Názor genia - Alka - Dr. Aude (web) (28.04.2005 13:25:31) Slyšeli jsme slovo genia. Amen. Teď pro změnu blbec, tedy IÁ. Souhlasím, takové nadané děti by měly být izolovány, jsou spolužákům jen zdrojem frustrací a depresí. Tři dny se marně snažíte jako magor pochopit nějaký text (tedy ne Vy, ale ÍÁ), váš usínající spolužák jej letmo vyslechne, pochopí, je schopen vysvětlit (tedy ne vám, tedy chci říct mě). A když vám ještě přebere holku, vyhlížíte si větev, kde.... Takže za sebe. Byl jsem na tento svět vytažen proti své vůli zákeřným primářem, který zneužil mého bezvědomí v agonii. Byl jsem tak cyanotický, že náhodně přítomný belgický medik začal podle mě kreslit Šmouly. Tehdy mi odumřelo 90 procent neuronů. Nervová zátěž z nechtěného života způsobila kromě jiného všemožné spánkové poruchy (včetně bruxismu, kvůli kterému jsem přišel o zuby). Věčná nevyspalost, únava, malátnost, neschopnost soustředění, nechápavost. Už v šesté třídě jsem jí tak vytočil tu distinguovanou dámu, co byla naše třídní, že zfialověla a hystericky zařvala na celou třídu, že jsem "vemeno" - kupodivu se to jako přezdívka neujalo. Základní školu jsem prolezl s trojkami, když mi jednou dala třídní dvojku, neopomněla před celou třídou zdůraznit, že je to z milosti (vždyť to "vemeno" nepozná ani předmětnou větu v souvětí!!). No a tak jsem se vyučil řemeslu, stal jsem se dělníkem, a doporučuji: Izolovat, izolovat !! Fuj to byla dřina.... | |
Skoly - Lanča (web) (28.04.2005 13:25:52) Takové školz dnes ale existují viz [vzdelavani.ihned.cz/1-10014430-22461335-d00000_detail-9d] Pravdou je, že jisté "dětské potíže" jsou a budou [www.mojenoviny.cz/z_domova/rodice040818.html?tisk=true] | |
- Pixy (web) (28.04.2005 14:32:12) Jojo, zprůměrovat, sociální spravedlnost, rovnost(ářství). To jsou ta správná slova. To, že výjimečně nadané dítě se v "průměrné" škole nudí a že to často vede k ventilaci jeho potenciálu hodně špatným směrem, je v pořádku. Vždyť přece motivuje ty "slabší" nebo dokonce "málo nadané". Jenže ty slabé děti brzdí ty nadané v rozletu. Nebýt jich, mohly by si to má-ma-má-ma-so ušetřit (často už v té době čtou plynně beletrii) a věnovat se něčemu užitečnějšímu. A přitom mohly třeba ve třetí třídě umět slušně dva jazyky, mít základy chemie, biologie nebo botaniky (podle toho, co je baví, že). Ale to už v pořádku není. To je diskriminující. Vždyť to přece rozvírá nůžky mezi tzv. "inteligencí" a obyčejnými budoucími pracujícími, že. | |||||||||||||||||||||
|
|
pravda - neO (web) (28.04.2005 15:51:30) musim souhlasit.. ale urcite se najde nekdo, kdo tvrdi, ze by si tyto deti mohli protrpet 5 let zakladni skoly a pak jit na osmilete gymnazium - "kdyz sou tak dobry". ale to neni ono... na zakladce jsem se nudil. a to je spatne. zjistil jsem, ze skola je nudna a nic se tam clovek nenauci. za 5 let jsem se naucil skolu flakat a dostava 1, v nejhorsim 2 (na vysvedceni ne..). pak jsem udelal zkousky na gympl a ted nejsa nauceny se ucit (to je formulace :D) trpim, protoze jsem se nikdy neucil a musim se ucit (uz 4 roky...) takze to, ze jsem umel cist uz pred prvni tridou mi k nicemu nebylo. jenom jsem umiral ve skole nudou. a na konec takova prelicka - jednou pri hodine "cteni" v prvni tride za nami prisel pan reditel, zeptal se zda nekdo umel cist uz pred prichodem do skoly. ja a jedna divka vzadu jsme se prihlasili, on pronesl "tak to jste sikovny holcicky". podotykam ze jsem muzskeho pohlavi, rozhodne jsem nemel dlouhe vlasy a divku nijak nepripominal.. takze reditel byl asi magor ![]() | |||||||||||||
|
