.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

29.06.2005



Ještě dnes se hrůzou otřesu, když si vzpomenu, jaké trauma mi v kdysi způsoboval můj jídelní zvyk. Myslel jsem, že příkoří zvané „ty to nechceš — já si to tedy vezmu” se dělo jen mně, ale koukám, že i někteří jiní prošli touto děsivou životní zkušeností.

Jako dítě jsem pochopitelně měl jídla oblíbená a neoblíbená. To mi zůstalo, i když se časem se některé dříve nepoživatelné pokrmy staly oblíbenými — třeba rajčata nebo špenát.

Jedním z oblíbených jídel bylo ( a stále je) kuře. Pečené kuře. A s tím byly hlavní problémy.

Já totiž měl, a stále mám, zvyk nechávat si ty nejchutnější kousky na konec. Takže například u ovocných knedlíků jsem nejprve snědl samotné knedlíky a na konec si nechal ovoce s tvarohem.

A u toho kuřete jsem si na konec nechával krásně propečenou kůžičku. Můj postup byl následující: nejprve jsem křupavé kousky oddělil a dal stranou. Pak jsem snědl brambory a maso. To mi připadalo jako cosi bez chuti, co má jediný účel — zaplnit žaludek. A nakonec jsem si nechával ta nejlepší sousta a labužnicky je vychutnával.

Problém ovšem nastával, když mě někdo viděl při jídle, což bylo skoro vždy. Dítě je totiž mimořádně nesvobodný tvor, kterého pořád někdo sleduje.

Dospělý (nebo vrstevník, to je jedno) viděl, že jím brambory a maso, přiskočil, a se slovy „ty tu kůžičku nebudeš? Tobě nechutná? Tak já si ji tedy vezmu!” se mi začal rýpat v talíři.

Dělo se to hlavně doma, ale ani školní jídelna nebyla zcela prosta od spolužáků sápajících se po chutném žvanci.

Nikdy jsem nepochopil, jak někdo může sníst to nejlepší hned, a takovou tu jídelní „vatu” si nechat na později.

A přestože se mi davy lidí snažili ukrást z talíře nejchutnější části kuřátek i jiných poživatin, zvyk nechávat si to nejlepší nakonec mi zůstal.

Jen se musí správně odhadnout porce. Není totiž nic strašnějšího, než když vám na talíři zbude ta největší delikatesa a vy už nemůžete.

Dnes jsem zjistil, že kolegyně v práci měla úplně stejné zvyky a zkušenosti ohledně nechávání si nejlahodnějších kousků na konec a odhánění dotěrných spolustrávníků.

Takže v tom nakonec nejsem sám, jak jsem se obával.


Zadal White Dog, 29.06.2005 12:06:57, 58 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1421

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

znám :-) - Inečka (web)
(29.06.2005 12:24:55)

toho příkoří se mi dostávalo od rodičů, prý z výchovných důvodů.. nejlepší kousek pečlivě odpreparovaného masíčka, který jsem si střádala jako pověstnou třešničku na dortu, mi bleskurychle sbaštil tatínek - máš jíst všechno a plynule, snad tě to naučí {smile}

nenaučilo .. jenom se u toho víc rozhlížím {smile}
    

Re: znám :-) - Arthur Dent (web)
(29.06.2005 12:29:15)

A co si takhle zahrát hru "Pích vidličku do prstíčku!" - to by naučilo tatínka! {smile}
    

Re: znám :-) - White Dog (web)
(29.06.2005 13:59:18)

Nevím nevím, slyšel jsem kdesi, že po hře "Pích vidličku do prstíčku" by mohla následovat hra "Plác řemenem na zadeček (opakuj 25x)" {smile}
    

Re: znám :-) - dgx (web)
(29.06.2005 14:15:37)

vidím, že máš skryté programátorské vlohy {smile} Nicméně je třeba u plácání řemenem ošetřit výjimku, kdy se dítě vyvlékne a zdrhne. Poté pokračovat v plácání je čirým projevem masochismu.

if (pich_vidlicku_do_prsticku() == false) {
try
for (i=0; i<15; i++)
plac_remenem_na_zadecek()
finally
uklid_remen();
end;
}
    

Re: znám :-) - Arthur Dent (web)
(29.06.2005 16:03:16)

Máš tam několik syntaktických chyb...
    

