.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

12.08.2005



Dost odborná prosba. Stala se mi taková nemilá příhoda, a odborníci z řad čtenářstva by mi mohli teoreticky (i prakticky) pomoci.

Harddisk se nehlásí. Počítač ho „nevidí”. Na harddisku jsou nějaká data, o která bych nerad přišel.

Nevím, jakými možnými způsoby lze data z poškozeného disku zachránit. Jednou šancí údajně je sehnat totožný disk a vyměnit tu část (ty části), na kterých jsou data fyzicky uložena. Protože poškozená je snad pouze elektronická, nikoliv mechanická část.

Nejsem odborník, takže nebudu dále filosofovat {smile}

Jedná se o SCSI disk Seagate ST39204LW.

Pokud byste někdo znal způsob, jak data v přijatelném časovém intervalu (několi dní) a za přijatelnou cenu obnovit, dejte prosím vědět.

Slyšel jsem něco o tom, že některé firmy podobnou záchranu dělají za cca. 5000 až 10000 Kč. Takovou hodnotu pro mne data zase nemají, pokud byste věděli o nějakém levnějším řešení, můj vděk bude převeliký.

Poznámka na konec: komentáře typu „proč jsi nezálohoval?”, „ty neumíš zálohovat?” nebo dokonce „když jsi nezálohoval tak se nediv” nebudu sice mazat, ale o autorech si budu myslet své. A „své” rozhodně neznamená nic lichotivého.

Takže děkuji předem.


Zadal White Dog, 12.08.2005 10:04:31, 45 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1444

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Proč ? - Kráťa (web)
(12.08.2005 10:14:42)

Čím to asi bude, že tu nejsou žádné komentáře ?
    


jde to - ofr (web)
(12.08.2005 10:18:33)

ale musíš sehnat(nebo firma) lautr stejný disk, ze kterého sa ta deska vezme a přehodí na poškozený - a pak se modlit
    

Re: jde to - White Dog (web)
(12.08.2005 10:25:40)

Ano, to tak nějak vím, ale kde sehnat ten stejný disk? A modlit se neumím, je modlení podmínkou?
    

Re: jde to - dgx (web)
(12.08.2005 10:33:47)

Ty firmy, co dělají obnovu za 5000-10000, to dělají přesně tímto způsobem. Seženo stejný disk a přehodí elektroniku. Obvykle využívají známých v obřích počítačových skladech, disk si vypůjčí a pak vrátí (zákazník netuší, že elektronika u jeho nově koupeného disku už někoho vytáhla z bryndy).

Pak jsou firmy nabízející obnovu přímo z "kotoučů", ale to už je za řádově vyšší cenu.
    

Re: jde to - Libb (web)
(14.08.2005 11:18:42)

nesmysl. Měli jsme ve firmě disk, který vydával strašné zvuky - mechanika v pr... Oprava stála asi 5000 za 40 GB. Teda oprava: dostali jsme ta data na jiném disku (našem). Osobně výměnu elektroniky nedoporučuju, rozhodně ne doma na koleně.
    


 - -alf- (web)
(12.08.2005 10:44:57)

Zdravím, doporučuji pročíst [zachrana.dat.z.harddisku.cz/PriceList.asp] kde je i informace co představuje vlastní obnova dat, a z toho lze pak usuzovat cennové podmínky..
    

Re: - NNico (web)
(12.08.2005 13:21:51)

Anebo taky [www.datahelp.cz]
Tam je ceník a pohybuje se to u HW poškození od 4 kKč dle diagnózy
    


Re: - DrontXXL (web)
(25.09.2005 09:35:32)

U teto firmy jsme jiz nechali odiagnostikovat dva klekle disky. U prveho bylo diagnostikovano poskozeni ctecich hlav (disk nebyl vubec videt pod biosem a nechutne poklepaval). Data jsme meli zpet za tri dny za presne cenikovou cenu. Druhy jsme dostali od zakaznika, ktery ho pry nechal dva dny cist, i kdyz, jak rikal ty zvuky byly desive{big grin}), a z toho data nedostali pro fatalni poskozeni ploten. Dokonce fotku poslali a ani diagnostiku platit nechteli{smile}. Tak tolik jen nazor.
    


