.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

11.04.2005



Budu si asi opravdu muset koupit ta pravidla českého pravopisu. Kromě toho, že pak budu třeba správně používat mě/mně a budu znát všechny ošidnosti kolem uvozovek, tak se dozvím, jestli se „odpočívadlo” a „benzin” píše s „í” nebo „i”. Můj tip je poprvé „í” a podruhé „i” s tím, že obě možnosti jsou správné {smile} .

Jsou věci a situace, které vidíte, vnímáte, ale nějak nezpracováváte. Když budete chodit celé roky kolem stromu, nebudete ho už vnímat, dokud ho někdo nepokácí nebo dokud vám nespadne větev na hlavu.

A podobně je to s dálničními odpočívadly. Nevnímáte je, dokud je opravdu nepotřebujete. Všimli jste si ale, kolik z nich je uzavřených? Buď je u vjezdu závora, nebo značka, která nějakým způsobem omezuje nebo zakazuje vjezd.

Pokud bych měl dát na můj dojem, tak zavřená jsou všechna odpočívadla, na kterých není nějaký komerční objekt. Což znamená téměř bez výjimek benzínovou stanici.

Jaké jsou asi důvody? Je to bezpečnost? Aby auta zpomalující před odpočívadly nebrzdila dopravu a auta vyjíždějící z odpočívadel neohrožovala provoz? To mi nepřipadá jako pravděpodobné. Vždyť u všech těchto objektů jsou odbočovací a napojovací pruhy, nebo jak se tomu říká.

"Jednu dobu jsem myslel, že ty vodpočívadla zavřeli kvůli tomu, že se na nich kšeftovalo s drogama a se zbraněma. Ale to bude asi blbost, né?" předložil zajímavý námět k zamyšlení řidič, se kterým jsem právě jedno zavřené odpočívadlo míjel.

Příznivci teorií spiknutí si mohou myslet, že odpočívadla bez komerčních objektů nechala zavřít McDonaldovská lobby, aby lidi nebaštili doma připravený chleba s paštikou, ale hezky své peníze utratili ve výrobnách gumochuťových neslanomastných poživatin.

Osobně jsem toho názoru, že důvodem zavření odpočívadel bude od všeho výše uvedeného trochu.

Což nic nemění na tom, že mi klidná odpočívadla, kde mi nikdo nenutí nákup, chybí. Protáhnout se před další jízdou, vyvenčit psíka, vyvenčit sám sebe, dát si v klidu cigárko, to všechno je přece mnohem příjemnější na trávníku vedle opuštěné oprýskané lavičky, než na vyasfaltované ploše pod logem nějakého Stravovatlele.


Zadal White Dog, 11.04.2005 10:29:20, 28 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1349

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Lumír (web)
(11.04.2005 11:05:21)

Jezdíval jsem po dálnici v době, kdy tam byla jenom taková odpočívadla. A jediná pumpa a restaurace byla Devět křížů, a to se ještě muselo úplně sjet z dálnice. A v současné době mi ta stará odpočívadla (s obesranými domečky s hrdým označení WC - přitom po tekoucí vodě tam nebývalo ani památky) vůbec, ale vůbec nechybí.
    

Re: - kosta (web)
(12.04.2005 08:19:17)

Ještě "Na plůtku" mezi KV a Phou. Kolovaly i obrovsky vtipné matematické úlohy typu - jedno auto vyjede z Varů v 15,30 rychlostí 90kmh a druhé z Phy v 16,00 rychlostí 140kmh. Kde se potkají?
    

Re: - Radek
(12.04.2005 15:57:29)

"Na plůtku" pořád existuje, akorát je kolem už ta dálnice. Z tý se sjede až u Pavlova. Ale Na plůtku je stejně pořád živo, protože na Doksech pořádná hospoda není, tak slouží spíš pro místní. Ale holt to není a nebylo u dálnice. Jinak starých Devět křížů myslím pořád funguje, ale musí se holt sjet z té dálnice.
    


Petice? - tomasso (web)
(11.04.2005 11:06:50)

Takze tenntokrat se jede petice na otevreni odpocivadel? {big grin}
Jsem v Nemecku, docela cestuju a nebusiness odpocivadla mam rad, clovek si nepotrebuje porad neco kupovat nebo prochazet obchod nebo restauraci, kdyz si jen potrebuje odskocit.
Pro nas Cechy jsou ty domaci zavrene odpocivadla polovicni ztrata, protoze Cech malokdy jede skutecne dlouhou streku, takze je za chvili doma. Spis je mi lito cizincu, co nemaji moznost to na chvili zapichnout jinde nez nekde u pumpy, nejlip se znamym "Stravovatelem".
    


