.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

27.07.2005



Dnes jsem si na Lupě přečetl interpretaci údajně svého výroku. A nestačil jsem se divit.

Ve Zprávičkách jsem se dočetl, že:

Autoři Bloguje.cz se kdysi kdesi vyjádřili, že téměř žádná konkurence v českém rybníku je nemotivuje, aby na službě intenzivněji pracovali a dále vyvíjeli. Nyní k tomu budou mít více než dobrou příležitost.

Podepsán byl Tomáš Hodboď.

Ta věta je podle (nejen) mého názoru formulována nešťastně a po prvním přečtení jsem ji pochopil tak, že „téměř nikdo z konkurentů nás nemotivuje, abychom intenzivněji pracovali...” a měl jsem dojem, jako by konkurentů byly spousty a autoři Bloguje je zkrátka všechny ignorovali.

Po třetím přečtení mi došlo, co měl asi autor zprávičky na mysli... Nejspíš si smontoval dohromady několik mých různých výroků, převážně z let 2003-2004, např. o blog.lide.cz:

Doufal jsem, že to bude protiváha Bloguje, že se budeme navzájem předhánět a „konkurenčně soutěžit”, nedošlo k tomu.

nebo

Sakra, kde je nějaká konkurence, kterou bych mohl dohánět? {big grin} Já se konkurence nebojím... Já po ní volám! Já na ní čekám! {big grin})

nebo

Konkurenci bych uvítal, protože Bloguje v současné době v ČR konkurenci nemá, takže mě nic nenutí do dalšího rozvoje té služby...

a přepsal je do jedné, bohužel nešťastně formulované, věty.

Své výroky o konkurenci jsem se totiž vždy snažil formulovat tak, aby vyzněly zhruba v tomto smyslu: „Bloguje je na technologické špičce blogovacích nástrojů v ČR a bohužel neexistuje srovnatelná konkurence, se kterou bychom se předháněli.”

Tedy nikoli že mne „žádná konkurence nemotivuje”. Ona mne samosebou motivuje — ale zkrátka není (či nebyla)!

Což jsou diametrálně odlišné výroky. Je mezi nimi asi takový rozdíl jako mezi výroky „žádná kritika mne nemotivuje k rozvoji” a „nikdo mne nekritizuje, proto nemám motivaci k rozvoji”.


Sedl jsem tedy a napsal panu Hodboďovi mail:

Zdravím.

Můžete mi prosím prozradit, jak jste z mého výroku

—- „Konkurenci bych uvítal, protože Bloguje v současné době v ČR konkurenci nemá, takže mě nic nenutí ...”

dospěl ke svému

—- „Autoři Bloguje.cz se kdysi kdesi vyjádřili, že téměř žádná konkurence v českém rybníku je nemotivuje, aby na službě intenzivněji pracovali a dále vyvíjeli.”

???

Zkuste se trochu zamyslet nad svým výrokem, zejména nad rozdílností tvrzení: „Žádná konkurence nás nemotivuje k vývoji” a „neexistence konkurence znamená, že nás nic netlačí”.

Po pravdě bych docela ocenil, kdybyste svou zprávičku přeformuloval. Přeci jen to takhle vyznívá tak, že „není konkurence, která by nás dokázala motivovat” a to zní docela nabubřele.

Co třeba místo „téměř žádná konkurence je nemotivuje” napsat „(...) vyjádřili, že větší konkurence by je motivovala k tomu, aby...” či „... v prostředí téměř bez konkurence je nic nemotivuje...”

Díky

Arthur Dent




Pan Hodboď odpověděl:

Zdravim,
pardon, ale výroky:
"Žádná konkurence nás nemotivuje ..." a
"neexistence konkurence znamená, že nás nic netlačí ..."

mi přijdou významově naprosto shodné. Jediná významová diferencialita je ve slovech tlačit a motivovat... ale jistě chápete, že já z pozice novináře si přeci nemůžu nechat diktovat, jak co mám napsat. Bohužel se obávám, že toto přání vám splnit nemohu.



Aha!

Tak dobře. Když Tomáši Hodboďovi přijdou oba výroky stejné, můj mail pochopil jako „diktování” a upřesnění či opravy se nedočkám, tak zveřejním svou obranu zde:

Ohrazuji se proti výše citované formulaci Tomáše Hodbodě, která je volnou interpretací mých výroků, ovšem je formulovaná tak, že připouští dvojí výklad. Své výhrady jsem panu Hodboďovi poslal, on je neuznal ani nepřijal. Jsem proto nucen svůj komentář zveřejnit takto.


