.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

27.06.2005



Třetí a závěrečný díl „malajské trilogie”, tentokrát na téma „Kytičky, zvířátka a vůbec”.

Ačkoli jsem nechtěl, tak se mi durian dostal do obou předchozích dílů a bohužel bude asi i v tomhle. Tak si to radši odbudu rovnou na začátku: „V Malajsii asi roste i durian”.

Tak, to by bylo. Teď něco veselejšího a voňavějšího...

Druhý den jsme dopoledne odletěli z Kuala Lumpur na ostrov Tioman. Tedy — mysleli jsme si, že odletíme dopoledne... Letadlo mělo odlétat v 10:40, v 10 proběhl check-in a čekali jsme. V poledne jsme stále čekali. Čekali jsme ještě v jednu odpoledne, a to nějaký Švéd už nevydržel a ptal se personálu... A protože se Švéd ptal, tak to bylo letišťákovi blbý a předstoupil s veřejným prohlášením. Že se jako omlouvají, ale že stroj má technické problémy a buď poletíme za hodinu, nebo že kolem čtvrté může z jiného ostrova přiletět jiné letadlo...

Ve dvě jsme pořád ještě čekali a pak v půl třetí přiletělo letadlo. Báječný stroj DASH7. Úplně nejlepší na něm bylo, že se chvíli po startu objevila uvnitř trupu nad okýnkama bílá mlha, což jednomu na klidu nepřidá... {smile} Ale doletěli jsme dobře.

Na Tiomanu jsme vylezli z letadla, zaplatili poplatek na udržování korálového útesu (pět RM, tedy asi 35 korun) a sedli jsme do autobusu. Teda — do tohodle stroje. Sedím, koukám, vpravo byla nějaká tůň a v ní cosi plavalo. Cosi plazovitého, byla vidět jen hlava a celé to bylo tak 20 metrů daleko... říkám si: „No to je pěkný. Tropickej ráj a maj tu krokodýly!”

První, co jsme po ubytování zjistili, bylo to, že sdílíme stejné místo s rodinkou gekonů. Malý gekonek nám seděl na dveřích a po pravdě řečeno — nevšiml jsem si ho, až když jsem chtěl odemknout a on mi přeběhl okolo zámku...

No nic. Gekony máme rádi a když jsme pak objevili několik felsum na blízké zdi, tak jsme si je se zájmem prohlíželi. Jenže večer, když jsme šli na večeři do té místní restaurace, tak jsme šli přes most. A já si všimnul, že se pod mostem ve vodě něco hýbe. Říkám manželce: „Hele, to je ono!” Manželka: „To ale není krokodýl, to je had!”

Mezitím to připlavalo blíž a já povídám: „Hele, má to kulatý tělo, to bude asi nějaká želvička...”

Jenže pak to připlavalo až k nám a manželka říká: „Žádná želvička! Fuj! Dyk je to nějakej velkej hnusnej ještěr! Teda s tímhle tady nebudu! Jestli to bude i u naší chatky, tak jedu domů!” atd.

Byl to opravdu ještěr, konkrétně varan skvrnitý, (což je sice jeden z největších varanů, ale hnusnej dle mého není). Správně jsem ho otipoval na varana, naštěstí jsem o něm nic moc nevěděl, tak jsem řekl manželce: „To je vodní živočich, ten ven nevyleze...”

Druhý den jsme zjistili, že ta samá potvora žije kousek od naší chatky a třetí den jsme ji viděli i na suchu. Snažil jsem se ještě tvrdit, že jde určitě o býložravce, jenže mi už nebylo věřeno. {smile} (Zato mi bylo věřeno, když jsem říkal: „Výlet do džungle? Vždyť tam bude ještě větší dusno než tady, budou tě švihat do obličeje všelijaké rostliny, divný hmyz tě bude obtěžovat a bůhví co tam bude za zvěř, když tady jsou tihle varani!” — to zabralo! Pak jsme se dozvěděli, že nás už nic horšího potkat nemohlo, tedy kromě moskytů a krajty...)

Tihle obrovští (asi metr a půl i s ocasem) varani nás provázeli celou dobu pobytu na Tiomanu. Poslední den jsme před odletem seděli na letišti (opět zpoždění...) a po ploše si to rázoval tenhle ještěr — neohroženě směrem k nějakému křoví. Z křoví najednou vyletěl pták a začal křičet a na ještěra útočil. Ten se jen oháněl hlavou a neomylně pokračoval dál — asi šel na vajíčka nebo na mláďátka. (Ivo A. Bendu by z toho nejspíš kleplo!)