Kriminalita? - Kudlanka (web)
(11.04.2005 13:32:34)

Jako jeden z možných důvodů by mohla být kriminalita. Většina těchto odpočívadel je od dálnice oddělena keři a tím pádem je to ideální místo pro přepadení či odcizení věcí z auta ulevujícího si majitele. U komerčních odpočívadel je tato pravděpodobnost menší.
    

Re: Kriminalita? - White Dog (web)
(11.04.2005 14:29:17)

V příspěvku jsem podobnou možnost naznačil. Ale jeví se mi to jako hloupost - u řidičů předpokládám svéprávnost. To je podobné, jako by se zavíraly tmavé a odlehlé ulice, protože v nich dochází k přepadením.
Kromě toho se několika mým známým kdosi vloupal do auta právě u komerčních odpočívadel, kde je koncentrace vozidel velká a anonymita značná.
    

Re: Kriminalita? - Roj (web)
(15.04.2005 00:29:13)

Kdysi jsem jel po dalnici mezi Salzburgem a Linzem a specialne jsem se na to zameril. Nekomercni odpocivadla tam jsou KAZDE 2 KM!!!
Ti Rakusaci uz musi byt dnes vsichni mrtvi nebo aspon prepadeni, znasilneni, okradeni {smile}
    


mno - hranek (web)
(11.04.2005 15:01:19)

já si spíš myslím, že ten důvod je trochu jinde. ta zavřená odpočívadla jsou obvykle v naprosto dezolátním stavu a na jejich opravu nejsou peníze, takže než aby si na nich někdo ublížil, raději je zavřou, což je imho sice politováníhodná, leč pochopitelná a logická strategie.
    

Asi ano ... - Kráťa (web)
(11.04.2005 15:16:46)

Asi tak to bude. Jenže - ta odpočívadla nejsou v dezolátním stavu. Silnice zničená není, ta dík mnohem nižší zátěži vydrží mnohemkrát více, než dálnice u které leží. V dezolátním stavu jsou možná nějaké lavičky a další "vybavenost" - protože hlupáky nenapadne udělat je třeba celobetonové (či jinak "všemuodolné"). Nebo nabídnout možnost bezplatného umístění reklamy výměnou za péči o mobiliář (znáte ty reklamní lavičky, ne ?).
Hlavním problémem podle mě zůstává nutnost takovéto odpočívadlo občas uklidit (protože lidi jsou dobytek) a na to nejsou peníze - protože máme příliš levné dálniční známky, protože v ceně PHM je započtena příliš malá spotřební daň ...
    

Re: Asi ano ... - hranek (web)
(11.04.2005 15:38:56)

no, silnice zničená JE (:
jinak ano, souhlasím.
a dálniční známky jsou rozhodně příliš levné, benzín je také zbytečně levný, finance se rozdělují nehorázně efektivně a lidé jsou k sobě až nepochopitelně ohleduplní... (:
    

Asi jak kde ... - Kráťa (web)
(11.04.2005 16:13:08)

Asi jak kde. Na tom odpočívadle, kde jsem byl zvyklý zastavovat, byla až do poslední chvíle bez závad ... Jen ty odpadkové koše nikdo nevyvážel.
Každopádně, zrovna na odpočívadle by zřejmě vůbec nevadilo, kdyby díry byly pouze záplatovány.
    


Re: mno - jam (web)
(11.04.2005 15:18:56)

ano máte pravdu - nejsou peníze (80%) a komerční lobby (20%).
Pracuji v konzultační firmě pro SUS a RSD a nedávno jsem se na to ptal {smile}
    


k tomu pravopisu - Bedřich (web)
(11.04.2005 15:30:09)

Správně: odpočÍvadlo a benzIn (a také benzinová pumpa, nikoli benzínová). Ale pokud jde o ta pravidla, tak Pravidla českého pravopisu. A pokud jde o odmočívadla jako taková, tak se radši vybočím ke stromu než u zdi stravovatelete.
    

Re: k tomu pravopisu - Vesničan (web)
(12.04.2005 12:27:08)

Asi mám špatná pravidla, ale tady píšou že benzin i benzín. Takže bych si s tím hlavu nelámal. A odpočívadlo je jasné, protože je odvozeno od odpočívat=nedok. vid. A tam jsou jisté zákonitosti, že?
    