Re: znám :-) - dgx (web)
(29.06.2005 16:14:31)

to je pouze zdání - víš snad, v jakém jazyku je to psáno? {smile}
    

Re: znám :-) - Arthur Dent (web)
(29.06.2005 16:20:45)

V JaPasC++ ? {smile}
    


Re: znám :-) - thingwath (web)
(29.06.2005 16:21:57)

Mám tušení, že tam spatřuji prvky z tří nebo čtyř {smile}
    


Re: znám :-) - Lokutus (web)
(29.06.2005 20:35:09)

Možná by stálo za to, přidat jako parametr funkce pich_vidlicku_do_prsticku() promennou strong, která by určovala sílu úderu.
Musel by se však trochu zmodifikovat algoritmus. Těžko se totiž provede funkce plac_remenem_na_zadecek() s připíchnutou rukou ke stolu.
    

Re: znám :-) - dgx (web)
(29.06.2005 20:46:46)

no a proč myslíš, že testuji pich_vidlicku_do_prsticku() == false ?

    

Re: znám :-) - Filip Rožánek (web)
(29.06.2005 21:09:23)

Protože špína je zažraná?
    


Re: znám :-) - Lokutus (web)
(30.06.2005 14:02:52)

Já bych zvládnul parchanta ztřískat i kdyby se tou vidličkou trefil. Kromě případu, kdy by vidlička projela skrz ruku až do desky stolu. Proto si myslím, že ten parametr by se hodil.
    


 - Filda (web)
(29.06.2005 12:43:08)

Coby děcko jsem takhle jedl jogurty co měly pod tim bílym hnusem dobroučkej oranžovej sliz a mandarinku. Taky jsem ojídal aspik aby mi na závěr zbyla šunčička. A do dneška takhle jim hemenex(ham and eggs{smile}, na konec si nechavám žloudky.
    

Re: - Andrej
(29.06.2005 14:47:02)

žloutky
    


A nejhorší na začátek - Nimra (web)
(29.06.2005 13:35:32)

A nedej bože, když jsem si nejlepší nechal na konec a to nejhorší snědl na začátku. Mnohdy mi bylo to nejhorší přidáno s odůvodněním když mi to tak chutná..., když je to zdravé... brrrr, chvěju se ještě teď po letech.
    


 - BROX (web)
(29.06.2005 14:05:44)

Člověk vždycky rád vidí, že ostatní řeší ty samé problémy. Já jsem takhle jedl úplně všechno (v soukromí to občas dělám ještě teď). Můj problém nebyl v tom, že by mi to někdo sežral, ale ostatní (většinou rodinní příslušníci) tvrdili, že je to nechutné. Pokud si pamatuju tak největší odpor budily moje praktiky při jedení polívky (nejdřív pečlivě vybrat veškerou "vodu" a nakonec si nechat výborné babičiny domácí nudle) a řízků (řízek oloupat, sníst maso a nechat si vynikající obal - strouhanku). No, teď když to píšu, tak to možná opravdu docela nechutné bylo...
    


Jste zvrhlík, White Dogu ! - Alka (web)
(29.06.2005 14:40:03)

Někdy souhlasím s Vámi, jindy proti Vám. Ale k tomu, co jste napsal teď, nemohu mlčet !! Jste zvrhlík !! Jak Vám může chutnat ta slizká, ještě částečně ochlupená kůže, vyfutrovaná měkkým, tučným kluzkým sádlíčkem mých bratranců !!!??? Fuj, naskakuje mi alčí kůže při představě takové gurmánské perfidnosti !! To je nechutné !! Styďte se !!
    

Re: Jste zvrhlík, White Dogu ! - ambivalentní (web)
(03.07.2005 20:18:02)

Tady někdo neumí péct kuře, koukám {smile}
    


kůžička - ofr (web)
(29.06.2005 14:43:49)

ach - opečená, křupavá, osolená - ňam,ňam
    

Re: kůžička - Alka (web)
(30.06.2005 09:47:57)

Protestuji, to je SPIKNUTÍ !! {smile}
    

Re: kůžička - ofr (web)
(30.06.2005 12:09:28)

hmm - alčí opečená kůžička? Je třeba zkusit {wink}
    

Re: kůžička - Alka (web)
(30.06.2005 12:15:05)

Plís nou, plís nou !!
    

Re: kůžička - ofr (web)
(30.06.2005 13:46:20)

tak se vzájemně osolte...
    


Re: kůžička - anjin-san (web)
(03.07.2005 16:34:46)

a ted jsi se, alko, odsoudil do zahuby zcela sam. plisnak byl odjakziva lovna zver{wink}
    


kure - fess (web)
(29.06.2005 14:52:26)

S kuretem jsem na tom podobne, mam taky jeden specialni kousicek masa. Z kurete mam nejradsi prsa a oni maji vevnitr takovy oddelitelny kousek masa, proste se to da vyloupnout a ten je pro me tim spuntikem na konec.
    


