.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

03.06.2005



aneb Páteční historka. Pokud jste v životě nainstalovali alespoň deset PC, tak pochopíte...

Jeli jsme s kolegou k zákazníkovi. Do pekáren. Hlásili, že mají nějaký problém s modemem. Modem měli od nás, zapojený na stroji s Win2K.

Když jsme přijeli, byl modem na úplně jiném PC s Windows 98 a zákazníkův „IT technik” pravil: Přeinstalovali jsme to, vůbec to teď nefunguje, tak s tím něco udělejte.

Sedl jsem k dotyčnému PC a začal jsem zkoušet klasické instalační fígle... Při „detekci modemu” zmrzla myš (na druhém sériovém portu). Při restartu najednou systém „nalezl síťový adaptér”. Povídám: „Ovladače k té síťovce máte?” — „Tam žádná síťová karta není!” Naklonil jsem PC, ukázal dozadu a říkám: „Je tu, tady na ni koukám!” — „Jo? No vidíte. Ovladače ale nemám, zakažte ji...”

Druhý pokus, zmrzla myš. Prohodil jsem myš a modem, restart, myš nalezena, hledání modemu, myš zatuhla. Restart — „systém nalezl multimediální adaptér”. Modem instalovat, spustit — zmrzla myš.

Začal jsem laborovat s IRQ a adresou COM portů, k ničemu to nevedlo. Nikde žádný konflikt portů, vše se tvářilo OK. Nechtělo se mi s tím babrat, tak povídám: „Zkusíme myš na PS/2”. Zkusili jsme, nefungovala vůbec. Zato systém nalezl monitor.

Během těch pokusů za mnou stál „IT technik” a nějaký jiný pekárenský pracovník. IT technik na každý můj krok dělal takové pochybovačné „chmmm... hmmm... hm...” — tón hlasu jako by říkal: „Nojo, to jsme zkoušeli taky...” Jeho kolega zase pořád opakoval: „No, to je rychlost, to je rychlost, jako když k tomu sedne můj kluk, to ty okna lítaj ještě třikrát rychlejc... to je rychlost... nojo, Wincommander, to tam kluk má taky, v tom von taky dělá, von mi to tam dycky instaluje...” atakdále. Kdybych neměl opravené zuby, navíc za nehorázné peníze, tak bych jimi skřípal.

Připojili jsme dotyčný modem k notebooku — fungoval bez problémů.

Přestalo mě to bavit a říkám: „Instalovali jste na ten počítač ovladače pro základní desku?” Prý: „Ne, my ani nevíme, jaká tam je.”

"Aha. Máte tu někde internet, že bychom se podívali do toho PC, zjistili co je tam za desku a zkusili na internetu najít ovladače?" — „Nemáme. Ale to vás chci vidět, jak je tam najdete. Já tam hledal ovladače pro ten modem a nenašel jsem nic!” Podíval jsem se na něj a povídám mu: „Tak to se asi budete divit!” Od té chvíle jsem komunikaci nechal především na kolegovi a jen jsem upouštěl páru.

Kolega: „Tak asi nejlepší bude, když si ho odvezeme k nám a tam ho celý přeinstalujeme a nastavíme.” — „No to ne, protože to byste museli nejdřív říct, kolik to bude stát!” Kolega odvětil: „Nevím kolik to bude stát, to záleží na tom, co s tím bude, ale rozhodně to bude lacinější a asi i rychlejší, než když to budeme řešit tady.” — „Tak to se zeptáme šéfa!”

Vylezli jsme z kanceláře a šéf šel právě proti nám. Prý: „Tak co jste zjistili?” — Kolega povídá: „Ten počítač je špatně nainstalovaný, nefungují v něm COM porty tak jak by měly...” Šéf: „Ten jsem instaloval já!” Kolega: „A instaloval jste tam ovladače od základní desky?” Šéf: „Ne, já žádné nenašel!” Kolega: „V tom bude asi ten hlavní problém, protože teď to najednou našlo síťovou kartu, pak zvukovou, pak monitor... Je to potřeba přeinstalovat, nebo spíš nainstalovat ovladače pro tu desku. Můžeme to vzít k nám, zjistit co je to za desku a najít někde ovladače.”

