.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

02.07.2005



Dnešní díl naší tradiční soutěže „Lapni pošuka” zahájí zpěvem písně „Pojď, ukážu ti své centrální plánování, v žáru mé vášně pro přerozdělování shoříš...” sbor kastrátů ze Strakovy akademie. Ale teď něco naprosto jiného: Rozhovor o blogování s novinářem Milošem Čermákem.

Hlas (Eric Idle):Miloš Čermák, tento E. E. Kisch české internetové publicistiky, se nebojí ožehavých témat a podobně jako třeba buddhista, hacker, novinářský Rasputin a prudipes Jiří X. Doležal neváhá poznat to, o čem píše, na vlastní kůži. V minulosti byl například majitelem hanbatých stránek. V současné době se věnuje jistému fenoménu takříkajíc s plným nasazením. Nehledě na možná nebezpečí směle pronikl mezi bloggery, nebál se na vlastní kůži poznat účinky blogování a pravidelně se vrací zpět, aby přinesl zprávu z míst, která byla předtím nezmapovaná a tajemná. A tak, stejně jako Honza Šibík, i Miloš Čermák neváhá dát svůj život všanc a vystavuje se účinkům blogování. Každý týden pak informuje o svém bádání na stránkách Reflexu. Poslední zprávy hovoří dokonce o tom, že Miloš je už jen kousek od velkého úspěchu — hodlá sepsat Manifest Blogování!

Redaktor (John Cleese): Pane Čermáku, skutečně jste se stal bloggerem?

Čermák (Michael Palin): Ano, jsem jedním z nich. Poté, co jsem se dozvěděl, že blogy existují, jsem si uvědomil onu sílu tohoto nového paradigmatu, sílu sdělení a výpovědi o světě, nahlíženého prismatem subjektivna. Dlouho jsem blogy a bloggery sledoval a studoval zvenčí a i když jsem nasbíral spoustu zajímavého a objevného materiálu, tak mi stále bylo jasné, že se musím stát jedním z nich, jinak nepochopím ten pocit „být bloggerem”.

Jak jste se tedy stal bloggerem?

Založil jsem si blog. Tedy, já už měl nějaké stránky předtím a zveřejňoval jsem na nich odkazy, co mě zaujaly, ale to nebyl blog. Rozumíte, blog je to ve chvíli, kdy se tomu začne říkat blog — ale myslím, že tohle nepochopí nikdo, kdo není bloggerem.

Takže založením blogu jste se stal bloggerem?

Ne, ne, tak rychle to nešlo. Založil jsem si svůj blog, poprvé jsem si blognul, ale cítil jsem, že jsem teprve na kraji něčeho velikého. Napsal jsem ještě několik příspěvků a stále jsem se pozoroval, jestli zjistím nějaké změny v chování. Jenže pak to najednou přišlo, zničeho nic, jak blesk z čistého nebe. Byl to nevyslovitelný pocit, takový ten okamžik prozření, okamžik velkého AHA!, něco jako když kolega Doležal dosáhl po dvanáctém jointu v restauraci U Nudle osvícení... Najednou jsem si uvědomil, že není Blogu kromě Blogu a že jsem blogger se vším všudy! A stejně jako si kolega JXD po svém osvícení založil v Reflexu rubriku „Buddhistická hlídka”, tak i já jsem hned druhý den volal Bílkovi a povídám mu: „Petře, musím si založit Blogohlídku!”

A co na to šéfredaktor Petr Bílek?

Souhlasil. Myslím, že to cítil ve vzduchu a že už delší dobu tušil, že něco takového musí přijít... Navíc je to velmi chápavý člověk a myslím, že se dokáže vcítit do pocitů redaktora v podobné životní situaci.

Jak se vaše bloggerství projevuje?

Velmi se mi zostřilo vnímání blogu, zkrátka jsem začal bloggerství vidět za vším. Dokáži myšlenkami na blogování nebo řečmi o něm strávit dlouhý čas. Dokonce i v situacích, ve kterých jsem si dřív říkal např. „Jak tu asi chutná jídlo?”, „Do toho bych nikdy nevlezl” nebo prostě jen „Týjo, to jsou kozy!” si dnes říkám: „Odsud by šlo blogovat”, „tohle musím blognout” a „týjo, to je blog!” Celý svět teď vlastně vidím jako blogger, ráno vstávám jako blogger, večer jako blogger uléhám a v noci spím zdravým bloggerským spánkem — tedy pokud moje deka neudělá blogroll. Chachacha. To byl takový bloggerský žertík, promiňte...

