.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

23.03.2005



žebráků a podobných živlů. Je to tak. Tito lidé, na které koukáme skrz prsty, plní ve společnosti velmi důležitou roli.

Poté, co jsem se ocitl pracovně ve středu Metropole, přicházím s bezdomovci do styku více, než na periferii. Ne že by se ve Vysočanech nevyskytovali, ale možnosti obživy jsou tam pro ně obtížnější.

Když jsem zaslechl mladou upravenou dámu, kterak svému příteli říká, že „nechápu, proč je všechny nenaženou do dolů. Mohli by dělat za bydlení a stravu a neobtěžovali by slušný lidi”, možná jsem s ní i trochu souhlasil. Ale jen trochu.

Bezdomovci a žebráci jsou vůbec zajímavá skupina. Dost o nich vědí a zajímavě o nich umí vyprávět třeba Ex-BigBoss nebo Exfízl. Oba se s nimi pracovně setkávali, i když každý z nich trochu jinak.

Bezdomovci a žebráci jsou většinou lidé, kteří mají schopnosti a možnosti svůj status změnit a vyhrabat se zase zpět mezi „normální”. Většinou jim ale chybí motivace a vůle. Samosebou výjimku tvoří lidé fyzicky nebo duševně postižení.

Ex-BigBoss i Exfízl (bývalý policista, co sám o sobě mluví ve stylu „když jsem fízloval tam a tam...”) se nezávisle na sobě shodli na tom, že člověk, který na dno společnosti spade z větší výšky, tedy z lepších poměrů a lepšího zázemí, se snadněji vzpamatuje než ten, který se na ulici „propracuje” z bídy. Kdo si dříve užíval blahobytu, ten většinou ví, jak mu to chybí, a má větší vůli s tím něco dělat.

Vrátím se od teoretizování k realitě. Vstoupit do tramvaje, kde se jeden nebo více bezdomovců vyskytuje, je skutečně zážitkem pro otrlé. A když si v tramvaji sednu, raději ani nechci vědět, kdo tam seděl přede mnou.

A ty jejich rozhovory. Třeba dnes se na zastávce u nádraží dva bavili ve stylu „odpoledne nemám čas, musim vole zařídit dost důležitejch věcí” a „na Frantu se vykašli, s tim bych už do kšeftu nešel” nebo „na mě je spolehnutí, dyť víš”. V ruce pivo, na sobě kalhoty, které viděly vodu naposled před tím, než šly do popelnice, ale vyzařoval z nich pocit obrovského pracovního nasazení a důležitosti. Připadá mi podle těch řečí, že tito lidé žijí v nějakém bludu. Že si myslí, že žijí normální život úspěšných a zaneprázdněných machrů, kteří se shodou náhod zrovínka na chviličku ocitli mimo, ale pochopitelně kdyby chtěli, tak pro ně není problém vydělat balík peněz a žít si jako král. Škoda, že jim to pořád kazí nějaký nespolehlivý Franta nebo „Lojza, na něj se vyser vole, ten jen kecá a slibuje.”

A teď k té užitečnosti. Bezdomovci a žebráci:
- kradou
- smrdí
- neplatí daně
- roznáší nemoci
- obtěžují slušné lidi


Málo kdo si však uvědomuje, že dávají příklad. Protože příklad nemusí být jen pozitivní, ale i negativní.

Kdo uvidí žebráka, může si uvědomit, kam až jde spadnout, pokud člověk příliš zpohodlní. Pokud takového člověka občas potkám, připomene mi to, že se mám starat o důležité věci, jednat zodpovědně (to, přiznávám, trochu zanedbávám), a vůbec se snažit a udělat vše pro to, abych se do stejné situace sám nedostal.

Takže až se příště potkáte s žebrákem nebo bezdomovcem, buďte rádi za motivaci, kterou vám dává.

Ale tolik by jich stejně být nemuselo... nemyslíte?


