.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

31.03.2005



A přesto to dělám. Ani vy nemusíte... O čem že je řeč?

V pondělí jsme vyrazili autem na návštěvu... Jedu, jedu, a najednou jel proti mně člověk a nesvítil. Povídám manželce: „Hele, nesvítí... Mám mu bliknout?” A manželka mi odpověděla: „Dyk už se svítit nemusí, je letní čas!”

Nebudu se bavit o letním čase ani o zimním svícení. Racionální argumenty pro svícení a proti svícení byly omlety ze všech možných stran, nebudu se v nich tedy vrtat a přidám jeden naprosto neracionální argument: Jsem líný! Jsem líný soustředit se na to, že ode dneška nemusím a od zítřka musím, tak svítím celoročně.

Co vy? Svítíte celoročně nebo jen v zimě? A proč?


Zadal Arthur Dent, 31.03.2005 8:57:40, 75 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1339

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Tokugawa (web)
(31.03.2005 09:05:06)

Dokud jsem ještě měl automobil, svítil jsem celoročně. Nikoliv kvůli lenosti, nýbrž kvůli pocitu, že trošku napomáhám bezpečnosti provotu.
    


 - allora (web)
(31.03.2005 09:07:13)

jo, jo, celoročně. Sednu do auta a automaticky zapnu světla. V autoškole do nás hustili, že je lepší být viděn, což, jak jistě uznáš, obzvláště v mém případě platí {big grin}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 09:09:10)

No... Pokud chceš být opravdu dobře viděna, tak si pořiď xenony a jestli budeš chtít, tak ti ubastlím čtyři modré blikající LEDky! {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 09:10:52)

Nebo mám ještě lepší nápad: Z modrých LEDek nápis "ALLORA JEDE!" {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(31.03.2005 09:19:04)

Modrý LEDky jsou OUT. Tuhle sezonu je IN zelenožlutá.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 09:20:40)

Zelenožlutá je eklhaftní... Ale kdybych místo modrých nasadil UV LEDky, to by se teprv děly věci... UV má přeci tu krásnou vlastnost, že na ně nelze zaostřit... {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 09:31:36)

Aby nedošlo k omylu - UV jako "Ultrafialové", nikoli "ústřední výbor"... I když ani na ten nelze pořádně zaostřit {smile}
    

Re: - dgx (web)
(31.03.2005 10:14:12)

a 'LEDky' jakožto 'Light Emitting Diode', nikoliv 'armádní ledky', natož armádní ledky ústředního výboru.

Mimochodem, nedávno jsem slyšel nové diody LED, netuším však, jakou mají svítiost. Značka Zeppelin...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 10:19:35)

Ty svítí báječně. Používají je při tuningu vzducholodí...
    

Re: - jerry.hadr (web)
(31.03.2005 11:37:34)

na morave jsou též znamé pod názvem "řízený cepelín"
    

Re: - Roj (web)
(31.03.2005 19:19:00)

Nejlip jsou videt ty ultrazeleny!
    


Re: - allora (web)
(31.03.2005 10:23:21)

Já teda nevím, ale ten ledkovej nápis by mi mohl slušet, co? {wink}
    

Re: - NNico (web)
(31.03.2005 11:31:58)

To určitě{smile} A když ten nápis bude viset na přední klokaní kleci orámovaný něčím echt fajnovým - nejlépe 100W vanami, to i plíživé Avie budou uskakovat pardálím skokem z cesty{big grin}))) To pak silně zvýší Tvou bezpečnost a eliminuje případné překážky v trase. Jen pozor na kolisty, abys je tím tlakem světla nesfoukla{big grin})
    

Re: - allora (web)
(31.03.2005 11:43:38)

Jo, NNico, teď jsem si to živě představila - usednu, nastartuju, zapnu světla, opodál stojící Avia se převrátí a bude trtat pryč, kolaři popadají domino efektem...
{smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 12:07:29)

Budeš-li stát před zdí a mezi autem a zdí bude člověk, tak na té zdi zůstane vypálený jeho rentgenový snímek...
    

Re: - allora (web)
(31.03.2005 12:33:43)

Teď jsi mi připomněl knížku, kterou jsem kdysi četla a strašně ráda bych se k ní znovu dopídila. Byla o tragédii v Nagasaki, ale zaboha si nevzpomenu na název.
To je samozřejmě téměř off topic {smile}
    

Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - Gerzon (web)
(31.03.2005 14:11:19)

Kdyby tisíc sluncí?
    

Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - Nimra (web)
(31.03.2005 14:43:35)

Jasnější než tisíc sluncí
    

Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - allora (web)
(31.03.2005 14:45:59)

Dík za tip, zkusím to najít.
    

Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 16:02:25)

Autor se jmenoval, tuším, Junek
    


Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - Jirka[2]
(31.03.2005 17:15:34)

Název Jasnější než tisíc sluncí
Podnázev osudy atomových vědců
Aut.údaje Robert Jungk

;)
    

Re: ... ale zaboha si nevzpomenu na název - Roj (web)
(31.03.2005 19:22:02)

To jsem kdysi pred 25 lety cetl. Ale ten nazev byl hodne nacazenej {smile}
    


Re: - Tokugawa (web)
(01.04.2005 07:17:42)

Alloro, podívej se tady na seznam literatury, kterou o Japonsku mám. Knih o Nagasaki a Hirošimě je tam několik :o)
[www.japonsko.info/seznam.php]
    

Re: - Tokugawa (web)
(01.04.2005 07:18:48)

Saprlot, koukám, že bych měl ten seznam pomalu aktualizovat...
    


Re: - spacák (web)
(31.03.2005 10:44:57)

taky tak. mám to zautomatizovaný. jednou rukou otáčím klíčkem a druhou automaticky světla. a ještě mám jeden prapodivně nacvičený grif a to pocit připoutání. když se zapomenu přivázat, tak zhruba po půl minutě jízdy se objeví pocit nepohodlí, říkám si co to je, jó jasně, necítím pásy.
ale jinak už jsem naprosto normální. {smile}
    

Re: - allora (web)
(31.03.2005 11:39:40)

Hehe, pásy...já bez nich mám pocit, že mi táhne na břicho, tak se raděj poutám, bych nemrzla {wink}
    


Re: - Roj (web)
(31.03.2005 19:25:55)

Ja svym spolujezdcum rikam: "Pripoutejte se, jinak se neudrzite na sedadle"
Sam to mam jednosussi v tom, ze se muzu zaprit o volant, ale stejne se poutam. V zatackach je to o hodne pohodlnejsi {smile}

Svitim, protoze svitici auto budi vetsi respekt a pohodlneji se jede a predjizdi.
    


 - mira (web)
(31.03.2005 09:22:40)

Jasně, že svítit, wtz!

"Nesvítiči" většinou argumentují tím, že v letě je přece světla dost. To je blbost jak cyp! Bo na slunku je to kolikrat ještě horši. Nebo kdyz se střida světlo_stín treba v lese... Holt modři svíti furt.
    


Ilustrační obrázek: - aTeo ;) (web)
(31.03.2005 09:35:36)

[www.pixy.cz/pixylophone/obrazky/frodo-nemusis.jpg]
(autorem je pixy {smile}
    

Re: Ilustrační obrázek: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 09:38:38)

Přesně na ten obrázek jsem si vzpomněl, když jsem to psal...
    


nemusim, ale svitim - mudd (web)
(31.03.2005 09:53:29)

{smile}
    


taky svítím furt - mates (web)
(31.03.2005 09:58:21)

primární důvod je bezpečnost a v těsném závěsu též zmíněná lenost.
    


 - Lojza (web)
(31.03.2005 10:13:32)

Já jsem si svůj vehikl (francouzskej kastról na šneky) nechal v servisu poštelovat přes počítač a od tý doby se světla rozsvítěj asi vteřinu po nastartování samy. A jsem spokojenej, protože mám klid.
    


Kdesi - crw (web)
(31.03.2005 10:44:35)

jsem četl totálně zhovadilej argument, že když se svítí, tak auto má spotřebu asi o deci na 100km víc a tak je vlastně celozimní svícení výsledkem ropný lobby. Dlouho jsem se tak nenasmál.

Svítím celoročně, protože jsem rád viděn a už to dělám úplně automaticky, i když jen otáčím auto na parkovišti.
    

