.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

07.06.2005



a spol. aneb Ostrov divokých koček

Chtěl jsem dnes dštít síru a oheň. Nejdřív na kokoty, s nimiž jsem měl tu pochybnou čest v posledních dnech. Pak na Miloše Čermáka, jehož počiny mi v poslední době v Reflexu hýbou žlučí. Na arogantního šéfredaktora časopisu Euro. Nakonec jsem chtěl vyhlásit anketu „Zelený Mozek Roku”, která by ocenila nejblbější ekologistický výrok — takový protipól Ropáka (A nominováni byli: Dana Kuchtová za výrok „Nejsme placeni z Rakouska”, Jakub Patočka a Jan Beránek za medvědí službu, kterou prokazují ekologii, a Hnutí Duha za cokoliv...). Jenže pak jsem si v noci přečetl článek o Vlaštovkách a Amazonkách a přepadla mě smířlivě-nostalgická nálada.

Vzpomněl jsem si, jak jsem ty knihy (Arthur Ransome, kdybyste někdo nevěděl) coby žák ZŠ četl. A od téhle vzpomínky ("Křtím tě na Pratetu!" nebo „Jestli nejsou ňoumové, neutopí se” — pamatujete?) byl už jen kousek ke vzpomínkám na jiné knihy.

Na knihy o Alešovi, Boříkovi, Čendovi a Mirkovi. A samozřejmě o dalších, jako třeba Bohouškovi, třídní Mirce nebo o Palhounové. A o strýci Chrobákovi. Začal jsem je číst někdy v deseti letech a s chutí jsem je četl dalších patnáct let...

Před rokem mi sestra ukazovala poslední knihu, něco jako „Bořík a spol. po dvaceti letech” a řeknu vám — není to ono! Aktualizované příhody zasazené do 90. let jsou — jak to jen říct? — nepěkné.

Ale těch šest původních knih si někdy musím přivézt...

Co myslíte — zaujmou tyhle knížky dnešní desetileté? Není ta atmosféra bezčasí a „soudružky učitelky” dávno nenávratně pryč? (Mimochodem — všimli jste si, že v první knize, Bořík a spol., je Miroslava Drábková nazývána „paní učitelkou” a v dalších knihách už „soudružkou”? Asi byl Vojtěch Steklač patřičně „upozorněn”...)

A když už jsem u těch knížek... Na jiném místě jsem zahlédl cosi o Pratchettovi. Myslím, že bych měl napsat něco o svém vztahu k jeho knihám. Jeho knihy se mi nelíbí a nezaujaly mne. Vím kdo je Bábi Zlopočasná, vím kdo je Mort a vím i o Neviditelné univerzitě. Četl jsem i knihy o Nomech, či jak se jmenovali ti trpajzlíci. Ale něco mi na Pratchettových knihách nesedí. Že by ta „alegoričnost”, co trčí ze Zeměplochy? Nebo to, že první kniha, kterou jsem od něj vzal do ruky, nesla hrdý nápis „Nejlegračnější sci-fi od Stopařova průvodce...”?

Jo a Stopařův průvodce je už taky film. Viděl jsem. Nelíbil se mi. Není to sice taková hrůza, jako ten šestidílný seriál, ale stejně... Jsem rád, že mám takovou fantazii, jakou mám. Smířil jsem se s tím, že pro mne zůstanou některé knihy nezfilmovatelné. A myslím, že je to dobře.