Šéf: „No ale tady nejde o desku, tady jde o ten modem, ten nefunguje!” Kolega: „Modem funguje, u mého počítače jsme to zkoušeli a vše je bez problémů! Jak říkám — je třeba nejdřív nainstalovat ovladače pro tu desku, pak se uvidí!” Šéf na to: „Ale já jsem to instaloval, bylo to bez problémů, akorát to nenašlo ten modem!” Kolega: „Není to bez problémů, chybí tam ovladače základní desky a je potřeba nejdřív nainstalovat ty, pak teprve můžeme instalovat další hardware!”

A na to dotyčný šéf pekárny pronesl fatální větu, která vstoupí do našich vnitropodnikových dějin: Já myslel, že jste odborníci, a vy říkáte jen dokola OVLADAČE, OVLADAČE!

Zkusím tu větu používat také. Třeba v autoservisu: „Myslel jsem, že jste tu odborníci, a vy mi říkáte pořád dokola BENZÍN, BENZÍN!”


PS: Příště si ho pozveme k nám, aby u nás upekl chleba a — "Mysleli jsme, že jste odborník, a vy pořád jen MOUKA, MOUKA!"


Zadal Arthur Dent, 03.06.2005 17:39:31, 29 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1405

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Řval někdo? - Jiří Macich ml. (web)
(03.06.2005 17:53:13)

Docela by mě zajímalo, jestli se tato diskuze obešla bez řvaní? Jestli ano, musím pochválit nervy všech zainteresovaných.
    

Re: Řval někdo? - Arthur Dent (web)
(03.06.2005 19:05:30)

Ne, neřvalo se. Celé to vypadalo jako věcná diskuse. {smile} On totiž můj kolega neumí řvát a mně nebaví dohadovat se s někým, kdo chce mít za každou cenu navrch.
    


 - Lokutus (web)
(03.06.2005 18:37:01)

Omlouvám se za sprosté slovo, ale tohle by mě nasralo.

Já osobně na to nemám nervy. Jedinkrát se mi podařilo s magorem "velice slušně" vyběhnout. Povedlo se mi to až tak elegantně, že dotyčný "fuckovací" email rozeslal můj šéf po celé firmě jako šablonu pro "jednání" se zákazníky (vina ovšem byla na jejich straně, jinak bych si to nedovolil).

Ale to bylo na začátku mého současného pracovního umístění. Od té doby jsem již dávno rezignoval a nadávám pouze na půdě naší firmy. To má ovšem jeden fatální následek. V noci mívám sny, jak se procházím s nastartovanou motorovou pilou po chodbách, které se překvapivě podobají těm u některých našich klientů. {smile}
    


 - Solvina (web)
(03.06.2005 20:34:19)

Notyvoletobysejedenztohoposral!
    


Fatální věta - Sakal77 (web)
(03.06.2005 21:01:40)

Já bych tu větu pro použití proti nim mnohdy ještě upravil spíše na situaci, kdy já jako policista řeším s řidičem havárii a on mi na to pořád dokola opakoval: "Myslel jsem, že to pojede samo a vy pořád ŘIDIČÁK, ŘIDIČÁK!" :o) Dnes a denně podobné situace řeším.
    

Re: Fatální věta - kouba (web)
(21.07.2005 21:43:21)

dovolil bych si mensi upravu: " Ja myslel ze auto jezdi na benzin a vy porad ridicak, ridicak..." {smile}
    


tak to je - Ebo (web)
(03.06.2005 23:32:20)

síla... he he .. Mno ještě že já mám na krku jen 40 compjůtrů a userů, které si pravidelně pomaloučku vzdělávám a i ti méně chápaví už začínají pomalu používát i základní věci jako klávesové zkratky ap. {big grin}

Někdy při něakém výjezdu padnout na takovou bandu.. tak nevím, jestli bych se udržel smíchy {big grin}

Někdy pokud nechce zákazník pochopit to, že se musí to či ono, aby to fungovalo a že to opravdu jinak nepůjde, tak je dobré zákazníkovi říct: "tak si to teda udělejte sám, když to umíte líp" a chystat odchod {big grin} .. je skvělé koukat na pomalu se protahující xichty {wink}..(p.s - jinak to ale sce mít šéfa co si za váma bude stát)
    


 - Michlik (web)
(03.06.2005 23:43:28)

Já myslel, že jseš velkej boss a ty zatím opravuješ pecka v pakárnách :-O
    


Upřímnou soustrast... - e.t. (web)
(03.06.2005 23:56:47)