Ajaj - ňůmen (web)
(12.08.2005 11:43:17)

tak mě napadá, že jsem už taky dlouho nezálohoval, hurá na to{smile}
    


Záchrana dat - JMH
(12.08.2005 12:19:31)

2. Nedávno jsem měl stejný problém s IDE disky: zlomený drátek v kábliku. Zkus to připojit přes jiný káblík, do jiného počítače apod. Obdobně by to mohla být chybující řadič.
3. Vždy, teď i s druhým káblíkem, polož prst na disk při startu, ať poznáš, jestli se roztáčí. Pokud ne, připrav si 5-10 tisíc, netočí se, přeskládat disk, rutina{wink}
4. V obou předchozích bodech dávej dobrý pozor, ať s diskem nepohneš, pokud odchází ložisko, drobný pohyb za provozu by mohla být poslední kapka...

(Bod jedna je cosi o zálohování a je vynechán úmyslně, aby sis nemusel myslet své{big grin}
    

Re: Záchrana dat - Kráťa (web)
(12.08.2005 12:52:14)

No, já jsem měl problém s diskem - nechtěl se sám roztočit. Stačilo ho uvolnit z bedny a po zapnutí počítače s ním v ose otáčení trochu sem-tam prudce pootočit. Kotouček tak setrvačností dostal počáteční impuls a pak už to běželo samo. Bez chyb, bez nějakých pazvuků. Jen se to nesmělo vypnout.
    


Re: Záchrana dat - global.asa wenca
(12.08.2005 13:11:24)

Kdysi daaavno kolega vyzral na disk u ktereho zacinaly odchazet loziska a nechtel se roztocit podchlazenim v lednicce - viz [www.websky.cz/20030623-154432-spot.html].
    


 - Glenn (web)
(12.08.2005 12:53:16)

Tohle je zajímavé téma. Ať už by se jednalo o softwarové, účetní nebo třeba realitní kanceláře - svěřovat jim s důvěrou peníze nebo citlivá data a nezklamat se, to se nedá zlatem vyčíslit!

Jinak, good luck v záchraně dat!
    


Jako naprostý laik - Alka (web)
(12.08.2005 13:14:56)

mohu být pouze hnusný a nevkusně vtipný:
Doporučuji předat disk Věře Cechlové s gratulací k medaili z MS.
    


zaloha - Calvera (web)
(12.08.2005 13:44:42)

jojo, zaloha je pro sraby!{wink}
    


Zkus toto: - mach (web)
(12.08.2005 14:31:40)

a) disk do mražáku (ne nesměj se, fakt to funguje), po 1/4 hodině vyndat a zkusit. Bacha na kondenzaci vody.

b) sehnat si live distribuci linuxu (knopix, mandrake move)dá se to koupit jako součást nějakého linuxového časopisu - neboj se toho, je to klikaci jak widle, bootnout se z CD, připojit disk (tzv. "namontovat") a přes síť data přesunout jinam - a nebo na USB disk.
    


Náhodou mám podobný. - Radek
(12.08.2005 15:27:09)

Mám ST318453LC a mohl bych ho na chvíli půjčit, jenže těch rozdílů je asi moc na to, aby to šlo.

- Je to 15000 otáčkový (Váš má 10000 otáček) - to by snad tolik nevadilo.

- Je to hot-swapový (má rozhraní LZA, tuším se to tak jmenuje), takže kdybychom přehodili tu desku, měli bychom problém, jak to zapojit. Leda ta data připojit tady k nám na server - jenže jak to vypálit atd.

- Je 18GB, ten váš 9GB. To by asi vadilo nejvíc.