Tak koukám, že to zas tak smířlivé nebylo. Co naděláte. Tak něco veselejšího na závěr: Myslím, že pohled na paničku v potápěčských brýlích a s ploutvemi na noze byl pro našeho psa nepřekonatelný zážitek... {smile}


Zadal Arthur Dent, 07.06.2005 9:57:50, 71 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1406

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - allora (web)
(07.06.2005 10:02:36)

Tý jo, o Vlaštovkách jsme se o víkendu bavili s Bobšem. Oba jsme je v dětství hltali, já snad doma ještě některé díly mám. Nedávno se mi podařilo sehnat "Boj o ostrov" v antikvariátě, čímž zrovna zodpovím tvou otázku - ano, dnešní děti to chytí, aspoň tak soudím dle pohledu na nadšeného Tygra.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 10:10:05)

Já měl na mysli to, jestli chytí Steklačovy knihy o Boříkovi... {smile}
    

Re: - allora (web)
(07.06.2005 10:18:58)

Aha, já si zas smíchala text v hlavě {smile}
Tak to nevím, otestuju.
btw: Nefotils náhodou ženu? {big grin}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 10:20:42)

Chci žít, takže: Ne, nefotil... {smile}
    


Re: - SuE (web)
(07.06.2005 13:09:43)

knihy o Boříkovi jsem nikdy nečetla (je za to exkomunikace?) a tak jsem je ani děckám nekupovala, ale Mikuláš je dostal - prvního jsem koupila kdysi na Slovensku na dovolené, když bylo hnusně a nebylo s nimi k vydržení, a pak jen skuhrali, ať seženu další díly {smile}
BTW, Pratcheta taky nečtu

Ze zfilmovaných sci-fi knižek se mi líbila snad jen Vesmírná odyssea, už se ani nesnažím na to dívat, ty filmy jsou asi o něčem jiném než ty knižky {smile}
    

Re: - ambivalentní (web)
(07.06.2005 20:41:14)

Já měl vždycky pocit, že naopak Odyssea je románové zpracování filmu. Což ovšem nic nemění na tom, že je to fajn záležitost {smile}
    

Re: - Mormegil (web)
(08.06.2005 10:03:00)

Jasně, scénář Odysey napsali Clarke a Kubrick společně, Kubrick pak podle něj natočil film a Clarke napsal knihu. {smile} (Samozřejmě námět je podle starších Clarkových povídek.) Viz např. [en.wikipedia.org/wiki/2001:_A_Space_Odyssey]
    


 - maja
(07.06.2005 10:27:10)

tuhle jsem viděla boříky ležet ve zlevněných knihách a žádné dětské davy se kolem nich nesrocovaly. možná je měli knihkupci dát do dětského oddělení a ne mezi německé harlekýny.
    


Stopař - kúťa (web)
(07.06.2005 10:32:22)

Mě se ten seriál BBC líbil víc než film. K filmu mám jisté výhrady, přesto jsem odcházel spokojen. Je sice jinej než kniha ale taky dobrej.
kúťa
    


 - P~O (web)
(07.06.2005 10:45:55)

Celej Bořík je jenom okopčenej Mikuláš!
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 10:48:33)

Jojo. Už jen ten název - Patálie vs Lapálie. Navíc to i Steklač někde přiznal.
    


Re: - David (web)
(07.06.2005 11:10:29)

četl jsem jak Mikulášovi patálie, tak Aleš, Bořík, čenda, Mirek a spol.
A myslím, že je to trochu odlišný druh humoru - ale všechny knížky jsou pěkné :o)

    

Re: - Capslick (web)
(14.06.2005 07:51:49)

A líbily se mu? Mikulášovi? Ty patálie? (křičel na zemi ležící a na hrubky háklivý Celestýn a kopal kolem sebe nohama, protože na hrubky je ještě háklivější než na Vendelínovy mastné poštovní známky)
    


Panička s ploutvemi vs. pes - Alka (web)
(07.06.2005 10:48:28)

Nedivím se, že měl nepřekonatelný zážitek. Ono to jenom vytáhnout z vody a zahrabat na břehu, aby ploutve netrčely, to se takovej pes nadře jak vůl....{smile}
    

Re: Panička s ploutvemi vs. pes - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 10:53:31)

Náš pes věci z vody netahá... On na ně jen tak zvláštně čumí... {smile}
    


 - wake (web)
(07.06.2005 11:09:36)

jak jsme jeli 120...
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 11:14:33)

"Pane řidiči, máte oprávnění k řízení tanku?"