A můj soukromý názor je následující: Pokud se pan Hodboď živí mateřským jazykem, tak by rozdíl mezi oběma výrazy cítit mohl. Já opravdu nejsem ten pravý, kdo by mu měl vysvětlit, že neprohodil dvě slova, ale posunul vyznění výroku. Novinář by také neměl operovat s termíny „autoři Bloguje.cz se kdysi kdesi vyjádřili”, ale najít si doslovnou citaci...


Zadal Arthur Dent, 27.07.2005 18:57:09, 47 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1435

Zpět na článek

HotLinks
Reakce na jiných stránkách (TrackBack)
POOH.CZ blog MedvídkaPů: PressPortal.cz : "Slibuji vám, že v průběhu několika dní se toto zlepší. "
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

šéf - Jára (web)
(27.07.2005 19:35:18)

Doporučuji korenspondenci přeposlat jeho nadřízenému, ten s ním v oprávněném případě zatočí. Někdy je hrůza, co novináři napíšou a překroutí.
    


 - binarniladin (web)
(27.07.2005 19:52:16)

Kdysi jsem někde slyšel , že nějaký Hodboď
prohlásil, že lidé na webu nečtou. Dost možná jeho snížená schopnost řešit nuance souvisí s tím, že je přesvědčený o naprosté zbytečnosti internetové novinařiny a tím pádem mu přijde jako marnost nad marnost přepisovat něco co nikdo nečte. Ale možná , že to s tím nečtením myslel nějak jinak, ale kdo by se s tím patlal a četl aby se v tom vyznal. {smile}
    


 - Jiří Macich ml. (web)
(27.07.2005 20:09:17)

Jestli ono to nebude také souviset s tím, že Tomáš Hodboď se snad na jednom z těch projektů podílí.
    


Hmm - mike (web)
(27.07.2005 20:59:02)

Jsem dneska docela nevyspaly a nemysli mi to, takze jsem musel pane novinarovu interpretaci cist trikrat, nez mi dosel ten druhy mozny vyznam. Proste se mi to automaticky prelozilo do tveho puvodniho tj. ze neni srovnatelna konkurence, ktera by te motivovala.

Nicmene, ta odpoved samozvaneho (nejspis -nactileteho) novinare opravdu stoji zato. Neco tak nabubreleho se hned tak nevidi. Bude se hodit, az mi nejaky uzivatel posle bugreport. Prece si z pozice programatora nemohu nechat diktovat, jak mam co naprogramovat. Jen doufam, ze si to neprectou remeslnici, co mi zrovna staveji byt {smile}
    

Re: Hmm - Arthur Dent (web)
(27.07.2005 21:08:25)

Taky proto jsem to zveřejnil... {smile}
    


Hezký večer - Letinka (web)
(27.07.2005 21:29:31)

Vím, že nic nevím o konkurenčním prostředí bloguje. {smile} Nicméně z citovaných vět pana novináře jsem pochopila, že
a) existuje více projektů, které jsou pro bloguje konkurencí. Ovšem tebe Arthure nemotivují, nejspíš ti nedýchají na záda.
b) ze slova "téměř" jsem pak vydedukovala, že nejméně jeden z projektů tě motivuje, bohužel jsem se nedozvěděla, který. {smile}.
c) a z "příležitosti" jsem pak dovodila, že teď vyrazí do světa něco úžasného a ty budeš muset řádně zabrat, aby tě to něco nepředběhlo.
No a nakonec jsem zjistila, že jsem byla uvedena v omyl nebo neumím číst. {sad}

Mimochodem v souvislosti s odpovědí pana novináře mne opět napadá, že by nebylo na škodu některým jedincům vysvětlit význam slov "demokracie" a "etika".
    

Re: Hezký večer - mike (web)
(27.07.2005 23:34:19)

No, v tomhle pripade spis "pokora", "slusne chovani" a "schopnost priznat chybu". Vetsina lidi k tomu dospeje casem (kdyz dospeje {big grin}, nekteri nikdy.
    


 - rony (web)
(27.07.2005 22:13:26)

a budu tie projekty dohanat:

a) v technickom prevedeni?
b) startovou poziciou (narast zalozenych kont, intenzita prevadzky atd)?
c) masivnou reklamou na sluzbu?
d) kompatibilitou s bloguje.cz?
e) inovativnostou az do kostnej drene?

Bloguje.cz sa stalo etalonom uz davno, pokial bude technicky funkcne, dokaze nieco nahradit tuto poziciu?

