|
souhlas - didactylos Matematika je nejobecnější, ale také nejkrásnější jazyk. A vůbec, bez algoritmizace člověk žít vlastně nemůže, i když si toho třeba není vědom, takže většinu svých filosofických kolegů v jejich odporu k matematice vůbec nechápu. | |
nejsem si jist - svetlo jestli bych tvrdil to o lepsim vyjadrovani slovem. Troufam si rict ze nejsem v matematice tak spatny (preci jen mam vystudovanou techniku), ale me vyjadrovani slovem je na dost nizke urovni ![]() | |
matamatika a logika na ústavu jazykovědy - didactylos Na ústavu jazykovědy FF MU se matematika a formální logika vyučuje, v základním kádru vyučujících jsou dva docenti, původem matematici z MFF UK, teď obecní jazykozpytci. A navíc jsou jejich přednášky zábavné, je s nimi legrace. Takže se opravuji, všichni filosofové nejsou proti matematice zaujatí. | |
Matematika x počítání - mYchal Souhlas! Sice jsem jednou z těch potrefených hus, která se profilovala humanitně, neb jí nešla matematika, ale napadá mě pár věcí: - na střední škole jsme měli na matematiku výbornou kantorku, jejíž učitelské kvality nelze negativně hodnotit tím, že většina z nás byla na matematiku natvrdlá, - asi bych nikdy nevydával za přednost, že matematice nerozumím - prostě tím směrem nemám vyvinuté abstraktní myšlení. Moje smůla. - uvědomuji si, že matematika nejsou jen čísla. Sčítání, odčítání, násobení a dělení jsou mechanické činnosti, nikoli matematika (nekamenujte mě, je to můj názor). - schopnost formulovat, umění abstrakce atd. není IMHO závislé na rozvoji "matematického" myšlení - tady bych s autorem asi nesouhlasil | |||||||||||||||||||||||||
|
Tak uz se nelitujte, pane - alena Mně osobvně nejvíc uchvátil výrok našeho matematika, že křivky mající styk 2. a vyššího řádu, by se měly jmenovat kopulační. (když se ty předtím jmenují oskulační). Jinak nechápu, proč skuhráte, měl byste skákst metr vysoko, že víte to, co většina národa ne a máte výhodu. Tak to vidím já, vědomá si toho, že na všechny jevy se Gaussovo rozdělení aplikovat nedá. Ale fakt mně vzrušujou prvočísla. | |||||||||
|
No, já patřím k těm... - Alraune (web) kdož při představě hodiny matematiky omdlívali. Poslední, co jakž takž vstopilo do mého světa, jsou soustavy rovnic o dvou neznámých. Celou středoškolskou matematiku se mi podařilo ignorovat (částečně jsem jí nevnímala díky alkoholovému oparu, v kterém jsem se ráno vznášela). Vnímám problém opačně... ten, kdo chápe matematiku, je pro svět "chytrý", ten, kdo fabuluje, je neschopný idiot. Nevím, jestli odpor k matematice je následkem výuky, nebo přirozeným vyústěním faktu, že při matematice se nedozvíte nic o citovém a zejména pohlavním životě čísel ![]() Snad jen A, B a C z Literárních poklesků by tomu mohli dát nějaký lidštější rozměr. ![]() | |||||||||
|
Naflasták - pixy Že vůbec něco dodávám... Se mnou se učitelky na ZŠ taky něco natrápily - sice samý jedničky, ale poznámky, důtky (jednu z mých žákovských z tušímže 5. třídy [ten rok jsem jich měl asi patero] měla máma schovanou ještě mnoho let. Bohužel se někde ztratila. Byla hustě popsaná poznámkami psanými červenou propiskou přes jednu i více stran. Jedna třeba začínala: "Váš syn se na dnešek asi mizerně vyspal... "). Taky jsem si v první třídě četl verneovky. Taky jsem se celou docházku nudil. Pamatuju jen na jedinou osvícenou učitelku, co mi dávala náročné hlubokomyslné příklady, abych nerušil. Taky mi vadí, že nejsou extra školy pro podobně postižené... A musím říct, že nejvíc lingvistů, jazykozpytců a umělců jsem potkal právě na matfyzu. Asi na tom něco bude... BTW, největší perličkou našeho ročníku byli dva spolužáci, kteří nás opustili: jeden přestoupil na teologii (což v roce '87 bylo NĚCO), zatímco druhý na AMU. A rozhodně to nebylo proto, že by jim matematika nešla - spíš naopak. Dokonce si troufnu tvrdit, že na matfyzu je dvakrát víc aktivních muzikantů než na fildě ![]() ![]() Ale přitom si myslím, že povinně diktovat matematiku, dokonce nařizovat státní maturitu z ní je nesmysl. Někteří lidi prostě nemají abstraktní myšlení právě tohoto druhu, naučit se nedá - a přitom jsou určitě dobří v něčem jiném... | |
- JM Ahoj, to je téma!!! co takhle kdybych zareagovala, že na tom má možná i zásluhu/vinu rodina? myslím, že tam, kde se kromě většího či menšího počtu vkladních knížek vyskytovalo už jen pár rozdrbaných pozůstatků z dob kdy "děti byly malé" to tak jednoduché se samovděláváním nebylo jako tam, kde byla vkladní knížka jedna, ale veškeré sváteční příležitosti se neobešly bez knížky. m. | |