví, co se děje, když žádá odstoupení Grosse?

A nejde jenom o Klause, nicméně mít takového prezidenta, a být s tím spokojen, to vyžaduje skutečně vysokou dávku ignorance a sebeuspokojení.

To je totiž jádro problému. Nikoliv v tom, jestli jsem někdy nějakou větu zformuloval brilantně, či nikoliv. Politika začíná tam, kde se občané nebojí. Obávám se, že pan Malý nepatří k hrdinům dnešního dne!

Proč nekritizujete prezidenta, pane Malý? Proč Vám je lhostejné, že Miroslav Kalousek patřil k hlavním architektům té politiky, kterou teď kritizuje? Co to je za pokrytectví, když Váš oblíbenec Tlustý ani neumí přiznat své dárce?

Více vlastního rozumu, méně klišé a čtení novin Vám přeje

Josef BROŽ

P.S. Co se týče paní Bělešové, o níž se zmiňujete, pane Malý, tak ta paní to kino restituovala a její zaměstnanci se s tím nedokázali smířit. To jen na doplnění něčeho, co jste jednostranně komentoval. Mimochodem, není členkou Cesty změny.

P.P.S. O tom, kdo se rozpadl, než vznikl (míněna tu vtipně Cesta změny) vytvořil klišé literární věděc Bohumil Doležal (bývalý Klausův poradce, který vystupuje jako politolog). Škoda, že u toho nebyl. Vážně! Možná by nám vysvětlil, jak byl úspěšný, když vedl Liberální demokratickou stranu s jiným silným dnešním komentátorem Emanuel Mandlerem!

Stačí se podívat zde: [politikon.lezeni.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=3534]

    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Roj (web)
(08.03.2005 16:09:51)

Mozna zverejneni soukromeho dopisu nebylo uplne kosher, ale psat neznamemu cloveku, ze "to nema v hlave srovnane" s sebou prectavuje jista risika. Tyto risika je nutno prijmout, nebo nic nepsat.
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Josef Brož (web)
(08.03.2005 16:15:34)

Šlo o reakci na poznámku pana Malého, který ví, aniž by se se mnou kdy setkal, co je či není Cesta změny. Pro úplnost přijkládám celou nevytvrženou pasáž z Mladé fronty Dnes. Posuďte, zda to bylo či nebylo vůči panau Malému adekvátní.{smile}

Ad: Mladá fronta Dnes
25.02.2005 Str.: 01 - Jižní Čechy
Petici za odvolání premiéra Grosse už podepsalo 25 tisíc lidí

* Ve svých komentářích na internetu se často vyjadřujete k politice. Teď jste dokázal vyburcovat tolik lidí. Napadlo vás někdy do politiky vstoupit?
Měl jsem takové nápady, ale přešly mě. Kam vstoupit? Mému smýšlení je sice nejbližší ODS, ale i ta je pro mne málo pravicová, navíc v ústředí sedí lidé, s nimiž bych se nemohl ztotožnit. Unie svobody je parodie na stranu. A zakládat vlastní stranu - Cestu změny, Cestu ještě větší změny, Cestu úplně největší změny? To jsou krátkodeché záležitosti. Takže nikam vstupovat nebudu. Stejně už jsem dostal nálepku, že jsem modrý pták.
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Arthur Dent (web)
(08.03.2005 16:24:34)

"Cesta změny = vy?" Nebo se k CZ mohou vyjadřovat jen ti, co vás znají?

Pane Broži, čím víc toho sem píšete, tím lépe. Alespoň si čtenáři mohou udělat přesnější obrázek o tom, kdo to má či nemá v hlavě srovnané.
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Arthur Dent (web)
(08.03.2005 16:59:01)

V tom mailu jsem nenašel nic, co by bylo osobní (nepočítám-li osobní výpady pisatele vůči mně), citlivé, tajné či jinak bránilo jeho zveřejnění.