Zadal White Dog, 23.03.2005 16:56:15, 41 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1331

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

takze: - wake (web)
(23.03.2005 17:57:03)

vezmem brokovnicu a pujdeme dle nanopilotne-smicroveho vzoru desinfikovat a ozdravovat spolecnost ?{wink}
    


 - Freya (web)
(23.03.2005 20:15:18)

Když už jsme u toho desinfikování a ozdravování: dnes jsem byla nucena strávit asi pět minut v autobuse spolu s davem spolucestujících a jedním santusákem. Ten smrad mi musel nevratně poškodit nosní sliznici... Přísahala jsem si, že příště si na cestu vezmu láhev Sava s rozprašovačem. A budu dezinfikovat :-/
    

Re: dezinfekce - Vlk (web)
(23.03.2005 20:23:56)

Docela souhlasím - jeden si ke mně do kupé dnes přisedl ve vlaku a kdybych neseděl, tak asi z toho odéru asi upadnu. Ten by snad na sebe měl mít zbrojní pas, resp. by ho měla ověřit nějaká komise, jestli neporušuje zákazy chemických zbraní.
    

Re: dezinfekce - griffin (web)
(23.03.2005 21:08:36)

jo tak to se mi taky stalo. v metru s kamosem. tesne pred nami zastavil poloprazdej vagon. kdyz se zavrely dvere pochopili jsme proc. ten smrad byl naprosto nesnesitelnej, malem sem tam hodil salu. hned na dalsi stanici jsme byli radi, ze jsme vubec byli schopni vystoupit.

jinak jsme s kamosema rozlisovali nekolik druhu houmlesaku:
BBZ - bezdomovec bez tasky
BST - bezdomovec s taskou
BSIT - bezdomovec s igelitovou taskou
BSMT - bezdomovec s mnoha taskami
    

Re: dezinfekce - griffin (web)
(23.03.2005 21:09:15)

BBZ ma byt samozrejme BBT
    

Re: dezinfekce - White Dog (web)
(23.03.2005 21:13:13)

BBZ může být "bezdomovec bez zavazadla" {smile}
    


Re: dezinfekce - braggart (web)
(25.03.2005 09:47:22)

No ony i nektere naparfemovane zeny (leckdy i muzi) by mely mit zbrojni pas. U toho bezdomovce je ale videt uz na dalku, ze smrdi, kdezto u slusne oblecene damy to poznate, az ten litr "vonavky" na vas zavane.
    


k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(23.03.2005 23:42:04)

1) Ze bezdomovci kradou je lez. To je stejne jako rict cernovlasi kradou. Proste normalni xenofobie{wink}

3) smrdi - to je pravda, ale ja se myji a stejne o me lide tvrdi, ze smrdim, protoze proste miluji cesnek{wink}

3) Neplati dane - souhlasim, ale oni si ani nic ze systemu, ktery ty dane vybira neberou. Neberou zadne socialni davky, duchody ani nic podobneho. Problem je to snad jen u zdravotniho pojisteni, pokud se dostanou do spitalu.

4) roznasi nemoci - stejne jak 1) vidam kazdy den v saline tolik "slusnych pracujicich", kteri si pri kychnuti nedaji ani ruku pred pusu, ikdyz je ta salina narvana...

5) obtezuji slusne lidi - to same. Nekteri obcas jo (kdyz jsou opili), ale vetsina ne.

Zebranim se da vydelat na celkem slusne zivobyti, ale i sberem papiru, lahvi... Nekteri a mozna je jich vetsina, jsou bezdomovci cilene, protoze treba prave nechteji platit dane a chteji si za svuj zivot odpovidat pouze sami... Samozrejme jsou i taci, kteri propadli skepsi, ale proste pro nektere to je zivotni styl. Nemit zadny majetek - absolutni svoboda {smile}

A na zaver jedno moudro {smile} Ptal se jeden chlapik buddhistickeho mnicha: "Proc davate tomu zebrakovi penize, kdyz vite, ze je zdravy, ale nechce se mu pracovat?" "Neni dulezite, jestli je ten clovek liny, ani co s temi penezi udela. Dulezite je, ze vam dal tu moznost ho obdarovat." {smile}

Ale na druhou stranu musim rict, ze setkani s bezdomovci na nadrazi v Lyonu byl pro me celozivotni zazitek{wink}
    

Re: k uzitecnosti ;) - Agáta (web)
(24.03.2005 08:55:22)

Zebranim se da vydelat na celkem slusne zivobyti, ale i sberem papiru, lahvi...