 - Erix (web)
(29.06.2005 15:13:53)

Nejlepsi nakonec, samozrejme! Ale musite to bastit tak rychle, abyste predstihli ty ostatni a mohli jim sporadat i to JEJICH nejlepsi {big grin}
    


 - eyja (web)
(29.06.2005 15:50:27)

{big grin}) myslim, ze zrovna tuhle vec neopakovatelne zvecnil igor chaun ve svem filmu "sousto" (bezelo to, tusim, v cyklu "velmi uveritelne pribehy"). vrele doporucuju, jeste ted me odbourava, kdyz si vybavim pateticky proslov josefa abrhama, kteremu takhle ublizujou {big grin})
    

Re: - asTMA (web)
(30.06.2005 01:03:06)

To přesně jsem chtěla napsat! :o)) Fantastické Sladké noční horory. :o))) Dodneška se osypávám, když si vzpomenu na tu babici, jak lačně čeká... :o)) Vůbec to byl vynikající seriálek. :o)
    


Nakonec? - Lucky (web)
(29.06.2005 16:11:18)

Co by mladší sourozenec o 9 let staršího bratra jsem zažívala jiný příkoří. Ne, že by se mi někdo sápal po tom co jsem si schovávala nakonec, mě bylo sápáno po všem a hned! Moje jídlo bylo bezpečný jen, když jsem si např. celý banán olízala a do limonády plivla. Pak to nechal na pokoji, jinak jsem byla o hladu.
Jo, tak tohle je nechutný{smile}
    

Re: Nakonec? - Nonsense (web)
(29.06.2005 19:29:17)

Olizat banan, plivnout do limonady,... Arture - nerika Ti to neco?{smile}
    


Z Vašeho fejetonku je zjevné, že jste nikdy nebyl na vojně. - Saša (web)
(29.06.2005 16:14:51)

Mně táta v dětství vždycky učil, že nejlepší - tedy maso, samozřejmě - se má nechat nakonec, aby se žaludek ošidil a myslel, že jedl maso celou tu dobu. Holt nebyl na vojně.
Na vojně jsem se naučil sníst okamžitě a nejdřív to nejlepší a nejhodnotnější. Řízek se sice dal při "písknutí" vzít do ruky a dojíst za běhu, ale maso z guláše už tedy ne...
    

Jste vedle jak ta jedle - White Dog (web)
(29.06.2005 16:44:05)

V příspěvku popisuji dobu dětství. Na vojně jsem byl a pochopitelně, že jsem musel prvních 1/2 roku poněkud pozměnit své stravovací zvyky. Jasně, zcela běžné bylo, že sotva jsem vyfasoval jídlo, tak někdo prásknul bagrem (lžicí) do stolu a zavelel k odchodu, takže jsem se (a se mnou třeba dalších 20 lidí) najedlo během cesty k hnusným smradlavým plastovým kontejnerům na odpad. Ano, na vojně bylo životně důležité sníst to nejvydatnější a nejlepší (v tomto pořadí) co nejdříve. Jenže vojenská služba je dost specifická a s normálním životem má pramálo společného.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Lokutus (web)
(29.06.2005 20:37:23)

Jen takový dotaz. Já sice na vojně nebyl, ale přesto by mě zajímalo, co konkrétně bylo na vojenském jídle to nejvydatnější a nejlepší.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - White Dog (web)
(29.06.2005 20:57:45)

První měsíc cokoliv. To je na delší vyprávění.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Alka (web)
(30.06.2005 09:49:49)

Jo, to je jako vysvětlit klukovi porod.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - ofr (web)
(30.06.2005 11:09:46)

anebo holce kopnutí do koulí...
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Lokutus (web)
(30.06.2005 13:59:14)

No, vaječníky můžou bolet více, než ty nakopnuté koule, bych řekl.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - dgx (web)
(30.06.2005 15:02:07)

to by bylo zajímavé srovnat!

Takže za kluky mohu říct, že kopnutí do koulí bolí táááááááááááááááááááááákhle. A teď bych poprosil nějakou čtenářku, jestli by mohla napsat, jak moc bolí kopnutí do vaječníků.
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Arthur Dent (web)
(30.06.2005 15:12:30)

Koukám že jsi byl málo nakopnut, když tě to bolelo jen táááááááááááááááááááááákhle. Ti, co byli pořádně nakopnuti, popř. političtí vězni, ti potvrdí, že OPRAVDOV0 kopnutí do koulí bolí asi táááááááááááááééééééééééääääääääärgh...{wink}
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Lokutus (web)
(30.06.2005 15:59:25)

Já byl nakopnut do koulí dvakrát v životě. Popré to bylo asi táááááááááááákhle a podruhé o pět á a jednu oktávu více.
    


