.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

21.08.2005



Co mě tak zaujalo v poslední době. Prostě páté přes deváté. Proč se neříká třeba „čtvrté přes sedmé” nebo „druhé přes osmé”, ale právě „páté přes deváté”? Znala by odpověď Hlubina myšlení?

Situace první: Omerta

Omerta, zákon mlčení. Žádný správňácký mafián neprozradí ani ň, dokonce ani když ho vyslýchají čeští policisté.

Naši strážci zákona dopadli italského mafiána, prý mnohonásobného vraha. To je jistě skvělá zpráva, že naše policie umí i jiné věci než rozhánět technoparty.

S mafiánem byla ale potíž, protože mlčel. ...Putrone zatím odmítl o čemkoli hovořit. „Při svém výslechu nám v praxi předvedl, jak vypadá omerta (pravidlo mlčenlivosti). Choval se žoviálně, velice klidně a poskytl nám minimum informací,” řekl Ráž.

Tak mě jen napadlo, jak asi probíhal výslech? „Pane Putrone, zabil jste devět lidí?” ...mlčení... „tak řekněte, jste to vy, ten mafián?” ...smích... atakdál...

A nebo použili naši policisté tvrdších prostředků? Rozžhavené hřebíky pod nehty, elektrošoky, bití kovovým prutem přes chodidla, pálení letlampou...?

A nebo dodržuje Omertu každý grázlík, který se prostě rozhodne nemluvit?

Rozhodně mě pan Ráž svým výrokem o Omertě pobavil.

Situace druhá: Mistrovství světa

Naši atleti nedávno bojovali na mistrovství světa. Naše chlouba — destetibojaři, měli malý problém. Před poslední disciplínou si nechali píchnout injekci s glukózou.

Nastalo velké dohadování, jestli se smí podobná podpora přijmout, prý ano, pokud je aplikována injekčně a ne infuzí, a pokud je důvod, tedy obava o zdraví sportovců.

Sportovci problémy měli, prý pokud by glukózu nedostali, byl by to malér.

A já se ptám: má ještě tohle něco společného se sportem? Myslím to, že atlet není schopen podat výkon bez poměrně neobvyklé podpory. Nebo vy snad, když jedete na kole, plavete, jdete na výlet nebo hrajete pinčes a už nemůžete, sáhnete do baťůžku, kde se trocha té glukózy vždy ukrývá v krabičce poslední záchrany?

Situace třetí a poslední: Kim Ir-Sen
Nový ministr kultury, pan Vítězslav Jandák, prý nechce mluvit do umění jako Kim Ir-sen.

Tak to se mi opravdu ulevilo. Jen nechápu, proč si nový ministr myslí, že se proti němu zvedl „strašný odpor”? Že by pánové Břetislav Rychlík, Zdeněk Svěrák a Ludvík Vaculík patřili k tajné severokorejské kulturní buňce?


Zadal White Dog, 21.08.2005 19:16:11, 26 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1452

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

do te bunky bych chtel patrit:) - e.t. (web)
(21.08.2005 19:55:31)

ale nest...

add pate pres devate trochu silena myslenka:

musi to byt dve vysoka cisla (jako ze je toho hodne) ale zaroven v ramci prvnich deseti cisel (nulu ted zapominam) no logicky trista padesate prvni pres sestitisice sedesate cvrte by bylo moc slozity{smile}
    


5. přes 9. - Bedřich (web)
(21.08.2005 20:28:40)

Třeba to souvisí s pátým kolem u vozu za devatero horami. Tedy něco zbytečného a něco vzdáleného (tématu). {smile}
    

Re: 5. přes 9. - Stanislav (web)
(23.08.2005 08:38:02)

Já měl za to, že to zavedl Beethoven ... {wink}
    


no... - LJ (web)
(21.08.2005 20:32:13)

...myslím, že tvoje úvaha je špatná.