Tak s tim žebráním zkušenost nemám, ale když jsem naposledy likvidoval papírový odpad z kanceláře, vyplatili mi závratných 0,95 Kč/kg. Tak tímhle bych se rozhodně živit nechtěl.
    

Re: k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(24.03.2005 14:06:29)

Nikdo te nenuti, je to tva volba {smile}

Kolem naseho baraku jezdi jeden kazdou sobotu s karkou a vybira papir z popelnic. Jelikoz to uz dela nekolik let, lide ho znaji a sami mu papir k popelnicim vytridi.
    


Re: k uzitecnosti ;) - White Dog (web)
(24.03.2005 09:27:57)

K bodům 1 až 5 - jedná se o takové povrchní hodnocení, kterému věří 99% lidí v mém okolí. Nic není absolutní pravda.
    

Re: k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(24.03.2005 14:32:21)

Souhlasim, vsechny nazory v tom clanku jsou velmi povrchni{wink}

Jeste bych se vratil k te motivaci - ta muze byt samozrejne i opacna. Muze ti ukazat ten bezstarostny svet bez vstavani do prace, neprijatych hovoru, boticek na kole, reklam ve schrance, inkasa, otravneho souseda, pitomeho sefa, danoveho priznani...{wink}
    


Re: k uzitecnosti ;) - Lokutus (web)
(24.03.2005 12:53:33)

3) Právěže si ze systému berou. Používají veřejné komunikace pro pěší, jezdí hromadnou dopravou, používají lavičky v parku, všude po sobě zanechávají odpadky, které musí městská správa uklízet atd. atd.

5) Obtěžují slušné lidi v mnohem větší míře, než se kdy ti slušní lidé obtěžovali navzájem.

A i kdyby si chtěli za svůj život odpovídat sami, tak to prostě nejde. Jsou závislí na infrastruktuře, jako my. Ač si neplatí zdravotní pojištění, využívají zdravotnictví. Ač neplatí daně, využívají spoustu věcí, které se z těch daní platí. Takže se nejedná o absolutní svobodu a ti lidé nejsou nezávislí. Je to ta horší forma života - jsou to paraziti. Jsou závislí na tom, kdo jim co dá. Chlast si koupí za peníze, které vyžebrají, na jídlo si zajdou do Naděje a podobných organizací. Tamtéž také dostanou vyřazené hadry.
Zajímalo by mě, zda by existovali nějací bezdomovci, kdyby jim bylo toto všechno odepřeno. Nikdo by je neošetřil, nikdo by jim nedal ani korunu, nebo triko na sebe, neměli by co jíst a pít, kde spát, co si obléci, kudy chodit atd.
    

Re: k uzitecnosti ;) - Obda (web)
(24.03.2005 13:32:59)

Ne, neexistovali. Ti schopni by zacali pracovat/krast a ti ostatni by chcipli hladem/zimou atp.
    


Re: k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(24.03.2005 14:23:00)

Pravda, verejne komunikace, to je opravdu velka zatez pro system, kdyz ten cistici stroj tam projet stejne musi...

Lavicky v parku nici spise pubertaci, nez bezdomovci.

Me osobne tedy mnohem vice obtezuji ti slusni lide - treba ti v nablyskanych autech, kteri nerespektuji predepsanou rychlost, zakazy predjizdeni apod. Pak treba ti, kteri, kteri me svym neuvazenym rozhodnutinm pripravi o tisice korun, mam na mysli politiky - o tolik penez, o kolik me okradla statni sprava by me nepripravili vsichni bezdomovci sveta{wink} A to jsou preci take "slusni" lide.

Kdyby jim nikdo nedal korunu... to je dobre, ze jsi to napsal, protoze to je v tom mem predposlednim odstavci. Umet nekoho obdarovat je dar. Kdo ho nema, tak to nepochopi.

Samozrejme kazdy je uz ze sve podstaty fyzickeho tela zavisly - na jidle (nekteri i na alkoholu), ale to je vse. My ostatni jsme zavisli na mnoha dalsich vecech, ktere nas stresuji.