Re: Jste vedle jak ta jedle - Siky (web)
(30.06.2005 11:09:56)

Ano - moudří již vědí {smile}
    


Re: Jste vedle jak ta jedle - Lokutus (web)
(30.06.2005 13:57:13)

A co takhle článeček na podobné téma pro nás, CVS lamy? Prosím, prosím. {smile}
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - ofr (web)
(30.06.2005 14:23:21)

CVS - Concurrent Versions System?
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Lokutus (web)
(30.06.2005 16:01:12)

Civilní Vojenská Služba

Mimochodem, to je jako suchá mokrá žába. {smile}
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Alka (web)
(30.06.2005 16:51:35)

Tak pro začátek doporučuji Švejka, Černé barony, Tankový prapor, a pak to střihnout Orwellovým 1984 a odmyslet si tu předchozí srandu, kterou si autoři kompenzovali nesdělitelné psychické stavy ze vzpomínek.
    


Re: Jste vedle jak ta jedle - anjin-san (web)
(03.07.2005 16:39:00)

za nas statskriply se rovnez primlouvam za vyliceni, o co ze jsme to vlasne prisli ..
    

Re: Jste vedle jak ta jedle - Alka (web)
(04.07.2005 07:59:49)

O nesdělitelnou bolest ducha. O poznání nicotnosti vlastního bytí. O pocit sebeúcty. O plíseň vůle. O víru. Jediná šance na přežití toho všeho je udělat z té zkušenosti frašku.
    


 - Keff (web)
(29.06.2005 21:43:17)

Uplne ti rozumim {big grin}.
Divim se ze ses nesetkal s dalsi komplikaci:
void babicka() {
if(vnoucek_si_necha_cast_nakonec==true) {
cache.ceho_priste_dostane_vic = to_co_snedl_nejdriv;
cache.co_priste_nedostane = to_co_chudacek_nechal_na_konec;
}
}

void vnoucek() {
this.nasrany=true; // {big grin})
}

Riziko je zjevne {big grin})
    


díky - johnny (web)
(29.06.2005 23:44:04)

Díky za veskrze pozitivní zápisek, jaký mi tady v poslední době docela chyběl.
    

Re: díky - Arthur Dent (web)
(30.06.2005 00:31:29)

Tak se tak koukám na zápisky z posledního týdne a zjišťuju, že máme asi rozdílný náhled na slovo "pozitivní" {smile}
    


Plne souhlasim. - Egi (web)
(30.06.2005 00:56:05)

Tez takto konzumuji vetsinu pokrmu, ono kure, v komentarich zminenou polivku, zkratka asi vsechno, neco vic, neco min okate. Dokonce snad mati mne to naucila.
Jenom se nebojim a nikdy jsem se nebal si vybrane kousky hajit. Vidlicka v jedne ruce a kudla v druhe, to uz jsou padne argumenty. Tezko se bude nekdo ohanet remenem s rukou pribodnutou vidlickou ke stolu, a i kdyby nakrasne mohl tou druhou, ma docela omezeny akcni radius ... :o))
    


 - asTMA (web)
(30.06.2005 01:07:59)

Mám to úplně stejně! :o) Dělám to dodnes, dělala jsem to vždycky a dělat to nepřestanu. :o)) Pravda, dnes se mi spolustrávník směje a pronásledují mě stejné nehody s příliš velkou dávkou toho ne-tak-dobrého a nedostatkem místa na to-strašně-moc-dobré. :o) Jen tedy zdůvodnění mám malinko jiné - ne sníst to méně lahůdkové, aby se zaplnil žaludek, ale aby od toho byl pokoj a mohlo se v klidu vychutnat to nejlepší. :o))
    


Já bych to ještě posunul ! - Alka (web)
(30.06.2005 10:14:36)

Ano, nezastírám, i já, stejně, jako autor i všichni komentátoři, patřím mezi ty bezbranné, pronásledované, zneužívané, poškozované. I mě byl často upírán gurmánský orgasmus. I mě to poznamenalo.
Ke své újmě jsem ale přišel trochu jiným způsobem. Mám starší sestru. O tolik starší, že vždy byla silnější a chytřejší. Byla tak chytrá, že vždy snědla napřed to nejlepší, a zbytek, poté, co jsem dojedl, vnucovala mně. Používala přitom naprosto běžné metody. Slibovala, že místo mě umyje nádobí, vytře podlahu, vyluxuje, vyklepe koberce, utře prach, vyžehlí. Žádný z těchto slibů nikdy nesplnila. Někdy, když se mi do těch suchých okoralých knedlíků opravdu nechtělo, i vyhrožovala. Třeba, že mě rodičům udá, že jsem se díval v televizi na biologii pro šestý ročník ZDŠ, přestože jsem zatím ve čtvrtém. Jak říkám, byla chytrá, vždy si něco vymyslela. Zvykl jsem si na to. Od té doby jím sice s odporem, ale stále hodně. Vážím už 95 kilo.
Mít starší sestru je pro život manželský strašná výbava. Víte sice, co vás čeká, ale neumíte se tomu bránit. Je zde ještě někdo podobně postižený, jako já ??
    

