.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

11.03.2005



Poslouchat, když se baví cizí lidé se nemá. Když se baví nahlas, nedá se nic dělat. Člověk se alespoň dozví něco poučného a má o čem napsat.

Tento rozhovor jsem vyslechl v restauraci divného jména, v městečku X.

"Švára dělal ve firmě, kde brali jen blížence a nebo ryby. Jiný ne."
"Proč nebrali jiný?"
"Nevim, kvůli astrologyji asi."

Je jedno, kdo se tak bavil.

Dotaz pro všechny, kteří na astrologii věří:

I kdybychom připustili, že má astrologie „něco do sebe”, dělali byste ve firmě, kde si šéf vybírá lidi podle znamení, ve kterém se narodili?

Nemám na astrologii názor. Nestudoval jsem tuto nauku (úmyslně nepíši „vědu”). Neznám díla předních astrologů, neznám podstatu, nechci odsuzovat něco, o čem nevím skoro nic.

Ale...

Máme zákony na ochranu zaměstnanců před diskriminacemi. Nikdo by vás neměl v práci diskriminovat kvůli věku, pohlaví, náboženskému přesvědčení, sexuální orientaci.

Co diskriminace na základě příslušnosti ke znamení zvěrokruhu?

Svět se zbláznil {smile} Ale to vím už dávno, a astrologie na tom nic nezmění.


Zadal White Dog, 11.03.2005 23:53:31, 25 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1318

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Každý jsme praštěný jinak. - Pavel Šrubař (web)
(12.03.2005 00:08:44)

Proč by majitel soukromé firmy neměl mít možnost vybírat si své zaměstnance?
Pokud jsou všichni narození v jednom nebo dvou měsících, alespoň se mohou na jedné velké podnikové párty oslavit všechny narozeniny najednou a zaměstnanci pak nebudou těmito záležitostmi po zbytek roku rozptylováni.
    

Re: Každý jsme praštěný jinak. - Arthur Dent (web)
(12.03.2005 00:27:00)

Herdek, tomu říkám pragmatický důvod! {smile}
    

Re: Každý jsme praštěný jinak. - Solvina (web)
(12.03.2005 01:25:33)

Jakoze je fajn, ze dva mesice je cela firma v lihu a nikdo nic neudela?
    

Re: Každý jsme praštěný jinak. - malyfred (web)
(12.03.2005 02:23:39)

A neměli by se všichni rovnou i stejně jmenovat? Aby se to sfouklo i se svátkama za ráz! A nejlíp přijímat jenom Adamy a Evy protože pak se to dá spojit i s vánočníma premiema:o)
    

Re: Každý jsme praštěný jinak. - Jan Stanicek (web)
(12.03.2005 05:50:29)

Jiste, personalisticky dokumenty se budou od sebe lisit jeno rodnymi cisly ... ale i s tim by mel nekdo neco udelat ... usetri se spousta papira a mista na HD .....
    


Re: Každý jsme praštěný jinak. - ambivalentní (web)
(12.03.2005 08:01:50)

"Proč by majitel soukromé firmy neměl mít možnost vybírat si své zaměstnance?"

Hm... a proč by tu možnost mít měl? {smile}
    

Re: Každý jsme praštěný jinak. - j3sus (web)
(12.03.2005 11:32:18)

Protoze jsem blizenec? {smile}
    


Re: Každý jsme praštěný jinak. - Sharkan (web)
(12.03.2005 13:11:40)

Třeba proto, že je to jeho firma, že ty lidi platí ze svého a je tedy jen na něm, s kým chce nebo nechce pracovat?
    


 - kr4UT1k (web)
(12.03.2005 09:56:51)

Věda = nauka, né?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(12.03.2005 10:24:18)

"Vědět" nerovná se "učit" a "učit" neznamená "vědět", né? {smile}
    


Re: - White Dog (web)
(12.03.2005 13:24:54)

{smile}
    


Vubec - j3sus (web)
(12.03.2005 11:31:19)

Neholduji astrologii. Jsem nevzedelanec a negramot. Mozna proto ne. A mozna prave proto ne {smile}
    


 - Lokutus (web)
(12.03.2005 15:28:22)

Diskriminace se děje neustále a všude kolem nás. A nic s tím neuděláme.