Paraziti - to jsou vlastne vsichni tvorove v prirode - kazdy zije na ukor nekoho. Kazdy z nas je parazit. Co je spatneho na tom, ze nekdo zije z daru? Pokud nikoho neokrada, tak je to snad uplne v poradku, ne? Vis kolik veci by se bez daru vubec neuskutecnilo, kolik nadhernych staveb by nevzniklo (treba nase narodni divadlo)?{wink}
    

Re: k uzitecnosti ;) - Lokutus (web)
(24.03.2005 19:49:06)

To už jsi trochu MM. Jen jsem reagoval na tvůj příspěvek. V něm zaznělo, cituji:

...souhlasim, ale oni si ani nic ze systemu, ktery ty dane vybira neberou...

A já ti dokázal, že si ze systému berou a jsou na něm závislí. Toť vše. Bavíme se o principu.
    

Re: k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(25.03.2005 09:23:31)

Dobre, jestli si chces hrat se slovicky, tak ja to upravim.

Zdravotnictvi, to je jediny problem, ale o tom jsem psal. Jinak je ale jejich parazitovani na systemu naprosto nicotne a ze jsou na nem zavisli jsi mi nedokazal. Pokud jsou zdravi, nejsou zavisli ani na tom problematickem zdravotnictvi.

Argumenty, ze si vyzebraji, nebo dostanou od Nadeje jsou zcela liche, protoze to jsou dary a ty nejsou zarazeny v systemu.
    

Re: k uzitecnosti ;) - Lokutus (web)
(25.03.2005 11:09:04)

Se slovíčky si hraješ jen ty, člověče. Řekl jsi, že si bezďáci nic ze systému neberou, já řekl, že berou. Je úplně jedno, co a kolik, skutečnost je taková že si ze systému berou a nic do něj nedávají. Takže jsi nemluvil pravdu. To je PRINCIP.
    

Re: k uzitecnosti ;) - braggart (web)
(25.03.2005 14:40:25)

Protoze chodi po chodnicich? Kdyz neumi letat, co jim zbyva... Pokud tohle beres jako PRINCIP, tedy uznavam - nemam pravdu.

Kez by vsichni cerpali ze systemu jako bezdomovci, to bysme mohli rozhazovat rozpoctove prebytky do vsech koncin sveta {smile}
    


Re: k uzitecnosti ;) - ambivalentní (web)
(26.03.2005 10:33:37)

A napadlo tě třeba, že ti lidé, předtím než se stali bezdomovci, žili normálním životem? Že platili daně a zdravotní pojištění tak jako všichni ostatní? Že si vlastně tomu systému "předplatili"?

Ne, jsem dalek toho obhajovat bezdomovce - nedám jim ani korunu, nechovám k nim ani nejmenší ohledy a z MHD je na potkání vyhazuju. Ale přijde mi, že i oni museli do systému přispět svým dílem - stejně jako úplně každý, kdo aspoň pár let pracoval, nacpali státu do chřtánu statisíce.
    

Re: k uzitecnosti ;) - Arthur Dent (web)
(26.03.2005 10:39:20)

Ve vztahu ke státu neexistuje nic jako "předplácení"... V té době platili na tehdejší bezdomovce. Stejně jako u důchodů - dnešní důchodci si myslí, že si "vydělali na svoje důchody" - a šeredně se mýlí! Vydělávali na tehdejší důchodce. Na jejich důchody vydělávají dnešní pracující!
    


 - JM (web)
(24.03.2005 06:27:31)

Co ten Lyon trochu ozřejmit? Jet tam, abych o něco nepřišla, nebo nejet, abych event. o něco nepřišla? Myslím, že tato skupina lidí je spíš záležitost velkých měst, u nás na vystrkově by si toho moc nevyžebrali a věřím, že většině by bylo trapné natáhnout ruku před bývalého spolupracovníka, nebo souseda.
    

Re: - braggart (web)
(24.03.2005 14:26:10)

No moc se mi o tom Lyonu psat nechce, jsou to opravdu nechutnosti pro silne zaludky...
    