Na ostrově byly k vidění ještě nějaké opice — že by makak? — a ptáci. Spousta koček a pár oslů. Za celou dobu pobytu jsme neviděli jediného psa — když si uvědomím, kolik lidí tady má psy, tak je to docela nápadné. (Vsuvka pro WD: Vůbec jsem neviděl žádný hroši!) {smile}

Všelijakých rostlin, květin a bejlí bylo všude nepřeberně. Nejsem botanik, takže je nedokážu zařadit. Jediné co jsem poznal byla kokosová palma (protože na ní rostly kokosy) a kroton, protože ho máme doma v květináči. Jinak bych vše zařadil do druhů „jiná palma”, „palmička”, „nějaký roští”, nějaký kvítí", „něco zelenýho” a „něco na způsob bambusu” — případní zájemci mohou vyhledat obrázky v galerii a určit, co jsem to vlastně viděl.

A podmořský život? Ježovky, korály, ryby, jiný ryby, ještě jinačí ryby, malinkatí (50cm) žraloci a sumýši. Fujtajbl... Neznám blbější a hnusnější zvíře než je sumýš... Leží si to na dně a vypadá to jako okurka salátovka nebo jako — ehm — hovno (to nejen tvarem, ale i barvou).

Čímžto jsem se nenápadně dostal na konec vyprávění a navíc jsem i zveřejnil odkaz na galerii obrázků, takže si mé suché vyprávění můžete proložit obrázkama.

Ještě pár postřehů:

Zarazilo mě, jak často spolu Japonci mluví anglicky, a to i v rodině (rodiče s dětmi apod). „Dady, dady... luk... fiš, fiš, fiš!!!” řval třeba malý Japonec na tatínka...

Jedenáct a půl hodiny v letadle je snesitelných, pokud máte místo na nohy (my měli) a pokud máte co dělat (palubní interaktivní systém je skvělá věc). Krom toho můžete koukat z okýnka na zem. (Moje žena pravidelně skřípala zubama, když jsem jí říkal: „Hele, podívej se, Alpy jsou pěkně vidět” nebo „Je pod náma Frankfurt” nebo „Hele, támhle jsou pěkný ostrovy” a říkala: „Já už v letadle letěla a Alpy jsem viděla, tak se dívej sám a nech mě...” Tentokrát jsem ale pronesl před odletem řeč. Povídám: „Čeká nás daleká cesta. Poletíme přes hory, pouště, oceány, uvidíme Kaspické moře, uvidíme města v Indii i ukrajinské celiny...” Manželka nechápala, ale já pokračoval: „...takže až ti řeknu PODÍVEJ SE DOLŮ, tak nebudeš ofrňovat a podíváš se, protože něco takovýho už neuvidíš!”{wink} )

A doufám, že jednou aerolinky zavedou, jako zavedly nekuřácké lety, i lety „bezdětné”. Milerád si připlatím. Já vím, ty děti za to nemůžou... můžou za to někteří rodiče! Jako třeba ta paní, co jen seděla a tupě se usmívala, zatímco její čtyři děti řvaly, lezly po ní a ostatních pasažérech, houpaly se na sedačkách a vůbec prováděly podobná alotria. A protože ptát se pasažérů „Paní, jsou vaše děti vychované a klidné, nebo to jsou frackové, co budou celou dobu vřískat a obtěžovat?” nelze, tak holt paušálně — „Na této lince není dovoleno kouřit a cestovat s dětmi do dvanácti let”. {smile}

Na cestu zpátky jsem se proto vybavil a když vedle začala řvát nějaká holčička, tak jsem prohlásil: „Hned jak roznesou jídlo, tak si dám Hypnogen. Mě nenasereš!” Jak jsem řekl, tak jsem udělal — snědl jsem jídlo a před dortíkem jsem polknul prášek. A od Bangkoku po Kavkaz jsem o ní nevěděl!

Jo a ještě něco — největší dobrodružství není cesta do cizí země. Největší dobrodružství, nervy a napětí čekají člověka až na letišti po příletu, když stojí u takového toho pásu s kuframa. {smile}

Tak — šťastnou cestu všem!