Re: Kdesi - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 10:53:41)

Nebylo to tohle? [www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001]
    


 - Robert (web)
(31.03.2005 11:11:30)

Taky svitim cely rok, kvuli bezpecnosti. To s tou spotrebou me pobavilo {smile}
    


Svítím pořád (když jedu, samozřejmě...). - Vlček (web)
(31.03.2005 11:58:58)

Taky automaticky rozsvěcím po nastartování (a stejně automaticky zhasínám, když dojedu, pípání vlastně ani nepotřebuju). Svítit by se mělo povinně celý rok (nechápu toho mentálně retardovaného poslance, který navrhoval, aby se povinné zimní svícení zrušilo). Osvětlené auto je jednoznačně líp vidět, ale musí svítit tlumenými světly, ne parkovačkami, jak si myslí někteří blbové - že to stačí... Nestačí!!! Problém je pak ale v tom, že neosvětlené auto není v řadě svítících vidět. Právě proto by měli povinně svítit všichni a ne to nechávat na uvážení řidiče. Pak by taky bylo míň pravděpodobné, že si někdo zapomene rozsvítit když se setmí, v mlze, v dešti. Dřív se říkalo: "Rozsviť, když potkáš tři svítící auta." I tohle váhání, kdy už rozsvítit a kdy "je ještě to dobrý" by povinnost svítit odstranila. Vzpomeňte si, kolikrát už jste ve městě v noci na ulici ozářené lucernami viděli zhasnuté auto. A ještě něco - když jsem v zimě potkal někoho zhasnutého, upozornil jsem ho, ale ne blikáním dálkovými, to by si mohl myslet, že je tam třeba radar, úplně zhasnout a rozsvítit je pochopitelnější. Docela to funguje.
    

Re: Svítím pořád (když jedu, samozřejmě...). - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 12:09:04)

To s tím zhasnutím a rozsvícením je dobrej nápad...!
    

Re: Svítím pořád (když jedu, samozřejmě...). - E.T. (web)
(01.04.2005 07:51:41)

Jo jo dobrej napad - přiznávám že se mi to jednou stalo (zapoměl jsem rozsvítit na jižní spojce) jenže to byl starej ruskej stroj z roku 69 tak sem v prvni chvíli připisoval troubeni za nějakou provokaci... Naštěstí mi to teda docvaklo sle s tím zhasnutím by to bylo asi jeste jasnejsi...
    


UPRAVENE NESVICENI... - Point* (web)
(31.03.2005 12:04:41)

Jedu, jedu, V NOCI ( !!!) a najednou jede proti mně parta v upravenym bouraku a nesvíti. Povídám : "Hele, nesvítí, ti debilove nejsou vubec videt... Mám jim bliknout?" A kamoska mi odpověděla: NE !! NEDELEJ TO !! CHCES MIT PROBLEMY?? RADA BYCH ZUSTALA NAZIVU...

V Americe cas od casu(stalo se mi nekolikrat)v noci narazite na velmi nebezpecne klany, kteri ZASADNE nesviti NICIM. Jde (krome jinych dobrodruhu)i o drogove mafie...to casem poznate spolehlive!!

Ta rada neupozornovat, nevsimat je opravdu dulezita!! Hold,clovek se porad uci...
    

Re: UPRAVENE NESVICENI... - Ebo (web)
(31.03.2005 12:47:39)

Ano ano.. a tady u nás v Čechách proto zásadně neblikejte na cyklisty, kteří nesvítí! Neb patří také do mafiánských klanů, ovládají kung-fu a další 3 bojová umění, v brašně mají obrovský zbrojní arzenál a ještě než do něj stačíte najet, tak z vašeho auta zbude ohořelej vrak {big grin}

Poznáte je dle strašně rychlé jízdy i do kopce, zásadně nejezdí v trikotech a jezdí samostatně, nikdy ve skupinkách a na kolech absolutně neznámé značky.

Tak bacha na ně! {wink}
    

Re: UPRAVENE NESVICENI... - Vlk (web)
(04.04.2005 13:20:20)

A když jedete proti cyklistům, spokojte se s potkávačkama, není nutné cyklistovi prosvítit oči dálkovýma - uklidňuji všechny, že pak mohu mít na kole sebesilnější světlo, stejně nic nevidím a musím zastavit než ta motorová hvězda s halogenovejma dálkáčema přejede. Už kolikrát jsem šahal po pumpičce a chtěl ji někomu hodit do čelního okna, aby poznal, jaké to je jet chvíli na slepo.
    