BRTATŘI PICCOLOMINI - VRHAČI NOŽŮ - SVĚTOVÁ SENZACE

"Pošleme Chrobáka do Grónska. Třeba tam zmrzne!"

A legendární: "Pamatuješ, jak u nás strýc Chrobák hubil hmyz?" {smile}

Skvělý byl taky inspektor Mišoň... {smile}
    

Re: - Alka (web)
(07.06.2005 16:14:13)

Jé, Mišoně znám taky, fakt skvělej, ale ten můj nebyl insp. ale ing....
Jinak mě ale tato literatura zcela minula, bohužel...{sad}
    


Re: - IP:83.208.9.7 (web)
(07.06.2005 20:16:53)

...světová ATRAKCE...{wink} "život a hrůzné skutky inspektora Mišoňě" mi také utkvěly v paměti, bohužel už nevím, jaké že hrůzy to spáchal. Ovšem nezapomenutelné je: ",Co zpívala Viktorka u splavu?' ,Soul a blues.' ,Cože ?' ,Teskné písně.' ,Ale vždyť soul a blues jsou také teskné písně.'"
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 20:19:05)

Jojo, "Sultán, Tyrl a Krvavý Pihoun". {smile}
    


Re: - Lojza (web)
(08.06.2005 08:25:49)

Parádním číslem inspektora Mišoně bylo např. vyvrácení Archimédova zákona. Vrhl své padesátikilové tělo do Dunaje a tím způsobil takové záplavy na jižním Slovensku, že musela zasahovat armáda.
    


 - Lojza (web)
(07.06.2005 11:20:26)

Tuhle se mi stala trochu zvláštní příhoda. V jedné nepřehledné dopravní situaci mi v hlavě přeskočila jakási jiskra, takže jsem zahrozil pěstí a zařval: "Jen počkejte vy zpupní vrhači nožů!" A protože jsem nebyl v autě sám, byl jsem za blba. Pokoušel jsem se spolucestujícím vysvětlit, že to byl citát, věta strýce Chrobáka z povídky "Jak jsme jeli sto dvacet" a - byl jsem za blba ještě většího. Nikdo nemohl pochopit, že si vzpomenu na citát z knížky, kterou jsem, dvacet let nečetl...
    

Re: - Mormegil (web)
(07.06.2005 11:51:06)

Vysvětlovat takové citáty nemá smysl. Buď ostatní dané dílo znají a zasmějí se s sebou, nebo neznají, a nikdo jim to nevysvětlí. Já jsem takhle za blba docela často; jenom to u mě jsou spíše citáty z filmových komedií (nejčastěji francouzských). (Zcela namátkou: „takže vy byste nedoporučoval králíka v balíčku?“)
    

Re: - Lojza (web)
(07.06.2005 13:15:04)

Tak, tak. Birimaratoa být velký.
    

Re: - Alka (web)
(07.06.2005 16:17:20)

Se nedivím. Taky bych znervózněl, když řidiči přeskočí v hlavě....{smile}
    


 - dgx (web)
(07.06.2005 14:10:07)

Aha, takže se nemusím stydět za svůj plán během prázdnin znovupřečíst Neználka a Alenku z planety Země (+ další pokračování, kdyby mě to náhodou chytlo) {smile}

Jo, mimochodem. Víš, že o tobě Arthure píšou v posledním Týdnu na str. 80 ?
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 14:18:44)

Obojí skvělé! Neználek možná o kousek víc... Sluneční město mě fascinovalo, ta technika byla zkrátka úžasná... A kdybys věděl, jak dlouho jsem se snažil sehnat alespoň kousek lunitu! {smile} Když to tak vezmu, tak na počátku mého zájmu o počítače stál (kromě Myšpulínových robotů) i Samočinný Elektronický Řídící Operátor z rakety NAB. {smile}
    