- Nonsense (web) (28.04.2005 15:55:49) Jasně, když už jsou speciální školy a třídy pro ty intelektuálně méně vyvinuté, ať jsou i pro ty postižené děti z opačného konce Gaussovy křivky... jen ale ať tam probuh uci podobne "postizeni" ucitele! Ponevadz jak tak sleduju ten pedagogicky dorost (mluvim o ucitelkach 1.stupne), je mi tech deti uz ted lito... nejenže nepustej ty "nadane" na rychlejší kolej, ale dokonale zbrzdi i ten "prumer" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mno, - Alraune (web) (28.04.2005 19:24:08) já vidím trochu problém v tom, že děti nadané v jakémkoli směru mohou být naprosto tupé ve směru jiném. Já jistě neoslňovala v matematice, naprotitomu jsem trpěla při češtině... A nevím, jestli by jedna a ta samé škola uspokojila malé humaitně i technicky zaměřené exoty... Tedy spíš vím, neuspokojila. | |||||||||
|
Dneska mi mluvis z duse - mike (web) (28.04.2005 19:42:22) Rano jsem otevrel Reflex a ten clanek mne nadzvedl stejnym zpusobem. Zvlaste pasaz o potizich se zrizovanim te skoly a jak se jim na ministerstvu smali do oci. Kurvy socanske; s tim lacinym vysvetlenim mas bohuzel pravdu. Na zakladni skole jsem se nijak zvlast nenudil. Proste jsem se v myslenkach toulal nekde jinde a na pul ucha poslouchal, kdyz bylo co. Ucitelky si pak stezovaly, ze jsem liny; ze mi to sice jde samo, ale mel bych byt aktivni. Jo, a tim se z kolektivu vyclenit jeste vic. A taky nejakou motivaci to chtelo, neco noveho a zajimaveho. Tenkrat jsem si to tak nebral, ale ted se mi otevira kudla v kapse. Zvlaste kdyz vidim, ze tendence k rovnostarstvi stale pretrvavaji. Syn me byvale se naucil cist sam, kdyz mu byly 4. Proste ho to zajimalo, a tak jsme mu ukazali pismenka a zbytek prisel sam. Ve skole pak problemy, samozrejme. Ke vsemu jsem ho pak o neco pozdeji naucil zaporna cisla. Zeptal se, kolik je 5 - 3 a pak logicky na 3 - 5. Vzal jsem tedy kus papiru, nakreslil ciselnou osu a behem chvilky mel jasno. Jen nevim, co si s tim ted chudak ve skole pocne. | |
Možný důvod: - KITI (web) (28.04.2005 21:28:29) Uznávám, že talentované blbci brzdí. Je ale nutné připustit, že většina populace je skutečně průměrná a v takové společnosti musí žít a SPOLUpracovat i géniové (nebo pro ně budeme dělat chráněné dílny?). Společenství - ne prstenu,ale bezmozků, průměrných i chytrých - nás naučilo pomáhat slabším,být tolerantní a netrčet do nebes vlastním egem, které po přehodnocení optikou dnešní mládeže muselo by se jevit zcela průměrným či směšným. Uznávám, že v tom byl i kus strachu, aby člověk nevyčníval. Na druhou stranu bylo snazší získat právě onou spoluprací kamarády. Nevím, zda důsledné rozdělení dětí již v útlém věku nebude vychovávat sektu primadon, které neunesou ztrátu lepších pozic a budou v životě těžce nést jakoukoliv prohru. Chápu rodiče nadaných dětí, chápu ony nadané děti, ale i těmto chytrým lidem se jednou mohou narodit průměrné a blbé děti. Zvládnou to pak? A jaká pak bude taková společnost? Bude mít bývalý třídní génius, který se nestane atomovým fyzikem, trpělivost na přepážce banky či v nějakém úřadu (nenamlouvejme si, že časem na těchto postech nebudou především vysokoškoláci) se senilní babkou, která ani podesáté nepochopí, proč by měla používat čipovou kartu a internet? Toto téma není jednochuché a možná by se mělo vnímat v hlubších společenských souvislostech.Doufám, že z mého komentáře nečouhá bolševik, berme to jako názor ženy, která se naučila SPOLUpracovat... | |||||||||||||||||||||||||
|
názor nadprůměrného dítěte :ep - matejcik (web) (28.04.2005 23:03:14) od čtvrté do deváté třídy (resp. do kvarty) jsem chodil na naprosto dokonalou školu. ta škola se jmenovala Anglo-Americká Akademie, měla rozšířenou výuku angličtiny s rodilými mluvčími, třídy o maximálně (!) 