.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

19.09.2005



Co bych se ostatně nekouknul, že? Sledují to prý všichni. A kdo tvrdí, že to nikdy nesledoval, čumí na to doposud.

Dokonce jsem se podíval několikrát. Odpoledne i večer. Řeč je samozřejmě o reality show — tedy Vyvolení a Big Brother.

A dojem? Mno... abych pochopil sledovanost, asi bych se na to musel dívat pravidelně. Znám zhruba princip, na kterém dané pořady fungují — zavřete pár více méně zajímavých lidí do izolovaného prostoru, omezte jejich kontakt se světem a čekejte, co se bude dít. Do toho je pořád sledujte a dbejte na to, aby i aktéři dobře věděli, že jsou sledováni. Nic zajímavého jsem však na těchto pořadech neshledal.

První dojem je tedy jednoznačně obrovská nuda.

Což neznamená, že tyto pořady zajímavé nejsou. Jen by to chtělo to pravidelné sledování. Což je těžké, protože nemám televizi {smile}

Reality masáž je drsná, i rádoby seriozní, ve skutečnosti soft-bulvární noviny MF Dnes věnují tomuto fenoménu nezvyklou pozornost.

A co že jsem tedy viděl? Bandu lidí, kteří sedí v místnosti, klábosí o kravinách, najednou se na obrazovce objeví Tereza Pergnerová, něco jim povídá, někdo někam běží, a to je všechno.

Večer zase Iva Kubelková (neznám ji, ale když se na obrazovce objeví pohledná dáma a nápis „Iva Kubelková”, tak to asi bude ona) oznamuje, že se máme na co těšit. Sestřih záběrů na pozadí našich soutěžících. Načež následuje sestřih nejlepších prdelních záběrů. Po minutě jsem to vypnul. Nemám nic proti pozadím, zadkům, prdelím nebo hýždím, ale sledovat to v kuse delší dobu mi přijde málo kreativní.

Takže další pořad, který mě neoslovil. Asi by to chtělo skutečně pravidelnost, pak by to mohlo získat jiné dimenze.

Ještě než paní nebo slečna Kubelková spustila prdeločučení, tak prohlásila, že Vyvolení jsou fenoménem, který hýbe celou společností. Všude se o nich píše, všichni se o nich baví, v metru, ve frontách v obchodech, doma, všude.

Nechtěl bych soudit jen podle sebe, ale podle toho, co vidím kolem, si Iva Kubelková, nebo spíše Vyvolení, dost fandí.

Vlakem jezdím dost často, na pivo zajdu tak třikrát týdně, v práci je nás také celkem dost, mezi lidi se dostanu každý den, ale nikdy jsem nezaslechl žádnou debatu o Vyvolených ani o Big Brotherovi.

I když... v sobotu ráno, cestou na nejjižnější Moravu, jsem projížděl Havlíčkovým Brodem. Při vjezdu do města je návštěvník upozorněn, že ulice jsou sledovány kamerovým systémem.

Skutečně, kde byla čtyřicítka, jeli všichni 40, pravidla provozu byla dodržována úzkostlivě.
Že by takový Big Brother ve větším měřítku?

Ale o tom zas příště...

Nakonec: to, že občas sleduji televizi, se nijak nevylučuje s faktem, že žádnou nemám.


Zadal White Dog, 19.09.2005 16:24:18, 28 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1469

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - Filip Rožánek (web)
(19.09.2005 16:40:59)

Televize má jednu obrovskou výhodu. Dá se na ni dívat, ba je možné ji dokonce i sledovat, aniž by byla zapnutá. Takové soustředěné pozorování televizního přístroje, to hraničí až s meditací. {smile}
    

Re: - mike (web)
(19.09.2005 17:59:56)

Prava meditace ovsem nastane az v okamziku, kdy soustredene pozorujes televizni pristroj, ktery nemas. Jenom trochu fantazie to chce a nehrozi, ze ho nekdo omylem zapne.
    