Re: - ambivalentní (web)
(07.06.2005 20:45:37)

Jojo, Sluneční město, nádherná zářivá komunistická utopie! {smile} Obávám se, že právě četba Slunečního města a Neználka na Měsíci se na mých světonázorech podepsala víc než je v současné společnosti politicky vhodné přiznávat {big grin})
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 20:51:52)

Mě naštěstí víc zajímala technologie výroby textilu z pampelišek, vozidlo ing. Špuntíka, radiotaxi a Cirkula s Planetkou než plky o limonádě zdarma... {smile}
    

Re: - ambivalentní (web)
(08.06.2005 07:13:28)

Ta limonáda přece nebyla zadarmo. Každý malíček i malenka ve Slunečním městě za ni zaplatili svou poctivou a nadšenou prací bez nároku na mzdu! {smile} Nikdo z nich přece nedostával výplatu, peníze v systému Slunečního města neexistují. Proto i ty automaty na limonádu musí čepovat "zadarmo" - oběživo neexistuje, protože pracuje každý, práce každého člověka je považována za stejně hodnotnou a každý konzumuje právě tolik, kolik potřebuje k pohodlnému životu.

Což bylo samozřejmě umožněno hlavně tím, že téměř veškerá fyzická práce ve Slunečním městě byla vykonávána stroji. Čímž fakticky vzato zmizel proletariát i buržoazie a zůstala pouze pracující inteligence; těch několik zbývajících manuálních profesí zůstalo už jen v sektoru služeb a v oborech, které nebylo možné automatizovat. Ideální technokratická utopie. {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 07:29:13)

Obyvatelé Slunečního města byli hlavně tak děsně kulturní, až to hezký nebylo... A nebýt těch tří oslů, tak všichni chodí do divadel a na veřejná předčítání dodnes! {smile}

Ale qěci: Ani tohle mě nezaujalo. Mě víc zajímalo, jestli se dá opravdu auto pohánět malou baterkou a jestli by ty odrazové botky skutečně fungovaly. A MOZPR, ten mě zajímá i teď... především ve chvílích, kdy ladím ultrazvukový měřič vzdáleností... {smile}
    


Re: - mike (web)
(08.06.2005 00:07:05)

Slunecni mesto jeste slo, ale Neznalek na Mesici byla takova agitka, ze mi to bylo divne uz i jako diteti. Sve stopy to ovsem zanechalo. Zrovna vcera jsem se kouknul na ucet v eBance a vzpomel si na ten hotel, kde se platilo i za to, aby z kohoutku chvili tekla voda {wink}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 00:18:28)

Nojó, ten převrat byl skvělej... {big grin} Akorát se z toho udělalo Neználkovi špatně. A Kozlík, předpokládám, se stal minimálně krajským tajemníkem, když ne generálním...
    


Re: - Filip Rožánek (web)
(08.06.2005 10:36:46)

A z Buchtíka se stal kvůli solení polévky ošklivý nadutý Buchting.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 10:41:33)

Buchtík byl ošklivý a nadutý už před tou polévkou. Buchting se z něj stal až ve chvíli, kdy se projevil jeho podnikatelský talent. {smile}
    


Re: - Lojza (web)
(08.06.2005 10:42:52)

Ale reklamní slogan měl úžasnej. Dodnes si ho pamatuju: "Buchtingova sůl je nejlepší. Každá jiná je mnohem větší šmejd."
    

Re: - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 10:52:14)

Asi neměl kreativce z agošek... {smile} To by měl slogan "Nyní o 36% slanější!" {big grin}
    

Re: - Filip Rožánek (web)
(08.06.2005 12:05:25)

"Působí příznivě na vaši mikroflóru! Obsahuje nejvíce chloridu sodného - vědecky ověřeno!"
    

