.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

19.05.2005



bude rozhodně vyvážená...

Když stát rozděloval peníze na kampaň ke vstupu do EU, prohlásil, že „kampaně odpůrců nebyly kvalitní, proto nic nedostaly”.

Před nedávnem jsem si dělal srandu, jaký důvod vymyslí teď, aby nemuseli dát odpůrcům ani korunu. Zmýlil jsem se...

Pro stanici BBC Paroubek uvedl, že odpůrci euroústavy v Česku nemohou pro svou kampaň počítat s žádným příspěvkem. „To je v zájmu země, abychom přijali evropskou ústavu. Pokud ji nepřijmeme, tak to bude mít velmi závažné důsledky v řadě směrů včetně toho, že bychom mohli být vyřazeni také z jednání o finanční perspektivě Evropské unie,” prohlásil.

(via iHned)

Tak k čemu ty šplechty o „převážně informativní kampani”? Proč rovnou neříct „Ústavu přijmeme!” a vytisknout hlasovací lístky s textem „Jste pro přijetí Euroústavy? 1. Ano, 2. Ano”... A ušetřily by se milióny za billboardy!


Zadal Arthur Dent, 19.05.2005 11:25:01, 29 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1394

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - White Dog (web)
(19.05.2005 11:30:50)

Není nad to dát všem demokraticky možnost svobodného vyjádření.
    


proč, proč... - dond (web)
(19.05.2005 11:53:09)

Protože pak by bylo moc vidět, že žijeme v socialismusu. Navíc takhle se na tom uživí (rozuměj: dobře vydělá) dalších pár (desítek) lidí, kteří "jednoznačně evropskou ústavu podporují".

Mimochodem, není "vyvážená kampaň" tak trochu contradictio in adjecto?
    

Re: proč, proč... - Vesničan (web)
(19.05.2005 14:13:59)

Tak tedy ta sprostá slova na konci příspěvku bych si vyprosil!
Kampaň je vyvážená! Hlavně ta část kampaně proti euroústavě. Vyváží ji ten pán z Hradu a kdykoli opustí republiku, tento artikl tam také prodává.
    


 - anjin-san (web)
(19.05.2005 12:34:32)

no ne ze by mne to prekvapilo, ale se*e mne to dost! uz aby ta pakaz vypadla od valu.
    

Re: Která?? - bačík (web)
(19.05.2005 15:03:02)

Pěkně prosím, která pakáž že vypadne od válu? Ta která to prasí teď, ta, která to prasila předtím ještě víc nebo ta, která se svou troškou podílela na prasení celou dobu?
Ještě že máme aspoň Cimrmana!
    


 - Keff (web)
(19.05.2005 13:49:22)

Vsichni maji moznost svobodne vyjadrit svuj souhlas {big grin}. Bude to jak za pras, ehm, komunistu: predpoklada se 100% ucast pro, kdo neprijde k volbam, je proti a podezrely {big grin}. OMG
    


to ma logiku - mudd (web)
(19.05.2005 14:30:42)

My vime, co je pro lidi spravne, takze dame penize na mozkovou masaz, ktera zaruci, ze to budou chtit. Pak neni problem jim dat svobodu rozhodovani.
    


Ale blbina! - Roj (web)
(19.05.2005 18:07:01)

Kampan je od toho, aby nekam smerovala. Vyvazena kampan je protimluv sam o sobe. (Sorry, ze se opicim po dondovi)
A jelikoz tadle vlada mela v programu bezhlavou integraci do EU, je jasny, ze vladni prostredky (i kraje) narve do naseho ANO.
To jim nezazlivam, prestoze reknu NE a prestoze pad tyhle vlady by pro me prectavoval druhe nejvetsi blaho hned po nasem mistrovskem titulu {smile}
    

Re: Ale blbina! - Arthur Dent (web)
(19.05.2005 19:02:22)

Tak ti nevím, ale mám dojem, že odchod socanů do kopru by pro mne byl OPRAVDU DOBRÝ DŮVOD, proč tolerovat řev na ulicích až do pozdních ranních hodin! Roji, můžeš mi přijít pod okno řvát "JOOOOOO!!! JE TO TAM!!! PADLI SOCANI!" celou noc až do rána bílého! {smile}

Mimochodem, vyvážená kampaň je protimluv. Ale není to můj výrok... Před pár měsíci, když se o tom začalo mluvit poprvé, to zaznělo OD NICH, zhruba v podobě: "Peníze rozdělíme zastáncům i odpůrcům, protože chceme, aby byla kampaň vyvážená..." {smile}
    

Re: Ale blbina! - mike (web)
(19.05.2005 19:53:48)

Ja ti fakt nevim, ale myslim, ze pro ty, kteri obvykle rvou v noci na ulicich, to zadny velky duvod k radosti nebude {smile}
    


 - smirnoffff (web)
(19.05.2005 18:11:23)

Jestli je to dobré nebo není hodnotit nebudu, ale je to velmi podobné, jako když bylo v Brně referendum o přestavbě železničního uzlu - kampaň byla jednostranná, protihlas neměl oficiálně šanci být slyšen, radniční zpravodaj tiskl pouze články příznivců odsunu nádraží a názory těch správných odborníků. Akorát tehdy nikdo ani neříkal, že by prostředky mohl dostat i protihlas. A hlavní hlas byl hlas radnice o zbytečnosti celého referenda...

