.: Rychlé menu: navigace .:. odkazy .:. kategorie .:. vyhledávání .:. archivy .:. autoři :.  

02.10.2005



Věta Máma má mísu v kontrastu s konstatováním, že Táta má auto prý vytváří nezdravé předsudky o rolích mužů a žen ve společnosti.

Mně osobně pasování žen do rolí pečovatelek o útulný domov a mužů do rolí technicky zdatných vydělávačů peněz nijak nevadí. Vlastně je mi to jedno.

Někomu to ale vadí. Zjevně však ne jedné nejmenované vedoucí pracovnici menší firmy. Na vizitkách má uvedeno:

Jana Nováková
ředitel společnosti


Proč ne ředitelka? Co je na tom špatného? Jsou to drobné detaily, které vypovídají o mnohém.

Když dám kontakt na danou osobu militantním feministkám, půjdou danou ředitele hromadně ukamenovat?

Všechno jedno jméno uvedené v příspěvku je pochopitelně vymyšlené. Daná ředitel pod jiným jménem existuje, je to sympatická dáma.


Zadal White Dog, 02.10.2005 11:18:34, 34 komentářů...,
TrackBack URL tohoto příspěvku je http://www.maly.cz/tb.php/1487

Zpět na článek

HotLinks
Zobrazit komentáře v chronologickém pořadí

 - pixy (web)
(02.10.2005 12:20:53)

Chyba, "sympatický dáma" jsi chtěl říct, že?
    


Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(02.10.2005 12:51:58)

Ten nedostatek je spíš v naší mateřštině, která pro podobné funkce neměla od počátku ženský tvar a přechylování typu ředitelka, doktorka atd. je tak trochu hovorové. Jedna moje známá dělá na policii a má funkci nadstrážmistr, nikoli nadstrážmistyně nebo nadstrážmistrová, ale nadstrážmistr Nováková. Také se donedávna říkalo paní doktor Vopičková. Ředitel společnosti na vizitce je nejspíše název funkce, v té společnosti mají funkci "ředitel" nikoli "ředitelka". A ještě to přechylování je někdy až na hranici absurdity v případech jako "rekordmanka".
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 12:55:55)

Když jsem byl teď na dovolené a jezdil jsem autem po ČR, tak jsem měl puštěné rádio a někde v okolí Sadové u Hradce Králové jsem zaslechl ve vysílání ČRo kouzelný výrok, a to že "české ženské mužstvo basketbalistek vyhrálo..."
    

Re: Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(02.10.2005 13:05:10)

Jo, ženské mužstvo je pěkný. {smile} Určitě se kapitán Němcová rvala jako lev. To je podobné, jako když někteří chovatelé zacházejí se svými zvířaty naprosto nehumánně.
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 13:08:54)

Jo... Třeba když je pěstují, co? Je zvláštní, že "pěstovat králíky" (na Nymbursku "pěstovat králici") je zcela běžné, ale neslyšel jsem o nikom, kdo by "choval kedlubny" (na Nymbursku "choval kedluby").
    

Re: Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(02.10.2005 13:11:48)

Kromě králici se ještě pěstují prasata. To dělají většinou kluci a děvčata.
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 19:11:11)

To ale pouze v Teplicích - Šanově. Jinde kluci a děvčata pěstují koťata. V Japonsku dokonce bonsai koťátka.
    


Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 13:11:29)

Ale zase na druhou stranu poté, co se rvala jako lev, šla do sprch a tam se sprchovala v rouše Adamově! {smile}
    

Re: Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(02.10.2005 13:21:51)

A nervala se jenom ona, ale všechny hráčky bojovaly společně jako jeden muž. {smile}
    

Re: Chyba možná není v dámě - Vladimír (web)
(02.10.2005 13:28:47)

Není divu, když se jedná o mužný sport.
    


Re: Chyba možná není v dámě - M.MyšKa CupalKa (web)
(02.10.2005 20:35:46)

Dnes dávají přenos z olympiády - koule žen a prsa mužů...
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 20:54:17)

Vyprávěl se takovej vtip o Heleně Fibingerové, kterak přišla k doktorovi s tím, že ji trápí hustý knír a bradka... Dámy prominou, bylo to takhle:

Doktor povídá: "Kde všude máte tohle nadměrné ochlupení?"

