|
Re: - Arthur Dent (web)Bivoji,
1. porušení zákona JE porušením zákona
2. pokud to Tobě nevadí, je to Tvoje věc, ovšem já se s tím smiřovat nehodlám
3. je smutné, že lidé, kteří se dovolávají svého práva, jsou označováni za fanatiky
4. pokud si někdo nehodlá nechat srát na hlavu od kdejakého vychcánka co porušuje zákon nebo "jen" pravidla slušnosti, je fanatik?
5. pokud každého, kdo tvrdí něco o morálce, šmahem zesměšníme a jeho postoj označíme za bláznovství, jak to asi dopadne? Vyhrajou slušní lidé nebo hajzlové?
6. Opravdu bych nechtěl žít ve společnosti, kde jsou "morálka" nebo "zákon" jen "relativní", jen prázdná slova.
7. k Hitlerovi už mě tady přirovnávali několikrát... To jste fakt tak bez fantazie? Co třeba Džugašvili??? Nebo Marat? | |
Re: - Bivoj1. O tom, co je a co není porušením zákona nerozhoduješ ty, nýbrž soud.
2. Nesmiřuj se, haj svůj zájem! Jen do toho, kluku, já ti fandím! Fandit ti ovšem přestávám přesně v okamžiku, kdy svůj zájem začneš halit do posvátných řečí o principech a morálce.
3. To tu, pokud jsem si všiml, nikdo nedělal.
4. Viz 2.
5. Dopadne to velmi dobře. Vždycky, když potkáš spasitele, tak ho kopni do prdele. Lidé co káží o morálkách jsou pro společnost mnohem nebezpečnější nežli pár drobných zlodějíčků. S běžným darebáčkem se lze domluvit, protože je to v zásadě racionální člověk, s magorem apoštolem ne.
Zločinec je typem silného člověka v nepříznivých podmínkách - Nietzsche
6. Ale ty v ní žiješ, a řekl bych, že ne tak špatně. Nebo se chceš stěhovat do islámských zemí?
7. Když já prostě Adolfa miluju. Ten člověk měl svůj styl. | |
Re: - Arthur Dent (web)1. Tohle "rozhoduje soud" je samosebou pravda, ale kde není žalobce, není soudce. A soud rozhodne, až někdo ukáže prstem. Já říkám, že to je porušení zákona, někdo jiný že není, a teď může rozhodnout soud. Je to tak?
2. A kruci, jak to mám tedy říct? Řeknu na rovinu: "Tohle považuju za sviňárnu, která se nedělá..." Někdo opáčí "dělají to všichni...", a čím tedy mohu argumentovat ve prospěch tvrzení "neměli by to dělat", než morálkou a principama?
5. Na rozdíl od tebe si myslím, že "pár drobných zlodějíčků" je nebezpečnější, protože vytváří atmosféru, ve které "tak trochu krást" je normální. A tahle atmosféra se většinou transformuje do pohledu "a co že kradou, hlavně když nekradou nic mýho..." A v téhle atmosféře je pak i na ty, co veřejně tvrdí "krást se nemá", nahlíženo jako na fanatiky.
6. Nežiju, zatím ještě ne... A chci dělat v mezích svých možností vše pro to, abych v ní nežil ani v budoucnu. Ono je lepší zapálit svíčku než nadávat na tmu (Židovské přísloví) | |
Re: - Bivoj1. Je to tak.
2. Je to zcela jednoduché, i když pro tebe těžko stravitelné. A třeba ne, pro Otu určitě, ale pro tebe možná ne.
Chyba je v základu, v té argumentaci. Buď jsi schopen najít s protistranou společný zájem a zdůvodnit, proč způsob, který navrhuješ ty, vede k jeho dosažení a je tedy vhodným prostředkem jak pro tebe, tak pro druhé.
Nebo takový společný zájem nenajdeš a pak je to prostě boj. Oni chtějí A, ty chceš B. Tady není žádný prostor pro argumentaci, proč by měli oni chtít tvé B. Ledaže bys je chtěl zblbnout, pak můžeš vytasit "argumenty", ale když se ti to nepovede, pak je to prosté měření sil. Silnější vyhrává.
Řekněme, že ty nechceš, aby ti někdo kopíroval web. Na poukazy na morálku ti pirát odpoví ať si vysereš oko. Ideologická zbraň selhala. Společný zájem, k jehož dosažení by vedlo to, že by ti weby nekradl, patrně nenajdeš. Pak uděláš to, co udělal Pixy, případně borcovi rovnou rozbiješ rypák, je-li dosažitelný a slabší.
Takže jak vidíš, nic se vlastně nezměnilo, jenom jsi přestal žvanit nesmysly o morálce.
Chyba je v tom, že ty chceš řešit věci argumentací, vlastně řečmi. Jenže většina věcí se řeší činem.
5. Tak trochu krást prostě normální je a můžu ti to jasně a dokonce matematicky zdůvodnit, co víc, já ti to můžu ukázat. I když ne na několika řádcích. To není věc nějaké "atmosféry", je to věc v podstatě fyzikální. Krade se úplně všude. Dá se polemizovat nad mírou.
6. Bludy. Samozřejmě, že žiješ, a buď rád. Ty máš jenom ideologií zalepené oči. A ta ideologie ti říká, že je to hrůza a děs. Ne, to je současný a trvalý stav a není na něm naprosto nic špatného, jak ukazuje každodenní praxe. | |
Re: - Arthur DentMyslím, že nemá smysl jakkoli dál diskutovat, máš "svou pravdu fanatického pragmatika", zůstaň si s ní, prosím. | | |
|
|
|
Re: - BivojMea culpa. Měl jsem jasně uvést, že nereaguju ani tak na článek jako na Otův komentář. | |
|
|
|