Každopádně vlastním alespoň Seagate SCSI hodně podobný. Kdyžtak se ozvěte nebo někdo ze čtenárů, jestli by to šlo.
    


to s tím podchlazením mohu potvrdit - ufi (web)
(12.08.2005 19:38:00)

už jsem takhle zachránil data ze tří disků, zhruba 15 minut šli ještě kopírovat data (jeden disk byl můj, samozřejmě nezálohovanej :o)). hlavně ho zabalit do igeliťáku kvůli vodě v mražáku. ale ty disky byly vždy vidět, tady bych to viděl na tu elektroniku a vždy mi v práci pomohlo přehodit elektroniku ze stejnýho disku, což u ide disků není problém sehnat stejnej. když to nepomůže, jinak pak už fakt nezbejvá než vysolit spešl záchranářům.
    


data - Lovosák (web)
(12.08.2005 20:00:20)

A co jsi tam měl za data? Možná ty data někdo má a bylo by jednodušší je zkopírovat.
    

Re: data - Roj (web)
(12.08.2005 21:03:57)

{big grin}
    


Re: data - White Dog (web)
(12.08.2005 22:29:01)

Nemá {sad}
    

Re: data - Lovosák (web)
(13.08.2005 12:33:52)

Aha,myslel jsem zes tam mel mp3,filmy,obrázky,hry
    

Re: data - Arthur Dent (web)
(13.08.2005 12:39:02)

Járo, to že ty toho máš plný disk ještě neznamená, že to má tak každý, ne? Navíc - nemyslíš že je to nelegální? Měl bys to smazat!
    

Re: data - e.t. (web)
(14.08.2005 18:39:43)

proč mazat? dyk jára tam má vlastní produkci - vlastní skladby v Mp3, domaci video a svoje obrazky a je jeho velkodusnosti to davat všanc ostatním{big grin} (jo je to jen hypotéza - autor neručí za pravdivost obsahu tohoto komentáře...)
    

Re: data - Arthur Dent (web)
(14.08.2005 18:55:07)

Nikoli! Je jeho povinností to dát potřebným!
    

Re: data - e.t. (web)
(14.08.2005 19:17:21)

he he hele helehele zdá se mi že nějak to uvodni slovo Nikoli převažuje v reakcích na mé komentáře...{smile} nicméně: "na všechny vaše argumenty říkám NE" má taky svojí úroveň...

add potřební - otázka je má-li jim do darovat s céčkem ((c)) nebo jen jako kopii{smile}
    


Re: data - Lovosák (web)
(14.08.2005 20:06:29)

Vlastní MP3 i video jsem nahrál, přemýšlím, že vám nějakou svou skladbu hodím někam na ftp nebo web, dáte nějakou adresu kam to dát?
    

Re: data - Arthur Dent (web)
(14.08.2005 21:01:35)

Nejsem potřebný. Potřební nechť se ozvou...
    


Re: data - Orrorin (web)
(13.08.2005 12:45:03)

Jestli byl ten počítač připojený do internetu a s windowsama, tak bych si tím nebyl tak jistý ... {smile}
    

Re: data - Arthur Dent (web)
(13.08.2005 12:50:33)

Jestli to je ten, který si myslím že to je, tak byl občas připojen k internetu, byly na něm Windows, ale o ta data bych se nebál, protože vím, co na něm bylo za bezpečnostní opatření. {smile}
    

Re: data - bfu (web)
(14.08.2005 01:08:48)

jaká opatření? prosim, prosim....
    