Bloguje.cz si udrzalo kredit aj napriek faktickemu "udrzovaniu" - nedoslo k ziadnym "Bloguje verzia 2" a doslova to tento system ani nepotrebuje. Hodnotna konkurencia by dosiahla hlavne zmeny kozmetickeho charakteru {wink} aj ked netvrdim, ze tieto by narocne neboli {wink}

V kazdom pripade som zvedavy na ten utajovany projekt, ku ktoremu uz boli prizyvani testeri. To myslim samozrejme uprimne, bez "jizlivosti". Doteraz konkurencia naozaj nebola tym "motorom", ktory by bloguje.cz hnal dalej. Aspon dufam, ze ten najlepsi hnaci mechanizmus su "testeri" resp. "projektovi konzultanti" {wink}
    

Re: - Jago (web)
(27.07.2005 22:41:39)

Souhlas! Bylo by ovšem dobře si ujasnit, co se myslí onou konkurencí. Jestli provedení a uživatelský komfort, nebo vlastní prezentované myšlenky a reakce na ně (brainware). Protože jsem si nevšiml, že by tyto stránky měly nějaké komerční aspirace, soudím, že to druhé je zřetele hodnější.
    


Barvicky! - mike (web)
(27.07.2005 23:29:13)

Hura! Takhle jsem si to predstavoval. Diky, je to skvele. Udelal jsi mi radost.

(mluvim o obarveni novych prislevku, kdyby to nekomu nedoslo)
    

Re: Barvicky! - Roj (web)
(27.07.2005 23:54:57)

Me zadny barvicky nejdou, coz me zcela demotivovalo {sad}
    

Re: Barvicky! - Roj (web)
(28.07.2005 00:00:59)

Uz dou {smile}
    


Re: Barvicky! - kuk (web)
(28.07.2005 13:21:08)

Barvičky rovněž vítám, mám ale jednu prosbu: zda by se mohlo označení "nový" posunout někam, kde by tak nepraštělo do očí. Možná by úplně stačilo, kdyby se zaalignovalo doprava. Diky.
    

Re: Barvicky! - allora (web)
(28.07.2005 14:00:07)

..jak je to o čertu a prstu? {wink}
    

Re: Barvicky! - kuk (web)
(28.07.2005 17:59:30)

Tak nic no. Chtěl jsem říct, moc pěkný web, budu se sem vracet...

P.S. Nová služba ignorovat autora vypadá docela hrůzostrašně, docela jsem se lekl! {smile}
    

Re: Barvicky! - Arthur Dent (web)
(28.07.2005 18:00:49)

Ona hrůzostrašná je... {smile} Ta největší hrůza spočívá v tom, že jsem zatím nedopsal opačnou funkci, takže je to "navěky" {smile}
    

Re: Barvicky! - binarniladin (web)
(28.07.2005 21:16:02)

Jeee ale bez chcechtu jak říká můj bratr. Co když na to omylem kliknu a přijdu tím navěky o Járu a jeho nesrtelné komentáře?.. {smile}
    

Re: Barvicky! - Arthur Dent (web)
(28.07.2005 21:25:01)

Bez čeho že? Nějaká variace na "chci - nechci"? {smile}

No a "věčnou ztrátou" bych si nelámal hlavu, však on se zase najde nějaký Roj komentátorů, co bude tak dlouho hučet, až dodělám to unIgnore. {smile}
    

Re: Barvicky! - binarniladin (web)
(28.07.2005 22:14:59)

bez "chechtu" tedy "bez legrace" , jinými slovy "vážně" a tentokrát jsem to napsal správně {smile}

a ještě jednou bez chechtu. Nějak se mi to tu celý otvírá a rozbaluje o poznání pomaleji než obvykle. Sedím si na kabelu nebo to nějak souvisí ignoreateátorem?
    


Re: Barvicky! - mike (web)
(28.07.2005 21:30:03)

Jee, tak to jsem na to asi nemel klikat {wink}

Teda, tady se to meni za pochodu. Jeste pred chvili to bylo nahore a ted zas dole. Ono je to zive, pomoc! {wink}

Koukni se do Reflexu. Tvuj oblibenec Milos Cermak blo^H^H^psal o tom, jak jsi posledne blogoval o tom, jak bloguje o blogovani. Chtelo by to o tom zablogovat, at se kruh uzavre {smile}
    

Re: Barvicky! - Arthur Dent (web)
(28.07.2005 21:37:35)

Reflex jsem viděl. {smile} A odblokování dodělám co nevidět.
    