A — aha. Čistě pro zajímavost — máte ještě nějaké podobné bloggerské žertíky?

Jistě. Například: Víte proč papež nechce blogovat? Protože se bojí RSS, myslí že to jsou Rafinované Satanské Svody. Chachacha... Rozumíte? RSS! Chachacha.

To je, ehm, vskutku povedený bloggerský šprým... Ha ha.

Nebo i spousta jiných, například tenhle: (odmlčí se...) A to rozhodně nejsou všechny!

Také vydařený. Ale pojďme dál: Vy jste začal blogovat, stal jste se bloggerem a dokonce i o blogování učíte...

Ano, je to tak. Spousta lidí si myslí, že bloggeři píšou prostě jen to, co je napadá, a že píšou pro zábavu, protože je to baví. Tak tomu ovšem není! Bloggeři si uvědomují, že svým blogováním vlastně boří klasické představy o internetové publicistice. Uvědomují si, že přinášejí subjektivní výpověď o světě, necenzurovanou a záměrně neobjektivní, aby touto výpovědí přispěli do barevné skládačky názorově pluralitní komunity, jakou blogosféra je. Blogování je ovšem natolik závažná a zásadní činnost, že ji nelze nechat na naturščicích, neškolených amatérech, jak tomu bylo doteď. Ti sice odvedli svůj díl práce, ale chybí jim třeba to uvědomění. Představte si, že dodnes existují bloggeři, co blogování neberou vážně! Třeba při psaní vůbec nenahlížejí své počínání v kontextu bloggingu jako takového a je jim naprosto jedno, že se podílejí na něčem velikém a novém. Já pak o takových blozích musím napsat a počínání jejich autorů vysvětlit z bloggerského hlediska, aby dotyční pak zpětně pochopili, co vlastně dělají. Někteří zase vůbec nesledují to, o čem píšou ostatní bloggeři! Nebo nám, a to je nejhorší, neodkazují! Napíšou třeba článek, kde není jediný odkaz! Což je trestuhodná nedbalost! Nyní je třeba, aby se blogování ujali profesionálové. Takoví, kteří budou vědět, co je to blogspot, co je to trackback, jaká je etika a hygiena odkazování či citování, dokáží vyjmenovat všechny syndikační formáty a budou vědět vše podstatné o historii, sociologii a psychologii blogování či o bloggerských rituálech.

Bloggerské rituály? Můžete nějaké zajímavé uvést?

Jistě, milerád. Například když něco blognete a někdo blogne něco, v čem reaguje na vaše blognutí a odkáže na vás — jak my bloggeři říkáme „hodí tam link” — tak vy k blognutí doblognete to, že on blognul svůj pohled na to, o čem jste blognul sám, a blognete link na to jeho blognutí. A naopak, pokud reagujete blognutím na něčí blognutí, tak blognete i jeho permalink a k jeho blognutí hodíte link na své blognutí, nebo použijete trackback. Uznejte sám — něco takového nelze svěřit do rukou laikům!

To ne. Jak tedy výuka takových profesionálů vypadá?

Přednáším studentům o tom, čím jsou blogy nové, neotřelé, progresivní či přímo kontroverzní. Mí studenti jsou tak teoreticky poučeni o tom, co to je blogerství, takže o něm dokáží zasvěceně dlouhé hodiny debatovat a poznají rozdíl mezi blogem a neblogem na první pohled. Ovšem i praxe je důležitá, proto jsem při cvičeních udělal odvážný krok: Mí studenti povinně blogují o jiných blozích, pozorují na sobě průvodní jevy blogování a tato svá pozorování si zapisují, a to je na tom to nejzajímavější, formou komunitního blogu! Takže vlastně blogují o tom, jak blogují o cizích blozích... Je to jako psát slohovou práci o psaní slohové práce na téma: „Cizí slohové práce”.

S tím, předpokládám, souvisí i onen zmíněný Manifest blogování...

Ano, na základě svých poznatků z blogování a poznatků svých studentů hodlám napsat zásadní práci, takové desatero blogování, podobně jako kolega JXD napsal pár týdnů poté, co mu ukázali portscan, svůj Manifest Hackerství.

Úžasné. Co chystáte do budoucna?