... jen něja mi uniká proč sebou nevozíte noťse s gprs pripojením? Jo a samosebou - síť pouta roubíky a tak{big grin}
    

Re: Upřímnou soustrast... - Arthur Dent (web)
(04.06.2005 01:35:03)

To je dobrý dotaz... Možná kvůli tomu, že většinou zákazníci internetové připojení mívají a pak taky proto, že podobné záležitosti řešíme "na firmě". Přeinstalovávat PC někde v pekárnách, kde mi přes hlavu řvou: "Karlé... máš tam dvacet pro Krumlóv? - Mám... Dej mi ještě houský!" s těma dvouma jedincema za zády ("hmmm... hmmmm...") by bylo za speciální příplatek! {smile}
    

Re: Upřímnou soustrast... - e.t. (web)
(04.06.2005 02:16:49)

No jo tak teda pevne nervy...
    


Re: Upřímnou soustrast... - Ebo (web)
(04.06.2005 18:50:16)

a tak mě napadlo.. nedostali jste aspoň bonus ? .. = plnou náruč housek, rohlíků a jiných pochutin ? {smile}
    

Re: Upřímnou soustrast... - Ota (web)
(05.06.2005 17:54:02)

bonusy maj jenom pro odborníky...
    


šéfové jsou kapitola sama pro sebe - ufi (web)
(05.06.2005 19:48:06)

v pondělí opět jeden vedoucí "úřadoval" na jednom našem pracovišti. dostal jsem maila z kontrolního systému, že na jednom detašovaném pracovišti není vidět server. a jelikož tam byl ráno výpadek proudu, tak tam volám a naivně se ptám: vám zase vypli elektriku, že?
oni: ne, pořád funguje.
já: a na tom černým pc v rohu svítí zelená kontrolka? a na ups svítí vpravo pět zelených kontrolek? to je ta černá krabice podobná většímu eidamu.
oni: na ups všechno svítí, ale na pc nic.
já naivně: zřejmě někdo vykopl kabel od elektriky, můžete se podívat a případně zmačknout čudl vepředu aby se zapnul? (pro nemožnost mít server v extra místnosti je server v jednom kanclu a tiše šumí v koutě se zamčenou klávesnicí. ale všichni vědí co to je za mašinu a proto na ní nešahá).
oni: já ho teda zapnu, ale pan ředitel ho před chvíli vypnul, protože na tý mašině prej nikdo nedělá a zbytečně tam běží.
grrrrrrrrrrrrr
že někdo prostě natvrdo vypne počítač, o kterým všichni vědí že na něj se něšahá, že jinak jim nepujde firemní program, to mě v tu chvíli vůbec nenapadlo. ale okamžitě jsem si vzpomněl na letáček ze základky, kde se pionýr ptal jinýho pionýra, jestli někde nenechal zbytečně svítit žárovku. zřejmě to měl pan ředitel v mládí často na očích a zažilo se mu to až moc do krve. jinak si to nedovedu vysvětlit.

ačkoli sem alergik, asi si udělám rekvalifikaci na toho zahradníka a maximálně se budu boxovat s krtkem a krtonožkou.
    

Re: šéfové jsou kapitola sama pro sebe - Ebo (web)
(06.06.2005 07:52:28)

mno jo.. to znám.. šéfové jsou fakt na samostatnou kapitolu {smile}
    


neštěstí - Filda (web)
(06.06.2005 09:06:52)

Jo tohle jsou přesně důvody proč jsem se zapřisahl, že už se nikdy nikomu nebudu starat o počítače. Za ty nervy to fakt nestojí a člověk je v naprostý většině případů za blbce.
Mimochodem na tomhle problému nesou velkou část viny win 98.
    


Teda - Lena (web)
(06.06.2005 09:52:52)

Ja uz bych ho rezala vekou!!!!! Strasny!!!
    


Možná blbnu... - Radek
(06.06.2005 10:05:22)

...ale mohli jste ten modem vzít a připojit k tomu svému notebooku, ne? Když takhle fungoval, tak byste se připojili na Internet a stáhli potřebné (navíc byste mohli mít vedle rozdělaný stroj a "online" byste koukali na tu desku).

