.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

16.08.2005



byl bys filosofem, Mirku s gulema.

Sleduju už delší dobu počínání ODS. S každým dalším jejich prohlášením či skutkem se tluču do hlavy víc a víc... To co předvádějí, to snad už ani není k smíchu, to je čiré zoufalství. To tam opravdu není nikdo, kdo by dokázal Paroubkovi na úrovni a tvrdě oponovat?

Viz poslední výměna názorů: Vlažné pinknutí ODS a tvrdá Paroubkova smeč... Paroubek smečuje s gustem a jde mu to. Co na tom, že míček byl za lajnou — úder vrátil, a to se počítá! Myslím, že letošní počínání ODS vejde do dějin jako další příklad toho, jak urputná snaha vyhrát spojená s pocitem „máme to v kapse” přináší akorát prohru.

Proboha, Topolánku, Langře a další: Přemýšlejte, rozvažujte a uvažujte, než něco řeknete. Nebo raději mlčte...!

Dovolím si parafrázovat to staré přísloví: Kdyby výkonná rada mlčela, byla by filozofickým orgánem. Takhle je tak akorát filozofovým orgánem...

V posledních volbách jsem volil ODS. Napřesrok ji budu volit zase. A to nikoli proto, že bych věřil tomu, že bude vláda ODS skvělá, ale proto, že vláda ČSSD je tak zoufalá... Skoro by se dalo říct, že budu volit ODS nikoli proto, ale i přes to, jaká je. Budu totiž volit proti socanům a komoušům. Bohužel budu pro ODS. Přes všechny proklamace malých sdružení si totiž myslím, že nemají šanci v parlamentních volbách překročit pětiprocentní limit, takže zbývají čtyři strany: Socani, komančové, lidovci a ODS. A lidovce volit nemohu, už jen kvůli jejich postoji k homosexualitě...

Apropo, poslední volby... Vzpomínám si na starý vtip, kdy se soudruzi ptali jiného soudruha: „Soudruhu, pročpak jsi nebyl na poslední schůzi KSČ?” a soudruh jim odpověděl: „Kdybych věděl, že je fakt poslední, tak bych přišel!” Zdalipak si lidé v roce 1951 říkali: „Kdybych věděl, že to jsou poslední volby, tak bych býval šel...”?

Psia krew!

Zavěštím si: Napřesrok vyhraje ODS, ale předvede tzv. Pyrrhovo vítězství, při kterém získá sice nejvíc křesel, ale ani čerta jim to nepomůže, protože socdem a komunisti budou mít víc... Takže: Hvernig segir þú þetta á íslensku? Einn miða til Akureyri takk fyrir... Bless bless

(viz též Blok)


Zadal Arthur Dent, 16.08.2005 12:44:22, 56 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1449

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

Hranice - Roj (web)
(16.08.2005 12:53:44)

Az si vsichni maloverni prestanou rikat, ze se bojeji 5% hranice, nastane raj na zemi a konecne bude v parlamentu aspon par rozumnych lidi.
    

Re: Hranice - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 12:59:06)

Realita, Roji... Párkrát jsem je, ty malé, volil...
    


Re: Hranice - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 13:06:39)

To bych spíš viděl jako rozumnější změnu volebního systému. V tomhle systému je to nastaveno tak, že několik velkých stran se do parlamentu dostane. Ty dohromady získají třeba 80% a těch zbývajících 20 procent je rozděleno třeba mezi patnáct pidistraniček... Kdyby se, jak píšeš, lidi přestali bát pěti procent (nevím jak s tímhle volebním systémem), tak by si pětadvacet stran rozdělilo víceméně rovnoměrně sto procent... {smile}

Kdepak. Pokud bude hranice 5% a pokud bude tento volební systém, tak je - bez ohledu na sympatie - hlas malé straničce hlasem zahozeným. Lidi se totiž nechovají tak, jak bys očekával dle teorie her, ale pragmaticky. Což, jak víme, ještě nemusí znamenat, že jednají rozumně. {smile}
    

Re: Hranice - Glenn (web)
(16.08.2005 13:30:04)

Vidím to podobně. ODS by potřebovala nějak nafackovat, aby přestala spát na (ještě nezískaných) vavřínech. Ale jak ty facky zařídit, když nejbližší volby jsou právě ty nejdůležitější?
    


jak já Ti rozumím - ofr (web)
(16.08.2005 13:13:11)

jen se bojím, aby to ten cyp z Ostravy ještě víc nepodělal...
    