Re: data - T (web)
(16.08.2005 20:35:24)

Hardwarova ochrana pred citanim z disku {wink}
    


Stalo se mi to stejné, včera - Fabiak (web)
(12.08.2005 21:15:11)

PC DISK neviděl, najednou. Taky to byl SEAG. ikdyž SATovej ST380817AS. Ale když sem ho zapojil do jiného PC, data z něj šli vytáhnout bez problémů. Ale na instalaci a formátování už nereagoval.
    


mno.. - Ebo (web)
(13.08.2005 00:13:54)

1.) je to Seagate ( hrůůza a děs)
2.) tiká ? (dělá neustálé "cvak","cvak")
3.) točí se vůbec ?
4.) jedou ostatní zařízení na daném SCSI ?
6.) firma ti z toho může vytáhnout taky jen kupu "bludů"... podle poškození..
    


Co zkusit macíka?!? - Michal (web)
(13.08.2005 01:35:10)

Čus, měl bych dva typy a)vem to k nám a nech to kluky připojit k jablíčku; b) datarecovery.cz (můžeš dostat kupón na 10% slevu).
    


mel bych taky problem.... - neO (web)
(13.08.2005 22:06:22)

mam take takovy maly problem, mohl by mi prosim nekdo pomoci? (sry za malinkate ot)...
win xp, ntfs, disk je v pohode, ale oddil s docela dulezitymi daty se hlasi jako novy nenaformatovany, coz je docela velka chyba... ty data by fyzicky na disku mela byt, nevite co by se s tim dalo delat? diky{wink}
    

Re: mel bych taky problem.... - Ebo (web)
(14.08.2005 00:02:31)

pustit na to: Ontrack Easy Recovery Professional.. {smile}
    

Re: mel bych taky problem.... - neO (web)
(14.08.2005 21:01:18)

diky, zni to dobre, trial vypada nadejne, ale jaksi to nechce uplne pomoc -- par fotek to naslo, ale jinak je to takove nepratelske... chce to po mne zakoupeni plne verze, neznate neco freeware?
    

Re: mel bych taky problem.... - Egi (web)
(15.08.2005 00:07:12)

Tohle je to nejlepsi, co na zachranu dat existuje (v tvym pripade). Sezen si tu plnou verzi, nerikam jak :o))
    

Re: mel bych taky problem.... - neO (web)
(16.08.2005 12:29:33)

no jo, ale kde?{wink}
    


Pokud ho PC nemuze detekovat - Egi (web)
(15.08.2005 00:10:19)

je s velkou pravdepodobnosti v hajzlu skutecne deska s radicem, asi jsi uz zkusil jinou ksandu, napajeni a i jiny PC, predpokladam. Pak jedine ten jiny totozny disk a desku z nej.
Podchlazovani, poklepavani, rucni (naposled) roztaceni ploten a jine mechanicke zazraceni v tomto pripadku ku hovnu dobre jest. Kdyby byl v kopru mechanicky, se vsi pravdepodobnosti by ho PC detekoval, ale odmital z nej cist.

Jo, kdybys mel zalohu ... :o)))
    

NALEZ PODOBNYHO DISKU - Egi (web)
(15.08.2005 10:34:45)

Hele, Dogu, jak ted koukam, mam tady ST39236LW, coz je Barracuda (7200 rpm) hooodne podobnejch parametru s tvym Cheetahem (10000 rpm).

Jak letmo koukam na specifikace, az tak moc odlisnosti tam nevidim, prakticky lze shodnost overit pouze metodou pokus-omyl.

Tvuj:
[www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st39204lw.html]

Muj:
[www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st39236lw.html]

Chces to zkusit?
    

Re: NALEZ PODOBNYHO DISKU - White Dog (web)
(15.08.2005 20:58:33)

To víš že bych to zkusil. Co když ale při celé operaci (nebudu ji dělat sám, ale svěřím to někomu kdo s tím má zkušenosti) tvůj disk poškodím?
    


 - Poky (web)
(16.08.2005 09:39:20)

[www.lamaexpert.cz/]
    


HDD - AK (web)
(26.09.2005 12:07:20)

Dokazu ziskat data z vaseho HDD. mam na to vybaveni. muzu se o to pokusit pokud je jeste zajem. piste na mail
    
HotLinks
Zpět na článek