F: Proč by měl mít pan ředitel jen krásné a prsaté sekretářky. Jakým právem odmítá ty ošklivé, ale neméně šikovné.

Ř: Proč by jiný pan ředitel měl mít jen ošklivé sekretářky. Jakým právem odmítá ty krásné.

F: Chtěla bych vidět ředitele, který při vstupním pohovoru odmítne uchazečku, protože je krásná.

Ř: Není problém. Stačí, aby u pohovoru asistovala jeho žena.
    


 - dgx (web)
(14.03.2005 03:32:24)

V astrologii se nevyznám, vím jen to, že všechna znamení mají stejnou "kvalitu", nedá se říct, že jedno je horší nebo lepší než jiné.

Tedy s jednou jedinou výjimkou, a to je znamení Vodnáře, lidé v něm narození jsou skutečně nadprůměrnější. Ale jinak je to prašť jak uhoď.

Proto nechápu, proč si vybírá jen ryby a bližence... Diskriminátor jeden!
    

Re: - Roj (web)
(14.03.2005 10:10:16)

Mylis se! Nadprumerni az genialni jsou jedine Stiri! Ale to ty jako nestir nemuzes ani tusit {smile}
    

Re: - Vesničan (web)
(14.03.2005 12:36:54)

Myslím, že jsem povinován tě vyvést, jakožto lev, z omylu.
    

Re: - allora (web)
(14.03.2005 12:47:49)

Jakožto štír jsem nucena vás ujistit, že pravdu má Roj.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(14.03.2005 13:52:40)

Jak vidno, tak Lvi a Štíři marní čas naprosto neproduktivními hádkami o druhé a třetí místo... za Rybami... {smile}
    

Re: - JVP (web)
(14.03.2005 15:36:41)

Pravda, pravda, ale s tím malým detailem, že ryby jsou až za vodnářem.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(14.03.2005 15:40:58)

Ale ano, myslet si můžete všichni co chcete, my Ryby víme, jak to je. Ale Vodnářům přiznám skvělé druhé místo, už proto, že jednu Vodnářku mám za sestru a druhou za manželku... {smile}
    

Re: - Vesničan (web)
(15.03.2005 17:22:46)

Ano, my lvi, co máme za partnery ryby, víme své. Tu iluzi je totiž třeba rybám ponechat.A genialita se nepropaguje. Ta je přirozeně vidět.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(15.03.2005 17:28:22)

S genialitou se tu voháněli Štíři... Mimochodem, užs to o ponechávání iluzí řekl Vesničance? {smile}
    

Neřekl. - Vesničan (web)
(16.03.2005 13:31:10)

Přeci jí nebudu kazit iluzi o tom, že žije přes dvacet let s úžasným chlapem, no né?!
    


jeste divnejsi - bbfm (web)
(17.03.2005 13:51:19)

znam osobne cloveka, ktery vybira sve zamestnance podle nejakych podivnych numerologickych pravidel odvozenych z jejich data narozeni .. a mysli to naprosto vazne .. {sad}
    

Re: jeste divnejsi - tyrkysova (web)
(20.05.2005 16:04:02)

Já věřím astrologii jako vědě(a teď rozhodně nemám na mysli vymyšlené horoskopy v časopisech),ale nikdy bych nikoho nikam nevybírala podle znamení,to je stejné jako vytrhnout cokoli z kontextu. Sestavit kvalitní horoskop umí jen odborník na tuhle vědu a bere v úvahu mnoho dalších vlivů než jen datum a postavení slunce v době narození...
Nevíme nic o tom,jestli ten zaměstnavatel astrologii studoval nebo to byl pouze dychtivý čtenář časopisu Astro,ale co se týče "diskriminace",já to beru tak,že je jen na zaměstnavateli,jaký klíč k obsazování lidí zvolí a má na něj právo(vždyť ho ani nemusí nikdo znát),protože soukromník není státní organizace a jakýkoli zásah do práv při jeho výběru zaměstnanců (pokud samozřejmě mohou pracovat)je také diskriminací.
    
HotLinks
Zpět na článek