Cyklisti ... - Kráťa (web)
(04.04.2005 22:02:27)

Svítím na ně podle toho, čím "svítí" oni. Když mají jakékoliv svítítko (bílá blikačka je podle mě nejlepší), ztlumím světla hned, jak je zahlédnu. Nemají-li svítítko, nechám dálková, abych dobře viděl, kde se pohybují a náhodou je nepřejel, kdyby vybočili nebo tak něco.
A jako chodec nebo cyklista jsem vypozoroval, že ostatní motoristi, čím lépe vidí mě, tím lépe se ke mně chovají (teď jsem berlista - mám berle oblepené bílou reflexní fólií a když musím jít po silnici, tak se auta uhýbají už 50 metrů přede mnou).
    

Re: Cyklisti ... - Vlk (web)
(05.04.2005 10:37:30)

Já mám právě zkušenost, že cca 50% řidičů nepovažuje cyklisty za součást provozu - sám mám vepředu bílou, vzadu červenou blikačku a prostě polovina mě pravidelně ignoruje a svítí dálkovky - podobné je to s běžci - mám na to trika i bundu s takovými těmi svítícími pásky a přesto se najdou idioti (sorry, ale jinak si to nedovedu vysvětlit), kteří vidí někoho proti sobě si clonit oči před světlem a nenapadne je, že to jsou jeho dálková ... Kdybych měl 50 za každého podobného hňupa, jsem boháč.
    

Souhlasím - Kráťa (web)
(05.04.2005 11:49:08)

Ba přímo musím říci, že asi polovina motoristů považuje cyklisty za překážku silničního provozu, kterou by bylo potřeba zákonem odstranit z veřejných komunikací a o chodcům na okreskách by nařídili chůzi lesem ...
A dálková a podobné věci ? Vy byste byl boháč, já už bych dávno seděl - protože si vždycky při takovém "setkání" říkám: "Mít tak u sebe pistoli, hajzle ..."
    


Re: Cyklisti ... - Medak (web)
(06.04.2005 21:49:40)

Jo Kráťo to je spolehlivej recept! Nechej tam dálkový a oslepenej cyklista ti sám spadne pod kola.
    

Re: Cyklisti ... - Vlk (web)
(13.04.2005 13:45:45)

Tady bych se trochu zastal kolegy - sám jsem sice spíše cyklista, ale pokud vidím jiné cyklisty večer v noci s šedivým oblečením, kolo bez odrazek (světla a blikačky asi v životě neviděli), tak tam není moc ohleduplnosti na místě. Ovšem pokud mě vidí a je řidič líný přepnout světla, pak šutr do čelního skla je asi jediné rozumné řešení.
    


Re: Cyklisti ... - Medak (web)
(06.04.2005 21:53:50)

Jo Kráťo to je spolehlivej recept! Nechej tam dálkový a oslepenej cyklista ti sám spadne pod kola.
    


 - Ťapinka (web)
(31.03.2005 12:46:43)

Svítím, když se svítí a nesvítím, když se nesvítí. V počasí, jaké je třeba teď, ve sluncem prozářeném dni, mi totiž zhasnuté tmavé auto kontrastující na oslnivém pozadí přijde viditelnější než osvětlené. Vám ne? Vám se zdá líp viditelné světlo na světle?
    

Re: - Vesničan (web)
(31.03.2005 13:00:59)

Auto, jedoucí se sluncem v zádech, je vidět z protisměru špatně. Pokud má rozsvícená světla, je vidět, když ne dobře, tedy lépe.
Já jsem pro zopakování akce "Svítím celoročně". Nic mě to nestojí, kromě těch 16cl nafty na 100 km a jedné sady žárovek v ceně cca 200Kč ročně navíc.
No a když už jsem tedy tady, tak bych se ještě připojil k těm diodám na allořině voze. Kašlat na diody! Nápis z neonové trubice je netrediční a na autě ho má málokdo!
    