 - Tokugawa (web)
(24.03.2005 07:42:15)

No... možná byste si všichni mohli uvědomit, že jsou to LIDÉ. A trochu přehodnotit svůj postoj k nim. Stejnětak ultrapravicový názor, že:
'Bezdomovci a žebráci jsou většinou lidé, kteří mají schopnosti a možnosti svůj status změnit a vyhrabat se zase zpět mezi "normální".'
Jste k pláči víc než oni.
    

Re: - White Dog (web)
(24.03.2005 09:25:49)

Názor že ´Bezdomovci a žebráci jsou většinou lidé, kteří mají schopnosti a možnosti svůj status změnit a vyhrabat se zase zpět mezi "normální"´ není z mé hlavy, ale od lidí, kteří s těmito lidmi delší dobu přicházeli do styku a systematicky pracovali. A od lidí, kteří jsou s těmito lidmi schopni mnohem většího "soucítění" než já, protože je opravdu znají z reálu.
    


Re: - White Dog (web)
(24.03.2005 09:30:43)

Teď jsem si vzpomněl na krásné moudro z nějakého westernu. Pistolník říká, kolik má na svědomí obětí: "25 černochů, 17 indiánů, 47 mexikánů, 9 bělochů. Ale ten, koho jsem zastřelil, pro mně nebyl mexičan, negr nebo rudoch, ale v prvé řadě ČLOVĚK!"
Není to doslovné a nevím, z jakého filmu to je, ale kamarád hvězdář to často cituje {smile}
    

Re: - Lojza (web)
(24.03.2005 09:42:16)

A to já měl tuhle na svědomí 8 dvanáctek, 4 fernety a sklenku šampusu, ale jako ČLOVĚK jsem si nepřipadal... a asi ani nevypadal....
    


Re: - Marian Kechlibar (web)
(24.03.2005 16:46:08)

Grrr.
Nevim, co je na vyse zminenem nazoru ultrapravicoveho. Ja nicmene zase nesnasim standardni levicovy nazor, ze komu se nedari, tak je to zpusobeno osklivou zlou spolecnosti, a to pokud mozno temi bohatsimi, a ze si za to vubec nemuze sam, protoze je jenom hrickou jinych sil.
Uvedom si, ze v tom samem svete, ve kterem ziji bezdomovci, vylezl jednonohy horolezec na Mt.Everest, astmatici vyhravaji olympijske medaile, matematik Ramanujan se vyhrabal z chude indicke vesnice do londynske akademie a Josef Lada se stal ze selskeho synka, jakych bylo dvacet do tuctu, vynikajicim malirem. A o cem to vsem je? O vuli a tvrde makacce na tom, cemu se rozhodnu venovat kus zivota. Pot, drina, krev, slzy, a jedno procento nadani - ale kazdy ma na neco nadani.
Ostatne vuli bezdomovcu k praci na sobe samotnem muzes videt z projektu Novy prostor - ti, co se k nemu pridali, jsou na tom dneska docela dobre a uz bys je na ulici asi ani za bezdomovce nemel. A pritom se po nich nechtelo nic vic nez dbat trochu na zevnejsek, nechlastat pri prodeji a byt slusny k lidem - o jak diskriminacni podminky, ze?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(24.03.2005 17:43:57)

Ve Francii byl svého času prezidentem jistý Valéry Giscard d'Estaing. A protože byl estét a navíc docela levicový, tak se mu nelíbili bezdomovci, polehávající po ulicích Paříže. Nechal pro ně tedy postavit byty a nastěhovat je tam.

Jaké bylo jeho rozčarování, když se na jaře opět všichni bezdomovci vrátili do pařížských ulic, už jsem se nikde nedočetl.

Pikantní perlička na závěr: Ano, je to tentýž d'Estaing, který je teď nějakým vysoce postaveným činovníkem Evropské unie.
    