Durazne souhlasim - mudd (web)
(16.08.2005 13:21:50)

Za techto okolnosti bude ODS rada, kdyz si lidovci budou klast podminky aby s nimi smela vladnout. Ale muze byt i hur. Tolik temat si nechat uniknout. A pokud uz se k necemu vyjadri, tak misto aby predvedli ze problemu fakt rozumi a pokusili se formulovat nejake reseni, vystaci si s formulkou "At XY odstoupi".
    

Re: Durazne souhlasim - Petr (web)
(16.08.2005 18:43:24)

No, než jít s lidovci do koalice, tak je lepší udělat menšinovou vládu, myslím, že by to byla velice dobrá volba
    


S gulema je Evžen - White Dog (web)
(16.08.2005 13:41:31)

a prohlásil to o něm právě Mirek, jestli se nepletu.
Jinak ODS volit nebudu, neb 1) je tam jakýsi pan Tlustý, svého času obávaný a vlivný funkcionář SSM a 2) členové této strany umí jen žvanit, za posledních 8 (12?) let nepředvedli nic světoborného.
Ani s tou jejich "pravicovostí" to není žádná sláva, on není žádný problém o sobě prohlašovat, jak je napravo, ale to jsou jen kecy. V prvé řadě si pod pojmem pravice/levice představuje každý něco jiného nebo to, co se mu hodí, a pak je tady další důležitá věc, a to že ODS za hezkých pár let svého vládnutí nic "pravicového" nepředvedla.
Můj hlas bude patřit tomu, kdo mě přesvědčí volebním programem, a je mi jedno, jestli bude mít preference 35% nebo 0,3%.
    

Re: S gulema je Evžen - Kráťa (web)
(16.08.2005 16:56:26)

Volebním programem ? Vy si pamatujete nějaký volební program "vítězné" strany, který se po volbách nestal cárem papíru ?
    

Re: S gulema je Evžen - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 16:59:12)

Já bych si dovolil... na ukázku... třeba: [www.socdem.cz/volby2002/index_mamaJ.htm]
    

S gulema je kdekdo - Kráťa (web)
(16.08.2005 21:18:25)

Asi jsem dnes příliš unaven ... Nechápu, jak jste to myslel.
Každopádně, máte pravdu v tom, ten odkaz se kusem papíru nestal. Po kliknutí na něj jsem před sebou viděl kus svítícího, poloprázdného skla. Nebo - nenaplněného skla ?
A neříkejte mi, Arthure, že to je vzduchoprázdné sklo. Myslím to jinak.
    

Re: S gulema je kdekdo - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 21:24:47)

Já to myslel jako typickou ukázku toho, o čem psal Mudd - tedy volebního programu, který má po volbách jen cenu toho papíru, na kterém je natištěn.
    

Re: S gulema je kdekdo - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 21:27:04)

Pardon, i já... O tom cáru papíru jste psal Vy... Takže to byla ilustrace Vašeho komentáře, nikoli snad "program, který se cárem nestal"... {smile}

Spíš řekněme "ukázka programu, který se cárem stal, i když (či snad právě proto že) ho ta strana mohla realizovat."
    

