Petr Ozogan chválí ADSL. Já se zčásti k jeho chvále připojuju — ADSL je příjemné, dostatečně rychlé a v přepočtu na přenesená data neskutečně laciné... Pokud zrovna funguje.
Začalo to ten den, kdy Telecom oznámil zvýšení rychlosti. Tedy minulý týden.
Večer jsem spustil stahování ISO Linuxu... Všechno hezky běží, data se ke mně sypou rychlostí 15 kb/sec, tak jdu spát.
Ráno je připojení padlé. Zkouším se připojit znovu, Dashboard hlásí, že jsem připojen, ale data netečou.
Volám na Tiscali... Monotónní hlas mi oznamuje, že „všichni operátoři právě obsluhují volající zákazníky”... To není pravda! Já
jsem volající zákazník a neobsluhují mě!
Za deset minut zkouším vše znovu. Opět obsluhují volající zákazníky...
A za dalších pět minut znovu... Tentýž výsledek...
Za hodinu ještě jednou. Stále obsluhují volající zákazníky...
Až po třech hodinách se konečně dovolám... Vztek už mne přešel, tak se celkem mírně ptám, co se děje (i když to vím: Je to rozbitý) a kdy to pojede. Odpovědi jsou standardní: „Chyba na straně ČTc, je to po celé republice, mělo by to fungovat za hodinu (dvě, tři, během odpoledne, do půlnoci...)”
Za dva dny znovu. Tentokrát se ani na Dashboard nedostanu, zůstane to viset na „ověřování hesla”. Opět telefonuju, opět chyba u ČTc, berou si na mne číslo s tím, že zavolají, až to půjde...
Jde to za tři hodiny.
Po týdnu od prvního výpadku znovu — večer vše hezky běží, ráno to leží jak kravský ohon. Volám. Během dopoledne to snad pojede...
Stává se ze mne zenbuddhista a fatalista. Výpadky mne nechávají v klidu, pouze zavolám hotline a zeptám se, aby měli můj hovor zaregistrovaný, zapíšu si výpadek do svého bonzbločku výpadků (bude se hodit při reklamaci vyúčtování) a tiše si říkám:
Óm, mani padme, húm!
Pokud zavede ČTc agregaci, tak to padne komplet!