Glokóza, cukr, zdroj energie, když nemáš sílu, tak si ju dáš, dělají to tak běžně všichni sportovci, před nebo po výkonu...a tím myslím i třeba kondiční cvičence, prostě když nemáš dost cukru, nemáš tolik síly, ty bys šel běhat 1500 na MS hladovej?? To není žádnej neobvyklej prostředek, cukry sou prostě složka stravy.

Problém je ovšem jenom ten, že se glukóza vstřebá do těla stejně rychle infuzí jako i bez ní, byla to zjevně chyba lékařů že jí takhle indikovali.
    

Re: no... - White Dog (web)
(21.08.2005 21:56:11)

Tak proč kolem toho na tom mistrovství dělali takový humbuk?
Patrně není nic normálnějšího, než si zajít do obchodu, nejlépe do cukrárny, nějakou tu glukózu koupit, jen tak pro strýčka Příhodu. Já když jedu na kole třeba 50 kilometrů, taky si jednu glukózovou šlehnu. A když hrajeme s kamarádama fotbal, tak koupíme basu glukózy a během zápasu si ji napícháme. A na střední škole když jsme chodili o tělocviku běhat, tak s sebou učitel nosil bandasku glukózy, kdyby někdo nemohl.
Já přece dobře vím, že glukóza je zdroj "rychlé" energie. Ale pokud atlet na to, aby zvládl nějakou sportovní disciplínu, potřebuje infuzi (nebo injekci), tak už nejde o sport ale o alchymii.
Toť můj názor. Patent na rozum pochopitelně nemám, takže to klidně může být špatný názor.
    

Re: no... - LJ (web)
(21.08.2005 23:43:48)

Ještě jednou, glukoza je zdroj energie, jestli si dáš sladkou tyčinku, nebo zaběhneš 1500m a sníš kilo těstovin s masem, to je jedno, furt ti tvoří stravu proteiny sacharidy a tuky. Sacharidy sou zdroje energie pro tělo, nějak je dodat musíš, a pokud si ty cukry nepřijímáš ve stravě kterou musíš trávit, ale ve formě čistý glukózy, prostě rychleji tělo vytáhneš z katabolizmu a rychleji tu energii můžeš použít. To, že to dal doktor infuzí, to byla blbost, protože pokud vím, tak to má stejnou vstřebatelnost jako při vypití (a ano, sportovní výživa obsahuje rychlý zdroje energie, gainery, ionťáky, cokoliv, v každý posilovně nebo obchodu se sporovní výživou jich máš deset milionů, pokud chce člověk aby mu v důsledku katabolismu svaly po náročným výkonu a glykogenovým deficitu tělo něpálilo, potřebuje energii rychle.

A teď k druhý věci, veškerý sporty na profesionální úrovni sou od základu postavený na přetěžování lidskejch možností a dopingu, ale proboha CUKRY nejsou žádnej doping{smile}, i kdyby je brali formou čípků...
    

Re: no... - White Dog (web)
(21.08.2005 23:51:13)

Ještě jednou, nemám důvod nesouhlasit. Nevím, jestli se glukóza rychleji vstřebá když ji vypiji nebo když si ji píchnu injekcí. Řekl bych, že mnohem rychle bude účinkovat, když se dostane rovnou do krve, ale nikdy jsem to nestudoval.
Ani netvrdím, že jde o doping. Slovo doping se v mém příspěvku opravdu neobjevilo.
    

Re: no... - LJ (web)
(21.08.2005 23:54:48)

No, jenomže na dopingu je všechen profesionální sport postavenej{smile}. Tzn., je to ještě sport, když ty výkony člověk nemůže dělat bez dopingu a normální člověk jich nemůže dosáhnout? A někde o dvě úrovně níž bych se ptal jestli to je ještě sport, když potřebuju rychle energii abych podal lepší výkon...
    