Re: S gulema je kdekdo - ofr (web)
(17.08.2005 07:33:38)

to je dost dobrý - takže jediný program, který se nestane cárem papíru, je ten, který nemůže být realizován, protože strana nevyhraje volby(anebo je holt nerealizovatelný) {wink}
    


ODS volit nemůžu... - síbí (web)
(16.08.2005 13:47:53)

kvůli lidem, kteří ji vedou, kvůli pomalu se rozlézajícímu nacionalismu, klasické české zaprděnosti, neochotě přiznat i vlastní chyby (třeba korupci v samosprávě - viz. Liberec) atd. atd. S čistým svědomím můžu volit pouze nějakou z malých stran, ten zatuchlej parlamentní rybník opravdu potřebuje pročistit - a k tomu strachem o to, jestli můj hlas propadne nebo ne, určitě nepomůžu... Možná naděje je vytvoření nějakého spojeného liberálního subjektu, třeba něco podobného jako je Pražská výzva - info třeba tady [www.edemokrate.cz/index.php?dok=00060000001947],det
no uvidíme...
    

Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 13:53:52)

S čistým svědomím jsem volil malé šikovné strany se sympatickým programem několikrát. Vždycky vyhráli socani, protože holt většina pravicových voličů smýšlela jako já.

A Pražská výzva? Není to náhodou nějaká "nová čtyřkoalice" (pětikoalice, jedenáctikoalice?)
    

Re: ODS volit nemůžu... - síbí (web)
(16.08.2005 13:58:46)

no to se právě uvidí... kromě Prahy probíhá myslím podobná akce i v Liberci (Liberecká výzva) a ještě v nějakém regionu, takže to vypadá jako akce zdola - to tu ještě nebylo{smile} Ale určitě si počkám na program a taky na to, jaký subjekt upečou pro parlamentní volby, včetně kandidátky - to asi rozhodne o naději či beznaději{smile}
    


Re: ODS volit nemůžu... - ofr (web)
(16.08.2005 14:00:36)

pokud tam bude US-DEU, tak bohužel musím souhlasit s Železným - polibek smrti pro celou(budoucí) koalici
    


Re: ODS volit nemůžu... - Roj (web)
(16.08.2005 14:32:09)

Prazska vyzva mi taky nahnala krev do konecniku {smile}

BTW Zlatej Gross!!! Ja to vedel...
Uz vis, proc jsem nepodepsal petici? {smile}
To je generalu po bitve, vid?
Ale me to tipovani zivi {smile}
    

Re: ODS volit nemůžu... - síbí (web)
(16.08.2005 14:48:33)

Šmarjá a jak to dopadlo{smile}?

Jak říkám, ufidime...{smile}
    


Re: ODS volit nemůžu... - Alka (web)
(16.08.2005 14:57:28)

Copak, Roji, hemeroidy z politiky ? Léčíš to třezalkou, nebo vlažnými obklady ?! {smile}
    

Re: ODS volit nemůžu... - ofr (web)
(16.08.2005 15:43:08)

hemeroidy z politiky by se měly zásadně léčit skalpelem - otázka je, co vlastně odříznout...
    

Re: ODS volit nemůžu... - Kráťa (web)
(16.08.2005 21:20:28)

Hele, chlapi, nejsou to náhodou hemoroidy ? Psali to tak v televizi ...
    

Re: ODS volit nemůžu... - Alka (web)
(18.08.2005 15:28:32)

Ano, správně je hemoroidy, z řečtiny, ale protože to všichni vyslovují jako hemeroidy, vzala čeština na milost i tento psaný tvar. Je to jako cyróza a cyrhóza.
    

Re: ODS volit nemůžu... - e.t. (web)
(18.08.2005 19:17:51)

hemoroidy
hemeroidy

no extra rozdil nevidim{smile} jak to teda je?
    


Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 21:29:58)

Zlatej Gross a před ním ještě zlatší Špidla a před ním naprosto platinový Zeman... Jak jinak než řadou "divný - hrozný - strašný - příšerný" ale ukázat voličům pravý potenciál téhle strany? {smile}
    


Re: ODS volit nemůžu... - mudd (web)
(16.08.2005 14:03:34)

Pokud hledáš stranu,
pro kterou je odbornost víc, než stranická legitimace,
která chce hledat řešení napříč politickým spektrem,
která chce vnést nové impulsy do stojatých vod české politiky,
která chce být alternativou stávajících politických stran hledících jen na svůj prospěch,
která bude otevřená novým názorům,
která je pro rozvoj kultury a informační společnosti, ať už to znamená cokoli,
která chce podpořit malé a střední podnikání,
která chce posílit naši účast na rozvojových programech EU,
která odstraní byrokracii a nedopustí další bujení státního aparátu,
tak si určitě před volbami vybereš, takový program budou mít skoro všechny {wink}
    

Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 14:08:17)

Ano... V každých volbách je jich tak třicet s tímhle programem.
    

Re: ODS volit nemůžu... - mudd (web)
(16.08.2005 14:18:44)

ze třiceti {wink}
Proto jsem došel k názoru, že volit podle předvolebních hesel je blbost a uvažuju spíš tak, jestli je mi sympatická "ideologie" té strany (nebo případně jestli vůbec nějakou identifikovatelnou ideologii má) a spoléhám na to, že lidi se časem prostřídají. Ne, že bych to považoval za optimální kriterium, ale jiná mi připadají ještě méně optimální {wink}
No a další věc je pak moje představa o profesních předpokladech těch kandidátů, preferuju starostu před vysokoškolským učitelem.
    

Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 14:22:41)

Ona "ideologie" je třeba zásadní problém, kvůli kterému jsou pro mne nepřijatelné strany typu Evropští demokraté, Demokraté pro Evropu, Sdružení liberálních zelených, Zelení liberálové, Změna cesty a podobné...
    

Re: ODS volit nemůžu... - mudd (web)
(16.08.2005 14:57:47)

myslis to jako ja, ze zadnou nemaj' ?
    

Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 16:40:05)

...a pokud maj', tak je to možná horší než kdyby neměli. {smile}
    

Re: ODS volit nemůžu... - Svaťa B. (web)
(17.08.2005 22:59:11)

jo, pak je tu ještě Strana zelených. A z ni za pár týdnů vypadnou demagogové Patočka a Beránek, třeba bys o ní mohl uvažovat...
    


Re: ODS volit nemůžu... - Filip Rožánek (web)
(16.08.2005 14:10:51)

Já myslel, "...tak vol na Islandu" {big grin}
    


Re: ODS volit nemůžu... - síbí (web)
(16.08.2005 14:12:52)

no to je jasný{smile}! vtip je v tom, vybrat tu, která z toho splní aspoň kousek - a to z těch čtyřech (rudé nepočítám), které jsou teď v parlamentu, není ani jedna, což stihly už dostatečně prokázat. Takže další argument pro nové strany;)
    

Re: ODS volit nemůžu... - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 14:20:30)

No, paralela by tu byla... Ross Perot se jmenuje... {smile}
    


Re: ODS volit nemůžu... - mudd (web)
(16.08.2005 14:21:09)

takze uz staci jen vyzkouset zbylych 36 {wink}
    


 - pixy (web)
(16.08.2005 13:54:06)

Taky mě to trochu děsí. Neschopný buran v čele pravice - a před levicí schopný rétor, mistr kompromisů a přitom rozhodný lídr. Smutný obrázek.

Já jsem se loni pevně rozhodl, že takhle to už dál nejde. Až doteď jsem taky volil s ohledem na volební preference. Jenže ten začarovaný kruh (malá strana má málo hlasů -> lidé se ji bojí volit -> strana má málo hlasů) je řešitelný, stejně jako každý jiný deadlock, jedině tak, že se rozsekne. Takže nadále budu volit strany VÝHRADNĚ podle jejich nabídky, programu, důvěry atd. bez ohledu na jejich okamžité preference a možné volební (ne)úspěchy. Pořád je to tisíckrát lepší, než znechuceně nebo ostentativně nevolit vůbec.

A ODS, dokud ji nepovede namísto toho oguleného burana nějaký normální, schopný pravicový politik, volit nebudu. Když si představím Topolánka jako premiéra, berou mě mdloby. "Ogaři, nasrál ně Posselt, tož gripény na Mnichov včil!"
    