20 dětech, většinou méně, a spoustu dalších drobností, které umožnily "nám nadanějším" se realizovat. Celé Kladno na nás koukalo skrz prsty jako na školu zbohatlíků, kam chodí buď blbci, a/nebo šprti. Úřady dělaly, že nás nevidí - se vším byla spousta problémů, nedostávali jsme nabídky olympiád a podobných akcí, museli jsme několikrát předělávat formát vysvědčení (původně nebyly známky, ale slovní hodnocení) My jsme si užívali, a chodili jsme do školy rádi. Těch šest let bylo asi nejlepší období mého života, pokud tedy nepočítám teď MatFyz ;e) Škola zkrachovala. Dostávala totiž nějaké menší dotace, v účetním oddělení seděl kdosi, kdo skutečnou finanční situaci do poslední chvíle tajil, a pak se ukázalo, že je na sociálce 6,5milionu dluh. Byli jsme smutní a přehlašovali se na jiné školy. Na žádné státní škole v regionu se nám nedařilo moc dobře. Na některých vybraných gymnasiích na nás dokonce od začátku hleděli s despektem a dávali nám to pěkně pocítit. (Měl jsem štěstí, že jsem byl na jednom z těch, kde se to nedělo) Co mě naučily čtyři roky státního středního školství? Po stránce vědomostí spoustu zbytečných a nezajímavých fakt, která jsem typicky zapomněl okamžitě potom, co jsem je použil v nějaké písemce. Slušnou matematiku, která se mi teď hodí (AAA byla škola humanitní). Po stránce jazykové - velké NIC. Angličtinou jsem si jen zkazil výslovnost a pozapomněl konverzační dovednosti. Němčina nestojí ani za řeč. Ruštinu pro jistotu neotevřeli. Naučil jsem se školu flákat, přišel jsem o ctižádost, přestalo mi záležet na dobrých výsledcích. Těchhle "schopností" se teď na matfyzu pozvolna a těžko zbavuji. To jen tak pro doplnění pohledu od "těch, kterých se to týká" ;e) A na závěr pointa: V době, kdy už se AAA stejně beznadějně řítila ke krachu, začalo se více mluvit o dotacích pro soukromé školy. A to, co prohlásil tehdejší sociálně demokratický ministr školství Eduard Zeman je prostě nezapomenutelné: <b>Soukromé školy jsou pro elitu národa, a to my tady nehodláme tolerovat.</b> potěš koště. | |||||||||
|
- dgx (web) (29.04.2005 00:03:02) pod článek by se hodil ještě tento odkaz [www.reflex.cz/Clanek19496.html] | |||||
Vesnická malotřídka není žádné řešení - Neonka (web) (29.04.2005 13:02:02) Mám to za sebou. V první třídě se bavíte tím, co dělají třeťáci, ve druhé tím, co dělají čtvrťáci... a ve třetí? Ve třetí jsem zalívala kytky, vázala papír do sběru, uklízela na školní půdě nebo si četla vlastní knihy, no prostě cokoli, abych neotravovala ve výuce. Můj syn je ten stejný případ. Naštěstí se teď dostal na osmiletý gympl, tak doufám, že se v něm třeba oživí dávné touhy po vzdělání. Daleko víc než co jiného mě totiž strašně štve, že stát mi ukradl moje inteligentní, zvídavé dítě, které si doma studovalo příručky a řešilo matematické a logické problémy... a po pěti letech vyplivne lempla, kterého baví jen to, co ani v nejmenším nesouvisí se školou (v současné době dějiny, to ve škole nemli), a když už náhodou pracuje na nějakém úkolu, tak udělá jen to, co je potřeba, ani o čárku víc. | |||||||||
|
Pomoc - Henry (web) (29.04.2005 13:12:00) Nas na zakladni skole odmalicka ucili pomahat tem slabsim. Takze ja jakozto soucast jakesi elity jsem pomahal s pocitanim prikladu a opravovanim diktatu tem mene nadanejsim. A delam to dodnes, protoze ne kazdy ma takove stesti napr. na rodice. Prijde mi dulezite, ze to nebylo nikomu divne, ani me ani tem mene nadanejsim. | |||||
Jeste bych dodal, - mike (web) (29.04.2005 21:10:48) ze Artur je vlastne ukazkovym prikladem selhani socialistickeho skolstvi. Nepodarilo se z nej udelat tupou ovci. Nepodarilo se jej zabavit; ne ze by se nekdo zvlast snazil. Nezdarilo se z nej udelat fachidiota, ktereho nic krome jeho oboru nezajima. Neporadilo se jej zahnat do vnitriho sveta a zbavit ctizadosti a motivace. A nepodarilo se jej presvedcit, ze kdyz uz trpi tou uchylkou a ma vlastni nazory, mel by mit aspon tolik slusnosti, ze si je necha pro sebe. Takhle tedy ne, soudruzi. Nudou v lavicich to zacina a sepisovanim petic za odvolani premiera konci! | |||||||||||||
|
Take bych rad dodal... - Henry (web) (29.04.2005 23:13:06) ... ze na ZS nam nikdo nedaval najevo, ze jsme jaksi lepsi. Ale prisel jsem na Gymnazium a "Jste elita, gympl je vyberova skola, bla bla...". Vrchol byl pak CVUT, kdy kazdou prednasku nam cpali do hlav, ze jsme na nejlepsi teknicky skole v CR. Hnus, hnus. | |