Re: no... - Roj (web)
(22.08.2005 10:44:52)

A) Meli dost casu tu glukozu vstrebat i peroralne. Hodinu a pul. O rychlost neslo.
Ale chteli se vyhnout zaludecnim problemum.
B) Nerozhodovali o tom oni sami, ale vedeni vypravy na popud oficialniho lekare.
C) Donedavna to byl bezny postup u VSECH desetibojaru.
D) Roman byl po prijezdu VIDITELNE NASRANEJ na vedeni vypravy, cedil skrz zuby neco ve smyslu, ze to si ty soutezni rady muze studovat sam po nocich a jezdit vsude sam a nepotrebuje k romu tech dalsich 20 darmozroutu a cesky sport usetri sileny penize.

To bylo krasne videt.
    

Re: no... - Notorius Maximus (web)
(22.08.2005 20:50:30)

Jo, Šebrle to řekl přímo: kdybych si dal tyčinku, tak se pobliju {smile}
    

Re: no... - Arthur Dent (web)
(22.08.2005 20:53:07)

A co na to řekl výrobce tyčinek?{wink}

Mimochodem, připomíná mi to staré rčení: "U Zpěváčků mají hnusné párky. Když si tam někdo dá patnáct piv a párek, tak se pobleje..." {smile}
    

Re: no... - Roj (web)
(23.08.2005 00:07:10)

Me ty fotony ze Slunce pripominaji spermie, kterym samym vzrusenim ztrvdly biciky, ze se pohybuji taknejak prkenne {smile}
    


Re: no... - Roj (web)
(23.08.2005 00:10:39)

Znova: to, co jsem sem napsal pred tim, melo byt semhle:
[www.maly.cz/pnc1453.html#comments]
a sem jsem chtel napsat, ze mam vlastni zkusenost s mandlami misto parku {smile}

To mam z toho, ze si pletu taby a vodeviram to vsechno do novejch tabu a pak nevim, ktera textarea kam postuje {smile}
    


Re: no... - Lukáš Mižoch (web)
(22.08.2005 14:41:22)

Jasně, a kdyby to třeba nějaký cukrovkář přehnal s inzulínem, tak mu taky nedáme injekci s glukózou, ale raději ho pošleme do cukrárny pro sladkou tyčinku. A třeba to přežije. {smile} Pokud lékař na základě svého dokončeného vysokoškolského studia medicíny (což si můžeme přiznat, že nemá ani autor článku, ani autor komentáře) usoudil, že hrozí poškození organizmu, pak měl právo i povinnost zasáhnout. Kdyby se jednalo o nějakou křivárnu, určitě by jim to nedával ve svolávárně před deseti dalšími lidmi.
    

Re: no... - LJ (web)
(22.08.2005 14:56:17)

Samozřejmě, že v důsledku přílišný námahy se tělo může dostat do stavu hypoglykemie, nicméně tam nešlo ani tak o poškození organizmu, protože na hypoglikemii se dává 40% roztok glukozy a oni dostali 5%, jak uvedli.

Stojím si za tím, že místo 5% glukozy v injekci mohli dostat do sebe tu energii jinak, možností je plno, takže na to, že to ten lékař provedl úplně správně bych nesázel. Kdyby to bylo standartní, tak se to nikdo nemohl snažit rozmazávat. Nebylo to proti pravidlům, ale podle mě to nebylo nevyhnutelně nutný, protože kdyby si vzali nějakej carbogel nebo vypil gainer, tak to taky rozchodili stejně dobře.
    

Re: no... - Medák (web)
(23.08.2005 13:55:44)

To rozhodně nemáš pravdu, pokud se podá glukóza injekčně, je v krevním oběhu připravena k okamžité spotřebě, zatímco pri užití nějakého gaineru, carbosnacku nebo něčeho podobného to musí projít trávicím traktem do tenkého střeva, kde se teprve cukry začnou vstřebávat do krevního oběhu, což jednak celé nějakou dobu trvá, a druhak to zatěžuje organizmus, což také není při špičkovém sportovním výkonu žádoucí.
    

Re: no... - LJ (web)
(24.08.2005 01:02:12)

A tohle má u tak slabýho roztoku glukozy opravdu cenu dělat?
    