No, mám rozpracováno několik témat. Chtěl bych kupříkladu proniknout mezi lidi, co ve svém volném čase sestavují křížovky. Tato skupina je velmi málo probádaná, my nevíme nic o jejich rituálech, o jejich pravidlech, nevíme jak se tito lidé baví, vidíme jen výsledky jejich činnosti. Hodlám nejdřív proniknout mezi autory doplňovaček a hřebenovek a pak postupně i mezi další křížovkáře. Mým soukromým snem je ovšem zažít na vlastní kůži pocit autora spojených roháčků! A samozřejmě o tom napsat do blogu i do Reflexu...

Ano, ano, máte pravdu, autoři křížovek jistě také tvoří nevšední komunitu a inovují zcela zásadním způsobem pohled na čtverečkovaný papír! Můžete uvést ještě nějaká témata?

No, tak například hodlám prozkoumat lidi, kteří začínají své promluvy slůvkem „No, ...” Jak vidíte, už jsem na tom tak trochu začal pracovat a mám několik velmi zajímavých postřehů. Myslím, že bych o tom dokázal tak půl roku psát každý týden jeden fejeton. Ale mým největším snem a majstrštykem by bylo prozkoumat lidi, kteří nosí při práci s internetem pouze bavlněná trička. Poznal jsem, že bavlněnkáři, jak jsem jim začal říkat, dávají svým nošením bavlny najevo svou sounáležitost s ostatními členy této komunity. Nošení bavlny není o módě, je to o životním postoji...

Děkuji za rozhovor, přeji hodně úspěchů a doufám, že se s vašimi velmi zajímavými postřehy budeme na stránkách Reflexu setkávat co nejdéle a že dostanete víc prostoru, než je jen jedna stránka. Poslyšte ale, přeci jen vám na závěr něco řeknu: Na mne to působí celé dojmem, jako byste byl placen za každé použití slova „blog”...

Chachacha, kdepak, vůbec ne, blog blog blog!


Střih na hlasatele ve studiu:

A teď zpět k soutěži „Lapni pošuka”...

TITULKY
—————————


PS: Někdo by snad mohl nabýt mylného dojmu, že proti Miloši Čermákovi osobně něco mám, ale to by byla chyba. Miloše Čermáka obdivuji za jeho neúnavnou práci, kterou odvádí na stránkách Reflexu a díky níž si teprve plně uvědomuji, co to vlastně blogování je, kdo vlastně bloggeři jsou, jak mi neustálé psaní o blozích, bloggerech a zvláštnostech všeho blogového leze krkem a v neposlední řadě i to, že s bloggery, o kterých pan Čermák píše (nebo slečna Kera káže), se nějak nemůžu ztotožnit, ačkoli podle mnohých bych do té společnosti, kterou popisuje, měl snad patřit...

Veškeré výroky, citované v rozhovoru, jsou vymyšlené a předem se distancuji od jakýchkoli výkladů...

PS: Měl bych napsat, že mne příjemně překvapilo, jak skvěle pan Čermák tento článek „vzal” a i když jsem mu už děkoval mailem (a vysvětloval své pohnutky), tak mu za to děkuju ještě jednou — a veřejně.


Zadal Arthur Dent, 02.07.2005 20:43:40, 58 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1422

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

:-) - mike (web)
(02.07.2005 23:16:12)

Milos Cermak je i mym oblibencem. A nevim cim to je, ale kdyz si prectu nektery z jeho fejetonu, napada mne slovni spojeni "prevazne neskodny" {wink} Takove nezavazne plkani o nicem. Myslim, ze teprve jako blogger se opravdu realizuje {smile}

Na druhou stranu, porad lepsi, nez kdyz ty fejetony psal lemoun Straka. Ten mne svou blbosti, malosti a tuposti dokazal nastvat.
    


 - Ota (web)
(03.07.2005 00:18:44)

Tschermak IST KÜHL !!
    

 - wake
(03.07.2005 10:35:46)

Tschermak ist Vogel.
    