Zadal Arthur Dent, 27.06.2005 14:23:03, 37 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1416

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Lokutus (web)
(27.06.2005 14:38:50)

Tohle jsou fialky, ne?
[galerie.maly.cz/malajsie/ipage00062.htm]

{smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.06.2005 14:42:35)

Máš pravdu, čéče! Že mě to nenapadlo! Keř asi 3 metry vysoký a pět metrů v průměru - jasná fialka! {smile}
    


 - Trillian (web)
(27.06.2005 14:52:34)

myslím, že ta opička není makak... řekla bych, že se více podobá paviánovi :o))
a nebylo by lepší se zeptat té paní, jestli viděla Mlčení jehňátek? :o)))
    

Re: - Arthur Dent (web)
(27.06.2005 14:58:45)

Paviáni jsou větší a mají červenej zadek, ne? Tohle byla malá opice...
    

Re: - Lokutus (web)
(27.06.2005 16:07:24)

Třeba to bylo ještě štěně ... chci říci mládě paviána. Ty možná ještě červenej zadek nemají.
    


 - Lokutus (web)
(27.06.2005 16:12:22)

A prý že tam nemají psy:
[galerie.maly.cz/malajsie/ipage00061.htm]

To je jasný malamut, ostříhaný na krátko s epesním kohoutem. Asi místní trend. {big grin}
    


Psi - Nimra (web)
(27.06.2005 19:31:07)

"Za celou dobu pobytu jsme neviděli jediného psa — když si uvědomím, kolik lidí tady má psy, tak je to docela nápadné."
Já tedy nevím, školy na to nemám, ale nejsou oni v Malajsii náhodou muslimové? A nepovažují muslimové psa za nečisté zvíře? To by možná mnohé vysvětlovalo...
    

Re: Psi - Arthur Dent (web)
(27.06.2005 19:48:37)

Muslimů je jen 60%, zbytek jsou hinduisti, buddhisti, křesťani...
    

Re: Psi - Lokutus (web)
(28.06.2005 09:46:49)

To bude ono. Kdyby v ČR žilo 60% cikánů, tak psa na ulici třeba taky nepotkáš.
    


A co durian? - mike (web)
(27.06.2005 20:39:16)

Kde je fotka durianu? {smile}
    

Re: A co durian? - allora (web)
(27.06.2005 20:48:33)

Být tebou, Mike, tak neprovokuju nebo se Arthur naštve a pošle ti rovnou vzorek na ochutnání {big grin}
    

Re: A co durian? - mike (web)
(27.06.2005 22:31:21)

To zni jako skvely napad. Nase posta mi zveda tlak i adrenalin, kdykoli tam musim, takze si pro balicek prijdu az za tyden, at si uzijou {wink}
    


Specialita - Jára (web)
(27.06.2005 21:21:45)

Zkusils ochutnat nejakou mistni specialitu?
    

Re: Specialita - Arthur Dent (web)
(27.06.2005 21:43:32)

Já tě nepoznávám, Járo! {smile}

Jo, samozřejmě že jsem zkusil místní kuchyni. Nejvíc mi chutnala naprosto jednoduchá jídla - Nasi goreng nebo Mee goreng. Ale nevím, jestli to lze považovat za "místní specialitu".
    

Re: Specialita - dgx (web)
(28.06.2005 03:07:04)

a souvisí místní kuchyně nějak s faktem, že venku neběhají žádní psi?
    

Re: Specialita - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 03:12:40)

Myslíš tak, jako u nás souvisí vepřové speciality s tím, že pašíka na ulici běžně nepotkáš? {smile}
    

Re: Specialita - Alka (web)
(28.06.2005 15:14:36)

Z hlediska živočišné výroby je pašík vlastně jen zvláštní jateční druh psa.
    


OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - mike (web)
(28.06.2005 01:06:20)

Opravdu mne pobavila a mas muj obdiv za trpelivost s trollem cislo 13. Chtel jsem take pripojit komentar, ale narazil jsem na nejakou podivnou chybu systemu, takze neprosel a naslednymi pokusy jsem tam udelal trochu binec. Treba to Filip rano uklidi {smile}
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 10:26:20)

Jojo, už jsem četl. Bavil jsem se při debatě s ním báječně, to je opravdu exemplář vola non plus ultra. Vždycky mě pobaví, když mě cca sedmnáctiletý napíše "chlapče!", ohání se svými životními zkušenostmi, myslí si že spolykal veškerou moudrost a futruje to argumentama typu "a proč by se to asi učilo ve škole, kdyby to tak nebylo?" Jenže pak to nějak nezvládnul a od chvíle, kdy mi začal psát, že si mě přestává vážit, to s ním šlo z kopce (napsat "hahá, jsi ignorant, protože tys to řekl první" a ani se nepodívat, jestli to náhodou nebyl on, je - ignorantské) a nakonec už to nebylo ani veselé, to už jen kopal nožičkama a křičel "Já to myslel úplně jinak, jste všichni hloupí!" Předvedl několik nezvládnutých pokusů o demagogii, napsal o tom všem k sobě srdceryvný článek (to o "špidlovsko-grossovských předpokladech" mě opravdu pobavilo, pokud jsi neviděl, tak doporučuji kouknout!) a mně opět potvrdil staré známé rčení: Čím míň toho kdo ví, tím míň pochybuje o svých vědomostech!
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - kosta (web)
(28.06.2005 11:33:05)

Milí chlapečkové!