Re: Já bych to ještě posunul ! - asTMA (web)
(30.06.2005 12:04:02)

Ano! Mám také starší sestru! :o)
    

Re: Já bych to ještě posunul ! - Alka (web)
(30.06.2005 14:35:42)

Tak jinak - můj syn je na tom ještě mnohem hůř. Má mladší sestru. {smile}
    


Ale, truhlíci! - Vesničan (web)
(01.07.2005 10:52:24)

Zkoušeli jste někdy přemýšlet nad tím, proč se tak děje a proč ty kousky soust, to nejlepší, co si necháváte na ten konec jídla, proč vám ho někdo sežere, případně si myslí, že "to nebudete"?! Protože se všichni chováte zásadně netakticky. Zavzpomínejte na jedno z těch jídel, u nichž jste došli těchto příkoří. Dostanete talíř s jídlem. A proběhne následující algoritmus jednání: prohlédnete a očicháte jídlo, zhodnotíte na základě zkušeností jednotlivé části pokrmu a provedete selekci částí na jednotky "ihned" a "na závěr". Až sem je to pořád všechno dobře. Ale od okamžiku, kdy vezmete do ruky příbor, lžíci, či jídelní hůlky, začnete dělat chybu, kterou si ani neuvědomujete. Začnete odpreparovávat tu vaši oblíbenou pochoutku (ať už je to tedy cokoli, včetně kůží kdejaké potvory) a tyto kousíčky si odkládáte "na pak" !KE KRAJI TALÍŘE! K tomu kraji, kam se běžně odkládají flaksy, špejle špízů a párátka španělských ptáčků. Tedy předměty nepoživatelné. Tím tedy okolí nabyde dojmu, že jste vybrané sousto zařadili mezi odpad a sežera vám ho. Kdybyste si sousto nechali hezky uprostřed talíře, stejně tak, jako to dělám já, nevzbudili byste žádné podezření, ba naopak získali byste na zajímavosti tím, že jíte jídlo od kraje k prostředku talíře.
Tato rada však nepomůže v jedné věci. V jedné situaci, kteru mám zažranou pod kůží dodnes, i když se udála téměř před čtyřiceti lety. Jedl jsem o přestávce ve škole kedlubnu, přišel spolužák a se slovy:"Dej mi kousnout", mě chytil za ruku a vykousl "to měkký, tmavě zelený zpodlistů", což jsem si nechával pochopitelně na konec!
    

Re: Ale, truhlíci! - Arthur Dent (web)
(01.07.2005 11:17:22)

Mám ještě drsnější teorii... Vzhledem k tomu, že si "to nejlepší nakonec" nechává spousta lidí, tak je tahle taktika všeobecně známá. Což umožňuje někomu, kdo má rád stejné jídlo jako "separátor", to dotyčnému sežrat a navíc se zaštítit tím "ty to nebudeš?" On moc dobře ví, že si to schováváte, ale taky mu to chutná! {smile} Naivové! {smile}
    


Pozor na omyly !! - Alka (web)
(01.07.2005 17:16:50)

Varování !! Při jídle se soustřeďte. Na jídlo ! Jeden z mých bratranců byl vyrušen od hry se šneky (jako pachole) svačinou, krajícem chleba, namazaným jakousi pomazánkou. Aby neztratil nit, odnášel si od proviantního centra v jedné ruce chléb, v druhé šneka. Na okraji palouka si sedl. Zasnil se. Sluníčko zpívalo na svých zlatých strunách veselou písničku pinožení všehomíra, havět blanokřídlá i prostokřídlá hemžila se ze všech sil, ptáčci s motýli tančili po voňavých barevných traviných a jejich květenství, beránci se rozeběhli po té louce nahoře bači nedbajíc, závany větříku osvěžovaly a uváděly celou scenérii do nekončícího nápaditého tance, ozvláštněného jemnými akordy léta, a bratranec zakousl šneka.
    
HotLinks
Zpět na článek