Nic noveho - Roj (web)
(03.07.2005 11:44:05)

Asitak pred 15 lety byly hrozne kůl a IN "síbíčka". Neboli vysilace ve volnem pasmu 27MHz. Taky jsem tomu v zacatcich propadl. Nebyl Internet, nebyly mobily {smile}
V Prase se rychle vytvorila "komunita" a "CB-sfera". Dokud nas bylo jen par, bylo to fajn. Predhaneli jsme se v tom, kdo ma lepsi masinu, casem jsme presli z FM na SSB (efektivnejsi modulace). Jenze pribyvalo kretenu a museli jsme i kvuli nim opatrovat "selektivky", coz bylo zarizeni, ktere trvale blokovalo prijem a "otevrelo" ti to jen po vytukani prislusneho kodu. Normalni DTMF signal.

Jenomze tou dobou uz se stejne nekrofalo o nicem jinem, nez o tom, kdo koho vyprudil v eteru, popripade kdo se nenechal vyprudit.
Taxem par vysilacek strelil, par jich soupl na pudu, kde cekaji dodnes na lepsi casy.

Ale kdyby lepsi casy prisly, zase bych byl "síbíčkář" proste proto, ze to zařízení JE síbíčko.
A mohl bych stokrat na zacatku kazde relace opakovat, ze sibickar nejsu, vid, Arture? {smile}
    

Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(03.07.2005 14:50:01)

A máme tu prvního vítěze! Správně, Roj je pošuk! {smile}
    

Re: Nic noveho - Roj (web)
(03.07.2005 16:46:21)

Vyhrat cenu od praveho bloggera, to potesi tRojnasob {smile}
    

Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(03.07.2005 17:01:53)

Asi takhle: Jsem rád, že jsem mohl potěšit jednoho z řvoucích, hlučných, opilých a totálně vydlabaných rozbíječů vlaků... Jsi přeci sportovní fanda, že? A jak je všeobecně známo, sportovní fanoušci se chodí na stadióny hlavně vyřvat a někoho zmlátit. Já to vím, já byl jednou na fotbale!

;)
    

Re: Nic noveho - Roj (web)
(03.07.2005 19:52:45)

Me to nemusis vysvetlovat {big grin}

Ale to, ze jako jediny jsem dosud nerozbil vlak, neznamena, ze nejsem fanda. Jsem {smile}

BTW u toho clanku jsem se dost smal, dobry {smile}
    

Re: Nic noveho - Misha (web)
(03.07.2005 19:56:20)

myslím, že ta charakteristika nesedí. Roj v životě nejel vlakem {smile}
    

Re: Nic noveho - Roj (web)
(03.07.2005 23:04:23)

Praskac! Praskac! {smile}
    


Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(03.07.2005 20:00:48)

Tak to je dobře, Roji. Já jsem taky nepsal, všimni si toho, že "nejsu blogger". Jen jsem se už několikrát nechal slyšet, že se necítím být takovým bloggerem, o kterých Čermák či Kera kážou... {smile}

A to jsem k tomu článku chtěl dát ještě sadu pošukaných fotografií... {smile}
    

Re: Nic noveho - Alka (web)
(04.07.2005 08:12:27)

Z toho plyne, že všichni jsme pošuci a tudíž je zde přepošukováno. {smile}
    

Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 08:19:42)

Ha, a kdo to tu zapřepošukoval? {smile}
    

Re: Nic noveho - Misha (web)
(04.07.2005 10:56:20)

jménem Lvovské společnosti Пошук - [www.poshuk-lviv.org.ua/] - se ohrazuji za přepošukování tohoto výrazu na nějakém "blogu" {smile}
    

Re: Nic noveho - Misha (web)
(04.07.2005 10:57:47)

to je hrůza, tu nejde nic blognout v azbuce {smile} to je diskriminace! čermáka s JXD na vás! {smile}
    

Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 11:01:25)

Už je to lepší?
    

Re: Nic noveho - Alka (web)
(04.07.2005 12:14:04)

Určitě. Je lepší, je-li zapřepošukováno, než kdyby bylo nedopřepošukováno (je to ještě vůbec správně česky ??) {smile}
    

Re: Nic noveho - Roj (web)
(04.07.2005 23:46:19)

Ja bych vsechny predpony vykostil a sel bych proste jen s...t {big grin}
    


Re: Nic noveho - Bedřich (web)
(04.07.2005 12:47:58)

Ta soutěž se správně jmenuje nikoli "Lapni", nýbrž "Hledej pošuka" neboli "Szukaj poszuka". Nebo snad Hledání pošuka (Pošuk pošuka)???
    

Re: Nic noveho - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 12:55:52)

Já se držel verze, která byla v titulcích při českém vysílání. Doslovně bych ten název "Spot the loony" přeložil nejspíš jako "označ pošuka"...
    