Re: Barvicky! - Lokutus (web)
(28.07.2005 22:21:26)

Mně barvičky nejdou. Co dělám špatně?
    


Shrnuto... - aTeo ;) (web)
(27.07.2005 23:58:06)

Absence relevantní konkurence - totální Dentální impotence {smile}
    

Re: Shrnuto... - dgx (web)
(28.07.2005 13:21:49)

Dentální impotence nastává poté, co člověku vypadnou mléčné zuby a narostou tzv. trvalé (vhodnější termín by byl definitivní). Další produkce člověk není schopen a to i přes fakt, že konkurence v podobě žraloka je motivující až až.
    

Inu... - aTeo ;) (web)
(28.07.2005 14:27:44)

kdybych místo "Dentální" napsal třeba DEmeNTní, asi už by mi byl definitivně zakázán přístup se štemplem "nežádoucí".
Však jsem zvyklej. Kliknu na XXX a objeví se: "Víš co mi můžeš, milý Ateo?!"
Tak chci jít škodit na YYY a čtu: "Sem už ani náhodou!" Sakra, tak zkusím ZZZ... "Zase nemas co na praci hovado?"
A tak se zatím chodíme historicky znemožnit sem.{wink}
    


Podle mě je ta věta - L (web)
(28.07.2005 00:39:56)

"téměř žádná konkurence...je nemotivuje" nešťastně dvojznačná. Může znamenat (1) že tu žádná konk. není (vůbec, nebo je přítomna, ale velice slabá) nebo (2) že tu konk. je (jakékoliv kvality, předpokládám ale, že se myslí skutečný rival), ale vy na ni kašlete. A ta (2) mi přijde hodně drzá vůči oné většině českých blogovacích systémů, které by tedy Vás nemotivovaly. Proto se takové nešťastné víceznačné formulace měl autor vyvarovat a volit významově jasný a jednoznačný opis. A zmíněná bezstarostnost týkající se přesné citace zdroje, to už jen dokresluje profesionalitu pana novináře.
    

Re: Podle mě je ta věta - Arthur Dent (web)
(28.07.2005 07:36:56)

Ta (2) mi připadá drzá i vůči mně, protože mi podsouvá význam, kterému jsem se ve svých vyjádřeních vždy snažil vyhnout precizní formulací.
    


Re: Podle mě je ta věta - Bedřich (web)
(28.07.2005 10:36:08)

Ta věta není dvojznačná, alébrž jednoznačná, a to v tom druhém významu. "Konkurence tu je, ale téměř žádná je nemotivuje." Kdyby měla znamenat, že "konkurence není, a proto je nic nemotivuje", musela by být formulována jinak. Pokud konkurence není žádná, pak nemůže motivovat ani nemotivovat. Takže pan Hodboď (je-li vše tak, jak p. Dent píše) nemá smysl pro sémantiku a syntaktiku českého jazyka.
    

Re: Podle mě je ta věta - Arthur Dent (web)
(28.07.2005 10:40:56)

Výrok na Lupě je dohledatelný, mé výroky v Googlu taky, Hodboďův mail mám v doručené poště.
    

Re: Podle mě je ta věta - Bedřich (web)
(28.07.2005 11:17:49)

Takže jsme posichrovaný pro případ, že by nás pan Hodboď zažaloval pro urážku na cti. {smile} Představoval bych si to asi takhle: "Velectěný soude, zde přítomný se kdysi kdesi vyjádřil, že se živím mateřským jazykem a že bych měl cítit rozdíl. Tento výrok je významově naprosto shodný s výrokem "Pan Hodboď je kanibal se špatným čichem", což považuji za hrubou urážku na cti." {smile}
    


Re: Podle mě je ta věta - pankreas (web)
(28.07.2005 11:30:26)

syntaxi.

stejne me zaujala "difrencialita" v reakci pane Hodbodove - proc autor nepouzil slovo "diference" anebo proste normalne lidsky "rozdil".
    

Re: Podle mě je ta věta - NNico (web)
(28.07.2005 13:08:27)

Připadá mi, že je to teď móda - používat cizí slova. Ještě větší děs je, pokud někdo používá cizí slova bez znalosti jejich významu pouze proto, že to je "in". Je pravda, že taky používám takováhle slova, ale jedině v případě, že jsem si jistý významem a vhodností. Mezi programujícími lidmi to občas bez nich nejde, ale v politice, nebo v novinařině pro širokou veřejnost to je hnus.
    