"No, pod nosem, na bradě, na prsou a přes břicho se to táhne až dolů na koule. A to je další věc, o které jsem s vámi chtěla mluvit!"
    


Re: Chyba možná není v dámě - Roj (web)
(02.10.2005 21:24:45)

{big grin} Tak to jsem neznal {big grin}
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 21:29:41)

Tak ale tohle mě fakt překvapilo... Ty, matka všech "sportovních komentátorů" na Neškodném... {smile}
    

Re: Chyba možná není v dámě - Roj (web)
(02.10.2005 21:31:08)

Jo, ja nekdy prekvapim i sam sebe {smile}
    


Re: Chyba možná není v dámě - M.MyšKa CupalKa (web)
(02.10.2005 20:37:11)

Jinak ale se mi ty stereotypy taky moc nelíbí. Moc tlačit na pilu je ale taky k smíchu, a to na jakoukoli stranu.
    


Re: Chyba možná není v dámě - Roj (web)
(02.10.2005 19:07:03)

Chyba je v materstine, zasadne mluvim otcovsky.
    

Re: Chyba možná není v dámě - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 19:09:59)

To je správné! A často si to opakuj, neboť opakování je otec modrosti! Nebudeš-li si to opakovat, budeš mít v hlavě zotců.
    

Re: Chyba možná není v dámě - e.t. (web)
(02.10.2005 19:35:35)

mozna jen jeden zotek ne? hodne je snad příliš krutá vize{smile}
    


Re: Chyba možná není v dámě - Roj (web)
(02.10.2005 20:00:23)

Proto taky nosim komužem bundu {smile}
    

Re: Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(03.10.2005 10:31:54)

Trenérkyně utěšuje svou poraženou svěřenku: "No tak, neplač, vzžeň se."
    

Re: Chyba možná není v dámě - crackonosh (web)
(03.10.2005 15:23:32)

Sakra, vzal jsi mi to od úst. To můj kamarád jednou na volejbale povídá: Ženský, vzmužte se!
    


Re: Chyba možná není v dámě - Bedřich (web)
(02.10.2005 19:36:50)

Tak to možná zastáváš paterialistický světový názor.
    


Jak to bylo se stvořením světa? - Vladimír (web)
(02.10.2005 13:02:32)

A což teprve konstatování, že Bůh stvořila svět za sedm dní?
    

Re: Jak to bylo se stvořením světa? - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 13:09:33)

To si s tím moc práce nedala - a je to vidět!
    


Re: Jak to bylo se stvořením světa? - Bedřich (web)
(02.10.2005 14:12:50)

Gendersky korektně by bylo "Bůh/ohyně stvořil(a) svět". Ve jménu Otce/Matky, Syna/Dcery a Ducha/Duše svaté(ho). Amen(a)
    

Re: Jak to bylo se stvořením světa? - e.t. (web)
(02.10.2005 19:37:11)

c{big grin}))))
    


 - Pashi (web)
(02.10.2005 19:58:01)

To je škoda, že máma už nebude mít mísu. Aby táta měl mísu, to tak pěkně nezní. Pokud bude nějaké hlasování, byl bych pro máma míchá maltu a táta tlačí těsto.
    

Re: - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 20:10:47)

V nové verzi prý bude: "Táta je mimo mísu. Mámo, Jula přejela tátu Otu! Máma krájí tátu. Ó, my se máme!"
    

Re: - Roj (web)
(02.10.2005 21:29:56)

Kdyz uz jsme u toho slabikare, jedna nase pisnicka se tak jmenuje:
[www.donot.cz/texty/slabikar.php]
A je u ni silena basa, ze me vzdycky chytaji krece do obou ruk. Prectav si basu od Jacksonovy Billy Jeane zahranou jedenapulkrat rychlejc {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(02.10.2005 21:33:55)

Tak tenhle odkaz mě dostal... Ale ani ne tak tím, co se píše přímo tam, ale tím, co se píše vo kousek vedle! {smile}
    

Re: - Roj (web)
(03.10.2005 09:17:20)

O jaky kousek kterym smerem? {smile}
    

Re: - Arthur Dent (web)
(03.10.2005 10:50:42)

Směrem k druhé položce menu zleva... {smile}
    


mno.. - Ebo (web)
(03.10.2005 01:10:52)

je to sice staré, ale {smile} .. [www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004042401]
    
HotLinks
Zpět na článek