(kontrolní otázka - jakápak koalice sedí na brněnské radnici?)
    

Re: - mates (web)
(19.05.2005 18:23:56)

Nevím, jak to bylo s prostředky na kampaně před brněnským referendem, ale daleko největší masáž (výrazně emotivnější) se nesla pod "nespolitizovaným" heslem Stop ODSunu. A to včetně jednoznačné náklonnosti moderátorů mnou viděných besed k stranám Zelených a jiným.
Sám nevím, co by bylo lepší, ale konkrétně toto určitě není případ převálcování vládních (radničních) odpůrců. Spíš naopak.
    

Re: - smirnoffff (web)
(22.05.2005 12:33:31)

Já vím, jak to bylo s prostředky na kampaně - pro 100%, proti 0%, tedy pokud mluvíme o "veřejných" financích... Samozřejmě odpůrci pořádali vlastní akce, ale ze svého. Stejně jako budou pořádat určitě za svého vlastní akce odpůrci ústavy, jenže ti jaksi pravděpodobně nějaké prostředky od státu dostanou... :-|
    


 - Petr F (web)
(19.05.2005 19:39:35)

Panove, prosim vas reknete mi jak budete
hlasovat a kdyby proti tak i duvody.
Prijde mi, ze mate na EU fakt dost pifku.
A btw kdo a odkdy rika v politice pravdu?
    

Re: - mike (web)
(19.05.2005 20:11:23)

Tak jo. Budu hlasovat proti, pokud nam daji moznost. Zaprve, nejde o EU, tam jsme a je to tak spravne. Jde o dokument, ktery jeho tvurci nazvali evropskou ustavou.

Vychazim z neutralniho postoje. Chce se po mne neco odsouhlasit nebo podepsat a to znamena vyvinout nejakou aktivitu a zmenit soucasny stav. K takovemu kroku musim mit racionalni duvody a pokud je nemam a soucasny stav mi vyhovuje, nevidim duvod ho menit. Je samozrejme mozne, ze ke zmene rozumne duvody jsou a ze by i pro mne byla vyhodna. V tom pripade je na priznivcich zmeny, aby mne strucne a jasne seznamili se zakladnimi fakty a pokud mne to zaujme, zbytek si uz nastuduju sam. Hodne taky zalezi na tom, jakym zpusobem mne ke zmene presvedcuji. Fakta a racionalni argumentace stoji za zvazeni v kazdem pripade. Emocionalni argumenty, hra na city nebo dokonce vydirani znamenaji, ze ty racionalni neexistuji a zmena je s velkou pravdepodobnosti vyhodna jen pro presvedcujici stranu.

Vyse uvedene plati obecne. Zkus si to promitnout na eustavu a vysledek je jednoznacny.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(19.05.2005 20:40:15)

Přesně tak... Nota bene člověk, který si ten paskvil přečte a dokáže si dát dvě a dvě dohromady, pochopí. Abych parafrázoval: Kdo EÚstavu četl, je pro. Kdo ji pochopil, je proti!

Mimochodem, není zvláštní, že odpůrci argumentují (Eurohujer by řekl "straší") konkrétními citáty z toho dílka, zatímco příznivci předvedli pouze argumenty o "nutnosti přijmout EÚstavu, jinak..." ?

Jinými slovy: Odpůrci v tomto sporu hovoří o ústavě, příznivci o odpůrcích a důsledcích jejich postoje!
    

Re: - Roj (web)
(19.05.2005 21:26:53)

No, ja jsem ted slysel besedu na Hvezde (myslim vcera to bylo), byla tam Hybaskova a pak nejaka odpurkyne EU od komousu a nejakej podnikatel. Hybaskova byla pro Eustavu a mluvil tam z nich jasne nejlip a nejfundovanejc. Komouska furt mlela dokola nejaky bezobsazny fraze.
Ale bohuzel jsem si nestih natukat cislo do te besedy, abych se Hybaskove zeptal na to, kvuli cemu su zatim rozhodnut hlasovat pro NE. Takze smula.