Chci vám oznámit, že ten, kdo o tom ví nejvíc, jsem já!

Ve 4. pádu se píše ji, ale vyslovuje se to jí!!
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 11:39:45)

Vypadl ti na konci smajlík.
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - kosta (web)
(28.06.2005 11:42:44)

A jo!

A možná i poznámka o tom, že tu svoji pravdu dokážu i maturitní komisi... :o)

    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 11:46:12)

Správně. Úplně JÍ svou pravdou zlikviduj! {smile}
    


Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Lokutus (web)
(28.06.2005 12:24:54)

Taky si přiložím k tomuto OT: Přečetl jsem celý flame a rád bych vytěsnil, co mě nadmíru zaujalo:

"Náhodou tohle bylo velmi užitečné. Na vlastní oči jsem zjistil, co měl můj táta na mysli, když mi před nějakými šestnácti, osmnácti lety říkal: “Ty až dostaneš rozum, tak si oddechneš!” {smile}"

Takhle objektivní stanovisko se těžko v podobných diskusích najde. Gratuluji.
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 12:38:52)

Tenkrát jsem si sebejistě myslel, že už mám rozumu plnou dávku, dalšího mi netřeba a že jsem si mohl oddechnout dávno. Dneska si myslím, že bych si pomalu mohl začít oddychovat, ale že ještě s definitivním oddechnutím počkám... {smile} Aneb "čím víc toho vím, tím víc zjišťuju, kolik toho ještě nevím!" - škoda jen, že tahle zkušenost je nepřenosná, zrovna tuhle považuju za jednu z nejpřínosnějších zkušeností získaných věkem. {smile}
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Alka (web)
(28.06.2005 15:08:15)

K tomuto tématu existuje pěkné přísloví: Nikdo na světě není chytřejší, než šestnáctiletý chlapec. Jen patnáctiletá holka. Vzpomenete si na to, až budete mít vlastní děti.
A potom prý Mark Twain kdysi prohlásil něco v tomto smyslu: Ve svých sedmnácti letech jsem byl šokován mírou nevědomosti a ignorance svého otce. Za dalších pět let jsem nemohl uvěřit, kolik se toho za tak krátkou dobu naučil! (Ta čísla asi nejsou přesná, tak prosím necitovat {big grin}
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 15:13:04)

Oba jsou pěkné, děkuji!
    


Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - mike (web)
(28.06.2005 19:52:54)

Clanku jsem si nevsiml, dobry. Takova hezka posledni krec. Nasel jsem tam i nejake fotky a myslim, ze potvrzuji tve predpoklady o veku. Jeste ma sanci, ze z toho vyroste a pak se bude stydet. V lepsim pripade {smile}

Myslim, ze jakakoli rozumna diskuse konci, kdyz nekdo zacne "argumentovat" tim, ze te lituje nebo ze si te prestava vazit. Pak uz si z nej clovek muze leda tak delat srandu.
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 20:01:23)

Dobrá (a doufejme že opravdu poslední) křeč je to, co před chvílí vypotil na Bloku, to se smíchy neudržíš... {smile} Konečně si totiž pustil tu MPtrojku a - přesně jak jsem říkal - tvrdí, že jsem se schválně snažil to říct spisovně a že to je špatný vtip... {smile} Ale já už s ním odmítám diskutovat, už to není ani sranda ani trapný, už je to jen ubohý... Všech lituje, nikomu nevěří, všichni ho špatně chápou a jsou omezení - i přesto, že na jeho výkřiky "Nikdy jsem tak nikoho mluvit neslyšel" má tam i u sebe dost reakcí, které tvrdí opak.