Re: - dgx (web)
(08.06.2005 19:09:04)

A na to konkurenční výrobci soli: "Pozor, Buchtingova sůl obsahuje nebezpečný chlorid sodný! Ničí ledviny a ostatní orgány. Způsobuje smrt - je zjištěno, že 99% nebožtíků konzumovalo před smrtí jídlo obsahující právě chlorid sodný. A to třeba jen v malém množství!"
    


Re: - Capslick (web)
(14.06.2005 08:08:48)

Jediná kávová lžička našeho <a
href="[www.nacl.cz/specnab.htm]"><span class=SpellE>NaCl</span></a> koncentrátu vystačí na ochucení 50 porcí guláše, 10 kg slanečků, naplnění 200 standardních slánek a ještě vám zbude dost na vyčištění všech skvrn od tradičních "naslánlých" směsí na vašem bílém ubruse, vybudování menšího solného dolu včetně dvou až tří bytelných solných sloupů, nehledě na to, že namrzlý chodník před vaším domem a žaloby lámajících se kolemjdoucích už nebudou vaší noční můrou!
    


Re: - pankreas (web)
(08.06.2005 10:45:29)

Ano. Buchtingova sul je nejlepsi na svete (vsechna ostatni je nejvetsi smejd).
    


Re: - mike (web)
(08.06.2005 18:38:45)

Buchting byl selfmademan, ktery se vypracoval od piky. A pak ho znicili hnusni osklivi kapitalisti, kteri mezi sebe nikoho nepusti. Tak to vidite, mile deti, samotny clovicek proti nim nema sanci. Proto se musime spojit a udelat revoluci, treba i na Mesici.
    


Re: - allora (web)
(07.06.2005 14:31:57)

Alenku neznám? Autor?
Malenky a Malíčci byli ovšem kouzelní {big grin}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(07.06.2005 14:36:42)

Kir Bulyčov, nemýlím-li se.
    


Re: - SuE (web)
(07.06.2005 15:56:28)

allora: neváhej a sháněj, já jsem si nedávno Alenku zas četla {smile}
    


Re: - Filip Rožánek (web)
(07.06.2005 19:54:06)

Šroubek a Vroubek, hrdinové socialistické práce! Zamáčknul jsem slzu... {smile}

"Nazdar, Strakáčku!" zavolal Neználek, když k nim Špinda došel. "Koukej, jaké máme auto!"
"To je toho! Šroubek s Vroubkem mají lepší," odpověděl Špinda. Zastavil se, strčil ruce do kapes svých šedých kalhot a začal si prohlížet přední kolo automobilu.
"To není vůbec pravda," řekla Knoflenka, "tohle auto je náhodou zrovinka takové, jako má Šroubek s Vroubkem. A Neználek má ještě kouzelnou hůlku."
"A co na tom?" řekl znovu Špinda Strakáček." Když budu chtít, můžu mít třeba sto kouzelných hůlek."
"Tak proč teda nemáš?" zeptal se Neználek.
"Protože nechci."

[vojtas.fbi.cz] - už ale jenom v Google Cache
    


Re: Idealni styl oprav - Egi (web)
(08.06.2005 14:04:37)

Z Neznalka si mlhave pamatuju jednu zasadni informaci, a sice ze "malenky" spravovaly auto pilou a sekerou.
To byl duvod, proc jsem pritulkyni Tapine jako vozidlo doporucil Schade Hovorit :o))
    

Re: Idealni styl oprav - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 14:28:17)

Jo. A vercajk měl Nejtek, kromě pájky. Pájku totiž půjčil Mudrovi. Mudra byl ten fízl, co se maskoval za spisovatele, vnutil se vždycky někam na večírek a při odchodu tam "náhodou" "zapomněl" samozvukopis - po našem "zapnutý diktafon" {smile}
    


 - dgx (web)
(07.06.2005 21:03:33)

Trošku jsem googlil a - Vojtěch Steklač "O statistice" [www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/29_1_2005_o_statistice]
    