Diferencialita pana Hodbodě - aTeo ;) (web)
(29.07.2005 14:31:34)

je ještě celkem stravitelná...
"Redesignace" Největšího z bloggerů už méně {wink}
    


Gratuluju - Roj (web)
(28.07.2005 01:51:24)

Arture, zatim vedes. Pac na Bloguje bloguje uz i opravdovy PAN NOVINAR, autor Louce Milan Smid.
Trochu jine poschodi nez nejaky Hodbod {smile}
    


Buďte rád, že nejste politik ! - Alka (web)
(28.07.2005 08:43:25)

Politik: Způsob práce našich novinářů
s informacemi je pro mne těžko pochopitelný a zdá se mi, že jeví prvky iracionality a arogance.
Novinář: Pan Politik je neschopen pochopit podstatu novinářské práce !!
(nejsem novinář ani politik {big grin}
    

Jsem rád, že nejsem politik... - aTeo ;) (web)
(28.07.2005 09:16:51)

Pro mne je nepochopitelné nakládání s informacemi zejména u poBlitiků. Dokonce by se chtělo poznamenat, že arogance a iracionalita jsou nezbytné atributy, aby bylo možné v poBlitice obstát...
V novinářské praxi se patrně nelze vyhnout prostředí s vysokou koncentrací Ješitů na jednotku plochy. Logicky pak dochází k nelogickým střetům, kulminujícím ve snahy získat maximum Roztleskávačů na svou stranu a současně co nejvíce zesměšnit či přímo zdecimovat protivníka... A zdravý rozum? Dejte pokoj, máme přece jiné starosti!!!
    

Re: Jsem rád, že nejsem politik... - Alka (web)
(28.07.2005 09:33:37)

No dobře {smile}, ale mluvil jsem o situaci (potenciální, nepravděpodobné, nemožné), že by do poBlitiky vstoupil Arthur Dent {smile}! Jinak samosebou souhlas !!
    

Well, pochopil jsem už na 1.pokus... - aTeo ;) (web)
(28.07.2005 09:59:49)

Arthur Dent jako ministr informatiky... třeba. {smile}
Ale taková kurwa nejsem, abych ho podezříval, že by na TO mohl mít žaludek! {wink}
    

Re: Well, pochopil jsem už na 1.pokus... - binarniladin (web)
(28.07.2005 11:27:36)

aTeo
je věčná škoda že nejsi politik. Víš jak skvěle by se na tebe nadávalo u piva {smile}
    

Pravda, otrlej jsem až hanba mluvit... - aTeo ;) (web)
(28.07.2005 11:47:01)

Ale neblbni, přece nepůjdu dolů se svými příjmy!{wink}{wink}
A pak... blbců je tam už dost!!!
    


Ztroskotanci a samozvanci. - Vesničan (web)
(28.07.2005 10:46:51)

Správně, Tomáši, my si tu demokaracii rozvracet nedáme! A novinařinu už vůbec ne! Dnes, kdy máme zaručenu nejen svobodu slova, ale i svobodu po slově, nám nikdo nebude diktovat, co a jak máme psát, byť bychom byli naštíru s výrokovou logikou!
    

Re: Ztroskotanci a samozvanci. - binarniladin (web)
(28.07.2005 11:33:14)

Technická poznámka. Svobodu po slově zaručenu nemáme. Dopustíte-li se například
hanobení národa, rasy či přesvědčení, opakovaně či dokonce veřejně a organizovaně, nárok na erární stravu by vám mohl vzniknout. Ovšem, vypozoroval jsem že například při hanobení národa se uplatňuje dosti selektivní přístup a pokud vím zatím nikdo nebyl nijak popotahován za šíření myšlenky , že většina američanů jsou méněcení idioti neb si neumí zvolit presidenta , který by se nám evropanům více líbil {smile}
    


 - Tokugawa (web)
(28.07.2005 11:44:42)

Já chápu Hodboďův text takto:
Autoři bloguje jsou natolik líní a zkostnatělí, že je téměř žádná konkurence nemotivuje k další práci. Něco uplácali a teď to leží, zatímco vítr změn okolo se žene vpřed.
    

Re: - Alka (web)
(29.07.2005 12:28:28)

Ba, ba, vítr změn nemá chybu, zkrátka lenošíme s elánem. {smile}
    


Podpis - Henry (web)
(01.08.2005 18:29:43)

Nebylo by lepsi se podepsat Martin Maly misto Arthur Dent?
    

Re: Podpis - Arthur Dent (web)
(01.08.2005 19:03:11)

Samozřejmě že jsem se podepsal svým jménem.
    
HotLinks
Zpět na článek