Re: - pixy (web)
(16.08.2005 13:55:57)

Než jsem to dopsal, přibyly předchozí dva názory. Jsem rád, že nejsem ojedinělý, kdo to vidí stejně.
    


Re: - Arthur Dent (web)
(16.08.2005 16:38:11)

Ale však já volím strany podle jejich nabídky, programu a důvěry. ODS mi je nabídkou, programem a důvěrou nejbližší... A teď si, v kontextu toho článku, dopočítej, jaký je můj vztah k dalším stranám! {smile}
    

Re: - Roj (web)
(16.08.2005 21:40:46)

No ja mam na oplatku svou zkusenost. Volil jsem US, ta hranici prekrocila. No to sem si ale pomohl, vid?! {big grin}
Promrhany hlas totiz vubec nesouvisi s petiprocentni hranici {smile}

Ted mam strategii jinou. Budu volit vyhradne podle osobnosti. Kasl je jedna z nich.
    

Re: Kasl? - Vaso (web)
(21.08.2005 08:42:00)

Osobnost Kasl?
Třetí liga ODS!
To už můžeš volit Musílka. Taky třetí liga , ale aspoň je s ním sranda a u toiho Železnýho v NezDem se fakt neztratí!
    


Bohužel!!!!! - jimi (web)
(16.08.2005 14:42:43)

Bohužel, budu taky asi volit zase ODS.Ale ze současným volebním systémem(děkuji panu Havlovi a ústavnímu soudu)se obávám, že se Česko řítí do záhuby.
    

Re: Bohužel!!!!! - síbí (web)
(16.08.2005 14:46:42)

Ale sám systém za to přece nemůže (a už vůbec nevím co s ním má dělat Havel a ÚS{big grin} Jen prostě nepočítá se stranou typu KSČ, která má nulový koaliční potenciál - a my se můžeme jen modlit, aby to tak vydrželo. Ale jednokolový většinový systém, který třeba chce prosadit ODS, to by teprv byla záhubička{smile}
    

Re: Bohužel!!!!! - Alka (web)
(16.08.2005 15:03:31)

S tím optimismem ohledně koaličního potenciálu KSČ bych počkal až po volbách. Paroubek není žádný puritán.
    

Re: Bohužel!!!!! - síbí (web)
(16.08.2005 15:08:42)

no vždyť říkám, že se můžem jen modlit - ale KDU kvůli tomui volit nebudu{big grin}
    

Re: Bohužel!!!!! - Alka (web)
(16.08.2005 17:20:07)

Ajo, sorry, mě seply neurony uprostřed věty, bohužel, to je normální, když jsou emoce rychlejší, než rozum {smile}
    


jo, též souhlasím - ufi (web)
(16.08.2005 17:14:11)

dokud bude ods vládnout tupohlávek s langrem a tlustým za zadkem, tak budu volit nějakou jinou pravicovou stranu s podobným programem. langrovi a tlustýmu prostě nevěřím, langr na mě působí jako že by z něho byl nový gross a tlustý se v minulosti předvedl na min. zemědělství jako pako. navíc příjmy langra a tlustýho jsou taky průhledný jak cihlová zeď. a tupohlávek, škoda mluvit, když ho utře i paroubek a v televizi jsem viděl že ho setřel v diskuzi i gross. stačí číst hospodářský noviny, tam se někdy člověk dozví věcí, že žasne. právo a mladá fronta o některých raději mlčí, aby si nerozházela svý mecenáše.
    


jo, též souhlasím - ufi (web)
(16.08.2005 17:16:20)

dokud bude ods vládnout tupohlávek s langrem a tlustým za zadkem, tak budu volit nějakou jinou pravicovou stranu s podobným programem. langrovi a tlustýmu prostě nevěřím, langr na mě působí jako že by z něho byl nový gross a tlustý se v minulosti předvedl na min. zemědělství jako pako. navíc příjmy langra a tlustýho jsou taky průhledný jak cihlová zeď. a tupohlávek, škoda mluvit, když ho utře i paroubek a v televizi jsem viděl že ho setřel v diskuzi i gross. stačí číst hospodářský noviny, tam se někdy člověk dozví věcí, že žasne. právo a mladá fronta o některých raději mlčí, aby si nerozházela svý mecenáše.
    