Zemeplocha - mike (web)
(08.06.2005 00:02:01)

Mozna delas chybu. Zezacatku mne to taky nijak zvlast nezaujalo, sice vtipne, ale ponekud prvoplanove. Jenze dalsi dily byly cim dal silnejsi a propracovanejsi a kdyz se nekdy kolem desateho dostaly na nejakych 400 stran, bylo to uz opravdu zajimave i zabavne zaroven. Nektere dily se daji cist jako detektivka; v dobrem slova smyslu. Od jiste doby vlastne skoro vsechny. Autor ma muj obdiv, ze jeste dokaze vymyslet nove zapletky a ani se moc neopakovat.
    

Re: Zemeplocha - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 00:16:57)

Nemám tolik času, abych četl knihy, které se mi nelíbí. Ani dějem, ani stylem. Je mi jedno, jak moc propracované má zápletky, když se mi nelíbí jeho sloh... :-/
    

Re: Zemeplocha - mike (web)
(08.06.2005 00:33:01)

No, on se zlepsil i ten sloh, ale jasne, kazdy ma jiny vkus.
    


Stoparuv pruvodce - mike (web)
(08.06.2005 00:21:40)

Na film asi nepujdu, recenze s tebou souhlasi; je to nezfilmovatelne. Ani se nedivim, prvni dily jsou jen retezcem vtipu. V knize to celkem funguje, ale film potrebuje pribeh. Chybel mi i v textu, ktery byl sice mimoradne zabavny (koupil jsem si kdysi davno prvni vydani pred cestou vlakem a pak mne z nej malem vyvedli {smile} ), ale nevracim se k nemu. Asi jsem divnej, ale za nejlepsi povazuju posledni dil. Tam uz pribeh funguje, je to zaroven zabavne i depresivni a nakonec do sebe vsechno logicky zapadne a vsichni umrou. Proste skvele. Stejne tak detektivky s Dirkem Gentlym. Skoda, ze jich Douglas Adams nestihl napsat vic. Svym ctenarum toho zustal hodne dluzen {wink}
    


Jinak - Egi (web)
(08.06.2005 14:08:15)

Bořík, Mikuláš, tlupa ze Čtyřlístku a komiksy z ABC mladých techniků a přírodovědců, to bylo už docela slušný panoptikum hrdinů. Kdepak "Ninja Korytnačky" a ostatní škvár. Pche.

Co se Pratchetta týče, zkus "Dobrá znamení". Vopravdu.
    

Re: Jinak - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 14:25:07)

I ty, Brute?

"Nechutná mi mlíko a zvracím po něm..."

"Nojo. Zkus zakysaný mlíko!"

"Žádný mlíko mi nechutná, smrdí mi a zvedá se mi z něj žaludek jen co ho cítím!"

"Aha. No a zkusil sis ho ohřát?"

"Smrdí mi i ohřátý..."

"Jasně, tomu rozumím. Ale zkus si dát čerstvě nadojený!"

"Smrdí mi, zvracím po něm!"

"A dal sis mlíko z Kunína?"


Jak u poťápů... Ne, mlíko nepiju, ani z Kunína, ani z Tetrapaku, ani kravský, ani kozí, ani ježčí, ani zakysaný ani nízkotučný, protože zkrátka nesnáším ten smrad a jeho chuť. Nehodlám to "překonávat", protože mi to, že mlíko nepiju, nijak nevadí.

A stejně to je s Pratchettem. Zkusil jsem jich několik, nelíbí se mi, nebudu zkoušet další - je spousta knih, které si přečtu raději. Prosím, nic mi už nikdo nedoporučujte, smiřte se s tím, že zkrátka Pratchetta nečtu, co jsem přečetl se mi nelíbilo - a vůbec mi to nevadí!


PS: Jo, i v kafi mi mlíko vadí a když jsem ho jednou vypil, tak jsem vrhnul.
    