Re: no... - Deadman (web)
(30.08.2005 16:29:01)

Tělo má zásoby energii ze svalů, jater, ledvin ... když zásoby glukózy dojdou, tak tělo dostane hypoglykémii, při které se nedá dosáhnout vrcholového výkonu (sám jako diabetik to vím). Nejrychlejš jak se dá glukóza do těla dostat je doopravdy nitrožilně, takže podle mě lékař nepochybil (ale nevím, jestli to není proti dopingovým pravidlům). Injekční formou podání glukózy hypoglykémii odstraní tak do dvou minut, vypití sladkého pití tak do 5 minut, snězení sladké tyčinky zhruba do 15 minut atd. (záleží na glykemickém indexu dané potraviny). Selský rozum mi říká, že glukóza nemůže být doping, protože je to látka, která se vyskytuje běžně v těle, ale to je sporný, protože třeba kulturisti, co si píchají inzulín z důvody, aby jim narostly rychle svaly si píchají taky látku, která je běžně v těle (inzulín se tudíž nedá žádnými testy odhalit - je velké nebezpečí, že se kulturista přeinzulínuje a padne do těžkého hypoglykemického komatu).

Jinak tady píšete krásný bludy (přece každý kdo problému nerozumí dělá nejvíc chytrýho {smile} )
    


 - p (web)
(21.08.2005 22:53:56)

dodávání energie během výkonu je nezbytné. tzv. boj proti proti dopingu v podobě v jaké je provozován dnes nemá vůbec nic společného s realitou, je to čistě záležitost politické objednávky.
    

Re: - White Dog (web)
(21.08.2005 23:38:32)

Chápu, že během vrcholných výkonů je nutné dodávat tělu energii, a to třeba i formou injekcí. Ale má tohle ještě něco společného se sportem?
    

Re: - LJ (web)
(21.08.2005 23:48:05)

Není to třeba během výkonu, že by si za běhu někdo píchal, není to třeba ani před, je to třeba po výkonu, a ne injekčně, ale proto, aby se sportovec rychle po výkonu vzpamatoval. A u toho desetiboje je ten problém, že odjedeš jednu disciplínu a máš jít za nějakou chvíli na další, a mezitím potřebuješ tu energii rychle dobít, a kdyby si tam měli dávat teplý jídlo co se bude 2h trávit a ještě při tom trávení sežere tunu energie, tak to neutáhnou...
    

Re: - White Dog (web)
(21.08.2005 23:52:41)

Ale utáhnou. Jenže o dost pomaleji (do menší výšky, do menší dálky...)
    

Re: - LJ (web)
(21.08.2005 23:56:45)

Ale o tom bejt průměrnej ten sport není, ty kdybys běhal a neměl sílu, tak mi řekneš, že tu tyčinku s energií, nebo nějakej koktejl se štěpenejma cukrama nevypiješ, protože ti to přijde divný, ale radši si zajdeš na teplý jídlo a budeš ho mít plný břicho a pobleješ se pak a nic nazaběhneš, ale nebude ti to připadat nefér, jo?{smile}
    


Sportem ku zdraví - Bedřich (web)
(24.08.2005 09:35:55)

Zajímavé je, že zatímco třeba takový WDog si občas (a občas i pravidelně) zasportuje proto, aby udělal něco pro své zdraví, ve vrcholovém sportu je tomu právě naopak. Vrcholoví sportovci si sportem své zdraví huntují, a to od těch dob, co je důležitější výkon než vlastní pohyb a "zvítězit" než "zúčastnit se". Dnešní profesionální sport připomíná písemku, při které mají studenti pod lavicí povolený tahák a při které záleží na tom, kdo má ten tahák od svého týmu lépe připravený.
    


Kim - Hlídací pes (web)
(24.08.2005 09:37:55)

Ministr měl v noci sen,
že je z něho Kim Ir-Sen.
Ráno, když se probudil,
byl z něj zase Kim Čong-il.
    


 - IP:64.246.36.80 (web)
(26.08.2005 01:15:36)

    
HotLinks
Zpět na článek