Re: - braggart (web)
(25.03.2005 09:44:19)

No jiste, pro nekoho je to zivotni styl. Starat se o byt a platit najem, vodu, elektrinu, neztratit klice? Takovy bezdomovec si rekne: "Ale nemusim, nemusim!"{wink}
    


Re: - Tokugawa (web)
(25.03.2005 07:23:54)

Ultrapravicové je na tom názoru myšlenka, že když si bezdomovec řekne, tak si najde vlastními silami byt a práci a bude to. Nebo snad práci a potom byt? Dostane práci, když nemá kde bydlet a tudíž na sebe dbát? Když nedostane práci ani bydlící člověk pokročilejšího věku?
Anebo. Dostane byt když nemá práci a tudíž peníze na byt? Když ten byt nedostane ani mladí manželé, oba pracující?
My všichni jsme před bezdomovci v obrovské výhodě a přesto je plno věcí, které dokážeme vyřešit v této společnosti jen s největším úsilím. A to k tomu máme podmínky, které bezdomovci nemají.

Co se týče Nového Prostoru. A co? Tak si prodejce vydělá na jídlo, na nějaké svršky v sekáči a tím to končí. Nebo se domníváte, že si mohou z výdělku časopisu zařídit aspoň podnájem? Cha.

Ten zmiňovaný ultrapravicový názor mě pěkně... leze na nervy. Ovšem absolutně nepopírám, že někteří bezdomovci nemusí chtít (resp. mít vůli) se vrátit. Ovšem rád bych viděl vás ostatní, zabezpečené, kteří se dostanete do stejné situace, ve které jsou i ti bezdomovci. Až zjistíte, že není nikdo z vašich blízkých, kdo by vám podal pomocnou ruku. Až se budete muset začít hrabat v popelnicích, jinak byste zemřeli hladem. Až budete muset začít za vyžebranou dvacku chlastat laciné krabicové víno, abyste tomu "údělu" aspoň trochu odlehčili, až začnete smrdět, protože se nebudete mít kde umít, oholit a ostříhat, nebudete si mít čím utřít zadek. To se vám to bude vracet zpět, jedna báseň.

Neříkám, že vím, jak problém bezdomovců vyřešit. Jen mě nasral ten názor nahoře.
    

Re: - Tokugawa (web)
(25.03.2005 07:25:42)

Dělám v rozčilení hrubky ;o)
    


Re: - Marian Kechlibar (web)
(25.03.2005 19:08:28)

Hleď, Tokugawo, a kolik myslíš, že my zabezpečení vynakládáme energie na to, abychom se do této situace pokud možno nedostali? Stát se bezdomovcem není zas takové anonymní a náhodné neštěstí jako dostat rakovinu, aby to člověk nemohl ovlivnit, nebo jo? K tomu se musíš trochu "propracovat".
    


Re: - ambivalentní (web)
(26.03.2005 11:05:33)

A což takhle resocializační tábory pro bezdomovce? Pochytat je po ulicích, vydezinfikovat, umýt, ostříhat, oholit a strčit do ohrazených kempů, kde by zase získali základní hygienické a společenské návyky, procházeli lékařskými prohlídkami, posilovali by, učili by se o fungování společnosti, absolvovali rekvalifikace. Měli by k dispozici kněze a psychology. Část týdne by internovaní pracovali na táborové farmě a pěstovali si jídlo, zbytek týdne by hromadně dojížděli do práce k externímu zaměstnavateli, kde by vydělávali peníze. Část by šla na provoz tábora a na drobné kapesné, zbytek by se jim spořil na stavební spoření. Po dosažení cílové částky stavebního spoření by jim poradce pomohl vyřídit nové doklady a novou identitu, najít bydlení a vhodnou práci, aby mohli tábor opustit. Do společnosti by se vracel úplně nový člověk.
Možná, že by se našli i tací, kteří by z tábora ani odejít nechtěli. A možná by se našli i tací, kteří by se po skončení pobytu chtěli stát spolupracovníky projektu a poradci svých bývalých bezdomoveckých kolegů. Ze začátku by celá věc byla nákladná, ale s trochou úsilí (až by se rozjela farma a našli se zaměstnanci ochotní zaměstnávat internované) by se takové zařízení mohlo stát i soběstačným.