Re: - Ebo (web)
(31.03.2005 13:56:45)

Ne ne ne .. originální je za zadním oknem plazmová obrazovka 16:9 s úhlopříčkou odpovídající zadnímu oknu, k tomu připojený počítač se spoustou vlastních animovaných nápisů, počínajícíh nápisem "Allora Jede!!" až po "zapni si světla ty d****e!" a další kupou videosekvencí atd. Celé auto polepené fluorescenční modrou nebo žlutozelenou fólií (EL Backlight fólie) s místy dvojtě přelepenou druhou vrstvou vystříhanou do různých tvarů (květy, hvězdy ap. ) které by poblikávaly, dle potřeby {big grin}
    

Re: - allora (web)
(31.03.2005 14:27:56)

Hehehe {smile}
Prosím si modrou folii a modré diody, by mi to ladilo k očím. Zajisté tím každého, do koho pak narazím, obměkčím {big grin}
    


Re: - Roj (web)
(31.03.2005 19:36:25)

Jakych 200korun rocne? Mam najeto 200 tisic km a furt puvodni zarovky, svitim imrvere uz nekolik sezon. Normalni H3, zadny xenonky ani xeonky {smile}
    

Re: - Vesničan (web)
(01.04.2005 13:12:18)

Jestli ono to nebude tím, že jsem majitelem "oktáfky f plný palbě, f tédéíčku a f metle". To je přeci takovej škopek, že i žárovky praskají s nejvyšší možnou frekvencí .
    


Re: - Roj (web)
(31.03.2005 19:38:27)

Tapinko, zkus nekdy sednout do opravdoveho auta a zanech teorii a hrani NfS u pocitace {smile}
    

Re: - Ťapinka (web)
(31.03.2005 19:53:37)

No jo, tak jsi mě odhalil. Já ve skutečnosti těch 90 km do práce a z práce jezdím na kole, ale nechci, aby se to moc vědělo {wink}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 20:00:30)

Jak známo nejhorší období pro řidiče je ve chvíli, kdy je ještě pořád začátečník, ale už si o sobě myslí, že umí řídit... Myslím, že tě Roj opravdu odhalil, bez ohledu na to, že už půl roku každý týden ujedeš 90 kilometrů. {smile}
    


nesvitim... - wake
(31.03.2005 13:11:26)

...neb neridim{wink}
    


 - Lokutus (web)
(31.03.2005 14:18:12)

Podle mé zkušenosti je svítící auto vidět lépe. A to kdekoliv. Nejen ve tmě, mlze a podobných extrémech, ale i na otevřených prostranstvích a se sluncem v zádech. Krom toho se nezřídka stane, že auto projíždí silnicí, která vede skrz les. Tam už je solidní šero i v poledne a chtěl bych vidět borce, který si vzpomene, že při průjezdu lesem si má rozsvítit. Krom toho svícení eliminuje efekt falešných kaluží, nebo jak se to jmenuje, kdy se díky větší teplotě nad vozovkou vytváří jakési malé fatamorgány, které jsou dost nebezpečné, protože dokáží zkreslit pohled a lehce se díky nim dá přehlédnout auto.

Takže svítím pořád, kromě situací, kdy nejsou klíčky v zapalování.
    


Svitim furt - Advocatus Diaboli (web)
(31.03.2005 16:07:21)

Mam svedske auto (Volvo), ktere vzdy sviti, takze nesvitit znamena praci navic {smile}. Nikdy jsem nepochopil, proc tuhle jednoduchou vec nemaji vsechna auta. Nastartuju a svitim. Auto mam asi 9 let a zarovky svetel jsem jeste nemenil.
    


 - Pixy (web)
(31.03.2005 16:08:51)

Svítím permanentně, jsem pak lépe viděn. Mám to zautomatizováno do té míry, že bych naopak neustál nějaký zákaz svícení.

Pablbové, kteří v parlamentu prosazují nepovinné svícení jsou stejní patlámové, kteří jsou proti přísnějším postihům, odebírání ŘP apod. - protože to jsou přesně ta hovada, která nesvítí, jezdí 200km/h a podobná opatření by se přímo týkala právě jich.
    

Re: - Lokutus (web)
(31.03.2005 16:44:07)

Asi jako když hlasují proti omezení kuřáků, protože jsou sami kuřáci a ještě jsou tak v pohodě, že to na férovku řeknou do televize.

"Já hlasoval proti, neboť sám kouřím"

A tohle mě má zastupovat.
    

Re: - Vesničan (web)
(31.03.2005 17:25:17)

Tohle zastupuje nás, kuřáky. Podívej na abstinujícího kuřáka Kalouska. Takhle bychom se začali chovat všichni dlouholetí a silní kuřáci, jestliže by nám někdo omezil kouření. A dovedeš si představit republiku plnou Kalousků?!
    