Je pravda, že existuje určitá gentlemanská dohoda, která velí nezveřejňovat cizí maily, byť jsem jejich adresátem. Pan Brož ovšem překročil meze obvyklé slušnosti, proto se necítím v jeho případě touto gentlemanskou dohodou nijak vázán.
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Josef Brož (web)
(08.03.2005 17:37:36)

Ano, to jsem pochopil, čím se cítíte vázán. Škoda. Někdy příště třeba. Třeba ve Švýcarsku nebo na Hradě, hm? {smile}
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Solvina (web)
(08.03.2005 19:01:59)

To Svycarsko chapu, ale jak se chtej dostat na ten Hrad, to mi, 'sim jich, vysvetlej...
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Arthur Dent (web)
(08.03.2005 19:28:41)

Pane Broži, dám vám dobrou radu, stejně jako jste dal rady vy mně: Vraťte se raději k práci pro stranický sekretariát, to vám půjde určitě líp, a psané polemiky přenechte někomu, kdo na rozdíl od vás dokáže rozumně argumentovat...
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Honza ze Žižkova (web)
(09.03.2005 16:05:48)

Gentlemanská dohoda je jedna věc, ale pojďme se na to podívat z pohledu na papíru psaného dopisu:
Do doručení o něm rozhoduje odesilatel, od doručení adresát. A to včetně libovolného zveřejňování. Nevím, proč by pro elektronickou formu platilo něco jiného.
Jenže vysvětlovat to měničům cest asi nemá cenu.
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Arthur Dent (web)
(08.03.2005 16:25:08)

Nevím jak jste přišel na nějakou paní Bělešovou, měl jsem na mysli naprosto jinou paní. Ale asi jich je podobných u vás víc.

Jinak děkuji za upřesnění, už vím co je vaším problémem. Ale nic si z toho nedělejte, "syndromem Klaus" trpí spousta lidí...
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Josef Brož (web)
(08.03.2005 17:38:33)

Říkal jste Livie Klausová?
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Arthur Dent (web)
(08.03.2005 19:28:25)

Je pikantní, když mi o politice a světonázoru káže někdo, kdo má problém s pochopením psaného textu...
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - dgx (web)
(08.03.2005 18:21:57)

Pane Broži, ačkoliv Vaše myšlenky chápu, a líbí se mi, že nemáte tak krátkodobou paměť, jaká je vlastní většině lidí, tak s Vámi nemůžu souhlasit.

Co se stalo: Váš premiér (nebo 'jejich', za svého ho nepovažuju) provedl nehoráznost a naštval tím část národa. Našli se dva lidé, kteří si dali tu práci a dotáhli do konce petici proti němu. Ačkoliv neměla přílišnou mediální podporu, podepsalo ji obrovské množství lidí.

Co se Vám na tom nelíbí? Že iniciátor petice není sympatizant vaší strany? Že neprotestuje také proti jiným tématům? A proč by probůh měl? Díváte se na věci v tak širokých souvislostech, že Vám uniká detail.

Pokud vyjádřím svůj názor na jednu konkrétní věc, nemusím se proto stát politikem nebo doživotním komentátorem.
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Solvina (web)
(08.03.2005 18:59:29)

Diky, vyjadril si to i za mne.
Ja mel rozepsanych par sprostych reakci "censored, censored, censored, padlej na hlavicku?!", par ironickych "hlavne ty prasky berte pravidelne, ono se to spravi" a par rozumnejch, nad kteryma sem mavl rukou jakoze hrach na stenu.

Dnesni doba je natolik vyspela, ze se nemusim drbat z vyjadrovanim vlastniho nazoru a muzu se jenom prihlasit k formulacim nekoho jineho {smile}.
    

Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - mates (web)
(09.03.2005 14:10:31)

Připojuji se. Taky bych často rád zareagoval na některé do nebe volající nehoráznosti, ale ony jsou vesměs tak nakumulovány, že vybrat některé je hrubě nedůsledné a věnovat se všem pak časově nezvládnutelné. Navíc se mi zdá, že ten hrách by na stěně ulpěl po menším množství vrhů.
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Vlk (web)
(08.03.2005 18:37:13)