Jinak ale furt myslim, ze Evropa by se integrovat mela, i kdyz trochu jinak, nez jak chapu eustavu {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(19.05.2005 21:35:16)

Hybášková? TA Hybášková, která prohlásila, že "v případě nepřijetí této ústavy připravuje Francie a Německo mnohem levicovější návrh, a ten by byl mnohem horší!" To je vskutku argument PRO jak noha! {smile}
    


Re:Frustrační kompozice - KITI (web)
(19.05.2005 21:55:10)

Nemohu nevzpomenout slovutného Járu C.
Mám pocit, že čím déle se budeme pohybovat "nahoru a dolů", tím méně lidí bude mít sílu doplazit se hodit své NE...
    


Re: - mike (web)
(19.05.2005 22:33:49)

Jasne, ale to uz je dalsi level. Do nej se jeste nedostali a asi ani nedostanou. Nevzpominam si ani na jediny racionalni argument pro eustavu. Zato tech ostatnich jak nas...eto. Staci si predstavit, ze by takovymhle zpusobem nekdo nabizel smlouvu na cokoli. Prijeti smlouvy na koupi vaseho domu za mych podminek je nutnosti {smile}
    


Re: - Jerry (web)
(20.05.2005 01:34:37)

Můj důvod proč NE? Narazil jsem na realitu při projednávání zákona o SW patentech, začal se zajímat o fungování orgánů EU a dospěl k závěru, že Evropská unie není demokratická instituce. Konvent, jehož je EÚstava dílem, měl za úkol porvat se s veřejně uznaným demokratickým deficitem a přiblížit EU občanovi (viz Laekenská deklarace). Místo toho zplodil to, co zplodil. Opravdu nechápu, proč absenci demokracie v EU schvalovat a ještě utužovat a konzervovat - místo požadavku, aby Konvent splnil to, co měl ve skutečnosti za úkol...{sad}
Chcete-li to v trošku rozvedené podobě, doporučuji k přečtení článek Tomáše Haase na [www.aaawebpages.cz/EU_1.htm]
    

Re: - Roj (web)
(21.05.2005 02:19:52)

Presne toto je i duvod MEHO NE. Ackoliv jsem jinak velky integrator a EUforik {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(21.05.2005 10:46:18)

"Velký Integrátor" by byla pěkná postava z nějaké mystické nebo sci-fi literatury. {smile} Popř. vhodná přezdívka pro nějakého studenta matfyzu.
    

Re: - Roj (web)
(21.05.2005 14:12:16)

Klidne si panove posluzte {big grin}
    

Re: - Pavel Kout (web)
(31.05.2005 15:04:58)

No... taky mi to připomnělo Architekta z matrixu {smile}
    


Re: - mates (web)
(20.05.2005 08:34:21)

Jeden z mých prvních ale největších důvodů nejen proti ÚEU ale i proti EU v současné podobě (uznávám potřebu společného obchodního prostoru a řekněme univerzálních norem) bylo absolvování týdeního školení na jednom evropském školícím zařízení. Když pominu to, že školící materiál se dal každému ve formě dvou plných šanonů vytisknutých stránek z prezentací a ne na jednom CD tak ze všech přednášek a seminářů čouhala snaha vymýšlet už existující (hlavně, že se na ten vývoj dostanou prostředky).
    


 - Petr F (web)
(20.05.2005 13:04:54)

Diky vsem za nazory.
Ustavu jsem necetl a obhajovat ji nehodlam, ale si myslim, ze soucasny stav EU neni uplne uspokojivy.
EU nebyla stavena pro tolik clenu, kolik jich ted ma, a pokud jeden muze vetovat vsechno, tak se nelze hnout z mista.
Jinak souhlasim, take nesnasim urednictinu <=> pravnictinu.
Ale nezapomente, ze nasi politici neumeji delat reklamu vubec na nic, takze, i kdyby byla ustava sebelepsi, tak z ust nasich politiku to nepoznate.
    

Re: - mates (web)
(21.05.2005 11:08:08)

Stav EU se stává více a více neuspokojivým tak, jak se původní snaha o oblast volného obchodu mění na politickou organizaci.
Rozhodně jsem přesvědčen (a věci jak se vyvíjejí tomu podle mne nasvědčují), že "ústava" tento stav pokud nezhorší (což považuji za pravděpodobnější) tak přinejmenším zakonzervuje.
    


Před patnácti lety - Alka (web)
(23.05.2005 12:57:11)

jsme chtěli do jiné Evropy, Arthure. Já už si to přesně nepamatuji, ale hovořilo se tehdy něco ve smyslu: jednotný hospodářský prostor, bezbariérový trh, ale z této naivity nás potom rychle začali léčit. Dnes už páni velkomožní v EU vědí i to, co si máme myslet, ev. co neříkat. Něco již pamatuji a jsem na tyhle móresy alergický. Nevíte někdo, jaký je rozdíl mezi "prasetem" a "sviní" {smile} ?
S EU na věčné časy a nikdy jinak !
Demokraté všech zemí, spojte se !
    
HotLinks
Zpět na článek