 - Roj (web)
(19.09.2005 17:59:56)

Podle toho, jak to popisujes, je to pekna nuda. A tak proc ses teda dival? {smile}
Ja se na TV divam hodne, i na vic soucasne. Ale na VyVolene jsem se zatim fakt nedival a asi nebudu, protoze tam je urcite spousta divnych lidi, ktere neznam a furt by se mi pletli a ja bych si pletl vraha s obeti a mel bych v tom maglajs, coz u detektivek nesnasim.

U hokeje je to fpoho, tam maji dresy, ktere se vetsinou daji ocebe zretelne odlisit {smile}
    

Re: - White Dog (web)
(19.09.2005 19:33:16)

Kdybych se nedíval, tak jak bych asi věděl, že to je pěkná nuda? Nemám ve zvyku hodnotit cokoliv, co znám jen z doslechu. Hokej je f poho, myslím ten naživo. I fotbal je někdy f poho. Jen se ti nesmí stát, že jdeš na záchod zrovna když někdo dává góla. Také by nejzajímavější okamžiky mohli hráči po zápase pro diváky zopakovat {smile}
    

Jsem jiný ... - Kráťa (web)
(19.09.2005 21:17:51)

... než Vy. Proto si klidně troufnu VV hodnotit, přestože je znám jen z doslechu. Ony totiž ty, které se mnou bydlí, se na to dívají a když už je to puštěné, tak neumím neslyšet.
Tak jsem si o VV udělal "obrázek" a teď už se jen divím, s kým to vlastně bydlím. A protože jsem musel strávit i Rodinná pouta, tak poslední dobou už jen přemýšlím, zda se rozvést a odstěhovat. Žít v takové domácnosti není nic jednoduchého...
    

Re: Jsem jiný ... - Roj (web)
(20.09.2005 01:49:16)

Hokej - Vase pravidelna davka emoci {smile}
    

Co je to "hokej"? - Kráťa (web)
(20.09.2005 22:01:36)

    

Re: Co je to "hokej"? - Bedřich (web)
(20.09.2005 22:23:08)

To je taková hra o milióny, která spočívá na jednoduchém principu: "zavřete pár více méně zajímavých lidí do izolovaného prostoru, omezte jejich kontakt se světem a čekejte, co se bude dít. Do toho je pořád sledujte a dbejte na to, aby i aktéři dobře věděli, že jsou sledováni."
    


Re: - Bedřich (web)
(20.09.2005 10:36:55)

Já myslím, že úsudek (např. "nejspíš je to nuda, na to se nebudu koukat") si o tom můžeš udělat, aniž by ses na to koukal. Stejně tak můžeš mít názor na Hitlera, aniž by ses s ním osobně setkal.
    


Zvláštní - Wicky (web)
(19.09.2005 18:13:13)

Já bych s Ivou Kubelkovou zase docela souhlasil, poslední dobou slyším o VyVolených skutečně všude. Cestující v metru, paní ve frontě v samoobsluze, dokonce i štamgasti v hospodě řeší kdo s kym, kterej je jakej, že ta a tamten spolu spali a tak dál...

To že sis nevšiml je, řekl bych, tím, že oni lidé obvykle vůbec nezmíní, že mluví o vyvolených, prostě začnou o tom, že Saša tohle a Rosťa tamto a Regina ono. Když člověku ta jména nic neříkají, vůbec si nemusí všimnout.

A to je vlastně dobře, protože koho VyVolení a Big Brother nezajímají, ten není ani obtěžován, a naopak fanoušek se dozví nejnovější drby.

Já osobně se občas podívám a jelikož mám televizi doma a obvykle v danou dobu běží, chtě nechtě (oni totiž vůbec nic jiného rozumného většinou nedávají) jsem získal jistý přehled... A hle, ono to začalo být zábavné... Je to jako seriál s nepředvídatelným scénářem.

Události, které byste v normální inscenaci prohlásili za výplod choré mysli scénáristy, musíte chtě nechtě uznat za skutečné... je to zkrátka fascinující pořad...