Dobrý den,
rozhodně mě netěší, pokud jsem se Vás nějak svými reakcemi dotkl. Ale Váš přístup je opravdu odpovídající myšlence "cesty změny". A nebudu zastírat, že mi tato myšlenka - my jsme ti praví správní, před náma to bylo všechno jen humus - přijde neuvěřitelně samolibá a namyšlená. Tedy přesně to, co vy vyčítáte ODS a p. Klausovi. Nebudu ho obhajovat, neboť si myslím, že udělal spoustu dobrých i špatných věcí. Jen jsem zvědav, kolik lidí toto řekne o Vás. Demokracie je totiž založena na podpoře lidí. Nikdo asi netvrdí, že lidi = někdy dav, mají vždy ten nejlepší názor, ale prostě to je fakt, který je třeba respektovat. Vaše strana a mnohé podobné jsou, alespoň já jsem to tak cítil, pokusem o to "ukázat hloupému lidu", kdo je osvícený a kdo jim ukáže cestu ke světlým zítřkům.
Abych to shrnul - na jednu stranu obdivuji nadšení a vůli založit novou stranu. Na druhou stranu mi přijde strana postavená jen na odmítnutí dosavadních politických stran "příliš myšlenkově mělká" a tudíž odsouzena k postupnému umírání.
Krásu demokracie vidím v tom, že ani já, ani Vy nerozhodneme o její správnosti - pouze voliči.
P.S. Druhou krásou demokracie je, že každý má právo vyjadřovat svůj názor - ne jen ten, kdo patří do skupiny vyvolených a osvícených ...
Hodně štěstí ve volbách 2006 (? asi) přeje Vlk
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - Filip Rožánek (web)
(09.03.2005 00:36:37)

Pane Broži, na úvod se trochu poperme s historií.

Ano, pod peticí "Děkujeme, odejděte!" možná bylo na čtvrt milionu podpisů, její efekt byl však nulový. Transparenty s přeškrtaným Klausem a Zemanem byly sice nápadité, ale to bylo tak všechno. Miloš Zeman v klidu dokončil své funkční období jako premiér i jako předseda ČSSD a odešel na Vysočinu. Václav Klaus sedí na Hradě a do karet mu hraje popularita mezi lidem. Rok poté se na demonstraci připomínající "Děkujeme, odejděte" sešla na Václavském náměstí podle dobových zpráv jen hrstka lidí a všechno se vrátilo do starých kolejí. Petice na veřejném životě nezměnila vůbec nic.

Chápu však, že hledáte způsob, jak si pošimrat ego, když se preference Cesty změny někde kolem hranice statistické chyby k tomuto účelu nehodí.

A to je, pane Broži, rozdíl mezi Vámi a námi. Naše petice nevznikla proto, aby byla základnou pro naše neukojené politické ambice. Nepotřebovali jsme si nic dokazovat, nechceme se z nespokojených občanů měnit ve spokojené politiky. Proto nám také stačí, že petice vyvolala diskusi a že lidé přestali mlčet. Nic víc jsme nechtěli, náš cíl byl splněn.

Parlamentní demokracie přece nespočívá v tom, že každý, kdo je nespokojený, jde hned řešit problémy země osobně. To bychom tu taky mohli mít deset milionů politiků, když budu ignorovat, že tolik dospělých lidí v této zemi není. Hrát se musí na vymezeném hřišti. Občané pískají auty ve chvíli, kdy se k tomu nikdo jiný nemá, protože rozhodčí dělá, že nevidí zlo a neslyší zlo.

My "jen" došli k názoru, že je třeba, aby se ozval občanský nesouhlas s tím, jak se chová premiér, jak si lebedí v mizerné politické kultuře, jak pohrdá nespokojeností občanů. Gross se proměnil v Loutkáře a dovolím si připomenout, že než jsme odstartovali petici, byl nesouhlas tichý anebo (hůř) vůbec žádný. Tak jsme zapískali aut a chceme jiného rozhodčího.

Jenže vy jste chtěli přeznačit lajny, do toho změnit pravidla a pokud možno ještě mít rozhodčího.

Ukázalo se však, že pro vás na hřišti není místo.

Dveře jsou támhle.
    


Re: Několik poznámek k mému dopisu panu Malému alias Dentovi - ofr (web)
(09.03.2005 08:18:56)

ehm, to venku, za oknem(pokud máte ve své cele okna) - to je život, realita. Došlo Vám to vůbec někdy?
    


 - Vesničan (web)
(09.03.2005 12:29:25)

To co tu proběhlo je hra pro Divadlo politické satiry?
    


Jsem přesvědčena o tom... - allora (web)
(09.03.2005 15:10:26)

...že pan Brož je bezesporu Správným Občanem.
{wink}
    


 - Sharkan (web)
(09.03.2005 19:38:44)

Díky za tento spot i komentáře k němu. Také mám problémy s tím, koho volit. ODS, která by byla mou přirozenou volbou, diskvalifikují v mých očích někteří lidé v jejím vedení. Přiznávám, že jsem uvažoval o tom, že bych svůj hlas dal některé malé straně, nejspíše Cestě změny. Dokud však sedí v její kanceláři lidé typu pana Brože, byl by to omyl. Takže ještě jednou díky.
    
HotLinks
Zpět na článek