Re: Nic noveho - Bedřich (web)
(04.07.2005 17:44:37)

Jasně. Já to nemyslel zas tak úplně vážně. {smile} Jen jsem si chtěl taky trochu připošuknout.
    


Re: Nic noveho - Ota (web)
(04.07.2005 23:06:16)

"spotni lúnyho"
    


Re: Nic noveho - asTMA (web)
(04.07.2005 18:59:30)

"Szukaj poszuka" by bylo "hledej pohled" :o))))
    


Rozkošné - Pivo (web)
(03.07.2005 20:42:34)

Úplně jako bych Miloše viděl... {smile}
    

Re: Rozkošné - dgx (web)
(08.07.2005 04:19:43)

tak to máš kliku, já stále místo Čermáka viděl Palina...
    


Blogrý článek :-)) - KITI (web)
(03.07.2005 20:48:05)

a zcela v šlépějích tehdy ještě neblogujících MP. V 1. 1/2 textu jsem se smíchy málem blogla, v 2. 1/2 jsem se začla cítit tak blogle, jsem raději ani nepouštěla google (snad se to alespoň opticky rýmuje). Zdravím a odcházím poznávat "ty bloggery"...
    


Sakra!? - Mikin (web)
(04.07.2005 08:02:54)

Čím to je, že mě takovéhle rozhovory vůbec nepřipadají vtipné? Něco jsem nepochopil? Nedokážu proznat parodii? Nebo jsem pouze a jenom zapšklý suchar beze špetky smyslu pro humor? No copak je asi správně?{wink}
    

Re: Sakra!? - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 08:09:37)

To je tím, že to NENÍ vtipné. Humor si v tom můžeš najít, pokud znáš všechny souvislosti... {smile}
    

Re: Sakra!? - Mikin (web)
(04.07.2005 08:22:41)

Ó díky! Už jsem myslel, že závada je na mém humorném analyzátoru... {big grin}
    

Re: Sakra!? - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 08:34:48)

Odpověz nejprve na jednoduché otázky:

1. Píšeš si deníček / blog / zápisník na webu?

Pokud ano, tak: 2. Čteš Reflex?

Pokud ano, tak: 3. Čteš (nejen v něm) moudrá pojednání publicistů a teoretiků o tom, co to vlastně znamená "psát si deníček / blog / zápisník"?

Pokud ano, tak: 4. Připadá ti k smíchu hledat v psaní deníku / blogu / zápisníku div ne odbojovou činnost?

A pokud ano, a přesto ti ten rozhovor nepřipadá vtipný, tak máš poruchu na vtipalyzátoru... {smile}
    

Re: Sakra!? - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 08:42:54)

Jo, ještě pardon, ještě bod 5:

5. Připadá ti k smíchu tohle: "A nyní něco naprosto jiného: Muž s kolčavou skrz hlavu..."? Nebo tohle: "Jak se ubránit útoku ovocem..."? Pokud ne, tak je vše v pořádku a nic v tom nehledej {smile}
    

Re: Sakra!? - Mikin (web)
(04.07.2005 09:05:04)

Cvíli jsem si myslel, že už tomu rozumím a jsem nad věcí, ale tvé PATERO mne opět vrhlo do hlubin tápání a humorného marasmu. Přesto díky za snahu. Jo a ještě:
1. ano
2. ne
3. viz bod 2
4. odboj v létě?
5. ne, trávu nekouřím
Vyplývá z mých odpovědí něco o stavu vtipanalyzátoru, pokud vůbec něco? {big grin}
    

Re: Sakra!? - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 09:09:19)

Ano. Vyplývá z toho, že neznáš ani parodovaného (články MČ v Reflexu) ani styl parodie (Monty Python's Flying Circus), takže ti to logicky NEMŮŽE připadat vtipné a jediná možná reakce je "Cože? Asi jsem to nějak nepochopil..." Takže je to v pořádku. {smile}
    

Důrazně protestujeme ... - Phil Zoo (web)
(04.07.2005 09:21:43)

... aby byla taková závažná témata, jako "muž s kolčavou skrz hlavu" a "sebeobrana proti útoku ovocem", spojována s užíváním omamných látek, byť jen v pokusu o nejapný žert.
    

Re: Důrazně protestujeme ... - Arthur Dent (web)
(04.07.2005 09:29:26)

Ano, na to jsem zapomněl... Albatros! Albatros!
    