Jinak, pekárna, taky mám zajímavé zkušenosti: nechali si tam dodat nejlevnější DeskJet a tiskli na něm řádově 1000 listů denně. Pochopitelně byl asi jednou za měsíc v opravě kvůli ojetému podavači.. vysvětlete někomu, že by měli koupit poněkud lepší tiskárnu, tahle přece má fungovat, nebo ne?
    

Re: Možná blbnu... - Arthur Dent (web)
(06.06.2005 18:51:44)

To by nesměl mít zákazník zakázáno vytáčení čísel, začínajících devítkou... {smile} Ten modem tam je ve funkci "záznamníku".
    


:o)) - Fabiak (web)
(06.06.2005 11:23:40)

Neděláš ty u nás? :o)) zákaznice: nefunguje mi modem.. technik: a je zaplej v síti a elektrice? .. ženská: jasně, přece nejsem blbá... technik: pošlu vám tam někoho... přijel tam technik, zapl modem do zásuvky naúčtoval zbytečnej výjezd a odjel...
    

Re: :o)) - Mormegil (web)
(06.06.2005 12:14:53)

To ještě neznáš základní finty? Samozřejmě, že na otázku „je kabel v zásuvce“ ti každej bez dívání řekne „nejsem debil, samozřejmě, že je!“ Musíš jim říct „zkuste prosím vytáhnout a zastrčit kabel“ – tím je donutíš se na ten kabel podívat, oni tam ten kabel zastrčí, potvrdí, že po vyndání a zandání to funguje, takže si nemusí připadat jako debilové a všichni jsou spokojeni. {wink}
    


Zaslechnuto v praxi: - Vesničan (web)
(06.06.2005 11:32:48)

Když je to počítač, tak proč si to všechno neudělá sám? Stálo to sto litrů a umí to hovno!
    


Chytry ... - Egi (web)
(06.06.2005 13:10:17)

Taky jsem si s sebou braval na takovyto vyjezdy nejakyho kolegu. Moh bejt i ducha mdleho a jinde nepouzitelnej, ale ja pracoval - on bavil ichtyly, aby mi nehmhali za zadama. Fungovalo to.

Nevim, jestli jsem to uz nekde nepopisoval, ale u jednoho zakaznika meli vedouciho, kterymu prezdivali Hardver Softver. On desne miloval tydle vyrazy, jenom nikdy nepochopil, co je co.
Prinesu mu chciplou sitovou kartu az na stul, abych mu demonstroval ten kus, kterej jsem menil a nauctoval. Chvilu moudre kouka, mne si bradu:
"Eee, Michale, takze to je vlastne softwarova zavada?"
"Jasne, pane S., hlavne mi to tady podepiste, ze jste to vy, muze to bejt i softwarova zavada ..." :o))
    

Re: Chytry ... - Alka (web)
(07.06.2005 18:59:25)

Egi, a já myslel, že nemůže být hůř, když přišel Viet, a lámanou slovenštinou pravil: "Masina nějdě" {smile} (Šlo o NC obráběcí stroj)
    


A jak to dopadlo? - Henry (web)
(06.06.2005 20:00:44)

Odvezli jste si ten comp?
    

Re: A jak to dopadlo? - Arthur Dent (web)
(06.06.2005 20:09:46)

Nikoli. Pan šéf prohlásil, že se s námi nemá o čem bavit, načež se kolega zeptal dobromyslně toho jejich IT, co jako tedy bude, IT řekl, že asi teda nebude nic a vesele jsme odešli. Smáli jsme se celou cestu až do Budějc. {smile}
    

Re: A jak to dopadlo? - Alka (web)
(07.06.2005 19:05:37)

Do Budějic, do Budějic...nešel už tam někdo před vámi ? Přes Protivín ?? {smile}
    


z jineho soudku - brm (web)
(07.06.2005 23:11:26)

Pred nedavnem mi technici UPC preinstalovavali net na jinou adresu.

Na predavacim protokolu jsou (z hlavy) tri polozky, neco jako vyjezd, material a dummy servis.

Prvne jsem si myslel, ze je to dummy, protoze si neumim vlasenkou otevrit skrin s hubem a zapojit si ten net sam.

Pak mi ale zena rekla, ze nastavovali net ve Win2k hodinu a pul.

Tak nevim ... mam se urazit nebo jen v UPC vedi ze zamestnavaji paka? {smile}
    

Re: z jineho soudku - kachka (web)
(14.06.2005 10:59:52)

dummy service je zapojeni catv zasuvky
    
HotLinks
Zpět na článek