Vysoká škola... - Arthur Dent (web) Schválně, zeptej se mě, proč jdu na vysokou školu... Ovšem já jsem do jisté míry kuriozita. PS: Moje manželka má pedagogickou fakultu. Ovšem jen proto, že nikde jinde poblíž nebyla škola, kde by mohla studovat němčinu a angličtinu (jako obor). | |
- pixy Nehodlám to zase rozpitvávat - ale jen k těm přípravám. Vážně neznám žádného technika, inženýra či prostého programátora, který si celé večery kreslí geometrické úlohy na meotarové fólie, lepí jehlany z kladívkového papíru, vymýšlí slovní úlohy na nepřímou úměrnost a počítá složité fyzikální rovnice, aby se druhý den neblamoval při pokusu s vandergraafovým generátorem - jako to třeba dělal moje první žena, těch několik let, když ještě učila, a jako to dělalo několik mých známých, co to učitelování bralo opravdu vážně. Většinu to přešlo - a přešli i oni (kamsi, kde dostali o deset litrů víc. Rodina chce své). A za druhé - je škola a škola. Já jsem dělal (mj.) pár let učitelák na matfyzu a můžu bez skrupulí říct, že učitelské obory tam nejsou zase o tolik méně náročné než "odborné" obory. Rozdíl mezi běžným "pedákem" a učitelstvím na matfyzu je asi jako mezi "matematikou" na VŠE a studiem matematické analýzy u prof. Jarníka blahé paměti. I ten, kdo prolezl matfyzem s odřenýma ušima, strčí do kapsy premianta z běžné peďárny. BTW, ten citát z testu u mně na blogu (taky's mohl napsat rovnou, že reaguješ na můj blog - to nezapřeš ) pochází z ostravské PedF, kde moje žena po přerušení studia rok pobývala... A byla to sranda - po pár letech na matfyzu tady byla za hvězdu, na zkoušky se neučila (jednu dokonce udělala na chodbě cestou na záchod) a ten rok v Ostravě skončil s průměrem 1,00. To je ta úroveň školství a souvisí to s tím, čemu říkám DŮSLEDEK a nikoli PŘÍČINA... | |||||||||||||||||
|
Mám tchyni češtinářku. - Radek Vlastně reaguji i na Artura Denta. Není to tak dávno, co byl u tchyně takový slez učitelek (a celého jednoho učitele). No a někdo vznesl dotaz, co je to Heromova věta (věta o vypočítání obsahu trojúhelníka, pokud známe délku stran). Věděl to jen ten matikář. Není trochu blbé, že to, co chtějí po dětech, nevědí ani ony samy? Jistě by to dopadlo úplně stejně třeba s přírodopisem. Na druhou stranu, prázdniny se nekonaly. Bylo třeba ve škole rekonstrukce topení. Docela problém s firmou, která prostě oznámí, že se jí to "nějak protáhne" do půlky září. Takže bylo nutné jí kontrolovat, aby přesně dodržela, co slíbila. Předělávala se školní jídelna. Kdybyste slyšeli, s čím přišel hygienik, aby vše prošlo - např. speciální ohřívací plochy, aby jídlo nevychladlo (musí mít stále předepsanou teplotu při výdeji) atd. Přítom samozřejmě, kdyby do rekonstrukce nešli, tak mají starou zaplivanou jídelnu, která by nevadila. Atd. | |||||||||
|
Ha, ha - Lukáš Mižoch (web) "učitelé mají mnohem více dovolené. Kromě prázdnin letních jsou ještě prázdniny zimní, jarní a kdovíjaké ještě." A ty si jako myslíš, že to mají jako extra? Kdepak, během těchto dnů mohou být ve škole a pracovat např. v předmětových komisích, nebo si mohou vybrat řádnou dovolenou. Ale není to žádné nadstandardní volno. To, že ho mají děti, ještě pro učitele neznamená totéž. | |
Jak z toho? - TheONLY (web) Těžko říci, ale cesta, kterou jdeme nyní, se mi zdá úplně mimo. Možná alespoň malou pomocí by byl trend úplně opačný - osekat učitelům základní plat a několikanásobně zdvihnout osobní hodnocení. Tedy za ideálních podmínek. Koneckonců i ti, kteří rozhodují o výši osobního hodnocení jsou taky jen lidé, takže na tom by to stejně asi ztroskotalo. Někde jsem četl názor, že jsme v začarovaném kruhu. Učitelé chtějí přidat, aby to do školství přitáhlo lepší lidi, protože teď tam nejsou příliš kvalitní (viz text pana předsedy školských odborů, který visel jako zdůvodnění stávky na spoustě škol), což ale znamená přidat těm, kteří tam jsou nyní. A dost velká část současných učitelů si něco takového nezaslouží. Znám několik mladých dívek, které se chystají na učitelku, protože: málo práce, krátká pracovní doba, mnohem vyšší plat než dostanete na pracáku, nebudete mít potíže sehnat místo (školy se o vás porvou). Svědomití učitelé, kteří berou svou práci vážně, nad ní stráví skutečně mnohem víc času než jen ten před tabulí. Ale musíme si uvědomit, že existuje i spousta lidí, kteří berou učitelování jen jako takový lépe placený vedlejšák Mimochodem, zdá se vám, že školy dnes plní svou primární funkci, kterou ve společnosti mají? | |
Ano - alena Dovolte mi připojit můj názor na učitele. Podle mne jejich největší problém je, že vlezli ze školy rovnou do školy zase. Že jsou jaksi odtrženi od reality a tudíž jsou mimo a myslí si, že VŠICHNI ostatní berou hrozný prachy, nic nedělají, děti hecují proti nim a vůbec nemají kapku respektu k jejich povolání-poslání. Které oni pochopitelně vykonávají z čistého altruismu a dojednoho se mohou přitom všichni odebrat na lukrativní manažerské posty v bance a různých zahraničních společnostech, kam je houfně lákají osvícení lapači mozků. | |||||||||
|