Re: Důrazně protestujeme ... - asTMA (web)
(04.07.2005 19:04:44)

Pomoc! Pobudky v krajkách!
    


mno to mě podržte... - Ebo (web)
(04.07.2005 09:52:21)

já se z toho snad blognu...
    

Re: mno to mě podržte... - Alka (web)
(04.07.2005 12:17:56)

Prosím ne do hlavy, kdo by to pak uklízel ?! {smile}
    


hm zkusim - e.t. (web)
(06.07.2005 05:32:46)

totiz ona to denisa nemysli zle... ovsem je pravda ze ja si samosebou myslim z internesl konference o blogovani a zejm tva mirne nadnesena vize o kultivaci a vychove bloggeru - ze to cele je spise na skodu ve smyslu - vitezstvi - slava{sad}
    

Re: hm zkusim - rony (web)
(06.07.2005 14:41:08)

pockaj, nezapli sme si prekladac mimozemskych jazykov...
    

Re: hm zkusim - Arthur Dent (web)
(06.07.2005 14:42:50)

Díky, už jsem myslel, že je porucha na mém přijímači... {smile}

Vážně, E.T., ta první půlka ještě jde, ale tomu konci fakticky nerozumím. Jaké vítězství?
    

Re: hm zkusim - e.t. (web)
(06.07.2005 16:27:41)

dobra uznavam ze ve 4 rano nebyvam moc v kondici ale intenci jsem rozlustil:

vitezstvi - slava prece skandovali kdysi nackove a dneska - no vlastne taky nackove... kazdopadne jsem to chtel oznacit za vicemene ideologii...

jestli je prispevek mimo sorry za vas cas...
    

Re: hm zkusim - Arthur Dent (web)
(06.07.2005 17:13:07)

Upřímně řečeno furt nic... Co prosím znamená tohle: "ja si samosebou myslim z internesl konference o blogovani a zejm tva mirne nadnesena vize o kultivaci a vychove bloggeru - ze to cele je spise na skodu ve smyslu - vitezstvi - slava"

Můj překlad je: "já si samosebou myslím z internacional konference o blogování a zejména tvá mírně nadnesená vize o kultivaci a výchově bloggerů - že to celé je spíše na škodu ve smyslu - vítězství - sláva" a vůbec tomu nerozumím, ani trošičku... Co je na škodu? Komu je to ku škodě?

Omlouvám se za nadměrnou natuplost...
    

Re: hm zkusim - e.t. (web)
(06.07.2005 17:31:11)

Ne ne, vada je stále u mne, zkusím to tedy osvětlit. Vezměme třeba větu:

"Blogování je ovšem natolik závažná a zásadní činnost, že ji nelze nechat na naturščicích, neškolených amatérech, jak tomu bylo doteď."

To jsem myslel tou vizí - no a teď půjdu pro sichr do slovníku... "Sieg - vítězství, Heil - spása záchrana blaho" - jo takže jsem se v druhém slově trochu seknul, omlouvam se.

Šlo mi ale v podstatě o to že mi nevadí mezinárodní konference o blogování, pokud se ho vědci snaží popsat a uchopit jako fenomén a asi trend, ale nevidím v tom moc smyslu, a představa že bych musel absolvovat něco jako řidičák na blogování se mi příčí. (nettiketa je jiná věc)

No tak snad teď píšu srozumitelně...
    

Re: hm zkusim - Arthur Dent (web)
(06.07.2005 20:09:26)

Už je to lepší a trošku to i konverguje s mým názorem. Mně nevadí konference o blogování, mně vadí tendence dělat z blogů něco výjimečného a připadá mi to podobně směšné jako dělat cosi výjimečného např. z rybaření.

Na jednu stranu mi to vadí, protože si nepřipadám nijak výjimečný tím, že bych psal Převážně neškodný, na druhou stranu mi vadí to, že právě "díky" některým takovým blogzkoumákům jsem jinými řazen do škatulky "bloggeři, tedy ti, co si o sobě myslí, že jsou výjimeční". {smile}
    

Re: rybářský lístek! - KITI (web)
(06.07.2005 20:41:13)

I rybáři musí mít povolení, to by nešlo jen tak sem tahat nějaké nepovolené sólokapry!
Představa řidičáku pro bloggery by určitě potěšila dost zdejších chodců.A hlavně nejezdit na červenou!
    