OT: 40k :) - griffin (web)
(11.04.2005 17:18:11)

[griffin.webz.cz/pnb40k.gif]
    

Re: OT: 40k :) - griffin (web)
(11.04.2005 17:23:41)

ach, srry, trosku jsem vam ubral, takze ted je to [griffin.webz.cz/pnb0M4.gif]
    


Re: OT: 40k :) - griffin (web)
(11.04.2005 17:24:55)

ach, srry, trosku jsem vam ubral, takze ted je to [griffin.webz.cz/pnb0M4.gif]
    


uz zas? - griffin (web)
(11.04.2005 17:20:23)

vyvenčit sám sebe, dát si v klidu cigárko...

to znamena, ze uz zase kouris?
    

Re: uz zas? - White Dog (web)
(12.04.2005 09:12:12)

Ne, nekouřím, pořád se držím. Jen mě to napadlo jako jedna z příjemných věcí, které se dají na odpočívadle dělat.
    

Re: uz zas? - griffin (web)
(12.04.2005 17:30:09)

tak to me tesi, protoze jsi byl tak 20% z impulzu, ktery me tez donutil nekourit. sice ten impulz na sebe nechal chvilku cekat, ale dostavil se.
    


pravidla - r1 (web)
(11.04.2005 18:28:16)

Než si koupíš tu knihu, můžeš používat tohle:[www.pravidla.cz/]
    


Normy na vjezdy a výjezdy - Markéta P. (web)
(11.04.2005 21:13:08)

Pokud já vím, tak zavřená jsou ta odpočívadla, které neodpovídají novým normám pro délku (způsob) vjezdu a zejména výjezdu (příliš krátký nebo kolmý). Pochopitelně tam, kde jsou komerční stavby, byl také zájem nájezd opravit. Na pustou odbočku nikdo investovat nebude.

Tedy aspoň takhle mi to říkal manžel {big grin})
    

Re: Normy na vjezdy a výjezdy - kúťa (web)
(12.04.2005 07:30:14)

Přesně tak..
    

Re: Normy na vjezdy a výjezdy - Roj (web)
(15.04.2005 00:33:49)

Mno, uz jsem tady psal o tom Rakousku. Tam ty vyjezdy maji obcas natvrdo bez jakehokoliv pripojovaciho pruhu. No a co jako?
    


 - Misha (web)
(11.04.2005 22:30:09)

zrovna dneska jsem jel po D1 Z Brna do Prahy a myslím, že tam těch zavřených odpočívadel moc nebylo, tak maximálně tři. A z toho na dvou stáli policisté a kontrolovali kamiony. Navíc si myslím, že i současná síť odpočívadel je ve srovnání se západní evropou docela hustá, myslím že je jinde zcela běžné, že je jedno odpočívadlo po 50 km.
    

Re: - hranek (web)
(12.04.2005 10:48:25)

ono je také jinde docela běžné, že jsou pumpy co 50-70km. to, co je u nás, je absurdní (:
    

No jo, jenže... - Vesničan (web)
(12.04.2005 12:21:27)

na odpočívku "jinde" by se vešlo odpočívek našich deset. A i to je důvod, proř kamioňáci odpočívají před naší hranicí a snaží se projet státem na jeden zátah, tedy čtyři hodiny!
A že těch kamioňáků tedy je!!
    


Re: - Roj (web)
(15.04.2005 00:57:01)

Tri?????
Tak virtularne jedu z Jihlavy... ted tam moc nejezdim, tak na neco mozna zapomenu.
-----
112.km OMV OK
106.km pred vrcholem V.Jenikov -zavreno
99.km modra pumpa OK
94.km byv.Total pred zatackou U DUBCEKA OK
90.km Melikana OK
75.km v miste pripojeni pomaleho pruhu - zavreno
60.km Saman+Agip OK
52.km Strechov OK
43.km rybicky OK
40.km udolicko se skulpturou zruseno
31.km zruseno
33.km Hvezdonice Nahac,Aral OK
24.km Hrusice. I J.Lada vi, ze zavreno
20.km Mnichovice -tusim stale otevreno
15.km sjezd k Prase za zatackou -zavreno
dal az do Prahy OK
---
Takze jen Jihlava-Pha jich je zavrenych nejmene 6(sest!) A z Brna do Jihlavy jsou nejmene 3, cili celkem 9(devet!).
Totez zhruba v protismeru.

Solidni pametovy koeficient {smile}
    
HotLinks
Zpět na článek