Zároveň se spuštěním táborů by se zrušily veškeré charity a spolky, poskytující pomoc a podporu "divokým" bezdomovcům; jejich činnost by se přesunula do táborů. V přechodném období (od listopadu do března {big grin} by rovněž byly náhodně vybrané vozy MHD osazeny neuniformovanými příslušníky pořádkových sil, kteří by byli oprávněni bezdomovce vyhazovat rovnou ze schodů zpět na perón. Tím by se podmínky pro divoké bezdomovce zhoršily natolik, že by mnozí vyhledali tábory raději dobrovolně. Mohlo by být vyhlášeno i bezplatné telefonní číslo, na kterém by mohli občané zavolat odchytovou službu a upozornit na volně pobíhajícího bezdomovce. Během prvních tří měsíců by se jistě podařilo zredukovat populaci divoce žijících bezdomovců na dvacet procent původního množství - a věřte, že to už by bylo na čistotě města znát.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(26.03.2005 11:07:46)

To už dělal, jak jsem výše psal, Valéry Giscard s výsledkem víc než tristním.
    


 - Lokutus (web)
(24.03.2005 12:39:41)

Těžko něco bezďákům vyčítat, když si na nich nikdo nic nevezme. Jediné co mají, je jejich život a ten nestojí ani za tu námahu.

Každé léto jsou u nás na louce a okolo přehrady hromady hadrů, dek a odpadků, jak si tam bezďáci ustelou. Pravidelně jim to vyhazujeme do popelnic a oni si to se stejnou pravidelností zase z těch popelnic berou. Co s tím nadělám? Místo krásného prostředí se všude válí hromady odpadků.

Ovšem největší lahůdka byla když se kdysi jeden vyzvracel v noční tramvaji, kde jsem jel i já. Vůbec mi nepomohlo, že jsem seděl na druhém konci vozu, než on. Měl ty zvratky takové řídké, takže se rozlili do těch drážek v podlaze a pomalu těmi drážkami dojely až ke mně. Měl jsem dilema. Zvednout se a počkat si třičtvrtě hodiny v desetistupňovém mrazu na další tramvaj, ve které může být také bezďák, anebo uklidnit žaludek a tu půlhodinu v tramvaji přečkat i se zvratky a smradem, který se celým vozem solidně linul. Vydržel jsem to.

Jeden čas ti řidiči ani netopili, aby bezďáky odradili. Bylo to k ničemu. Všem byla kosa a bezďáci tam jezdili stejně.
    


Malé varování: - KITI (web)
(24.03.2005 13:11:51)

Občas mívám vizionářské sny a protože tenhle byl barevný, širokoúhlý a o bezdomovcích, svěřím se:
"Restituovala jsem rozsáhlý přírodní areál s lesy, potoky, skalními masivy a jeskyněmi. Na první pohled ráj. Když jsem se večer jela podívat na svůj majetek, nalezla jsem celé území obsazené bezdomovci, feťáky, tmavšími spoluobčany a kriminálníky. Všude pálili ohně, cosi pekli, hodně pili a řvali a hlavně jich tam bylo moc. Nejhorší pohled byl na špinavé a polonahé děti. Když jsem se jich ptala, co tam dělají, řekli mi, že tam založili vlastní republiku." Tak teď nevím...
    

Re: Malé varování: - Lokutus (web)
(24.03.2005 19:50:52)

Řešení je nasnadě. Založit si vlastní republiku a vyhlásit jim válku.
    


Po pravde receno... - Point* (web)
(25.03.2005 05:06:03)

...ja se na chudaky pres prsty nedivam, jsou a budou vsude, no a kdyz uz je zname,kolem nich chodime, je zde predpoklad, ze pokud by se "zadarilo" a my upadli mezi ne,tak tam mame aspon kamose...

Nikdy?? Nerikejte to,podobne tvrdili hodne bohati a uspesni lide{wink})
    


 - JM (web)
(25.03.2005 06:19:48)

KITI jste prezident ještě nejmenované republiky !? co následnými problémy, já bych raději nerestituovala.
    

Re: - KIITI (web)
(25.03.2005 06:52:56)

Ne, raději jsem založila novou církev SZR (Svátost zdravého rozumu) a modlím se, aby nám Hospodin v této zemi zdravého ducha zachoval...
    
HotLinks
Zpět na článek