 - arnarey (web)
(17.08.2005 01:27:03)

artur minn, vertu ekki svona neikvæður {smile} diky (nikoli kvuli;) nasemu politickemu jurskemu parku tvoje deti treba vyrostou na krasnem ostrove, kde hrozi akorat nejake to zemetreseni, vybuch sopky nebo lavina. magori se tam najdou sice taky, ale porad se mi zda, ze to, co by byl na islandu totalni ulet, je tady vicemene akceptovana norma...gangi þér vel!
    

Re: - Arthur Dent (web)
(17.08.2005 08:52:29)

Vždy, když přijde řeč na politiku a možné výsledky příštích voleb, zejména pak na možný výsledek levo-levé koalice, začne se řešit nikoli otázka "zda?", ale konkrétnější otázka "kam?" A v takových chvílích říkám: Na Islandu je budova vlády velká asi jako rodinný domek u nás. {smile}

Ne, vážně: I když mi na Islandu málem hráblo ze všech těch vodopádů, kterými nás průvodkyně oblažovala a "výlet" na kráter sopky a "procházka" lávovým městem mě straší dodnes, i přesto, že jsem pak byl v dalších různě exotických zemích, tak říkám, že se chci na Island vrátit. Nevím přesně proč - příroda tam je nádherná, ale jen kvůli ní to není. Lidi tam jsou milí (dle mých představ o tom, co je "milé"), ale kvůli tomu to taky není. Že by to bylo kvůli tomu pocitu, který jsem měl při procházce večerním Akureyri? Možná kvůli všemu dohromady... Zkrátka Island je takový můj dreamland - heartland... {smile}
    


Nezbývá mi než souhlasit... - aTeo (web)
(18.08.2005 19:07:03)

... i s tou prognózou.
Ovšem, aby to nevypadalo, že jsem vlivem ignoreateátoru vyměk´, neodpustím si jízlivou poznámku: Kdybyste nechali Standu na pokoji! To by šli socani na dvě volební období do hajzlu. Zatímco teď... hanba mluvit, hanba psát!!!
    


Souhlas s Dentem... - Point* (web)
(19.08.2005 07:19:22)

Mirek tezce blbne, nekolikrat jsem o tom psal vsude mozne take. Asi me necte{wink})))))))))))))))))))))))
Pokud zvitezi, bude to spise prohra. Nepritele neni mozne podcenovat a "prebijet" naivnimi vtipky...
    

Re: Souhlas s Dentem... - Alka (web)
(19.08.2005 15:44:33)

Připomněli jste mi: Na sjezdu odborového svazu KOVO v roce 1991 si uprostřed jednání vzal slovo jeden ze slovenských delegátů: Tak neviem, je toto odborový sjazd, alebo volebné sdruženie Václava Klausa ?!
    

"Falešný a prázdný Topol"... - aTeo ;) (web)
(19.08.2005 17:43:05)

... reagoval neomylný emeritní profesor [ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.399.jpg] na Mirkovo zvolení předsedou ODS. A měl pravdu (jak jinak)?! {sad}
[ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.227.jpg]
    

Re: "Falešný a prázdný Topol"... - Marian Kechlibar (web)
(27.08.2005 12:19:12)

Pokud si dobře pamatuju, celý text zněl "Prázdný a falešný Topolánkův projev." a hyeny z toho urvaly jen první část. Živý příklad toho, jak virtuální realita vítězí a skutečná realita dostává na držku {smile} Ještě za 10 let to lidi budou opakovat tak, jak jim to naservíroval šikovný paparazzi.
    
HotLinks
Zpět na článek