Mno, nic - Alka to napsal správně s tím šestnáctiletým klukem. Jen můžeme doufat, že z toho vyroste, protože pokud ne, tak za pět let bude přesně spadat do té kategorie "lidí", co všechno vědí nejlíp, a kterou D-Fens trefně nazývá "zmrdi"... {smile}
    

Re: OT: flamewar na Bloku, kterou jsem mimodek zpusobil - mike (web)
(28.06.2005 20:30:14)

Ja to videl a opravdu komentare netreba. Mozna si fandim nebo zapominam, ale tohodle bych snad nebyl schopen ani v puberte. A ze jsem musel byt dost nesnesitelny, chudaci rodice {smile} Jeste ze tenkrat nebyl Internet, dovedes si predstavit, ze by na tebe nekdo neco takoveho vytahl po 20-ti letech z Google cache? {wink}

Snad vyroste, jako vetsina lidi. A jestli ne, spis nez na DF-zmrda bych to videl na Vesmirne lidi, Osud nebo neco podobneho.
    


 - Ota (web)
(28.06.2005 14:30:09)

Prohlížel jsem si s malým Oťuldou fotogalerii z Malajsie. Dobrý, akorát ta "Koala Lumpur" je prej pěkná kravina, že prej to neexistuje, to "nemůže nikde existovat", takový město! {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 14:38:48)

A počkej až zjistí, že jsou i další zvířecí města. Třeba Los Angeles nebo Saň Františko. Popřípadě Králíky. {smile}
    

Re: - Alka (web)
(28.06.2005 15:16:26)

A Hrochův Týnec !!
    

Re: - Arthur Dent (web)
(28.06.2005 15:30:11)

Bať! A Prostřední Vydří, Sokoleč, Sokolov, Husinec, Kravaře, Jestřebí, Srní či Kropáčova Vrutice! (Ta sice nemá nic se zvířátkem, ale je to pěkně blbý jméno.)
    

Re: - Ota (web)
(28.06.2005 16:51:27)

Jen tady u nás v kraji (cituji z našeho telefonního seznamu):

Bobr, PSČ 542 01
Číčová, PSČ 517 41
Dolní Vlčkovice, 544 01, idem Horní Vlčkovice
Drštěkryje, 506 01, držka je aspoň biologický pojem, asi že drží potravu
Hradec Králové - Svinary, škoda, že tam není nad tím "n" háček
Hroška, 518 01, srovnej zmiňovaný Hrochův Týnec {smile}
Jestřebí, 549 01
Ježkovice, 517 21
Nebudu to unavovat uváděním poštovního směrovacího čísla:
Kacákova Lhota, opět lituji, že chybí jeden háček {smile}
Kanice, tady jim evidentně (!) chybí čárka a byla by to máma od káněte
Kobylice, Kohoutov, Komárov, Kozlov, Kozodírky, Kozodry, Kozojedy,
Kozojídky, vzhledem ke stejnému PSČ asi mladší sourozenec Kozojed
Kosice, jak jen ty zeměpisné pojmy umějí pěkně přechylovat {smile}
Kosičky, dtto plus ještě zdrobňovat {smile}
Krabčice, vůně exotiky
Krahulčí, připomíná mi krahujce, pokud to něco je {smile}
Králíky, Kuks, (Samec kukačky se ptá: "Já jsem kuk?". Druhý přitakává: "Jo, kuks. Proč se ptáš?")
Kunčice, Labouň, Ledkov, Liščí Kopec, Miskolezy, to mi připomíná Myškolezy, Nebeská Rybná, Nedvězí, Nová Paka, no to se dá ale spíš použít o lidech..., Ohařice, OPOČNO {smile}, Plhov, Prasek, Přestavlky, Psinice, Pulice, Račice nad Trotinou, Rakov, Rosnice (nezdrobněle rosnička), Sběř, Skřivany, Slavíkov, Sobčice, Stračov, Svinišťany, Štikov, Trutnov-Voletiny, Tuř (nebýt toho háčku...), Vlčice, Vlkov, Volovka, Výrava, ZAJAKURY exemplární kousek {smile}, Zákraví, ŽABOKRKY {smile}, Žíželeves, Žlunice
    

Re: - Alka (web)
(28.06.2005 18:38:08)

Jejda to jsme v pěkném zvěřinci !! Alespoň se máme na co vymluvit, když se chováme jako zvířata {smile}
Jo a ta Kanice je ryba (od toho Kanice) !
    


Re: - wake (web)
(03.07.2005 10:55:50)

krahujec, krahulík(nář.): menší dravý pták - asi jako rorýs. samec od kukačky je odjakživa kukaččák. "Tuř" je pokyn k výkonu hovadin.
    
HotLinks
Zpět na článek