Nicméně Big Brothera nemůžu sledovat ani se sebezapřením. Mám dojem, že osazenstvo vily velkého bratra je oproti VyVoleným poněkud připitomělé a nezajímavé...
    


zvedavost - IP:83.208.9.7 (web)
(19.09.2005 18:46:17)

ze zvedavosti jsem par (~2) dilu normalnich i XXX vyvolenych odsledoval. U BB jsem chtel z teze zvedavosti vykonat totez, ale odradilo mne jiz prvnich deset minut. (muze mit vliv i to, ze pergnerova, kubelkova i takova ta zajicek z VV jsou docela kosti {wink}).

zaver: nekdo tam zavrit me, tak utecu, jedenact mega, nejedenact mega. i o prazdninach (RIP) jsem byl zvykly neco _delat_, i kdyby to melo byt hloupe dohravani pocitacovych her. za dva (nebo kolik) mesice proflakaneho casu zadne penize nestoji (nehlede na motorizky neklid zpusobujici, ze dokud nedelam tri veci najednou, nemam klid).

nyni jsem na jakekoliv projevy vyvolenosti alergicky a pri jejich vyskytu dle okolnosti hlasite kricim "lev dnes vecer spi" anebo opoustim mistnost.
    


 - řetězka (web)
(19.09.2005 18:55:28)

kdybych se na to začla koukat až teď, nebavilo by mě to. na VV jsem koukala skoro od začátku a sleduju to téměř denně, takže o každém soutěžícím toho hodně vím a baví mě to. v práci teď už nedebatujeme skoro o ničem jiným (pravda, kšeftů je teď málo, tak se celkem nudíme), olega dokonce udělal tabulku a tipujeme si kdo vypadne s kolika hlasy a tak. dycky něco plácnu, hraje se o koblihy a já nechci moc vyhrávat {smile}
jinak BB sledovat nemůžu, protože se mi po pěti vteřinách ze všech moderátoů (hlavně z tý příšery lejly abbasový, co se přeřekne v jedný větě snad víckrát než kolik má slov) a soutěžících dělají osypky a mdlo.
    


The Big Brother see you ?! - Alka (web)
(19.09.2005 19:03:51)

Já se vůbec nedívám. Ani neposlouchám. Vůbec. Fakt. Ale zjistil jsem, že když chci něco napsat, musím tu televizi vypnout. {smile}
Proto byly v Orwellově všechny televize neustále zapnuty.
    

Re: The Big Brother see you ?! - Bedřich (web)
(19.09.2005 22:23:56)

BB is watching you.
    

Re: The Big Brother see you ?! - Alka (web)
(20.09.2005 10:31:35)

Ten můj mě i chápe.... {big grin})
    

Re: The Big Brother see you ?! - Bedřich (web)
(20.09.2005 10:39:17)

Nejdřív tě vysleduje a pak se tě chopí.
    

Re: The Big Brother see you ?! - Alka (web)
(20.09.2005 13:08:47)

Tuším, co se mnou udělá {smile}. Když jsem si v roce 1990 (!) tu knihu 1984 (!) kupoval, slečna prodavačka se mi snažila stručně přiblížit, o čem to je. Zkrátil jsem její snahu: Já vím, celou tu knihu jsem už přepsal na stroji (psacím s osmi průklepy). Divím se, že mě neudali sousedi, když jsem o víkendech šestnáct hodin denně datloval ! {smile}
    

Re: The Big Brother see you ?! - Roj (web)
(20.09.2005 17:27:33)

Docela by me zajimalo, jesi jsem nahodou necetl Tvuj vytisk. Ja to mel na pruklepaku, ale perfektne svazane, edice Expedice a vlastnorucni modry podpis Vaclava Havla i se srdickem {smile}

"Ideopolicie" se prekladala jako "Myslenkova policie".
Ale cetl jsem to PO roce 1984, myslim 1986...
    