Re: - Solvina (web)
(31.03.2005 20:44:56)

Je to sice silne OT, ale i jako silny kurak (silny na tyhle sileny pomery; co to je dvacka startek, to je spis na image, ze jo), jsem pro podobny postup jako v Irsku - nehulit nikde (zvlast v hospodach) pod pokutou 3000 euro. A taky bych zakazal prodavat volne cigarety a dusledne kontrolovat prodej chlastu vsem pod 18 - mozna 21.
Tady de veskera prdel stranou a tohle je snad jedina vec, kde bych videl zasah statu strasne rad.
Strane, ktera bude tohle prosazovat dam klidne hlas (krome komancu, samozrejmne {sad} )
    

Re: - Arthur Dent (web)
(31.03.2005 21:15:58)

Herdek... Co jsem to za bídného kuřáka s dvěma cigaretami za den?
    


Re: - Lokutus (web)
(31.03.2005 23:29:34)

Ještě že už je pedofilie trestná.

"Hlasoval jsem proti zavední trestů pro pedofily, neboť si to sám rozdávám s dětmi."


Jinak znám svou mámu. Když přestává kouřit, tak jí po třech nedělích jdu osobně koupit karton cigaret a kytku.
    


Svítím... - Hejkal (web)
(31.03.2005 19:13:40)

Já casto svitim, i kdyz parkuju - musim si ten „pipak“ nechat opravit... {smile}
    


Cena zivota - ebear (web)
(01.04.2005 09:26:17)

Vsichni jste zapomeli na jednu drobnou vec - kolik korun stoji lidsky zivot???
Kdyz pri celorocnim sviceni a tim tedy neusetrenym a promrhanym dvema stovkam za zarovky a peti stovkam za benzin usetrim 1 lidsky zivot, vyplati se mi to???
Kolik lidskych zivotu musim zachranit, aby se mi to konecne vyplatilo?
    

Re: Cena zivota - Vlk (web)
(04.04.2005 13:29:44)

"Kefalín, lidí je na světě jako sra*ek."
Sorry, ale nemohl jsem si na tento citát nevzpomenout.
    

Re: Cena zivota - Arthur Dent (web)
(04.04.2005 13:31:37)

Otázka: Při jaké příležitosti a kdo to Kefalínovi v knize Miloslava Švandrlíka řekl?
    


 - Letinka (web)
(01.04.2005 10:35:25)

Před pár lety se k mému autu na červené řítil v noci nějaký podezřelý chlap. Vzhledem k tomu, že divně gestikuloval a nikde nikdo, domnívala jsem se, že mě
a) chce okrást o mé nezánovní autíčko,
b) zbít, protože se mu nelíbí výraz mého obličeje
c) znásilnit, protože se mu líbím.
Správná odpověď byla jen ta, že jsem blbka přes půl hodiny jezdila v noci Prahou bez světel. Od té doby má každé mé autíčko upravené svícení tak, že se automaticky po nastartování rozsvítí a zhasíná spolu s motorem. A svítím celý rok.
Vřele doporučuji tohle opatření všem zapomněnkům. {smile}
    

Re: - JMH
(06.04.2005 09:58:00)

Italská auta mají tuto úpravu většinou sériově (v Itálii se mimo dálnice nemusí za nesnížené viditelnosti svítit ani v zimě...).
    


Jak kdy - Vlk (web)
(04.04.2005 13:31:39)

Koukám, že budu za hlupáka, ale přiznávám, že v létě (cca červen - září) nesvítím. Nevím proč, snad síla zvyku.
    


svítím furt - vosa
(10.04.2005 13:46:20)

Protože jsem pako a zapomínám rozsvěcet, i když jedu o půlnoci, tak rozsvěcuju hned, jak sednu do auta. A celoročně. Abych si z toho udělal reflex, nebo tak něco.
v
    


 - Sandokan (web)
(29.06.2005 13:01:05)

Normálně svítím vždy. Jednou jsme ale testovali přístroje pro noční vidění a na neveřejné komunikaci jezdili za úplné tmy bez rozsvívených světel. Dodnes nezapomenu na vytřeštěný pohled hajného, okolo kterého se přehnalo několik aut v úplné tmě....
    
HotLinks
Zpět na článek