Re: rybářský lístek! - Arthur Dent (web)
(06.07.2005 20:48:01)

A budou pokuty za blogování pod vlivem alkoholu? {smile}
    

Re: rybářský lístek! - KITI (web)
(06.07.2005 21:17:23)

Pokuty budou určitě!A především za nesrozumitelnost širokým vrstvám čtenářů(diskriminace), za nedodržování správné délky mezer a za malé používání velkých písmen(právě chystaná směrnice EHS) a největší malér pak bude mít vlastní názor. Proto se i jako pouhý komentátor raději opatrně krčím, tiše zdravím a odcházím přemýšlet nad Smyslem života {wink}
    

Re: rybářský lístek! - e.t. (web)
(08.07.2005 12:33:00)

Aha tak jestli je to pravda, jakože asi je když je to na internetu{big grin} tak to mám asi smůlu. Míra nesrozumitelnosti mých příspěvků "širokým masám" je totiž značná, díky asynchronytě mých neuronových spojů{smile}
    


Re: hm zkusim - e.t. (web)
(06.07.2005 23:34:16)

no je to snadny - blog = nekonecna nepravdepodobnost ze tam bude neco zajimavyho a spolecensky prinosnyho{big grin} jen jestli se nemylim - a - dava + že?{smile}
    

Re: hm zkusim - e.t. (web)
(07.07.2005 10:45:20)

e.t. reaguje sam na sebe{smile}

takze o znamena ze je konecna pravdepodobnost? neblbni to nejde{big grin}
    

Re: hm zkusim - Arthur Dent (web)
(07.07.2005 10:55:35)

{big grin} A co kdybych ty stránky přejmenoval na "Převážně neškodný - stránky, kde e.t. bloguje komentováním sebe sama" ? {smile}
    

Re: hm zkusim - e.t. (web)
(07.07.2005 11:30:43)

jasne je to trochu schizofrenni{smile}

ale jestli měnit tak na "neškodný" takovy navrat k počátkům : - D
    


Re: hm zkusim nebloblo.. - KITI (web)
(08.07.2005 21:32:27)

Když už jste ono slovo BLOG tolikrát použili ("blog-blog-blog" - také vám to dalším opakováním zní tak blbě?), začínám mít alergickou vyrážku. Je to prostě v blogu (většinou používám termín "omega", "blog" se ale lépe skloňuje)... {big grin}
Poslední tečkou by asi byla nějaká "B" povídka, např: "Byl blbý blog.Ben bránil bitého bloggera běžným bičíkem bez bázně,...atd" Námět nechávám zdarma lepším psavcům {big grin}
    

Re: hm zkusim nebloblo.. - Arthur Dent (web)
(08.07.2005 21:39:58)

Ano... A co teprv poslouchat neustále a dokola "Blog je nové médium", "blogy jsou takové", "blogy jsou onaké", "bloggeři dělají", "bloggeři si myslí", "bloggeři uskutečňují", áááááárrrrgh!

Na téma "je to v...": Líbí se mi euroskepticistní skloňování slova Brusel podle ženského vzoru, tedy Brusel, bez Brusele, do Brusele - tedy "je to v Bruseli"... {smile}
    

Re: hm zkusim nebloblo.. - dgx (web)
(09.07.2005 15:12:56)

Je to v Bruseli, je to v Bruseli,
proste na všetko máš jasnú odpoveď!

Je to v Bruseli, je to v Bruseli,
niečo iné chcem počúvať - a to hneď!

Studená si a kozy má na Aljaške {smile}
opýtať sa kedy ťa smiem zohriať je tak ťažké.
    


Re: hm zkusim - e.t. (web)
(07.07.2005 10:51:47)

Jo ale s tim nic neudeláš, třeba pixiho přejmenování blog verzus zapisník stejně to je jediný co může udělat...

ale je to šumák... proste jsi blogger nebo mas pravidelně aktualizovane stranky...

ja za sebe musim rict ze sem chodím rád...
kdyby nic jinyho tak z pietni vzpominky na lovas and lovas{smile} (coz me mimochodem a bezdeky a nechtic doneslo na prvni stranku vyhledavani na slovo lovas) takove nechtene seo{big grin}
    

Re: hm zkusim - e.t. (web)
(07.07.2005 10:52:43)

do boha pardon pixyho!!!
    
HotLinks
Zpět na článek