Re: The Big Brother see you ?! - Alka (web)
(20.09.2005 20:01:24)

Ne, určitě ne, já byl takový hrdina, že mi snad všechny ty průklepy zůstaly, ale nejsem si tím jist, opisoval jsem toho víc, víceméně pro sebe, dělníky ve fabrice to nějak moc nezajímalo. Půjčoval mi to přítel, který pak emigroval do Rakouska a bylo po ptákách {smile}
    

Re: The Big Brother see you ?! - KITI (web)
(20.09.2005 20:59:54)

{big grin}Asi jsme tehdy všichni měli "stejného" kamaráda. Roztomilá synchronicita. Ty naše "viny" byly optikou dnešních dnů tak neuvěřitelně malé, ale báli jsme se i onoho posvátného listování téměř nečitelnými stránkami s překlepy. Dnes mě při četbě mrazí u jiných textů. Kam na ně chodím? Do trafiky...
    

Re: The Big Brother see you ?! - Alka (web)
(21.09.2005 08:11:04)

Ano, to je pravda, naše viny byly miniaturní a strach obří. Komunisti zavírali i za míň. Respektive pokud si dobře pamatuji, dostali nějací kluci v Brně za rozepisování 1984 krym natvrdo. Já jsem pak raději ten psací stroj zničil, když zavřeli i Heřmana Chromého z Mělníka za STB podvržený strojopis z jeho pracoviště, když Nejvyšší soud rozpoznal ze strojopisu STB jeho rukopis.
Hezký příklad atmosféry doby dal i tehdy sovětský film Červená kalina s dialogem: Byl jsem zavřený, dostal jsem deset let. A za co ? Za nic ! To není možné, za to dávali dvacet !!
    


The Big Brother is watching You! - IP:213.29.67.46 (web)
(19.09.2005 23:19:09)

To, že se vůbec nedíváš, se nevylučuje s faktem, že všechno vidíš... {wink}
[ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.679.jpg]
    


 - emh (web)
(20.09.2005 08:19:36)

Je to snadny: staci to sledovat. Pocit z nejakyho ocekavani pri smirovani zmizi dost brzo, takze to chce ukoly a zajimavy lidi a protoze Prima nechala volit divaky, ma plus plus. Oni jsou zajimavi, zabavni, hloupi, trapni, afektovani... Jako vsichni. Nekteri uz prestali hrat a zase se to trochu meni.

Ad nuda: na poskakovani micku v osudi Sportky je toho zajimaveho jeste mene, ale vysledek je prakticky totozny. Pokud si nekdo tenhle serial oblibi a obcas do nej investuje cas ci penize, zabije par minut, ktere by mozna venoval daleko vetsimu vopruzu: kyslejm kecum {smile}
    


HB - hranek (web)
(20.09.2005 16:38:50)

havlíčkovým brodem projíždím docela často a nějak jsem si nevšiml, že by kamerový systém měl nějaký vliv na rychlost projíždějících vozidel... (((:
    

Re: HB - White Dog (web)
(20.09.2005 16:46:11)

Já jsem projížděl HB za poslední rok několikrát, a vždy jsem si všiml, že se auta kolem mě divně plouží. Což neznamená, že nemáš pravdu {smile}
    

Re: HB - Roj (web)
(20.09.2005 17:33:36)

HB pRojizdim taky docela casto (ostatne jako kazdym jinym mestem) a lidi se tam plouzili pred kamerovym systemem a dozajista se budou plouzit i po nem.
Nastesti tam udelali ten "OBCHVAT" o 360stupnu, po kterem neznali ridici dokonce jezdej, takze normalni cesta se trochu uvolnila, pokud clovek nedjede zrovna silnici I/38.
Ale ta se da ochcat tim, ze se jede castecne po I/34 a pak na severozapad po tom "obchvatu", cimz se vyhnete nejhorsi casti celeho "obchvatu", tedy "obchvatovemu" useku silnice I/38 {big grin}
    


No konečně, - Jago (web)
(20.09.2005 17:32:01)

už jsem měl strach, že tenhle blog té ftákovině odolá. Ale drželi jste se dlouho!
    

Re: No konečně, - Bedřich (web)
(20.09.2005 20:25:05)

Kebulková má pravu. Píše se o nich všude...
    
HotLinks
Zpět na článek