Re: Jinak - Alka (web)
(08.06.2005 15:10:45)

A co si to nechat přečíst ?!
    

Re: Jinak - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 16:21:35)

...ani pasterizovaný!
    

Re: Jinak - mike (web)
(08.06.2005 18:40:35)

A co suseny? {wink}
    

Re: Jinak - dgx (web)
(08.06.2005 19:13:18)

Mlíko taky nesnáším, ten smrad, tu pachuť... Ale kupodivu když mnou cloumá absťák na sladké a žádná Milka (už) není po ruce a všechny Nutelly jsou prázdné, nepohrdnu plechovkou Salka.
    

Re: Jinak - Arthur Dent (web)
(08.06.2005 19:24:58)

Rady a porady: Vem tu plechovku, dej ji do kastrólu s vodou, dej to na plotnu a vař to. Pomalu a dlouho. A ejhle! vznikla plná plechovka krásně vláčného, voňavého a hnědého karamelu! {smile}
    

Re: Jinak - Egi (web)
(08.06.2005 23:27:28)

V HTML?

([www.egicz.cz/temp/arthur-dz.zip])
    


Re: Jinak - ofr (web)
(09.06.2005 07:10:40)

ehm - důležité je nezpomenout, že vaříš - probudil mne výbuch plechovky - kuchyň obhozená voňavým, sladkým karamelem - to svinstvo nešlo dolů ani špachtlí...
    

Re: Jinak - Arthur Dent (web)
(09.06.2005 07:13:53)

Nojo, to pak člověk nemá ani touhu ochutnat... a to je véééélká škoda! {smile}
    

Re: Jinak - Alka (web)
(09.06.2005 09:04:43)

ofr - stejně důležité je tu plechovku před akcí otevřít, ne to nechávat na fyzice...{smile}
    

Re: Jinak - ofr (web)
(09.06.2005 09:55:06)

jsme usnuli, noooo - a výsledek se tak nějak dostavil
    

Re: Jinak - Alka (web)
(09.06.2005 11:00:37)

No ale teď mě napadá, usnutím byl podán důkaz relativity hmoty (velké objevy vznikají vždy náhodou)- karamel v žaludku má zcela jiné vlastnosti a hodnocení než přilepený na kuchyni !!
    

Re: Jinak - ofr (web)
(09.06.2005 12:09:36)

to rozhodně - jako tapeta nebo nástřik zdí se jevil jako věčný materiál, kdyby barák spadnul, tak zdi pokryté karamelem by zůstaly stát {wink} Že bych si to nechal patentovat?
    

Re: Jinak - Alka (web)
(09.06.2005 13:25:04)

Určitě. Jen je ještě potřeba vyzkoumat, zda je karamel v tomto stavu materiálem, "nepodporujícím hoření", jak se tomu odborně říká {smile}
    


Re: Jinak - PetrVod (web)
(13.06.2005 19:00:41)

Jeeee, to potesi, ze v tom nejsem sam {big grin} Ja jsem mel potize i jen odlepit vicko plechovky ze stropu...
    


Testováno na lidech - Neonka (web)
(09.06.2005 11:47:36)

Taky jsem se tomu divila, ale malej Neon Boříka a celou tu bandu zbožňuje, stejně jako jiné knihy z dob mé mladosti. Neználka na Měsíci jsem mu vyrvala z ruky s tím, že je to komunistický blábol, ale mám pocit, že to stejně tajně louská, protože úvodní historka se stavem beztíže je dost atraktivní. A taky ho děsně baví stařičké povídky Otakara Batličky, z toho jsem tedy docela na větvi.
    

Re: Testováno na lidech - Lojza (web)
(09.06.2005 12:41:53)

Tak to můžeš u mladýho ještě zkusit s Kájou Maříkem, a když i toho skousne, tak by neměl pohrdnout ani s Gabrou a Málinkou...
    
HotLinks
Zpět na článek